Toon posts:

[Animo]AMD Contest

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2025
Ik heb ook gestemd op de 1600/1640, met name omdat je minder kans hebt op een slechte core, of hij nu boxed of niet is maakt mij niet veel uit, iets om hem te koelen heb ik wel.

Verwijderd

Topicstarter
zjorsie schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 18:47:
Heb persoonlijk liever een boxed cpu (de pc gaat na de contest (zo mogelijk) als servertje draaien.
Nogmaals, daar is deze contest niet voor bedoeld. Het gaat om de CPU die je wilt océn , wat je erna mee doet moet je zelf weten, maar dat is niet van belang voor deze contest. Daarom ga ik er ook geen rekening mee houden, met producten die erna nog wel even ingezet kunnen worden.

• OConnor
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-11-2025
Ik heb voor de LE-1640 singlecore gestemd. Is gewoon veel leuker, je komt hoger met singlecores.

Tenminste, er staan resultaten op hwbot van bijna 4000Mhz...

>:)

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

• C0llo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-10-2025
Ik denk dat het er een beetje vanaf hangt. Als we puur gaan voor de hoogste clocks en verder alleen superpi draaien ofz lijkt me single core het leukste. Daarbij gaat mijn voorkeur dan ook uit naar een 1640 boven een 1600 simpelweg vanwegen de hogere MP :)

teambitstorm.nl

Verwijderd

Topicstarter
Het zou bijzonder zijn als ik al in de eerste plaats mijn volledige HTT halen kan zonder te downgraden op de MP zelf van de CPU :P

Ik vind beide niet erg. Bij de 2.6GHz model heb je kans dat je al gauw tegen 3GHz aanloopt en daarmee het einde van de chip is. 4GHz is leuk maar op lucht / water kan je dat vergeten.

• zjorsie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-01 17:26
WTF... is al de 3e keer da'k dit typ :S
Verwijderd schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 18:55:
[...]

Nogmaals, daar is deze contest niet voor bedoeld. Het gaat om de CPU die je wilt océn , wat je erna mee doet moet je zelf weten, maar dat is niet van belang voor deze contest. Daarom ga ik er ook geen rekening mee houden, met producten die erna nog wel even ingezet kunnen worden.
Je had er heus geen rekening mee hoeven houden hr... Als de keuze valt op een tray versie, scharrel ik via via wel ergens een koelertje op...
Verwijderd schreef op zondag 07 september 2008 @ 14:21:
[...]

Ik vind beide niet erg. Bij de 2.6GHz model heb je kans dat je al gauw tegen 3GHz aanloopt en daarmee het einde van de chip is. 4GHz is leuk maar op lucht / water kan je dat vergeten.
Ik ben van plan mooi buiten te gaan zitten, altijd wel wat wind (zeker het weer van de laatste dagen)... Zal wel resultaten van het verschil met binnen posten :P

• OConnor
OK de uitslag van de poll is overweldigend ;). En er komt een nieuwe week aan in welke dingen besteld/verzonden kunnen worden!

- welke cpu? -> lijkt mde de LE-1640 te worden
- hoe lang?
- benchmark?
- wie gaat er shoppen en naar andere tweakers sturen?

En wordt het al tijd voor een definitieve deelnemers-lijstje?

[ Voor 13% gewijzigd door OConnor op 07-09-2008 19:53 ]

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Verwijderd

Topicstarter
Een tijdsduur van 6 weken na ontvangst CPU lijkt me meer dan voldoende, om iig 1 dag te gaan océn.

Benchmark, Pifast is een goede. Daar zit immers ook een enorme DB van op het net met andere CPU's. Ik wil opzich wel het shoppinggebeuren doen, traymodelletjes bestellen en versturen naar Tweakers. Ik ga daar later voor kijken, ik wacht immers nog een mail af van een webshop die er hopelijk wel een stuk of 30 kan leveren zonder belachelijke marges :+

Als iedereen wilt posten, of mij DMén met wie er echt meedoet, laat het dan even weten, dan ga ik dat samenvatten en later gebruiken voor een nieuwe Startpost. Qua betaalgegevens en dergelijk dat is van latere zorg, ik ga daar ook een lijst van bijhouden in de nieuwe TS.

