T5550 vervangen door T7500?!

Pagina: 1
Acties:
  • 705 views

• leo_1979
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-04 19:54
is het mogelijk om mijn T5550 ongestraft te vervangen door een T7500?!
als ik de processoren vergelijk zie ik alleen een verschil in cache en mhz... klopt dit?!

bvd voor jullie knowhow

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat staat er in de handleiding van je moederbord?

• leo_1979
het is een laptop, ik heb geen handleiding van het mobo zelf

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:25
is er een zelfde model laptop met een T7500? dan moet 't weinig problemen opleveren. Zo niet, dan loop je 't risico dat de bios de cpu herkend en moeilijk gaat lopen doen.

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-05 19:59
Als je northbridge de 800 mhz fsb kan handelen dan zou het in principe moeten kunnen. Kijk bij de fabrikant van jouw laptop even op de website voor de handleiding ;) Daar staat vaak veel meer in dan de handleiding die jij hebt, en was in mijn geval (HP) zelfs een handleiding hoe je de laptop compleet demonteert en dingen vervangen moet.

@ PROnline:
Wat vaak gebeurd is dan dat de goedkopere versie met de tragere cpu, een gekort wiekte chipset krijgt met minder opties en ondersteuning. In mijn geval van een HP 6720s celeron (waar ook een T5470 van is, en volgens de handleiding ondersteund tot T8500 ofzo) heeft de celeron versie een GME965 volgens mij, welke maar een max fsb van 533 mhz kan hebben. De T7 serie en hoger hebben allemaal 800 mhz fsb. Je moet daar dus niet blind op afgaan!

@ Krizzie:

Zeker niet! Een laptop cpu zit net als bij desktops gewoon in een socket welke je kan openen en de cpu vervangen kunt. Er zijn wel moederbordjes in hele goedkope netbooks (ala EEE) die een vast gesoldeerde cpu hebben, maar een volwassen laptop met een normale cpu erin kan gewoon vervangen worden :)

[ Voor 56% gewijzigd door Wackoz op 29-08-2008 13:10 ]

één is geen, twee is één

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-05 16:51

Krizzie

Progressive Music \o/

Bij een laptop gaat dit mestal niet lukken omdat de cpu op het moederbord vast zitten en dus niet vervangen kunnen worden tenzij je het hele moederbord vervangt.

Maar je bent trouwens wel erg minimaal met het informatie geven in je topic start, wat voor een laptop is? (uitgebreide info etc...)

Wat heb je zelf al gezocht. (op google bijvoorbeeld)

Geluidswolk

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-05 18:21

Shunt

Boe

Krizzie schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 13:05:
Bij een laptop gaat dit mestal niet lukken omdat de cpu op het moederbord vast zitten en dus niet vervangen kunnen worden tenzij je het hele moederbord vervangt.

Maar je bent trouwens wel erg minimaal met het informatie geven in je topic start, wat voor een laptop is? (uitgebreide info etc...)

Wat heb je zelf al gezocht. (op google bijvoorbeeld)
ik weet niet of je nog redelijk recent een laptop open hebt gehad maar tot nu toe met iedere laptop na mijn ACER 486+ waren alle proc's gewoon in een voetje te vinden.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• leo_1979
ok dat snap ik.
maar het kan hopelijk toch niet zo zijn dat mocht de T7500 niet willen om wat voor een rede dan ook en dan de T5550 er weer in terug zet dat het mobo van mijn laptop dan ook niet meer wil?!

btw sorry voor de lage info (zit op mun werk, laptop thuis), ik had dit wel gegooglet maar daar werd ik niet wijzer van.

Het is een asus laptop, staat nog wel in de pricewatch...
(had ook niet zoveel en snel reacties verwacht)

[ Voor 36% gewijzigd door leo_1979 op 29-08-2008 13:11 ]

• Noork
  • Niet online
leo_1979 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 13:00:
het is een laptop, ik heb geen handleiding van het mobo zelf
Wat voor merk en type?

