CAPS LOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Het Black Edition X58B-A moederbord van Elitegroup moet volgens de Taiwanese hardwarefabrikant vooal het middensegment bedienen.
-> vooral
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
2.5 miljoen - 2.43 miljoen = 70.000 en geen 700.000Sony heeft de afgelopen drie maanden 700.000 meer PS2's dan PS3's verkocht. In het tweede kwartaal van zijn gebroken boekjaar gingen er 2,5 miljoen PS2's over de toonbank, tegenover 2,43 miljoen PS3's,
En dat terwijl ik ooit zo goed kon hoofdrekenenrogierslag schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 15:35:
nieuws: Playstation 2 blijkt nog altijd populairder dan Playstation 3
[...]
2.5 miljoen - 2.43 miljoen = 70.000 en geen 700.000
Even verderop:dat de strippenkaart als geldig vervoer- middel uit de Rotterdamse metro zal verdwijnen
Ik denk dat het in de tweede alinea 'de bus en de tram' moet zijn.Alleen op de bus en de metro zou de strippenkaart nog gebruikt kunnen worden.
Economisch -> EconomischeDaarnaast richt Intel samen met het Taiwanese ministerie van Economisch Zaken een Moblin-ontwikkelcentrum op.
elke willekeurige volgens mijquote: Pagina_6en het OS is zeker zo stabiel en veilig als willekeurig welke Windows-versie.
Alliteratie is leuk, maar niet hier
Geen idee wat hier nou weer fout aan zou moeten zijn. Die van rogue uiteraard wel gefikst.Wiethoofd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 17:09:
reviews: Preview Ubuntu 8.10 Intrepid Ibex
[...]
elke willekeurige volgens mij
Alliteratie is leuk, maar niet hier
Lees de zin eens hardop voor en hoor de fout bij de willekeurig welke Windows-versie.Rataplan schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 17:15:
Geen idee wat hier nou weer fout aan zou moeten zijn.
Lees daarna de zin: "en het OS is zeker zo stabiel en veilig als elke willekeurig Windows-versie."

Deze zin is goed. Klaar.
Het moet Bluetooth met een hoofdletter zijn (Wikipedia: Bluetooth)SP2 brengt ondersteuning voor bluetooth 2.1
Spatie voor puntDeze indeling is gebaseerd op de voor de postcodegebieden meest kenmerkende samenstelling en levensfase van de huishoudens .
een patent die -> een patent dat... wegens inbreuk op een patent die het productieproces ...
Krijg je er nou mappen, of kaarten (!) bij ?
Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier
Als ik battlefield speel dan noem ik het ook gewoon mappen hoor:S
de tooltip bij slc klopt niet helemaal? Het hoort neem ik aan Single Level Cell te zijn.
[ Voor 12% gewijzigd door 3V3RT op 31-10-2008 09:05 ]
Hetzelfde geld voor de bga en mlc tooltip.3V3RT schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 09:00:
nieuws: Toshiba komt met 16Gb-slc-flashmodules
de tooltip bij slc klopt niet helemaal? Het hoort neem ik aan Single Level Cell te zijn.
En
25ms halen de huidige hdd's nog wel. Het is 25ns (nano seconde) volgens de bronDe 43nm-flashchip heeft een sequentiële toegangstijd van 25ms, terwijl in het ongunstigste geval de toegangstijd 40ms bedraagt.
idem voor mlc (zie hierboven)3V3RT schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 09:00:
2,5 keer zo snel als... is volgens Toshiba 2,5 keer zo snel dan mlc-nand-chips ...
productiecapaciteit... productiecapactiteit
Niet geheel juist, zo ver ik de bron kan volgen, 1 Cell is maximaal 16Gb, terwijl het IC is opgebouwd uit die kleinere cellen. Dus misschien kan je wel spreken van een module, omdat het om meerdere cellen gaat.3V3RT schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 09:00:
Het is gewoon wat moeilijk om te formuleren.The new range includes three products, 16Gb, 32Gb and 64Gb, which integrate 43nm monolithic 16Gb chips, the highest density SLC NAND chips available
twee keer zo snel alsDe 16Gb-flashchip werkt op 3,3V, is volgens Toshiba 2,5 keer zo snel dan mlc-nand-chips...
