Verwijderd

Topicstarter
Beste LCD kenners,

Ik wil graag en Full HDTV kopen, maar ik kom er niet zo goed uit... Momenteel heb ik een HD Ready scherm, een 26".

Mijn kijkafstand valt te variëren van 1,20 tot 2 meter door de muurbeugel.

Ik heb op het moment deze op het oog, een 32". Mij lijkt deze afstand namelijk de beste keuze als je het onderstaande schema erbij houdt, toch?
Afbeeldingslocatie: http://s3.carltonbale.com/resolution_chart.png

Bij 1080P @ 32": 1.20meter afstand, iets te dichtbij, dat kan toch ook makkelijk 1,80?
Bij 720p @ 32": 2.50meter, iets te ver dus wordt dat 1,80.

Voor een tientje meer heb ik een 37", zou dat een goede keuze zijn?

En welke HDTV raden jullie mij aan? het budget is 700 euro.

Hartelijk dank.

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Tropical David;

Volgens mij kan je het beste eens in de winkel gaan kijken wat jij mooi vind. Wat wij mooi vinden is absoluut niet aan de orde. Verder zijn er 1001 soortgelijke topics wat in mijn ogen alleen maar vervuiling is van Tweakers knowledge base. Verder neem je de postingsregels weinig in acht.

Welke toestellen heb je zelf gezien, wat vind je mooi en wat vind je niet mooi. Dat is nogmaals persoonlijk. De ene persoon kijkt graag naar een scherm van 1.5m op 2 meter afstand, dan ander vind het te groot of zelfs te klein.

Waar stel je je eisen aan? Beeld, Geluid, Design, bedieningsgemak? Ik denk dat je meer op sites moet zijn als vergelijk.nl en kieskeurig.nl

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-02 20:19

SaN

Mijn TV advies aan iedereen is altijd "Ga voor het grootste wat je kan betalen!" Ik heb dat zelf eigenlijk altijd gedaan. Als je voor 10 euro meer een gelijkwaardige tv kan kopen van 5 inch groter zou ik dat meteen doen. Je hoort zo vaak dat mensen hun nieuwe TV de eerste paar dagen enorm vinden, en dat ze er na die paar dagen aan gewend zijn en toch wel wat groters willen.

Ik zou ook even in de winkel gaan kijken naar de verschillen tussen full HD en HD ready. Ik heb net een 50" HD Ready gekocht en ik heb in de winkel meteen besloten om Full HD te laten varen nadat ik een full en ready tv van hetzelfde merk/type naast elkaar had zien spelen met dezelfde Full HD bron, ik kon maar zeer weinig verschil ontdekken. Als je je TV ook voor computer wilt gebruiken is het misschien een ander verhaal, maar dat gaat vooralsnog ook geweldig op HD Ready bij mij.

Dat is mijn persoonlijke advies. (Zoals Fried Chicken al zegt, zelf kijken is uiteraard het best)

[ Voor 12% gewijzigd door SaN op 01-09-2008 12:38 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:51

voodooless

Sound is no voodoo!

Zoals je hierboven al ziet is het beste advies om gewoon naar de winkel te gaan en eens goed rond te kijken. Zorg echter wel dat je van te voren wat onderzoek doet.

Onze Welke TV moet ik kopen? guide kan je hier prima mee helpen. Bovendien zijn er al diverse topics waar je vragen ook aan bod komen. Een klein beetje meer inzet van jou kant is dus wel wenselijk.

Succes!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Dit topic is gesloten.