Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PC loopt vast bij opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 408 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds kort loopt mijn PC vast bij het opnieuw opstarten. Dit probleem verscheen een week of 2 nadat ik mijn PC geformateerd had. Als ik mijn pc herstart dan loopt hij (in mijn ogen) zonder duidelijke reden vast. Als ik snel ben kan ik nog inloggen en dan loopt hij in windows vast. Wanneer ik even wacht loopt hij al vast bij het inlogscherm. Mijn besturingssysteem is 'Windows XP Home'. Bij computerbeheer krijg ik bij systeemlog de volgende fout:

==============================

Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: DCOM
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 10010
Datum: 29-8-2008
Tijd: 17:17:43
Gebruiker: BJGRIJPSTRA\Bob Grijpstra
Computer: BJGRIJPSTRA
Beschrijving:
De server {204810B9-73B2-11D4-BF42-00B0D0118B56} heeft zich binnen de vereiste termijn niet bij DCOM geregistreerd.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

================================

De key {204810B9-73B2-11D4-BF42-00B0D0118B56} linkt naar HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{204810b9-73b2-11d4-bf42-00b0d0118b56}

Hierin staan 2 sleutels:
* (Standaard) REG_SZ UPnPRegistrar
* AppID REG_SZ {E495081B-BBA5-4b89-BA3C-3B86A686B87A}

Volgens mij heeft deze iets te maken met WMP11. Misschien iets met Universal Plug and Play of SSDP Discovery. Ik weet alleen niet of deze fout betrekking heeft op het vastlopen.

Is er misschien een programma dat kan zien wat er fout gaat bij de reboot?

Hopelijk heeft er iemand een oplossing.

MVG,

Bob

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zie de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter en de Windows Clients - FAQ voor meer informatie en een gestructureerde aanpak van het probleem. Je zult eerst moeten weten of het hardware of software is (ik vermoed het laatste).

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• buggienuk
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-11 11:26

buggienuk

lekker buggie

Heb je hier wat aan?

Ook bekend op XBL als buggienuk

• leo_1979
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
ik heb dit probleem ook gehad, maar kon wel in veilige modus.
als de nvidia drivers dan uninstalleerde boote de pc wel gewoon.
toen opzoek gegaan en uitgekomen bij guru3d drivers voor nvidia
geïnstalleerd en probleem was weg. hopelijk kun je er iets mee

Verwijderd

Heb je je systeem geOC'd?

Verder is een re-install avn Windows (repair) natuurlijk < 1/2 uur. Lijkt me ook een niet al te groot probleem (gaat niets verloren).

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

gambieter schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 18:26:
Zie de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter en de Windows Clients - FAQ voor meer informatie en een gestructureerde aanpak van het probleem. Je zult eerst moeten weten of het hardware of software is (ik vermoed het laatste).
Inderdaad. Komt bij dat je geen enkele info over je hardware post en (voorzover te lezen valt) niets geprobeerd hebt met hardware. Dus je zit hier in Processors, Moederborden & Geheugen flink verkeerd :o

Move PMG -> WOS

Oslik blyat! Oslik!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nah.

Zolang je niet eens weet óf het hardware of software/OS is heeft dit zelfs geen zin.
Ga met de bovenstaande links aan de slag en zorg dat je dan wat beter beslagen ten ijs komt?

De Algemene FAQ is daar ook duidelijk in, en met de aanwezige Guides en FAQ/Beleid topics moet je een heel eind komen in het uitzoeken of het één van de twee moet zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door alt-92 op 30-08-2008 12:30 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.