Toon posts:

Versterker voor meerdere ruimte

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Excuses voor de wat onduidelijke topic titel maar ik wist geen betere (suggesties?).

Ik ben op zoek naar een dolbysurround versterker waar ik naast mijn standaard 5 boxen nog meerdere boxen op kan aansluiten.
Zo wil ik op mijn slaapkamer ook boxen hebben die aangesloten zijn op deze versterker, dit moet een apparte groep worden. Deze moeten dus uit kunnen zetten als ik in de woonkamer zit. Maar alles moet ook tegelijk aan kunnen zodat ik in het hele huis muziek heb.
Ik hoop dat iemand wat suggesties heeft voor mij of kan zeggen hoe dit principe heet.
Zo kan ik zelf wat beter zoeken.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:36
Misschien een betaalbare extra versterker daarvoor gebruiken?

Verwijderd

Topicstarter
djluc schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 10:47:
Misschien een betaalbare extra versterker daarvoor gebruiken?
Nee want ik wil mijn pc met de versterker verbinden. Ik kan nml met mijn iPhone op afstand mijn iTunes bedienen.
Zo kan ik vanuit bed mijn iTunes beneden bedienen en muziek op mijn slaapkamer hebben.

• Jeroen797
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-02 20:17
Mijn Sony STR-920 heeft een knopje waarmee je tussen A en B kan switchen (achterop de versterker kan je speakers op A en andere spreakers of B. Je kan dan kiezen of je geluid over de A speaker wilt, over de B speakers of over beide.

Bedoel je zoiets?

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 10:50:
[...]

Nee want ik wil mijn pc met de versterker verbinden. Ik kan nml met mijn iPhone op afstand mijn iTunes bedienen.
Zo kan ik vanuit bed mijn iTunes beneden bedienen en muziek op mijn slaapkamer hebben.
Volgens mij zijn er genoeg versterkers met een A en een B speakergroep. Ik had een hele oude akai die dit had(wel stereo). Voor elke groep een knopje waarmee je ze aan og uit zet.

Verwijderd

Topicstarter
Jeroen797 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 10:50:
Mijn Sony STR-920 heeft een knopje waarmee je tussen A en B kan switchen (achterop de versterker kan je speakers op A en andere spreakers of B. Je kan dan kiezen of je geluid over de A speaker wilt, over de B speakers of over beide.

Bedoel je zoiets?
Ja zoiets bedoel ik. Weet je ook hoe dat heet? Wat als ik nu op de site van sony bij de techspecs kijk weet ik niet wat ik moet zoeken.
Is het ook mogelijk dat A en B allebei dolby aankunnen?
Of kan alleen maar A dat aan? Dat B alleen maar stereo is?

• MetalBM
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:46
Als je Dolby Surround optie op je slaapkamer wilt laten vallen heeft Apple een standaard oplossing namelijk de Airport Express en AirTunes. AirFoil (?) is een stukje software die ook zoiets doet.

www.apple.nl/airport

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Ik heb 2 zones op mijn onkyo.
Powered Zone 2 and Zone 2 Line-Out for Playback in Another Room (Separate Source)

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Topicstarter
MetalBM schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 10:54:
Als je Dolby Surround optie op je slaapkamer wilt laten vallen heeft Apple een standaard oplossing namelijk de Airport Express en AirTunes. AirFoil (?) is een stukje software die ook zoiets doet.

www.apple.nl/airport
Ok, zal het in overweging nemen. Maar wil eigenlijk ook dolby op mijn slaapkamer mits dit reeel is.

• Jeroen797
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-02 20:17
A kon Dolby, en B inderdaad alleen maar stereo.
Jij zoekt dus eigenlijk zoiets maar dan dat A en B dolby kunnen?

Verwijderd

Topicstarter
Jeroen797 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 10:59:
A kon Dolby, en B inderdaad alleen maar stereo.
Jij zoekt dus eigenlijk zoiets maar dan dat A en B dolby kunnen?
Ja het liefste wel. Maar A - Dolby en B - Stereo zal ook al goed zijn.

