Vernieuwde Pricewatch meningen topic

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-10 23:59

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Naar aanleiding van .plan: Grote schoonmaak in Pricewatch-categorieën dit topic gestart zodat er toch een centraal punt is om je mening kwijt te kunnen en eventuele op- en/of aanmerkingen kwijt kunt.

Eenzelfde soort topic was er met de vernieuwde layout, waar aan de hand van dat topic toch nog een paar tweaks naar voren zijn gekomen.

Let wel op de volgende regels om dit topic leefbaar te houden!
:? Géén one-liners, posts hoor je fatsoenlijk te onderbouwen zodat erover gediscussieerd kan worden.
:? Géén flamerij ondanks dat jij vindt dat het misschien wel terecht is.
:? Géén bugs melden hier, dit is een meningentopic.
sorry voor het copy/pasten van de regels uit het eerdergenoemde topic

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Meteen maar even claimen voor m'n eigen aanmerkingen.

Ik mis de goede alfabetische volgorde, het staat nu van links naar rechts ipv zoals eerst van boven naar beneden en dan pas de rechterkolom

Voor:
A   F
B   G
C   H
D   I
E   J

Nu:
A   B
C   D
E   F
G   H
I   J

Dit is niet handig als je het rijtje afgaat op zoek naar de juiste categorie.
Noot, dit is alleen bij het 'Componenten' gedeelte! Randapparatuur en Systemen kloppen wel!

[ Voor 89% gewijzigd door Wiethoofd op 27-08-2008 23:31 ]

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Dat klopt inderdaad niet helemaal, maar de categorieën zijn niet eens zo als je daar zegt, waar nog enige volgorde in te vinden is. Maar...
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/inJZsWh2Tz6f9WBH4tTeujFe/full.jpg
... zo:

A
D
E
G
H
B
C
I
F

Denkt niet dat ze dit expres zo hebben gedaan. :P

Dan had ik nog een opmerking. Wellicht dat de naam van de categorie Printers kan worden veranderd naar "Printers en Scanners", want de scanner categorie is hier nu ook in geplaatst.

[ Voor 11% gewijzigd door Regeneration op 28-08-2008 17:45 ]

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-10 14:36

World Citizen

FreeReef.nl

Ik crosspost dit even vanuit het gesloten topic... Index Balk ook onderaan
(op aanraden van modder)

Hey,

Goed idee de nieuwe layout van de pricewatch...

wat ik alleen mis, is een index balk onderaan de pagina.

Helemaal bovenaan staat hij wel..

bv

index\Pricewatch\tft schermen\26"\

zodat je snel naar een bepaald level kunt klikken.

het zou makkelijk zijn als deze balk ook helemaal onderaan te zien is.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:26

PromoX

Flying solo

Quote uit ander topic:
Regeneration schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 10:45:
Je kan sorteren / filteren op naam, dan is die lijst fabrikantenlijst bovenaan toch overbodig? Rechts in de kolom "Zoeken" staat "Merk" en als je daar Samsung selecteert en even naar onderen scrolt en daar op GO klikt dan krijg je alleen de Samsung modellen te zien. Je kan eventueel de prijs vanaf 0 euro weghalen zodat je ook alle modellen ziet en niet waar alleen prijzen bij staan.
Het grote verschil is dat je op de oude manier met één klik alle laptops zag van een bepaalde fabrikant en vervolgens als je dat wilde het filter gebruiken. Nu moet je veel meer handelingen verrichten. Bij andere categorieen heb je ook nog weel indeling naar merk (bv. processors, videokaarten) en ik zou het als laptopzoekende tweaker niet verkeerd vinden als het bij de laptops ook weer terugkomt :).

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:41

crisp

Devver

Pixelated

Decon Frost schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 12:41:
[...]
het zou makkelijk zijn als deze balk ook helemaal onderaan te zien is.
* crisp geeft Decon Frost een 'Home' toets voor z'n toetsenbord ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
PromoX schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 11:20:
Quote uit ander topic:

[...]

