Nu is er uiteraard de PriceWatch Shopreviews waar je iets kwijt kan over ervaringen met online winkels.Het Shopping Forum is bedoeld voor discussies rond de diverse aspecten van het (online) aanschaffen van producten en diensten. Je kunt hierbij bijvoorbeeld denken aan discussies, vragen, problemen, meningen en ervaringen met:
Om het forum een beetje interessant te houden horen 'simpele' ervaringen en 'informatie' bij voorkeur op plaatsen die daarvoor specifiek zijn toegerust, en de complexere, uniekere, discussiewaardige aspecten in dit forum. Bijvoorbeeld, in die gevallen waarbij het van toepassing is:
Helaas is er (nog?) geen plaats op Tweakers.net waar ik terecht kan met betrekking tot ‘geslaagde’ garantie. Als er iemand hier een klacht heeft over hoe een bepaalde winkel of fabrikant met garanties omgaat, kan hij/zij een topic maken op het Shopping forum. Aangezien er niks is voor fabrikanten, doe ik het maar hier
Op 2 februari 2007 heb ik via 4Launch een laptop besteld, de MSI M677. De laptop kostte ‘schoon’ rond de € 950,- maar door uitbreiding van het geheugen en garantie was ik iets meer dan € 1000,- kwijt.
Via de 4Launch website werden mij specs beloofd, waar achteraf niet geheel aan voldaan werd. Nadat ik 4Launch hierover mailde, hebben zij contact opgenomen met MSI welke op zijn beurt uiteindelijk contact met mij heeft opgenomen. MSI heeft mij hiervoor toen kosteloos gecompenseerd (ondanks dat het technisch gezien een fout was op de 4Launc website). Geweldige service van zowel 4Launch alsmede van MSI.
Trotst dat ik was op de laptop nam ik hem uiteraard vaak mee op school, zodat ik al mijn bestanden voortaan bij mij had en ik de beschikking had over ‘snelheid’.
Na een aantal weken liep ik buiten en begaf het plastice ringetje van mijn laptoptas/schouderband het. Gevolg: de tas viel van een halve meter hoogte. De schade viel uiteindelijk mee: alleen een knopje om de accu ‘vast te zetten’ was eruit geschoten. Thuis contact opgenomen met MSI, welke mij lieten weten dat ik garantie kon claimen. Er was verder niks geen bewijs nodig van de tas, ik kon de laptop langs brengen of ik kon hem via UPS kosteloos verzenden (waarbij ik hem door UPS kon laten ophalen). Omdat ik de laptop eigenlijk niet kwijt kon (had hem nodig) heb ik hem niet toen niet opgegeven.
2 maanden geleden was het plastic omhulsel van mijn laptop gescheurd in de buurt van het scharnier

Contact opgenomen met MS en binnen een dag reactieI:
Netjes gegevens ingevuld en teruggestuurd, binnen een dag kreeg ik een UPS retourlabel. Aangezien de locaties niet echt in de buurt waren heb ik een mail naar UPS gestuurd, welke mij binnen een uurtje opbelde om een afspraak voor ophalen met mij wilde maken! Ik was bang dat hier extra kosten aan waren verbonden (omdat ik dacht dat verzendkosten mijn probleem waren), maar door de pick-up-and-return garantie was dit ook inbegrepen.Beste Dwars,
Ik heb de schade gezien. Deze zullen wij kosteloos gaan repareren omdat jou notebook nog garantie heeft.
Voor afhandeling van uw service verzoek hebben wij enkele gegevens van u en uw notebook nodig.
Binnen 2 weken had ik de laptop terug die was voorzien van een geheel nieuw omhulsel voor het scherm. Probleem opgelost!
Toen had ik vorige week last van spontane vastlopers. Weer contact opgenomen met MSI en weer binnen een dag reactie:
Dus netjes gegevens weer opgegeven en de volgende dag afspraak gemaakt met UPS, welke dezelfde dag nog het pakket kwamen ophalen (gisteren).Beste Dwars,
Bedankt voor het uitgebrijde uitleg van uw probleem. Wij zijn bekent met deze probleem maar niet alleen specifiec bij deze M677.
Een bios update is (zoals u het zegt) uw eigen verandwoordelijkheid. U kunt nog gebruik maken van uw 2 jaar pickup and return garantie.
Het beste voor u is dat wij het notebook binnenhalen voor reparatie en het hardware grondig testen op fouten. Tevens zullen wij ook een bios update uitvoeren.
In de bijlage heb ik een reparatie formulier toegevoegd.
Wanneer wij uw gegevens hebben ontvangen zullen wij het notebook aanmelden en u het referentienummer en de
verzendgegevens toesturen.
Het is nog even afwachten tot ik de laptop terug heb en MSI eraan heeft gewerkt, maar na het lezen van een hoop negatieve topics met betrekking tot garantie wilde ik een positief topic aanmaken over garantie-afwikkeling. Zo kan het dus ook! Zowel 4Launch, MSI en UPS hebben tot dusver mij alleen nog maar vrolijk gemaakt