Mocht iemand nog aanvullingen hebben, graag :) De LE lijkt overigens gewoon een sempron trouwens :?

• zjorsie
Ik wil best posten of ik meedoe hr :+

Count me in d:)b

[ Voor 5% gewijzigd door zjorsie op 07-09-2008 21:08 ]

• C0llo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-10-2025
Die LE is volgens mij ook een gewoon een sempron met wat hogere snelheden en 1000mhz HTT ipv 800, alle bij ook 65nm. Hoe dan ook is ie prima geschikt en net zo duur als veel tragere semprons..

owh en ik doe uiteraard mee :*)

teambitstorm.nl

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:22
Verwijderd schreef op zondag 07 september 2008 @ 20:30:
Een tijdsduur van 6 weken na ontvangst CPU lijkt me meer dan voldoende, om iig 1 dag te gaan océn.

Benchmark, Pifast is een goede. Daar zit immers ook een enorme DB van op het net met andere CPU's. Ik wil opzich wel het shoppinggebeuren doen, traymodelletjes bestellen en versturen naar Tweakers. Ik ga daar later voor kijken, ik wacht immers nog een mail af van een webshop die er hopelijk wel een stuk of 30 kan leveren zonder belachelijke marges :+

Als iedereen wilt posten, of mij DMén met wie er echt meedoet, laat het dan even weten, dan ga ik dat samenvatten en later gebruiken voor een nieuwe Startpost. Qua betaalgegevens en dergelijk dat is van latere zorg, ik ga daar ook een lijst van bijhouden in de nieuwe TS.

Mocht iemand nog aanvullingen hebben, graag :) De LE lijkt overigens gewoon een sempron trouwens :?
Wanneer gaat de contest dan van start? Binnen een maand ofzo? Ik wacht eerlijk gezegd liever tot de maand december. Dan heeft iedereen tijd genoeg, is het koud buiten en misschien zijn er mensen die op <+:) moeten wachten, voordat ze kunnen benchen ;)

Ik vindt PiFast een rare keuze, zeker als je als reden de database noemt. Als je op XtremeSystems, HWBot.org en ripping.org kijkt, valt het zelfs mij (leek) op dat SuperPi 1M de meest gebruikte cpu-benchmark is. Op ripping,org houden ze PiFast zelfs niets eens bij. Iets zegt me dat je PiFast voor een reden kiest. Het PiFast WR misschien dat op 3640MHz staat voor de LE-1640 en op 3955MHz voor SuperPi? Doe maar gewoon SuperPi 1M. Dat kent iedereen en is de maatstaf. Als je zo graag een WR wil hebben, kun je heus wel een extra keer PiFast benchen. 1M, omdat mensen met luchtkoeling dan ook een kans maken, want 32M @>3600MHz betekent altijd onder omgevingstemperatuur koelen. 32M duurt ook gewoon te lang. Ik heb geen zin om 5 minuten te moeten wachten om te zien dat m'n eerste paar loops niet snel genoeg zijn.

De low-end singlecore AM2 processors van AMD zijn als volgt:
Sempron LE-1100/1150: 256KB L2, HT link: 800MHz, MP: 9,5/10, Core: 65nm "Lima" G2 stepping
Sempron LE-1200/1250: 512KB L2, HT link: 800MHz, MP: 10,5/11, Core: 65nm "Lima" G2 stepping
Athlon LE-1600/1620: 1MB L2, HT link: 1000MHz, MP: 11/12, Core: 90nm "Orleans" F3 Stepping
Athlon LE-1640: 512KB L2, HT link: 1000MHz, MP: 13,5, Core: 65nm "Lima" G2 stepping
Er is ook nog een 1660 "Lima" met een MP van 14, maar dat is een paper launch gebleken.

Bij de introductie van de 1640, was deze "Orleans", maar sinds begin dit jaar zijn er alleen nog maar "Lima"-'s de fabs uitgerold, dus als het goed is krijgen we een LE-1640 "Lima", welke in feite een Sempron LE-12xx is met een grotere HT link en hogere multiplier.

