Toon posts:

Asus c90s fingerprint/biometric

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar dagen ben ik een trotse eigenaar van een Asus c90s. Echter heb ik 1 probleem waar ik niet meer uit kom. Ik krijg de fingerprint niet aan de praat. Collega's van mij zijn er ook niet uit gekomen dus vraag ik hier hulp van jullie.

De drivers versie: 1.9.2.74
Bios: 1002
Vista Home premium (2x system recovery maar dat hielp niet)

Bij device manager geeft hij het apparaat correct aan, zie screenshot.

Enige waar ik nog aan kan denken is de bios naar een oudere versie flashen, de huidige bios versie staat niet eens op de Asus site als latest maar toch wel op mijn systeem. :S

Drivers op asus site: V5.6.0.3278_V1.9.2.7
Upek site: http://www.upek.com/support/downloads/drivers/windows.asp

Ze werken allen niet. Zou dit een hardware probleem zijn of doe ik iets verkeerd?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:16
Jij hebt zeker BIOS 1002, dat zag ik iig op de Asus fora dat die nog neit op de site zelf stond. Gebruik je verder software die mee komt met de driver voor de vingerprintscanner? Kijk anders of de driver van een ander Asus model wel werkt zoals de Asus F3Sv.

Probeer anders contact op te nemen met Asus.

Verwijderd

Topicstarter
GENETX schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 12:48:
Jij hebt zeker BIOS 1002, dat zag ik iig op de Asus fora dat die nog neit op de site zelf stond. Gebruik je verder software die mee komt met de driver voor de vingerprintscanner? Kijk anders of de driver van een ander Asus model wel werkt zoals de Asus F3Sv.

Probeer anders contact op te nemen met Asus.
Dat klopt. 1002. Het is een bios van februari dit jaar maar alsnog staat die niet op de site? Heel raar.

Ik zal inderdaad eens de drivers van andere laptops proberen.

Ik gebruik de drivers cd die mee is geleverd. Verder heb ik ook software van UPEK site gedownloadt maar tevergeefs.

Bestaat er een kans dat het een hardware probleem is? Dat ik hem moet opsturen naar Asus?

Bellen doe ik morgen als ze open zijn.

• GENETX
Dat zou best kunnen. Je kan ook even kijken of je nog wat moet instellen voor de TPM module of dat het misschien een BIOS optie is.

Verwijderd

Topicstarter
GENETX schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 13:30:
Dat zou best kunnen. Je kan ook even kijken of je nog wat moet instellen voor de TPM module of dat het misschien een BIOS optie is.
F3Sv drivers werken niet. In de bios kan ik alleen TPM aan en uit schakelen, beide werkt niet.

:X

Dit staat bij de inlogscherm. Naast mijn accountnaam.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2008 14:34 ]

• GENETX
Dat zou dan idd van de fingerprint moeten zijn, maar die doet het dus idd niet... Weird. Kun je ook niks vinden in het configuratiescherm? (misschien bij extra opties?)

Verwijderd

Topicstarter
Nee niks gevonden.

Als ik hem nou opstuur naar Asus of ze halen hem op. Hoe lang ben ik mijn laptop dan kwijt?

Ik vind dit erg teleurstellend. Liever werk ik dan zo door dan dat ik hem een paar weken kwijt ben. Kan hem niet missen. Bovendien geeft het mij geen prettig gevoel als ik weet dat er mee gespeeld is en dat hij open is geweest door weet ik veel wie.

Kans op nieuwe laptop? Heb hem via 4launch gekocht. 4 dagen oud.

• GENETX
In principe is dat een DOA dus kun je gelijk een nieuwe eisen. Je kan hem altijd later opsturen, een fingerprint is nou ook niet bepaald iets dat je dringend nodig hebt lijkt me.