(of "2,5 keer sneller dan")
niet snel genoeg, staat ook 2 posts hoger

[ Voor 13% gewijzigd door EMP op 31-10-2008 09:37 ]
Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.
In de bron staat toch echt 40ms.blackangel schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 09:13:
[...]
25ms halen de huidige hdd's nog wel. Het is 25ns (nano seconde) volgens de bron
Dan spreek jij geen goed nederlands.Sir.roYa schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 07:58:
In het engels noemen ze het toch Maps? Waarom is mappen in het nederlands dan niet goed? En kaarten is helemaal dom vind ik.
Als ik battlefield speel dan noem ik het ook gewoon mappen hoor:S
Het is gewoon een soort van anglicisme, maar er is al een prima woord voor, namelijk kaarten.
Temeer daar mappen een heel andere betekenis heeft in het nederlands.
Dat jij het zo doet is geen argument
'Een soort van anglicisme' is trouwens ook een anglicisme
[ Voor 16% gewijzigd door Rataplan op 31-10-2008 11:32 ]
De knoppen rechtsbovenop, zoals de AF-instelknop, zijn bij de D90 bovendien beter te in te drukken omdat ze meer uitsteken.
sorry.
[ Voor 82% gewijzigd door robin5210 op 31-10-2008 15:56 ]
De meer gebruikte afkorting van de uitbreiding is WotLK, misschien netter om WLK daardoor te vervangen. Ook Googlen op WotLK geeft gelijk de officiële site.de senior producer van 'WLK',
nieuws: Google biedt sla met 99,9 procent uptime voor betalende Apps-gebruikersGlotzbach stelt dat uit onderzoek van de firma Radicati Group zou blijken dat Google's online e-mailplatform daarmee stabieler is dan het draaien van een GroupWise-, Lotus- or Exchange-server
Laatste regel.
Er staat dvd-t inplaats van dvb-t.
dvd-t-decoder -> dvb-t-decoder
dvd-t-signaal -> dvb-t-signaal
[ Voor 14% gewijzigd door Sorcix op 01-11-2008 10:27 ]
2e alinea:
Het woordje 'meldt' is een link, maar verwijst naar tweakers.net. Ik gok dat ie naar de website van Gamespecial moet linken ?De misdruk zou een groot aantal kopieën van het spel treffen, zo meldt de website PC Gamespecial.
edit: eehh, nu ik de topic titel zo nog eens goed lees hoort dit niet eens in dit topic
[ Voor 9% gewijzigd door beany op 01-11-2008 11:54 ]
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
Bij dagwinnaars staat:
Dag 9: Jasperr (2 x r)
De gebruiker Jasperr heeft niet eens meegedaan aan de challenge:
gallery: Jasperr
Ik heb daarintegen wel meegedaan en ik heb op dag 9 (dinsdag) direct om 10 uur de vraag beantwoord.
Volgens mij moet er dus nog 1 r bij
Edit: Sorry, ik zie net dat dit topic alleen gaat over spelfouten op de frontpage.
[ Voor 10% gewijzigd door Jasperrr op 01-11-2008 12:04 ]
Eerste alinea, laatste zin:
Microsoft hoopt met deze oplossing, omschreven als 'quick peak peek', een alternatief te bieden voor de veelgebruikte alt-tab-methode om tussen vensters te wisselen.
- = Step Into The Pit | Industrial Strength = -
vermoederlijk -> vermoedelijk
zij kunnen de features pas implementeren als .Net Framework 4.0 -> Eigenlijk is wanneer hier beter omdat je anders eerder gaat betwisten of het wel uitgebracht gaat worden.
[ Voor 36% gewijzigd door Zero Grav op 01-11-2008 14:11 ]
doneZero Grav schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 14:10:
vermoederlijk -> vermoedelijk
Niet done: het valt niet te betwisten dat ontwikkelaars niet aan de slag kunnen als .Net-framework 4 niet is uitgebrachtEigenlijk is wanneer hier beter omdat je anders eerder gaat betwisten of het wel uitgebracht gaat worden.
http://tweakers.net/revie...vember-2008-pagina-2.html
[ Voor 50% gewijzigd door PeaceNlove op 01-11-2008 16:52 ]
(Er staat nu 200.)De Syncmaster 2443BW biedt een resolutie van 1920x1200, een reactietijd van 5ms en zowel een vga- als dvi-d-aansluiting.
