voor en nadelen verschillende windows servers

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeErwin
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-07 16:56
Ik zit er over na te denken om thuis een windows servertje te starten
Ik heb nog een oude pc staan die windows server 2000 redelijk oke moet kunnen draaien.
Heeft het bepaalde voordelen om een nieuwe pc te kopen, of een upgrade door te voeren, zodat ik een nieuwere server erop kan zetten?
wat zijn dus de de specifieke voor en nadelen per server editie?
ik heb dit ook al op het internet gezocht, maar ze noemen nergens de nadelen..

alvast heel erg bedankt aan een ieder die me kan helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:58
Voor- en nadelen hangen er vanaf wat je er mee wilt doen. Op de site van microsoft staat trouwens ergens ook een overzicht van welke edities wat in zich hebben.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:45
Een google search van "Windows server 2000 vs 2003" gaf mij al dermate genoeg resultaten om mij de hele dag al bezig te houden daarmee (niet dat ik het zal doen...)

Overigens, wat wil je met die thuisserver gaan doen? Ik heb zelf ook een thuisserver lopen, daar staat 'gewoon' Windows XP Pro op. Ik gebruik hem voor opslag & torrents & eventueel af en toe een FTP servertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hoi :)
JukeErwin schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 10:43:
Heeft het bepaalde voordelen om een nieuwe pc te kopen, of een upgrade door te voeren, zodat ik een nieuwere server erop kan zetten?
Dat is iets wat je voor jezelf moet beslissen.
Oude hardware heeft over het algemeen lagere prestaties, kan minder aan.
Dat heeft dan gelijk gevolgen voor je keuze.
wat zijn dus de de specifieke voor en nadelen per server editie?
ik heb dit ook al op het internet gezocht, maar ze noemen nergens de nadelen..
Nee, logisch. Maar dat kun je toch zelf ook uitvogelen?
Iets wat als New and Improved wordt aangegeven in versie 2 is óf niet aanwezig in versie 1 óf werkt dus minder makkelijk/goed/prettig in versie 1.

Maar heb je ook al stil gestaan bij de ondersteuning (updates e.d., drivers) die je voor jouw OS hebt?

Zoals je opgevallen is bij je aanmelding is dit een forum waar we ervan uit gaan dat je zelf alvast een bepaalde basiskennis bezit om dingen uit te zoeken - een daarvan is dat je met behulp van de Windows Servers en Server-Software - Policy en de algemene FAQs als Windows Clients - FAQ ook zelf kan beslissen welke Windows versie bij je eisenpakket hoort :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeErwin
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-07 16:56
bedankt, ik ben er al uit hoe ik het ga doen.
dus hier kan een slotje op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-07 18:00

tim427

Turbulence!

JukeErwin schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 13:37:
bedankt, ik ben er al uit hoe ik het ga doen.
dus hier kan een slotje op
Hoe ga je het doen dan? Eerst ons een beetje nieuwsgierig maken en dan zeggen dat je het al weet :P ?
Pagina: 1