Je kan altijd even bij Asus informeren, misschien is het een bekend probleem en hebben ze een oplossing voor je.

offtopic:
@ de Topicreports, deze laat ik toe omdat het niet noodzakelijkerwijs aan de scanner/software hoeft te liggen. Daarnaast is het altijd tricky met notebooks wat betreft drivers en hardware problemen. Zie ook het CSL beleid op laptop specifieke problemen. Verplaatsen of hier houden, het kan beide. Het hangt wat in het grijze deel

Verwijderd

Topicstarter
GENETX schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 15:28:
In principe is dat een DOA dus kun je gelijk een nieuwe eisen. Je kan hem altijd later opsturen, een fingerprint is nou ook niet bepaald iets dat je dringend nodig hebt lijkt me.

Je kan altijd even bij Asus informeren, misschien is het een bekend probleem en hebben ze een oplossing voor je.

offtopic:
@ de Topicreports, deze laat ik toe omdat het niet noodzakelijkerwijs aan de scanner/software hoeft te liggen. Daarnaast is het altijd tricky met notebooks wat betreft drivers en hardware problemen. Zie ook het CSL beleid op laptop specifieke problemen. Verplaatsen of hier houden, het kan beide. Het hangt wat in het grijze deel
Ik heb het over de laptop, die heb ik nodig. :+

Ik zal morgen met Asus bellen, maar als het een bekend probleem was zou er wat meer over te vinden zijn op internet denk ik.

Ik hou jullie op de hoogte.

• GENETX
Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 16:33:
[...]

Ik heb het over de laptop, die heb ik nodig. :+
Snap ik, maar de fingerprint niet, de laptop werkt ook zonder ;)

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-01 11:04
Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 14:52:
Nee niks gevonden.

Als ik hem nou opstuur naar Asus of ze halen hem op. Hoe lang ben ik mijn laptop dan kwijt?

Ik vind dit erg teleurstellend. Liever werk ik dan zo door dan dat ik hem een paar weken kwijt ben. Kan hem niet missen. Bovendien geeft het mij geen prettig gevoel als ik weet dat er mee gespeeld is en dat hij open is geweest door weet ik veel wie.

Kans op nieuwe laptop? Heb hem via 4launch gekocht. 4 dagen oud.
als er binnen een week iets kapot is, is het DeadOnArrival. Dat wordt dus meteen omgeruild. Moet je het wel binnen de eerste week regelen! Misschien als je belt, dat je kan regelen dat je de huidige laptop blijft gebruiken, 4launch je de nieuwe stuurt, en dat je dan de kapotte pas op hoeft te sturen.

Verwijderd

Topicstarter
hellboy123 schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 18:38:
[...]

als er binnen een week iets kapot is, is het DeadOnArrival. Dat wordt dus meteen omgeruild. Moet je het wel binnen de eerste week regelen! Misschien als je belt, dat je kan regelen dat je de huidige laptop blijft gebruiken, 4launch je de nieuwe stuurt, en dat je dan de kapotte pas op hoeft te sturen.
Ik heb wel 1 probleem, althans dat denk ik.. Ik heb al die stickers al de 1e dag al van de laptop verwijderd. Zouden ze hier moeilijk om doen?

• GENETX
Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 19:08:
[...]

Ik heb wel 1 probleem, althans dat denk ik.. Ik heb al die stickers al de 1e dag al van de laptop verwijderd. Zouden ze hier moeilijk om doen?
Lijkt me niet. Dat zoekt Asus maar mooi uit anders. Denk dat ze de C90S gewoon fixen en achterhouden voor als er weet eens een Asus A6T sneuvelt* :'( .

*) De A6T is het zorgenkindje bij Asus helaas. Ik heb er, net als Hellboy, een van gehad. De rest van de Asus ntoebooks is prima, maar deze heeft een vervelende fout en worden vaak omgebruild voor andewre Asusjes door de RMA afdeling bij gebrek aan moederborden... Mijn vervangende F3Sc had dan ook geen stickers :+

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-01 11:04
GENETX schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 20:46:
[...]