Beveiligingsbedrijf RSA onderzocht Shinowal gedurende drie jaar.
PC1: 9800X3D + RTX 5080
PC2: 5800X3D + RTX 3080
Kan de CPU nog zo vlot zijn, de zin is het imo niet...Voor een htpc is een zuinige maar vlotte processor nodig, en de Intels Core 2 Duo E5200 uit de stal van Intel voldoet aan deze eisen.
[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 01-11-2008 17:44 ]
"Om binnen het gestelde budget te blijven hebben we de G51-speakerset van Logitech voorwel moeten zeggen", dus voorwel moet vaarwel zijn.
Dit zou 'en worden nauwgezet' o.i.d. moeten zijn.De gestolen gegevens, uiteenlopend van wachtwoorden tot creditcardnummers, verdwijnen richting continu wisselende verzamelplaatsen en nauwgezet gesorteerd op bruikbaarheid, zo stelt RSA
Ten opzichte van de in de vorige editie gebruikte E8400 is vooral de fsb-kloksnelheid met 800MHz lager dan de 1066MHz van de E8400. Bovendien heeft de E8400 een kloksnelheid van 3GHz.
de E8400 heeft een 1333 MHZ bus ipv.1066
link:
http://tweakers.net/revie...vember-2008-pagina-3.html
Anoniem: 172410
fantastich moet natuurlijk fantastisch zijn. Beetje slordig, is gewoon spellingscheckable.Kom nu niet aan met titels als Wii Music en Animal Crossing; de Nintendo-fan in ontkenningsfase sputtert wellicht dat hij deze games 'fantastich!' vindt, maar zijn hart huilt.
Dat mag gewoon "na datum" zijn vziwDe makers hebben volgens de onderzoekers niet alleen een zeer geavanceerd stukje malware ontwikkeld dat bijna drie jaar na dato met succes persoonlijke gegevens blijft stelen
Bloemen scheiden het gras in de tuin.
'Na dato' is redelijk gebruikelijk Nederlands.Erycius schreef op zondag 02 november 2008 @ 02:03:
nieuws: 'Sinowal-trojan stal in 2,5 jaar tijd gegevens van half miljoen mensen'
[...]
Dat mag gewoon "na datum" zijn vziw
• Linkje naar van dale
• hits op google
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
@ Erycius
'Na dato' is gewoon correct Nederlands. Sterker nog: ik denk dat 'na datum' in dat zinsverband daar nog wel eens fout zou kunnen zijn. Wat ik die zin wel heb aangepast is het afgrijselijke gebruik van het woord 'stukje'
Afgeregeld moet vziw 'afgesteld' of 'geregeld' zijnafgeregeld
Anoniem: 78739
Bij deze Best Buy Guide nemen we afscheid van een oudgediende bij htpc-systemen: de afstandsbediening van Microsoft, die werd geïntroduceerd met de Media Center-editie van Windows XP.
nieuws: New Xbox Experience-functionaliteit verkort laadtijd games aanzienlijkOp 14 juli kondigde Microsoft een belangrijke dashboardupdate voor de Xbox 360 aan. Naast een nieuwe interface zouden gamers ook de mogelijkheid krijgen games te kopiëren naar de harde schijf. Hierdoor zouden games sneller opgestart kunnen worden. MTV Multiplayer, in in het bezit van een Xbox 360 met de NXE-dashboard, heeft die claim aan een test onderworpen, met bevredigende resultaten.
Volgens Mformation maakt RIM met de productie, gebruik en verkoop van Blackberry-mobieltjes, en de bijbehorende beheersoftware, inbreuk op twee patenten van het bedrijf. Het zou gaan om de patenten met de toebedeelde nummers 6,970,917 en 7,343,408 die eind 2001 zijn ingediend bij het Ameraikaanse patentenbureau.
[...], in in het bezit van een Xbox 360 met de NXE-dashboard, heeft die claim aan een test onderworpen, met bevredigende resultaten.
