Problemen met SLI memory

Pagina: 1
Acties:
  • 257 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hooligan_roos442
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-09-2021
Ik heb gisteren een nieuw systeem in elkaar gezet met de volgende specificaties:
Core2Duo E6750
XFX nvidea 680i Lt mobo
Kingston hyperx 2048 dual channel sli ready geheugen

Nou krijg ik met opstarten een rare error die ligt aan sli geheugen. Als ik in de bios me geheugen op sli enabled zet (CPUOC 0%) save en afsluit dan krijg ik onderstaande error:
Warning! Now system is in safe mode
Please reset CPU or memory frequency in the CMOS setup.

Nou heb ik in het bios al lopen zoeken naar een optie waar hierboven over gesproken wordt maar ik kan het niet vinden. Iemand een idee??

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-01 16:34
Ik begrijp je vraag niet helemaal. Probeer je het geheugen in SLI te zetten? :?

Bij mijn weten is SLI-ready geheugen niks meer dan marketingpraat.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

SLI-geheugen bestaat idd niet, dat zal gewoon marketinggeneuzel zijn. Kijk liever naar wat voor dimms je daadwerkelijk hebt en kijk of die compatible zijn met je plankje.

Verwijderd

Sli memory is niets meer dan een Dual-channel-kitje :) Er zijn plankjes die dmv 'speciaal sli geheugen' kunnen overclocken, maar als het goed is moet je die optie op auto of disabled zetten.

• hooligan_roos442
Ik kan hem dus op disable of op verschillende overclock mogelijkheden zetten. Dan gaan de timings van het geheugen ook meteen omlaag. Maar als ik dit doe dan krijg ik die foutmelding.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 17:46:
Sli memory is niets meer dan een Dual-channel-kitje :) Er zijn plankjes die dmv 'speciaal sli geheugen' kunnen overclocken, maar als het goed is moet je die optie op auto of disabled zetten.
SLI memory is geen dual-channel kitje. Het is niet meer dan een beetje informatie (voltage, frequenties, timings) in het stukje EEPROM dat niet gebruikt wordt voor SPD-data. Dat wordt in profielen opgeslagen. Een andere naam is dan ook Enhanced Performance Profiles. Waarom er in godsnaam voor SLI-geheugen gekozen is, is misleiding van de bovenste plank imho.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• hooligan_roos442
Dus als ik het goed begrijp kan ik net zogoed de timings handmatig aan passen en dat sli memory uit laten.

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-01 13:24

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

hooligan_roos442 schreef op maandag 10 september 2007 @ 11:03:
Dus als ik het goed begrijp kan ik net zogoed de timings handmatig aan passen en dat sli memory uit laten.
Ja, vul gewoon de correcte waardes in van je geheugen :) Als je ze in 2 verschillende bankjes doet heb je Dual-Chanel ondersteuning.

[ Voor 11% gewijzigd door SideSwipe op 10-09-2007 11:29 ]

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik denk dat je geprobeerd hebt SLI modus in te schakelen op je moederbord maar aangezien je geen twee grafische kaarten geïnstalleerd hebt, krijg je een foutmelding.

SLI-ready geheugen heeft eigenlijk niets met SLI te maken zoals _the_crow_ al opmerkte. Je kan het best handmatig de juiste snelheden en timings instellen. Vergeet ook niet de spanning te verhogen (als dit nodig is voor de snellere timings) aangezien je geheugen anders fouten kan genereren. De juiste spanning wordt normaal vermeld op de doos of de website van het geheugen.
Pagina: 1