Gebruik eens de zoekfunctie op Got:
laptop processor vervangen (zie de laatste sluitmessage)
Is een Processor van een laptop te veranderen? (...verschilt per laptop)
processor vervangen fujitsu siemens m3438 (....is zelden mogelijk.)
etc etc

• leo_1979
merk: Asus
type: X50SL-AP029C

• Noork
  • Niet online
Uit de handleiding:
Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/n2erfd.png

Het is wellicht mogelijk. Maar je garantie vervalt. En het lijkt me het beste dat je even langs een dealer gaat.

• leo_1979
waar haal jij die handleiding vandaan?!

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
leo_1979 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 13:23:
waar haal jij die handleiding vandaan?!
ik gok vanop het www ;)

• leo_1979
jij bent zeker de leukste thuis....

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
leo_1979 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 14:27:
[...]

jij bent zeker de leukste thuis....
Nee, hij maakt een heel terecht punt. Namelijk dat je die handleiding net als Noork gewoon zelf had kunnen vinden. Verder is je FP natuurlijk ook erg beperkt, er worden genoeg topics gesloten die een stuk uitgebreider zijn.

Wat betreft je vraag, zoals je hebt gezien kunnen we daar geen antwoord op geven zonder meer te weten over je laptop. Je zou hem even moeten open maken of langs de dealer gaan. Al met al ga ik me afvragen of het wel de moeite is om je processor te vervangen, aangezien een T5550 helemaal niet slecht presteert.

specs

• leo_1979
Depep schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 14:53:
[...]

Nee, hij maakt een heel terecht punt. Namelijk dat je die handleiding net als Noork gewoon zelf had kunnen vinden. Verder is je FP natuurlijk ook erg beperkt, er worden genoeg topics gesloten die een stuk uitgebreider zijn.

Wat betreft je vraag, zoals je hebt gezien kunnen we daar geen antwoord op geven zonder meer te weten over je laptop. Je zou hem even moeten open maken of langs de dealer gaan. Al met al ga ik me afvragen of het wel de moeite is om je processor te vervangen, aangezien een T5550 helemaal niet slecht presteert.
ok hij heeft misschien een punt, maar als leek vraag ik om een antwoord en niet om een opmerking.
en ik kon die handleiding nergens vinden, dus mag ik het gerust vragen...
Maar ik heb toevallig 2 van die T7500 dingen liggen en heb zelf een T5550 vandaar dat ik het vroeg.
gelukkig was er iemand zo behulpzaam en reageerde on topic en niet off topic

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-05 19:59
Als je die cpu al hebt liggen zou ik het helemaal gewoon proberen. Gewoon goed opletten dat je statisch ONtladen bent, de accu uit de laptop gehaald hebt, alles goed uit staat en zonder spanning staat (paar keer de aan knop inhouden wanneer de accu en stekker eruit is), en dan gewoon zorgen dat je wat koelpasta en een droge doek bij de hand hebt om de cpu te verwisselen. Als je wel eens eerder bij een desktop een cpu verwisselt hebt is het een koud kunstje, en kan er bijna niets mis gaan omdat er amper verschil in zit ;) (let wel even op, of je geen 'koelkussentje' (thermalpad) ofzo tegen komt, die worden vaak gebruikt om het ruimte verschil tussen cpu en de koeler te verkleinen, en die zul je dan ongetwijfeld met de nieuwe cpu ook nodig hebben)

één is geen, twee is één

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-05 23:11
Zo te zien heb jij dit model: http://www.asus.com/produ...=0&model=2106&modelmenu=2

Ja, ik weet het, het type komt niet helemaal overeen, maar de X50 is dan ook een andere versie van de F5 als ik me niet vergis. Als ik het zo snel zie kan hij wel de 800MHz FSB aan, Asus heeft ook een moederbord met dat chipset en die kan tot 1066MHz.

