Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 4 gb Corsair 2x2 8500CD5 1066 die zijn SLI ready.
Heeft het nut om de in de bios de SLI te aan te zetten ook al draai je niet met SLI.

• buggienuk
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-01 09:43

buggienuk

lekker buggie

Geheugen kan niet SLI ready zijn, het heeft namelijk helemaal niets met SLI te maken. Je kan eventueel dual channel bedoelen, dat is wel handig om aan te zetten. Dit verdubbeld de bandbreedte van het geheugen. Hoewel het hooguit enkele procentjes winst kan boeken is het geen moeite om het aan te zetten.

Ik raad je even aan om dit door te lezen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Scalable_Link_Interface
Wikipedia: Dual-channel architecture

Ook bekend op XBL als buggienuk

Verwijderd

Topicstarter
in mijn bios staat ook de optie van SLI-Ready Memory (Stiker 2 Formula) en ziet met opstarten ook SLI-Ready Memory

Ik heb wat gevonden

Problemen met SLI memory

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2008 20:26 ]

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Volgens mij is het een soort EPP wat betekent dat het zichzelf automatisch optimaliseert/oc'ed. Dus als je niet van al die instellingen houd, kun je het beter aanzetten. Ben je een die-hard OC'ert, dan zoek je alle instellingen zelf uit :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Verwijderd

Het is gewoon EPP geheugen zoals hierboven beschreven. SLI memory is niks anders dan marketing.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:27

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

met hierboven. heeft niks met sli van nvidia te maken. maar zorgt ervoor dat je mem automatisch op z'n beste performance mode draait door middel van zogenaame Enhanced Performance Profile's (EPP)

[ Voor 19% gewijzigd door Hubert op 28-08-2008 15:42 ]

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:46

World Citizen

FreeReef.nl

buggienuk schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 20:16:
Geheugen kan niet SLI ready zijn, het heeft namelijk helemaal niets met SLI te maken. Je kan eventueel dual channel bedoelen, dat is wel handig om aan te zetten. Dit verdubbeld de bandbreedte van het geheugen. Hoewel het hooguit enkele procentjes winst kan boeken is het geen moeite om het aan te zetten.

Ik raad je even aan om dit door te lezen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Scalable_Link_Interface
Wikipedia: Dual-channel architecture
ehm....

http://www.slizone.com/object/slizone_build_mem.html

Ofwel
NVIDIA SLI-Ready system memory certification ensures compatibility and system stability with the rest of the SLI ecosystem components including NVIDIA nForce SLI motherboards, NVIDIA GeForce GPUs, and SLI-Ready power supplies. SLI-Ready memory also supports Enhanced Performance Profiles (EPP) 1.0 and 2.0. When paired with a compatible NVIDIA nForce 790i, 780i, 680i SLI, 680i LT SLI or 590 SLI AMD edition-based motherboards, SLI-Ready memory exposes advanced performance memory settings.

Only memory that pass NVIDIA SLI certification can be called "NVIDIA SLI-Ready certified." Be sure to look for the NVIDIA SLI-Ready badge when you buy your system memory.

het bestaat wel.... of het beter is is een andere vraag... Echter je bent verzekerd van een compatibel systeem.. .als alles SLI ready is. Dit vind ik ook een plus punt... aangezien het tegenwoordig vaak voorkomt dat geheugen niet werkt op een bepaald Mobo.... voor een beginnende pc bouwer is dit dus heel makkelijk.

FreeReef.nl

Pagina: 1