Het is wel belangrijk dat iedereen dezelfde core krijgt, want een "Orleans" heeft bij SuperPi voordeel door de 1MB L2 cache, maar de "Lima" heeft als voordeel dat 'ie verder overklokt kan worden door de iets hogere MP, betere stepping en het 65nm fabricageproces.

Ik las btw ergens op XS over een coldbug die al op kan treden bij 6 graden celcius ;(

Ik doe pas mee als we vanaf december beginnen. Heb pas tijd vanaf die maand.

Edit: Ik ben bang dat een webshop geen rekening kan houden met verschillende stepppings :N

Verwijderd

@Jism:

Je zou ook een actie op SamenKopen kunnen gebruiken om de inkoop van de CPU's te beheren.

Op die manier kunnen ook mensen een CPU kopen die gewoon een goedkope CPU willen hebben en niet zozeer meedoen aan de overclock wedstrijd. Daardoor kun je misschien via grotere oplage een betere prijs krijgen en daar heb je meteen alle administratieve mogelijkheden.

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:51
Mij lijkt het wel leuk om te proberen, ben alleen vrij nieuw met OC'en...
Worden er nog eisen gesteld aan de koeling, geheugens, chipsets, moederborden of is dit allemaal vrij?

Want ik heb geen XXX-Extreme-"vul wat lulkoek"-"in"-"laag-laag-laag" geheugen enzo ;)

Mijn media center en server zijn allebei voorzien van een 4850e, en die hebben een TDP van 45 watt.
Door die lagen TDP is het iets veiliger om over te klokken zonder bang te zijn voor smelten van je cpu/mobo.

Verder heb ik hier een nForce 500 chipset liggen (maar dat is AM2 geen AM2+)
En 2 x Gigabyte GA-MA79GM-S2H (Die mediacenter monsters)

Even niets...

• Joep
thijs_cramer schreef op zondag 07 september 2008 @ 23:18:
Mij lijkt het wel leuk om te proberen, ben alleen vrij nieuw met OC'en...
Worden er nog eisen gesteld aan de koeling, geheugens, chipsets, moederborden of is dit allemaal vrij?

Want ik heb geen XXX-Extreme-"vul wat lulkoek"-"in"-"laag-laag-laag" geheugen enzo ;)

Mijn media center en server zijn allebei voorzien van een 4850e, en die hebben een TDP van 45 watt.
Door die lagen TDP is het iets veiliger om over te klokken zonder bang te zijn voor smelten van je cpu/mobo.

Verder heb ik hier een nForce 500 chipset liggen (maar dat is AM2 geen AM2+)
En 2 x Gigabyte GA-MA79GM-S2H (Die mediacenter monsters)
Geen eisen :) Als je een lage SuperPi score wil krijgen, zul je wel ook je geheugen moeten overklokken. Ik ga waarschijnlijk ook een GA-MA79GM-S2H kopen. Vcore gaat tot 1,85 volt op die dingen, maar vmem maar tot 2,1 volt |:( Wordt waarschijnlijk voltmodden of genoegen nemen met lagere timings.

Edit: Lol, hogere timings ;)

• FireDrunk
Joep Stoffels schreef op zondag 07 september 2008 @ 23:24:
[...]

Geen eisen :) Als je een lage SuperPi score wil krijgen, zul je wel ook je geheugen moeten overklokken. Ik ga waarschijnlijk ook een GA-MA79GM-S2H kopen. Vcore gaat tot 1,85 volt op die dingen, maar vmem maar tot 2,1 volt |:( Wordt waarschijnlijk voltmodden of genoegen nemen met lagere timings.

Edit: Lol, hogere timings ;)
Dat is dus precies mijn probleem...
Als je lagere timings hebt, "belast" je dan de geheugen controller van de CPU niet minder?
Dan word ie minder gevoelig voor fouten :)

Of kraai ik nou... (hoe heet dat ook alweer?...) oh ja... "Onzin"

Even niets...