Het grote verschil is dat je op de oude manier met één klik alle laptops zag van een bepaalde fabrikant en vervolgens als je dat wilde het filter gebruiken. Nu moet je veel meer handelingen verrichten. Bij andere categorieen heb je ook nog weel indeling naar merk (bv. processors, videokaarent) en ik zou het als laptopzoekende tweaker niet verkeerd vinden als het bij de laptops ook weer terugkomt :).
Ja, ok daar heb je gelijk in, maar helemaal per merk niet kunnen filteren is het niet zoals eerst werd verondersteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Intussen is die rare indeling van de categorienamen ook gefixed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Vraagje: waarom staan: 'Optische drives' en 'Geluidskaarten' onder 'Overige Onderdelen'?
(waar ik me ook afvraag waarom onderdelen ook een hoofdletter heeft)

Net ook nog even gezocht, maar ik kan de CRT-monitoren niet meer terugvinden, onder Monitoren heb je alleen TFT staan, en overige afmetingen lijkt me niet toepasbaar op CRT monitoren, aangezien dezelfde afmetingen in inch kunnen hebben als de TFT's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Wiethoofd schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 11:49:
Vraagje: waarom staan: 'Optische drives' en 'Geluidskaarten' onder 'Overige Onderdelen'?
De categoriezichtbaarheid is met name op basis van populairiteit zo uitgekozen. Minder populaire categorien zijn wat weggestopt, meer populaire zijn naar voren gehaald. En optische drives en zeker geluidskaarten zijn nou niet bepaald de hardst lopende categorieen.
Net ook nog even gezocht, maar ik kan de CRT-monitoren niet meer terugvinden, onder Monitoren heb je alleen TFT staan, en overige afmetingen lijkt me niet toepasbaar op CRT monitoren, aangezien dezelfde afmetingen in inch kunnen hebben als de TFT's.
Geen idee, maar er waren sowieso nog maar heel erg weinig crt's te koop. Kan best zijn dat de categorieen niet meer zichtbaar zijn omdat er geen crt's meer te koop zijn. Zie hier:
\[V&A] CRT monitoren op een onlogische plek?

[ Voor 3% gewijzigd door ACM op 29-08-2008 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Er staat bij de categorie compomenten "Overige Onderdelen"
Terwijl andere als volgt zijn: Overige Randapparatuur, Overige elektronica.
En het format als volgt hebben: "Overige *Categorienaam*"

Wellicht "Overige Onderdelen" vervangen naar "Overige Componenten"?
Hetzelfde geldt voor "Overige boeken" veranderen naar: "Overige ICT Boeken"?

Verder als je de hoofdletter consequent wilt gebruiken kan je ook "Overige elektronica" veranderen naar "Overige Elektronica"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
@ Regeneration, of overal de tweede hoofdletter weghalen, bij Geheugen intern is 'intern' gewoon zonder hoofdletter, waarom zou dan 'Componenten' of Electronica met een hoofdletter moeten?

Netter is zonder, omdat je normale Nederlands zinnen ook zo schrijft en alleen persoonsnamen een hoofdletter hoeft te geven (uitzonderingen nagelaten). Hier staat het gewoon netter zonder, in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Ja ok, het is of alles zonder hoofdletters of alles met hoofdletters. Aangezien het merendeel al hoofdletters had zei ik dat "elektronica" ook wel met hoofdletters kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Ik ontken ook niet dat je dat niet gezegd hebt :+ Ik stel bij deze alleen voor om alle tweede woorden (ook in de hoofd/sub en sub-sub categorieën) met een kleine letter te doen, dat ICT met hoofdletters blijft, lijkt me logisch ;)

Geheugen intern is met kleine letters
Harde schijven intern idem dito
Audio toebehoren
Harde schijven extern

Enige voorbeelden die nu nog een tweede (of derde) woord met hoofdletter zijn, zijn
de 'Overige Xxxx'
Geheugen Multimedia
Digitale Camera Accessoires (waar dan alleen het laatste woord met een kleine letter moet)
Desktop Applications

Verder heb je de categorie Overclocking & Cooling, maar ook de categorie Printers en Scanners die dan weer niet strookt met Design & Multimedia

Ook mis ik een streepje voor 'Suites' in de categorie: Officesoftware & Suites, dit omdat het Officesuites zijn lijkt me.

Nog een 'overige' categorie met kleine letter: Overige boeken ;)

Verder mis ik een knop per 'hoofdcategorie' dat je alles kan uitklappen, mocht je niet alle plusjes willen klikken en toch alle sub, sub-sub en sub-sub-sub categorieën willen zien om net te zoeken wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 21:00
Het puntje over de CRT monitoren is inmiddels ook gefixed, waarbij mijn opmerking in het andere topic blijft staan: crt is EOL, zijn niet meer te koop en gaan dat ook niet meer worden. Voor Vraag en Aanbod is het wel zinnig de categorisering logisch te houden, dus dat hebben we dan bij deze gedaan :)

Optische drives en geluidskaart horen, als je naar de bezoekersaantallen kijkt, zo diep mogelijk weggestopt. We wilden het aantal categorieën op de voorpagina beperken, helaas hoort een 'overige' categorie hier onlosmakelijk bij.

