Toon posts:

PC loopt vast na upgraden naar GTX280

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Mijn PC bestaat uit het volgende :
- Q9450 @ 3,44 ( D-Tek Fuzion )
- 4 x 1GB @ 900 4-4-4-12
- Striker 2 Formula 780i
- Nvidia GTX280

Voordat ik een GTX280 had zat er een budgetkaart in, namelijk de Ati Radeon X1300 "pro". Mijn Q9450 liep op 3,6 Ghz en kon nog verder oc'en.

Toen ik mijn GTX280 er in zette was er een probleem. De PC liep af en toe vast. Soms na 2 uurtjes orthos en soms na 10. Ik krijg dan geen foutmelding. Maar het systeem loopt gewoon vast.

Ik heb het voltage van de NB en SB verhoogd maar het mocht niet baten.
Koeling is niet het probleem.

Wat is er mis ?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Voeding? Met een nieuwe component zou ik de overklok vanaf standaard settings opnieuw beginnen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Denk niet dat het de voeding is. Ik heb een 1000 watt antec quattro met 4 x 12voltlijnen

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2008 15:14 . Reden: spelfout ]

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-01 15:30

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Alle drivers verwijderd met bijv. Drivercleaner?
Je bent nl. van een ATI naar een NVidia gegaan en ATI drivers willen nog wel eens "restjes" achterlaten, wat voor conflicten kan zorgen.

Edit:

Je GPU te ver doorklokken zorgt er ook voor dat je pc "freezed", kijk wat ie doet op stock snelheden

[ Voor 23% gewijzigd door DaLoona op 28-08-2008 19:05 ]

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

Verwijderd

Topicstarter
Atitool geeft geen problemen tijdens het stressen op zoek naar artifacts die uiteraard niet te vinden zijn.

Ik kom nu net van me werk en ik ga morgen even alles verwijderen met behulp van drivecleaner

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

Ik zie dat je de kaart best ver overclocked had/hebt. Heb je die OC nog steeds? Heb je al geprobeerd terug te klokken? En was hij wel stabiel op die snelheden?

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

Verwijderd

Topicstarter
Het ligt niet aan de videokaart. Ik heb het er over als ik de pc aan het stressen ben met Prime95 dat ik dan geen foutmeldingen krijg en ook geen BSOD's. Maar het hele systeem staat gewoon vast. De temp van de q9450 is max 65 graden. ( waterkoeling ), Van de NB rond de 75 graden maar dat vinden ze normaal bij Nvidia

De videokaart word dus niet gestressed. De videokaart is "artifacts vrij"

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:50

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:46

World Citizen

FreeReef.nl

DaLoona schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 16:43:
Alle drivers verwijderd met bijv. Drivercleaner?
Je bent nl. van een ATI naar een NVidia gegaan en ATI drivers willen nog wel eens "restjes" achterlaten, wat voor conflicten kan zorgen.

Edit:

Je GPU te ver doorklokken zorgt er ook voor dat je pc "freezed", kijk wat ie doet op stock snelheden
^^ inderdaad

liever nog een gehele herinstallatie.

FreeReef.nl

• wortelsky
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-01 16:06
ook al meer voltage op chipsets geprobeert?

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu net drivers verwijdert door middel van drivercleaner. En de clocks lager gezet op. core700 /shaders1411/ memory1292.

Voltage's zijn goed. BTW nu heb ik de Q9450 van 3,44Ghz geklokt naar 3,66. Orthos Stable. Maar wat is het probleem ? Hoe kan het zijn dat de pc soms vastloopt. en geen foutmelding of een BSOD aangeeft. Daar sta ik van te kijken. Ik heb al moet ik het zelf zeggen ervaring met overklokken.

Soms staat de pc vast na 2 uurtjes Orthos en de andere keer na 8 uur.

En over de voltage's gesproken,

-1,36 NB
-1,65 SB
-1,60 PPL
-1,38 VTT
-1,30 Vcore

• swtimmer
  • Laatst online: 27-01 21:35

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Maar heb je nu al een x getest met alles gewoon op fabrieksinstellingen? en loopt die dan ook vast?

• Flythe
  • Niet online
Dat vastlopen kan ook een fout in Orthos zijn, ik had mijn e6600 op 3.6GHz. Stabiel in alle games ook crysis e.d. maar als ik orthos ook maar 1 sec probeerde kreeg ik of direct of na een paar minuten een freeze.

Verwijderd

Flythe schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 17:26:
Dat vastlopen kan ook een fout in Orthos zijn, ik had mijn e6600 op 3.6GHz. Stabiel in alle games ook crysis e.d. maar als ik orthos ook maar 1 sec probeerde kreeg ik of direct of na een paar minuten een freeze.
Das dus niet stabiel.......

Ehm klinkt ernaar dat je gewoon een cleane windows install nodig hebt...
Of het is die vervelde bug met 4gb ram....
BSOD probleem Ati Radeon HD.... en 4GB RAM

• Flythe
  • Niet online
Een pc is dus niet stabiel als orthos bugged is?

Verwijderd

Flythe schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 20:23:
[...]

Een pc is dus niet stabiel als orthos bugged is?
Neen... Maar zegt niks als een spel het wel doet ;)
Spel is namelijk lang niet zo gevoelig voor fouten als orthos...
Daarom gebruik je juist orthos!

• Flythe
  • Niet online
Prime95, memtest, 3dmark en orthos gedraaid. prime -> geen probleem, memtest -> 0 fouten, 3dmark -> niets mis, orthos -> crash na paar cycles. Dan denk ik toch eerder dat het aan orthos ligt dan aan de stabiliteit van mijn systeem :P.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, helaas niet. Want als ik soms aan het surfen ben of de pc is in idle modus dan loopt de pc soms al vast.

Verwijderd

Dit probleem klinkt mij HEEEEEL bekend... Heb/had het zelfde met mijn pc. Ik heb echter wel een hele zooi andere onderdelen, maar ik ga het nu proberen met een nieuw moederbord. Heb inmiddels 3 cpu's gehad, verschillende soorten geheugen, 3 nieuwe Vista/XP instals... Een en al ellende dus... Hopelijk komt komt mijn nieuwe moederbord (Asus Rampage Forumla) spoedig, dan laat ik je het resultaat weten!
Pagina: 1