Verwijderd

Topicstarter
Door lagere timings kan je CPU je geheugen sneller aanspreken dan normaal, en daarom dus een snellere overdracht & toevoer. Als je een beetje leuk clocken wilt laat de budget bordjes dan maar liggen, en pak iets leuks. Budgetbordjes doen meestal niet meer dan 50MHz en missen gewoon veel opties als jij fatsoenlijk wilt océn. 1.85vcore is leuk maar de limitatie van je geheugen op 2.1v is bestwel een misser. Een beetje D9 geheugen draait pas lekker op 2.1v en alles daarboven loop je dan ook mis :P Een goede testtool is dan een Hirens bootcd'tje, hiermee kan je dmv memtest of Goldmemory het geheugen testen op foutjes naarmate je de snelheid verhoogt (long run, maar wel betrouwbaar). Als de cpu's daadwerkelijk coldbugged zijn dan heb ik een probleem ( :P ) maar dat is te omzeilen. Op 6 graden kan je immers ook leuk koelen lijkt me :P @JoepStoffels:
Edit: Ik ben bang dat een webshop geen rekening kan houden met verschillende stepppings :N
Dat ligt er maar aan. Als hun 30x een LE in trayvariant kunnen leveren die allemaal dezelfde nummertjes dragen dan zitten we al snor. Hoe anders wil je dezelfde cpu's uit een batch halen? :) Een tray is natuurlijk ook een batch en liever een batch dan 30 verschillende bestellingen bij meerdere webshops. Qua duur, stel dat we deze week de definitieve lijst van users weten, de week erop kunnen bestellen en vanaf daar 6 weken hebben om te clocken? Dat is bijna 2 maanden vanaf nu, de HD3850 contest ligt nu deels ook dood, omdat er zo enorm veel tijd voor genomen is, en iedereen heeft zijn score wel ondertussen wel gesubmit....

feedback :>

Verwijderd

Topicstarter
Goed. Ik heb de volgende TS voor de contest al klaarliggen.

Het enige minpunt is dat de 1640 alleen boxed komt. Dat betekend dat het 1 grote bende aan doosjes en koelers wordt. Mijn eerste plan was namelijk een Tray-variant te bestellen en deze well-tight met een enveloppe te versturen, omdat dit aanzienlijk bespaart in verzendkosten. Immers ga je ook niet met een Boxed-koeler een OC doen. Ik wil weten of men hier bezwaar tegen heeft, mocht ik echt geen tray-variant vinden voor onder de 33 euro, dat ik de CPU's gewoon los verzend en de koelers maar achterwege hou, of doneer, of wat dan ook. Omdat per 30 stuks verzenden hier gewoon 1 bedrag voor gerekend kan worden en per 30 stuks apart verzenden het een heel ander verhaal wordt. Ik ga ook geen uitzondering maken, dus vraag me er ook niet naar :)

nog vragen? :>

• FireDrunk
gaan we nog stemmen over een moederbord ofzo? :)
Ik wil mijn MSI wel eens op de pijnbank leggen, maar ik weet niet of de LE-1640 herkend word...

De tijd zal het waarschijnlijk leren ;)

Ik teken iig, geld speelt geen rol :P (leuk om te zeggen ;P )

Even niets...

Verwijderd

Topicstarter
De LE zal gewoonweg herkend worden als een CPU op 200MHz HTT & 13x MP. Zoniet, dan moet je maar eens kijken voor een biosupdate eerst :P Ik ga er vanuit dat het gewoon zal werken zodra ik 'm erin stop.

• Sneezydevil
Ik wou even melden dat ik zeker mee doe.

Wat de boxed cpu's betreft mag je wat mij betreft de koelers daar houden, zolang we allemaal maar dezelfde nummers krijgen ben ik tevreden ;)

• FireDrunk
Ik ga mijn waterkoeling eens van zolder halen ;)

Even niets...

Verwijderd

Ik ben ook van de partij :)

• Mod_Aap
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
@ Jism/LISM
Check je DM :)

• OConnor
ik hoef geen koeler. ik eis wel mijn stickertje. :p

maar nu nog 1 batch zien te vinden. en een shop die niet met de prijzen gaat klooien.

of genoegen nemen met chips uit verschillende batches...