Een knopje alles uitklappen zou soms leuk kunnen zijn, maar lijkt mij in dit geval overbodig. De search functie kan alle onzichtbare categorieën veel sneller boven water toveren :)

De suggesties wat betreft overige onderdelen heb ik ook doorgevoerd... en de naamgeving van de categorieën wat betreft hoofdletter is ook consequent :) (heb nog niet naar boeken gekeken)

Oh en bedankt voor het meedenken allemaal d:)b

http://twitter.com/randalpeelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Jimp schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 18:49:
Een knopje alles uitklappen zou soms leuk kunnen zijn, maar lijkt mij in dit geval overbodig. De search functie kan alle onzichtbare categorieën veel sneller boven water toveren :)
Misschien in een custom CSS, of net als op de frontpage met het contrastvergrootknopje: alleen voor ingelogde users een 'alles-uitklapknopje' laten zien.
De suggesties wat betreft overige onderdelen heb ik ook doorgevoerd... en de naamgeving van de categorieën wat betreft hoofdletter is ook consequent :)
Ik had het liever andersom gezien, maar het is nu iig wat consquenter. Ik meen me te herinneren dat het in de 'oude' versie van de PW ook met kleine letters was. (wat in mijn ogen ook prettiger leest en zoekt)
(heb nog niet naar boeken gekeken)
Dat zag ik, er staat nog 'Overige boeken' :+
[quote]

Verder heb je het puntje van de en en & nog niet gecontroleerd of beantwoord :P Bij Scanners en printers staat nog steeds 'en' waar dit (aan de rest van de PW items (ook bij boeken etc.) een '&'-teken moet worden. Am I right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
Bij Games & Strategie Guides zijn er 52 pagina's. Kunnen de guides voor software games niet in een aparte categorie? Nu staan er heel veel puzzelboeken tussen. Dit is lastig zoeken. Ook hier weer sorteren op uitgever. Net zoals bij pc games.

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Ik zou graag gezien hebben dat Games een eigen hoofdcategorie kreeg en dan ipv eerst Console Games gewoon meteen alle subcategorieën daaronder. Zeker gezien het feit dat Games een eigen channel heeft tegenwoordig zou het wel fijn geweest zijn als die ook in de Pricewatch dezelfde aandacht kregen.

Gaming
* GameBoy Games (171)
* GameCube Games (19)
* Nintendo DS Games (543)
* PC Games (737)
* PlayStation Portabl... (364)
* Playstation 2 Games (805)
* Playstation 3 Games (201)
* Wii Games (263)
* Xbox 360 Games (311)
* Xbox Games (40)

Eventueel zou je zelfs de strategy-guides, consoles en console-accessoires daarin kunnen stoppen. Dan heb je alles met betrekking tot games in één categorie zitten. Dat consoles dan niet onder Electronica zitten en strategy-guides niet onder ICT Boeken, dat zal niemand denk ik een bezwaar vinden. Als ik zoek naar een console en ik zie Games staan, dan is dat het eerste waar ik op klik en niet op Electronica.

Dan krijg je meer iets van:
1 Gaming
1.1 Game Consoles (2873)
1.1.1 Accessories (91)
1.1.2 Consoles & Handhelds (23)
1.1.3 Controllers
1.2 Game- en strategyguides
1.3 Spellen
1.3.1 GameBoy Games (171)
1.3.2 GameCube Games (19)
1.3.3 Nintendo DS Games (543)
1.3.4 PC Games (737)
1.3.5 PlayStation Portabl... (364)
1.3.6 Playstation 2 Games (805)
1.3.7 Playstation 3 Games (201)
1.3.8 Wii Games (263)
1.3.9 Xbox 360 Games (311)
1.3.10 Xbox Games (40)

[ Voor 30% gewijzigd door Megaflix op 30-08-2008 10:28 . Reden: volgorde gefixt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
@ Megaflix: mee eens, maar dan natuurlijk 1.1 t/m 1.3 op alfabetische volgorde en wat nu 1.1 is (spellen) naar onderen verplaatsen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Dat ook Wiethoofd, maar het ging even om de categorieën die er in moesten.