Lijkt me niet. Dat zoekt Asus maar mooi uit anders. Denk dat ze de C90S gewoon fixen en achterhouden voor als er weet eens een Asus A6T sneuvelt* :'( .

*) De A6T is het zorgenkindje bij Asus helaas. Ik heb er, net als Hellboy, een van gehad. De rest van de Asus ntoebooks is prima, maar deze heeft een vervelende fout en worden vaak omgebruild voor andewre Asusjes door de RMA afdeling bij gebrek aan moederborden... Mijn vervangende F3Sc had dan ook geen stickers :+
ik hoop dat ik deze week mijn f3sc mag ontvangen, eens kijken of daar de stikkers nog opzitten :P

Maar dat met de stikkers is totaal geen probleem,. ik heb die van mij ook bijna meteen van de stikkers ontdaan, en hij is 3x gerepareert(naja 2x, en 1x vervangen :+ )

Verwijderd

Topicstarter
GENETX schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 20:46:
[...]

Denk je dat ik een nieuwe krijg? :9

Bij 4launch zijn ze niet meer leverbaar zie ik. Uit het assortiment gehaald. Ach ja ik zie morgen wel. ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 19:08:
[...]

Toch niet de serienummer stickers en al? :P

Verwijderd

Topicstarter
Nee die kreeg ik er helaas niet af. :p

Heb 4launch gesproken, ze willen mij het geld terug geven maar dat wil ik niet. Ik wil deze laptop heel graag houden of een nieuwe, maar deze hebben ze niet meer dus geld terug. Andere optie is door Asus laten ophalen, maar dan ben ik hem 2-4 weken kwijt.

Wat een gedoe zeg. Ik denk dat ik de laptop maar houd en zonder de fingerprint verder ga. Heel jammer. Ik heb de laptop toen voor 843 EURO bij 4launch gekocht. Goedkoper zal ik hem nergens vinden.

4Launch wil ook geen usb-fingerprint vergoeden.

Dus daar zit ik dan. :/

Ik zal nog 1x met Asus bellen om te kijken waar het probleem zich precies bevindt, software of hardware. Ik hou jullie op de hoogte, zodat andere mensen met deze probleem iets aan dit topic hebben. ;)

Ik heb meteen een topic geopend op Asus support forum: http://vip.asus.com/forum...0S&page=1&SLanguage=en-us

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2008 17:47 . Reden: Extra link geplaatst ]

• GENETX
Je kan hem altijd nog opsturen als je hem even niet nodig hebt in een zomervakantie.

Verwijderd

Topicstarter
GENETX schreef op maandag 01 september 2008 @ 21:02:
Je kan hem altijd nog opsturen als je hem even niet nodig hebt in een zomervakantie.
Ik weet wat beters. Ik stuur hem terug en krijg lekker mijn geld terug. Kreeg net zelfs een schok van de thoughpad. :'(

Zie hier inhoud RMA aanvraag:

Reden:
1. Fingerprint werkt niet. Installeert wel software maar wordt niet gedetecteerd door Protector Suite QL. Drivers bij Device Management lijken prima te werken, de fingerprint staat in de lijst maar het werkt alsnog niet. Sensor waarschijnlijk dood.

2. Toughpad geeft zachte stroomschok (linker knop). Het rare is, soms wel soms niet, met dun huid beter te voelen. Ik snap er in ieder geval niks meer van. Waarschijnlijk zit er een kabeltje los van de fingerprint of iets dergelijks.

Opmerkingen:
Ik ben zelf een ICT-er en heb tig verschillende drivers en software geprobeerd maar de fingerprint werkt niet. Het is hoogstwaarschijnlijk een hardware fout, heb het met andere ICT-ers op verschillende fora overlegd en ook op mijn werk. Herinstallaties werken niet.

Heel erg teleurstellend van Asus, geen Asus laptop meer voor mij. Ik hoef geen nieuwe maar wil graag mijn geld terug, dan neem ik maar een XPS of iets dat wel degelijk werkt. (Ben op dit moment boos op Asus, het is gewoon een rotte appel tussen al die goede)

Wat een pech heb ik.