Maar dan nog is het uitzoeken. Het belangrijkste is of je BIOS het ondersteund. Asus brengt deze laptop niet uit met deze CPU en dus denk ik niet dat de ondersteuning is ingebakken.

@ Hieronder, een T7500 is nooit een desktop CPU.

[ Voor 44% gewijzigd door GENETX op 29-08-2008 16:02 ]

Verwijderd

Maar ik heb toevallig 2 van die T7500 dingen liggen en heb zelf een T5550 vandaar dat ik het vroeg.
gelukkig was er iemand zo behulpzaam en reageerde on topic en niet off topic
Ik mag hopen dat je wel de laptopversie hebt van de T7500 en niet de desktop versie=

• leo_1979
Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 16:00:
[...]

Ik mag hopen dat je wel de laptopversie hebt van de T7500 en niet de desktop versie=
T7500 desktop versie?
die staat niet op de intel P site

• leo_1979
Wackoz schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 15:57:
Als je die cpu al hebt liggen zou ik het helemaal gewoon proberen. Gewoon goed opletten dat je statisch ONtladen bent, de accu uit de laptop gehaald hebt, alles goed uit staat en zonder spanning staat (paar keer de aan knop inhouden wanneer de accu en stekker eruit is), en dan gewoon zorgen dat je wat koelpasta en een droge doek bij de hand hebt om de cpu te verwisselen. Als je wel eens eerder bij een desktop een cpu verwisselt hebt is het een koud kunstje, en kan er bijna niets mis gaan omdat er amper verschil in zit ;) (let wel even op, of je geen 'koelkussentje' (thermalpad) ofzo tegen komt, die worden vaak gebruikt om het ruimte verschil tussen cpu en de koeler te verkleinen, en die zul je dan ongetwijfeld met de nieuwe cpu ook nodig hebben)
ben een leek in laptops, desktop heb ik zelfs watergekoeld en peltier gekoeld.
het verwissellen is het probleem niet, hoop alleen dat mijn asus notebook niet wordt opgeblazen

• Noork
  • Niet online
Neen, je blaast je laptop niet op. Hooguit wordt de proc niet goed herkend en krijg je wat piepjes bij het booten.

Gebruik trouwens voortaan de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop, i.p.v. het plaatsen van 2 berichten achter elkaar.

• leo_1979
Noork schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 16:50:
Neen, je blaast je laptop niet op. Hooguit wordt de proc niet goed herkend en krijg je wat piepjes bij het booten.

Gebruik trouwens voortaan de [afbeelding] knop, i.p.v. het plaatsen van 2 berichten achter elkaar.
ok :$

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit gaat nergens over...

TS: http://gathering.tweakers.net/forum/faq
Gathering of Tweakers.net is een forum bedoeld voor mensen die bovenmatig geinteresseerd zijn in computers en de randverschijnselen daarvan. Het voorziet haar bezoekers in de behoefte om op niveau over deze zaken te discussiëren en te communiceren
GoT is dus geen helpdesk. Dat wil niet zeggen dat er niet veel vragen gesteld en beantwoord worden, maar we verwachten dat je zelf doet wat je kunt voordat je post, en dat je volledig en duidelijk bent als je een topic opent.

Hier heb je een topic geopend zonder specs (welke laptop), zonder klaarblijkelijk ook maar de handleiding opgezocht te hebben, en met niet meer info over hoe en waar je gezocht hebt, wat je vond en hoe je verder keek dan "ik had dit wel gegooglet maar daar werd ik niet wijzer van."

Dit topic voldoet dus niet qua informatie en eigen inzet aan de eise die we op GoT stellen. Je posts die op de karige topicstart volgen tonen die inzet ook duidelijk niet, dus gaat hij dicht. We verwachten niet dat je alles van tevoren weet, maar wel dat je serieus zelf op zoek gaat en volledig bent in het melden van wat je gedaan hebt.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.