Consolegames zit nu bijvoorbeeld zelfs dubbel in de Pricewatch, dat is ook nog raar. Geef gaming dan een eigen indeling en dan heb je dat probleem ook niet meer.

Electronica > Game Consoles > Console Games
en
Software > Games > Console Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Ik geef Megaflix daarbij gelijk, 1 game categorie met daarin alle game gerelateerde producten is logischer dan verschillende categorieën die verspreid zijn over een paar andere productgroepen.

Dan hoef je, zoals voorgesteld, ook al geen verschil te maken in Console games, en PC games, maar slechts 1 categorie Games, die dan weer onderverdeeld zijn in PC, PS3, Wii, PSP, enz.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Ik weet niet of het komt door het vernieuwen van de pricewatch, maar zodra ik nu m'n systeem uit m'n profiel in de winkelmand plaats worden er geen schermen meegenomen, ook zijn de schermen compleet uit het overzicht verdwenen bij het 'gamesysteem' waar ik mijn computer heb ingedeeld.

Klopt dit of moet deze reactie uitgebreid worden en als [bug] gemeld worden in LD?

@hierboven: een categorie: Games & consoles zou dan de complete lading dekken van spellen, consoles, guides en andere gerelateerde zaken? Een categorie die je 'games' noemt lijkt mij niet logisch om in te kijken voor een gameguide. (misschienwaarschijnlijk moet het 'consoles' in mijn suggestie door iets dekkenders vervangen worden :+)

[ Voor 31% gewijzigd door Wiethoofd op 01-09-2008 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Games & co? :+ Mij lijkt dan een goede naam Gaming, iets wat de complete lading dekt. Deze term zegt niet: Alleen games. Wat het wel zegt, naar mijn idee dan: Alles wat met games te maken heeft.

Maar uiteindelijk wel alle game gerelateerde dingen in 1 hoofd categorie, en daarbij dus de subcategorieën zoals accessoires, guides, spellen per platform, de consoles zelf, en geen idee wat er allemaal nog meer is.

Globaal zou het dan zoiets worden:

Gaming
- Accessoires
- - Controllers
- - Kabels
- Consoles*
- Guides
- Spellen/Games
- - PC
- - PS2
- - PS3
- - WII
- - XBOX
- - XBOX 360

Geen idee of je die nog verder moet onderverdelen voor de netheid, maar hoeveel verschillende xbox/ps3 versies zijn er nu .. vast geen 50 :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Eens met de naam.
Eens met de globale indeling van de spellen, alleen zou er nog onder guides en onder de spellen zelf een onderverdeling moeten/kunnen komen in het genre: racing, rts, fps, mmo(rpg), strategy, sports, simulatie etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Genre is nu ook al mogelijk om te filteren: http://tweakers.net/pricewatch/cat/698 bij Game Type.
Misschien zelfs hernoemen naar Genre, want "Type" is een beetje vaag. Bij type denk ik meer aan verschillende types van een tv ofzo.

Persoonlijk lijkt mij een verdeling zoals onderstaande een beetje veel worden, misschien dat andere er anders over denken, uiteindelijk ben ik ook maar 1 van de vele gebruikers:
Gaming
- Spellen/Games
- - PS3
- - - Racing

Edit, misschien ook een goede toevoeging bij de Game specificaties: Uitgever/Publisher.
Als je bijv nooit spellen van Ubisoft of EA zou willen, kan je dat dan mooi opgeven.

Edit2: Sowieso zijn de details een beetje vaag. Neem als voorbeeld een willekeurig spel
pricewatch: 2-Pack - Columns & Chuchu Rocket, GameBoy Advance

"Merk en type"?
Type: 2-Pack - Columns & Chuchu Rocket

Hoezo, type? :+
Misschien dat dat door de algemene PW layout komt dat daar die, voor spellen, vage termen staan, maar het zou wel mooi zijn als die teksten wat logischer zouden zijn :)

[ Voor 43% gewijzigd door Nakebod op 01-09-2008 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-10 14:36

World Citizen

FreeReef.nl

crisp schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 11:29:
[...]

* crisp geeft Decon Frost een 'Home' toets voor z'n toetsenbord ;)
IK begrijp hem niet helemaal.... 8)7

ik begrijp hem wel.... home

Is ook inderdaad net zo makkelijk.