Verwijderd

ik krijg als het goed is volgendeweek mijn loon.. maar dat weet ik nog niet zeker ;(

als ik het volgendeweek heb ben ik van de partij, heb niet het beste bordje jammergenoeg :X (teminste een asus m2n is niet je van het denk ik) en heb zelf nog wel eeen koelertje :)

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Zal ik dan ook maar meedoen. :p
Koeler hoef ik btw ook niet, verzendkosten van dat ding zijn hoger dan de waarde. ;)
Maar casebadge wil ik ook wel. :D

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

indd:)
ik ga gewoon proberen om met mn M2N mobo + Stock cooler + Airco dr opgericht, zo hoog mogelijk te komen.. >:) :P

• Joep
Verwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 02:41:
Door lagere timings kan je CPU je geheugen sneller aanspreken dan normaal, en daarom dus een snellere overdracht & toevoer. Als je een beetje leuk clocken wilt laat de budget bordjes dan maar liggen, en pak iets leuks. Budgetbordjes doen meestal niet meer dan 50MHz en missen gewoon veel opties als jij fatsoenlijk wilt océn. 1.85vcore is leuk maar de limitatie van je geheugen op 2.1v is bestwel een misser. Een beetje D9 geheugen draait pas lekker op 2.1v en alles daarboven loop je dan ook mis :P Een goede testtool is dan een Hirens bootcd'tje, hiermee kan je dmv memtest of Goldmemory het geheugen testen op foutjes naarmate je de snelheid verhoogt (long run, maar wel betrouwbaar). Als de cpu's daadwerkelijk coldbugged zijn dan heb ik een probleem ( :P ) maar dat is te omzeilen. Op 6 graden kan je immers ook leuk koelen lijkt me :P @JoepStoffels:

[...]

Dat ligt er maar aan. Als hun 30x een LE in trayvariant kunnen leveren die allemaal dezelfde nummertjes dragen dan zitten we al snor. Hoe anders wil je dezelfde cpu's uit een batch halen? :) Een tray is natuurlijk ook een batch en liever een batch dan 30 verschillende bestellingen bij meerdere webshops. Qua duur, stel dat we deze week de definitieve lijst van users weten, de week erop kunnen bestellen en vanaf daar 6 weken hebben om te clocken? Dat is bijna 2 maanden vanaf nu, de HD3850 contest ligt nu deels ook dood, omdat er zo enorm veel tijd voor genomen is, en iedereen heeft zijn score wel ondertussen wel gesubmit....

feedback :>
In dat geval (binnen drie weken beginnen en over 6 weken stoppen) doe ik niet mee. Ik heb het te druk t/m november om ook maar twee weekenden te benchen. Jammer :(

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:39

Zenix

BOE!

Leuk idee. Had meegedaan als ik de middelen en de tijd ervoor had. Misschien in de toekomst

• FireDrunk
Valt er nog iets te winnen? Anders mag de winnaar alle koelers hebben :P

Even niets...

• OConnor
_/-\o_ Prachtidee

Verwijderd

Topicstarter
Een erevermelding in het topic ;)

Nee dat hangt af van sponsoren en / of webshops die eventueel bereid zijn voor naamsbekendheid bijv een prijs uit te willen rijken. Ik vraag me af wat je met 20 boxed coolers moet trouwens _O-

• FireDrunk
We kunnen als cooling-down een wedstrijdje koelerwerpen doen? :)
Op de afterparty :P

Even niets...

Verwijderd

Topicstarter
Mweheh.. koelwerpen.... :D

Kan iig zeggen dat ik net mijn 'head' klaargemaakt heb voor de CPU & AM2 socket straks. Moet het apparaat alleen nog programmeren, want nu is het domweg aan en koelen maar (coldbug, moet wellicht op 6 graden blijven). Testen op m'n eigen systeem klinkt heel erg aantrekkelijk maar als het fout gaat heb ik geen systeem meer :P Dus dat komt allemaal wanneer ik die AM2 cpu binnenheb.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OVs3yHzJZ7Agr1zkLFri0XQB/thumb.jpg

Raar tijdstip, goedemorgen B) Maar de head is gemonteerd, en het is raadzaam niet met je tong die head te 'likken' xD Zalman NB heatsinkje bleef al fors plakken zonder toevoeging

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2008 04:16 ]

• Sneezydevil
Ziet er goed, maar vooral ook koud uit Jism ^^

Ik zoek nog steeds naar een geschikt bord, nie echt budget, want het moet wel een beetje klokken.