Mocht er iemand geinteresseerd zijn in de rest, dan hou ik jullie op de hoogte.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2008 23:00 ]

• GENETX
Dat lijkt me nou net de reden dat ie niet werkt, een los kabeltje waardoor er spanning loopt over de knoppen van je touchpad. Zeker aangezien deze tussen de knoppen geïntegreerd zit. Neem aan dat deze van metaal zijn zoals bij mijn vorige A6T. Ik had zelf ook al op de Asus fora gezocht en vond ook al niks dus had al een vermoeden dat er iets vreemds was aangezien de scanner prima werkt volgens Windows terwijl dat anders ook niet zo is.

Het is jammer dat jij net die pech treft een model te hebben waar die niet goed gemonteerd is. Ik hoop voor je dat je de RMA wel bij 4launch hebt neergelegd want via Asus gaat het natuurlijk moeilijk je geld terug te eisen. Zij zien namelijk natuurlijk niet al het geld dat je er voor hebt neergeteld by 4launch..

Overigens betwijvel ik of je meer geluk hebt bij de XPS... 1 Asus foutje vs een blunder van Dell :X

[ Voor 26% gewijzigd door GENETX op 02-09-2008 00:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
GENETX schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 00:13:
Dat lijkt me nou net de reden dat ie niet werkt, een los kabeltje waardoor er spanning loopt over de knoppen van je touchpad. Zeker aangezien deze tussen de knoppen geïntegreerd zit. Neem aan dat deze van metaal zijn zoals bij mijn vorige A6T. Ik had zelf ook al op de Asus fora gezocht en vond ook al niks dus had al een vermoeden dat er iets vreemds was aangezien de scanner prima werkt volgens Windows terwijl dat anders ook niet zo is.

Het is jammer dat jij net die pech treft een model te hebben waar die niet goed gemonteerd is. Ik hoop voor je dat je de RMA wel bij 4launch hebt neergelegd want via Asus gaat het natuurlijk moeilijk je geld terug te eisen. Zij zien namelijk natuurlijk niet al het geld dat je er voor hebt neergeteld by 4launch..

Overigens betwijvel ik of je meer geluk hebt bij de XPS... 1 Asus foutje vs een blunder van Dell :X
Is het het waard om de notebook zelf te openen en dat draaidje goed te monteren? Daar twijfel ik nu aan. Ben dan zeker wel de garantie kwijt?

• GENETX
Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 10:56:
[...]

Is het het waard om de notebook zelf te openen en dat draaidje goed te monteren? Daar twijfel ik nu aan. Ben dan zeker wel de garantie kwijt?
Dat zeker niet doen nee. Je zult het zelf moeten bepalen. Je kan misschien via 4launch je geld terugeisen en meer notebook halen zoals een X56Sn (X56Sn bij 4Launch). Iets tragere CPU misschien, maar je heft geen heethoofd zoals die E6600 waardoor je ook van je herrie af bent mocht je Asus toch vertrouwen.

Je kan hem ook als DOA aanmelden en omdat er geen C90S meer is gewoon zo snel mogelijk laten repareren. Het lijkt me geen groot probleem en dit soort onderdelen zouden ook wel aanwezig moeten zijn in Emmen. Dan zou je binnen een week je laptop terug kunnen hebben, dat moet te fixen zijn.

Persoonlijk heb ik niets meer als lof over voor de RMA service van Asus. Ik had zelf de Asus A6T en dat is een rampenserie geworden door een bug in de hardware waardoor het scherm bij velen op zwart bleef staan. Toch hebben op iets van 30 mensen maar 1 hun vertrouwen in Asus opgezegd aangezien ze allen netjes zijn geholpen en velen een nieuwe notebook hebben mogen ontvangen. Mijn eigen Asus is nota bene overleden door ranja/oververhitte videokaart. Ik had geen garantie meer door de ranja, toch heb ik na 4 weken voor noppes een F3Sc in ontvangst mogen nemen!