[ Voor 13% gewijzigd door World Citizen op 01-09-2008 17:01 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Ik heb bij een aantal games om eens te kijken of het werkt die knop geprobeerd om productomschrijvingen bij te werken. Mocht dat ook inderdaad bij de dingen die ik gedaan heb opgepakt worden, dan loop ik ze allemaal wel een keer na om ze compleet te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Wiethoofd schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 17:39:
[...] Verder heb je de categorie Overclocking & Cooling, maar ook de categorie Printers en Scanners die dan weer niet strookt met Design & Multimedia [...]
Het viel me net weer even op, wordt het bovenstaande nog aangepast?

Daarbij had ik er nog een gevonden: "Garantie en Servicepacks"

Aangezien de meeste een "&" teken hebben mijn suggestie: bovenstaande twee "en" naar "&" veranderen?

Dus:
Printers en Scanners ======> Printers & Scanners
Garantie en Servicepacks ===> Garantie & Servicepacks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Done :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

En er waren er nog een paar meer. Maar als het goed is staat er nu over & ipv 'en' :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Even een kickje met de nieuwe toevoeging aan de PW: de unsorted pricewatch http://tweakers.net/pricewatch/unsorted/ (plan: Tweakers.net lanceert Pricewatch Unsorted)

Mooi dat er bijna een verdubbeling aan het aantal artikelen en prijzen is, maar het kleurschema valt totaal uit de toon met het standaard kleurschema van tweakers, zo is het lichtblauw wel mooi, maar niet zoals de rest van tweakers. Ook is het groen van de 'Zoeken'-knop nogal felgroen vergeleken bij het groen in het tweakers-logo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:41

crisp

Devver

Pixelated

Tsja, over smaak valt niet te twisten. Femme zit duidelijk in een pastel-periode ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

misschien is whitespace een toffe taal voor je om te leren?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Naar aanleiding van een draadje wat ik net aanmaakte en de linkjes van wiethoofd daarin:
[PW] Hauppauge hvr-2200 te weinig prijzen

Is het een idee om naast een Unsorted artikel een link te maken, waarmee je een koppeling kunt doorgeven naar een al bestaand PW-artikel?

Dus in dit geval:
http://tweakers.net/price...v-hvr-2200-mc-(1274).html
en
http://tweakers.net/price...2200-oem-pci-e-(340).html
met
pricewatch: Hauppauge WinTV HVR-2200

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Ergens kan dat wel interessant zijn. Ik zocht gisteren op Nikon en kwam daar ook een boel prijzen tegen voor producten die al lang in de PW staan, maar met een net afwijkende SKU of iets dergelijks (streepjes ertussen ipv aan elkaar en dergelijke). Waardoor sommige shops niet gekoppeld werden. Bij de Nikon D700 heb ik die alternatieve SKU toegevoegd aan het PW product en ik zie net dat de unsorted vermelding van de D700 nu ook weg is.

Het viel me trouwens ook op dat er shops zowel in Unsorted als in "Sorted" terug te vinden zijn bij een bepaald product. Hoe dat dan weer kan :?
Hebben die shops dat product 2x in hun feed staan, met verschillende SKU's ofzo?

Bijvoorbeeld:
http://tweakers.net/price...en-af-s-dx-18-200-vr.html
vs
pricewatch: Nikon D300 18-200 VR Kit

Het aanvullen van de productcodes bij de PW producten kan wel helpen om te zorgen dat alle beschikbare prijzen ook echt gekoppeld worden. Maar zoals in dat topic over die Hauppage producten ook al wordt aangegeven: die 5 of 6 cijferige codes zijn totaal kansloos om als SKU te vermelden. Het is al meermalen voorgekomen dat je daardoor allerlei onzin koppelingen krijgt met koffiezetapparaten, papier, CD-R's en zo meer.

Puur een knop om een relatie te leggen tussen een unsorted product en een product in onze PW database is dan ook niet bijster nuttig. Zie je echter in unsorted een product wat ook in de PW staat, maar met nuttige extra informatie (EAN, zinvolle SKU), dan kan je die gegevens altijd aanvullen via het knopje "Productinfo verbeteren" natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Kijk, dan moeten wij gebruikers eerst gaan bedenken waarop de koppeling gemaakt kan worden.
ean-code is duidelijk.
Kwestie van het eannummer controleren.
Maar via artikelnummer vind ik al lastiger.

Voor de PW-medewerkers zou het wel fijn zijn als ze in elk geval bij elkaar horende produkten zouden doorkrijgen. Denk ik tenminste.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Pagina: 1