Als je northbridge de 800 mhz fsb kan handelen dan zou het in principe moeten kunnen. Kijk bij de fabrikant van jouw laptop even op de website voor de handleiding

Daar staat vaak veel meer in dan de handleiding die jij hebt, en was in mijn geval (HP) zelfs een handleiding hoe je de laptop compleet demonteert en dingen vervangen moet.
@ PROnline:
Wat vaak gebeurd is dan dat de goedkopere versie met de tragere cpu, een gekort wiekte chipset krijgt met minder opties en ondersteuning. In mijn geval van een HP 6720s celeron (waar ook een T5470 van is, en volgens de handleiding ondersteund tot T8500 ofzo) heeft de celeron versie een GME965 volgens mij, welke maar een max fsb van 533 mhz kan hebben. De T7 serie en hoger hebben allemaal 800 mhz fsb. Je moet daar dus niet blind op afgaan!
@ Krizzie:
Zeker niet! Een laptop cpu zit net als bij desktops gewoon in een socket welke je kan openen en de cpu vervangen kunt. Er zijn wel moederbordjes in hele goedkope netbooks (ala EEE) die een vast gesoldeerde cpu hebben, maar een volwassen laptop met een normale cpu erin kan gewoon vervangen worden
[
Voor 56% gewijzigd door
Wackoz op 29-08-2008 13:10
]