Ik zou persoonlijk Asus dus niet snel afschrijven zoals jij in je post deed omdat je toevallig een rotte appel hebt weten te bemachtigen. Uurlijk, dat is klote als je je notebook wilt gebruiken. Maarbij iedere notebookbouwer komen fouten voor en dan komt juist de service naar boven _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een RMA aanvraag ingediend, wacht op reactie. Maar als het 1 rotkabeltje is dan ben ik van al die problemen af. Ik zit te denken aan openmaken en zelf fixen. :p

Toch vind ik het een leuke laptop, lekker snel.

nVidia GeForce 9500 512MB VRAM

Is deze bovenstaande sneller dan die ik nu in de c90s heb? 8600GT 512MB

Twijfel twijfel..

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:15

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op maandag 01 september 2008 @ 22:47:
Heel erg teleurstellend van Asus, geen Asus laptop meer voor mij. Ik hoef geen nieuwe maar wil graag mijn geld terug, dan neem ik maar een XPS of iets dat wel degelijk werkt. (Ben op dit moment boos op Asus, het is gewoon een rotte appel tussen al die goede)

Wat een pech heb ik.
Man man, overdrijf jij altijd met alles zo? Met elk merk kun je wel eens iets kopen dat niet 100% werkt en dan wordt dat voor je opgelost. Zelfs na een kwaliteitscontrole kan er bij transport wel eens iets losraken waardoor het apparaat ineens niet goed meer functioneert. Beetje vaag om dan een merk meteen helemaal af te branden :{

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• GENETX
Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 12:15:
Ik heb al een RMA aanvraag ingediend, wacht op reactie. Maar als het 1 rotkabeltje is dan ben ik van al die problemen af. Ik zit te denken aan openmaken en zelf fixen. :p

Toch vind ik het een leuke laptop, lekker snel.

nVidia GeForce 9500 512MB VRAM

Is deze bovenstaande sneller dan die ik nu in de c90s heb? 8600GT 512MB

Twijfel twijfel..
De 9500M GS is niks meer als een gerelabelde 8600M GT dus ze zijn eigenlijk exact hetzelfde op de naam na. Voordeel is wel dat die andere laptop dus echt een laptop CPU heeft ipv een desktop CPU waardoor je die straalkachel van een E6600 kwijt bent.

Verwijderd

Topicstarter
Exirion schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 12:28:
[...]

Man man, overdrijf jij altijd met alles zo? Met elk merk kun je wel eens iets kopen dat niet 100% werkt en dan wordt dat voor je opgelost. Zelfs na een kwaliteitscontrole kan er bij transport wel eens iets losraken waardoor het apparaat ineens niet goed meer functioneert. Beetje vaag om dan een merk meteen helemaal af te branden :{
Moeilijk he lezen. Lees nog eens wat er tussen haakjes staat. Daarmee wil ik zeggen dat ik dat bovenstaande uit woede typte en het niet echt meende, maar dat ik pech heb met een rotte appel. :/

Verwijderd

Topicstarter
GENETX schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 12:47:
[...]

De 9500M GS is niks meer als een gerelabelde 8600M GT dus ze zijn eigenlijk exact hetzelfde op de naam na. Voordeel is wel dat die andere laptop dus echt een laptop CPU heeft ipv een desktop CPU waardoor je die straalkachel van een E6600 kwijt bent.
Ok thanks. Die hitte is inderdaad erg lastig. Nog niks gehoord van 4launch.

Verwijderd

Topicstarter
Teststatus:
Uw RMA product is defect bevonden.

Afhandeling:
Uw RMA product zal zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 8 dagen na ontvangst van uw RMA, gecrediteerd worden.

Afgesloten dus. Krijg mooi mijn geld terug en ik wacht voorlopig met de aankoop van een nieuwe. Gebruik gewoon de laptop van de zaak en ga wat meer sporten. :p

Het was een hardware defect.
Pagina: 1