Google toonde zich aanvankelijk onaangenaam verrast over de publicatie door de ontdekkers van het lek.Google toonde zich aanvankelijk onaangenaam verrast door de publicatie van de ontdekkers van het lek
de ontdekkers zijn zelf niet gepubliceerd
Can`t live without the mods
Alle foutjes zijn gefixed.
terwijl bij anderen het probleem zich zelfs meerdere kliks achter elkaar manifesteert.
clicks (engels) of
klikken (nederlands)
kliks is iets engderlands
alles kan kapot; beter dat ik het nu test dan dat er straks iemand komt klagen
Bij het stukje Testsystemen:
Ik kom alleen maar tests met een 8800GT tegen. Typo?Game-benchmarks werden zowel met een Geforce 8800GTS-kaartje als met een stevige 280GTX uitgevoerd.
| PoE | iPhone 13 Pro |
Kleintje (aangenomen dat het niet ook fout in de vermelde folder staat):
'Coming in january 2009'. -> January 2009
1 x "niet" te veel:
en ddr2-modules passen zelfs helemaal niet meer niet op de X58-moederborden.
1995 moet 2005Het is niet de eerste keer dat Cogent problemen met andere isp's over peering-overeenkomsten heeft. In 1995 had Cogent een vergelijkbaar conflict met Level 3.
Daar de link verwijst naar een artikel uit 2005, waarin toen over recente gebeurtenissen gesproken werd.
[ Voor 1% gewijzigd door Sir Guinhill op 03-11-2008 15:13 . Reden: Toen, toegevoegd ]
De T*Omnia zal volgens Akihabaranews in twee varianten verschijnen: de M490 krijgt 4MB intern geheugen, terwijl de M495 is uitgerust met 16GB
Laatste alinea:
Naast deze volgens Brown belangrijkste redenen waarom de uwb-technologie maar niet wil doorbreken, kampt deze technologie ook met het probeem probleem dat de rek er bij gevestigde technologieën als 802.11 wifi en bluetooth wat betreft snelheid nog niet uit is.
¯¯¯¸(¤)¸¯¯¯ ¯¯¯¯¸¤¯¯(¯.¯)¯¯¤¸¯¯¯¯
Anoniem: 9449
Moet dat niet met een hoofdletter?
nieuws: Nieuw gat in beveiliging hd-dvd en blu-ray geslagen
het semi-holografische opslagsysteem, of een semi-holografisch opslagsysteemeen semi-holografische opslagsysteem
eind 2012, of in 2012in eind 2012
Duo met hoofdletter als ook Extreme Quad met hoofdletters is?variërend van de Core 2 duo P8400 die op 2,26GHz zijn werk doet tot de op 2,53GHz geklokte Core 2 Extreme Quad QX9300.
Geüpgradet? Ik zou er iets neerzetten van "Het 17"-beeldscherm kan behalve met een resolutie van 1440x900 ook geleverd worden in een 1920x1200-model."Het 17”-beeldscherm kan geüpgradet worden van een exemplaar met een resolutie van 1440x900 naar een 1920x1200-model.
Volgens Van Dale (14e editie) is het geüpgradedHielko schreef op maandag 03 november 2008 @ 20:52:
+hoofdletter, en geüpgradet is goed.
Bla bla bla...
typfoutje?
18 oktober moet 14 oktober zijn.
Zie http://www.apple.com/hotnews/ (14 okt).
🌞🍃
"De verenging van kabelinternetgebruikers Coax is van mening "
verenging = vereniging..denk ik
deze fout staat nog wel in de kop op de frontpage (in artikel idd wel weggewerktRoTro schreef op maandag 03 november 2008 @ 21:38:
nieuws: Coax: schadevergoeding Ziggo is 'bijzonder karig'
"De verenging van kabelinternetgebruikers Coax is van mening "
verenging = vereniging..denk ik
De maximale afstand die ondersteunt wordt -> ondersteund
niet momenteel, maar pas in maart 2009Intel levert momenteel vijf Atom-cpu's voor mobiele internetapparaten
Can`t live without the mods
(*) geen spel- of tikfoutje maar een inhoudelijk issue, dus indien niet tevreden: graag apart topic openen
Twee keer 'door'.Het oorspronkelijke Company of Heroes verscheen ruim twee jaar geleden en werd door door diverse ...
Dit topic is gesloten.
Lees eerst de topicstart!
Wat we niet in dit topic willen zien:
- Opmerkingen over de inhoud van de teksten,
- Suggesties voor een andere stijl of alternatieve manier van schrijven,
- Fouten in teksten die niet van de redactie komen (alle statische teksten, bijvoorbeeld op het inlogscherm, indexpagina van de Pricewatch, etc.), en
- Meldingen waar discussie over mogelijk is.