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Ik heb zelf een Yamaha receiver/versterker (modellengamma 2007) en deze heeft (zoals iemand hierboven ook al had met z'n Sony) een extra B-paar speakers. Deze heb ik in de slaapkamer staan en zijn apart in,- of uit te schakelen (receiver en A-speakers staan in woonkamer). Deze B is idd weliswaar alleen stereo.
Daarnaast zit er nog een "zone 2" uitgang op, zodat ik hem door zou kunnen lussen naar een tweede receiver+versterker+speakers in een andere ruimte. Ook alleen stereo, want de uitgang is RCA (twee tulpjes, rood/wit).
Ik weet alleen niet of ze dat nog steeds hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door Gitarist op 28-08-2008 11:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gitarist schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 11:03:
Ik heb zelf een Yamaha receiver/versterker (modellengamma 2007) en deze heeft (zoals iemand hierboven ook al had met z'n Sony) een extra B-paar speakers. Deze heb ik in de slaapkamer staan en zijn apart in,- of uit te schakelen (receiver en A-speakers staan in woonkamer). Deze B is idd weliswaar alleen stereo.
Daarnaast zit er nog een "zone 2" uitgang op, zodat ik hem door zou kunnen lussen naar een tweede receiver+versterker+speakers in een andere ruimte. Ook alleen stereo, want de uitgang is RCA (twee tulpjes, rood/wit).
Ik weet alleen niet of ze dat nog steeds hebben.
Ok, en als ik op de site van bv sony kijk bij de specs van een versterker waaraan kan ik dan zien dat deze versterker 2 groepen heeft (A en B)?

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:20

Tijd van werken, tijd van rusten

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Multi-room of Music Zones zijn wat kreten waar je op kan zoeken :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx allemaal, hier kan ik goed mee verder.
Denk alleen dat 2x dolby niet tot de mogelijkheden behoord.

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:52
Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 10:50:
[...]

Muziek is altijd stereo dus een B kanaal met Dolby heb je niks aan als je hem alleen voor je iTunes zou gebruiken. Ik heb zelf een Yamaha RX-V361 Receiver en ook deze heeft een apart B kanaal voor een extra setje speakers. Is dus gewoon een kwestie van goed zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
UTwizard schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 11:29:
[...]

Muziek is altijd stereo dus een B kanaal met Dolby heb je niks aan als je hem alleen voor je iTunes zou gebruiken. Ik heb zelf een Yamaha RX-V361 Receiver en ook deze heeft een apart B kanaal voor een extra setje speakers. Is dus gewoon een kwestie van goed zoeken.
Ja dat weet ik maar ik wel ook wel eens een film in bed kijken ;)

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-02 08:39

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Mijn pioneer heeft 7.1 ondersteuning, maar kan ook de 5.1 en dan de overige 2 als apart kanalen programeren.

Zo heb ik dat nu dus ook gedaan: 5.1 om mijn pc heen, en 2 losse boxen bij mijn tv. Gescheiden als kanaal A en B.

T60P Widescreen

Verwijderd

MetalBM schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 10:54:

www.apple.nl/airport
Is inderdaad een mooie oplossing. Vooral omdat het zo simpel te combineren is met alles wat een line-in heeft. Enige issue is de synchronisatie. Het lukt me niet om het geluid vanaf mij pc synchroon te laten lopen met de airport exrpress die een paar seconden later reageert. Dat produceert een irritant echo effect. Ik ben bang dat je dat ook hebt als je meerdere airports gebruikt voor meerdere zones en die gelijk aan wilt hebben. :(

Verwijderd

Ik zou voor een Yamaha of Onkyo model gaan. Die hebben beide wel modellen waar jou eis 100 % mee voldaan wordt. De 2 zone's waarbij eentje gewoon voor 5.1 opstelling fungeert en er zit dan nog een extra stereo uitgang op voor je speakers waarbij je volgens mij ook nog een extra AB krijgt voor die tweede zone.
Pagina: 1