• FireDrunk
Ik ga het gewoon met luchtkoeling proberen.
Als iemand nog tips heeft voor het kopen van specifieke hardware cq koeling.
Ik sta open voor suggesties :)

Even niets...

Verwijderd

Topicstarter
Luchtkoeling kan prima. Alleen met lagere temps kan je natuurlijk net die 100MHz meer halen bijv ;)

@Sneezy, check eens de Nforce 550 , 2dehands wellicht. Mijn plankje doet 340MHz HTT. Je hoeft niet een gloednieuw bord in huis te halen om te clocken, want immers is de snelheid vanaf stock ook van belang :P en niet helemaal de Pi-score. DDR2 Dual channel met lage latencys (D9) en je komt al flink in de buurt :9

• FireDrunk
Ik heb net even wat geheugen opgezocht:
[OCZ OCZ2T8002GK, 2048 MB, DDR2, PC6400]

Linkje: http://azerty.nl/producte..._ID=174&TAB=specificaties
Iemand een idee of dit goed werkt?

Even niets...

• Mod_Aap
  • Nu online
thijs_cramer schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 10:42:

Opzich leuk mem, je zou ook hier eens naar kunnen kijken:
http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=363143

Of:
http://azerty.nl/producte...12207/khx8500d2k2-2g.html

[ Voor 8% gewijzigd door Mod_Aap op 09-09-2008 11:04 ]

• -The_Mask-
  • Niet online
thijs_cramer schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 10:42:

Nog beter zou natuurlijk tweedehands Micron D9 zijn. ;)
Aangezien nieuw niet meer wordt gemaakt.
@hieronder bedoelde dan ook D9GMH, Micron D9GCT en D9GKX ;)

[ Voor 6% gewijzigd door -The_Mask- op 09-09-2008 13:25 ]

AMD Nieuwsdiscussie

• Mod_Aap
  • Nu online
D9 wordt nog wel gemaakt, maar niet de versies die wij willen.

Staat btw een setje D9'ens op V&A: (volgens de verkoper)
V&A aangeboden: Corsair TWIN2X2048-8500C5D 2GB (2x 1GB) DDR2

• FireDrunk
maar waarom moeten we dik geheugen gaan kopen als het om een cpuclock contest gaat...
Vind het een beetje raar dat dit zo belangrijk word in de bench...
Dan test ik liever op Flops ofzo...

Even niets...

• Zenix

Zenix

BOE!

thijs_cramer schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 11:53:
maar waarom moeten we dik geheugen gaan kopen als het om een cpuclock contest gaat...
Vind het een beetje raar dat dit zo belangrijk word in de bench...
Dan test ik liever op Flops ofzo...
Ja, nu gaat het uiteindelijk wel op het hele pakketje (mobo,geheugen,cpu) inplaats van het enigste waar het om draaid de CPU :9. Zo wordt het natuurlijk wel wat duurder voor mensen, die echt mee willen doen.

• FireDrunk
Zenix schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 12:04:
[...]

Ja, nu gaat het uiteindelijk wel op het hele pakketje (mobo,geheugen,cpu) inplaats van het enigste waar het om draaid de CPU :9. Zo wordt het natuurlijk wel wat duurder voor mensen, die echt mee willen doen.
Maar dan moet het geen AMD Contest heten...
Tenzij het Moederbord en het Chipset natuurlijk ook van AMD zijn ;)

Ik vind het eigenlijk niet zo'n goed plan...

Even niets...

• Dafut
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-04-2025

Dafut

David

Zet mij ook maar op de lijst, als die er is :P. Ik doe in ieder geval mee :).

[ Voor 7% gewijzigd door Dafut op 09-09-2008 19:26 ]

=]

Verwijderd

Topicstarter
Die lijst is er ;) volgende nieuwe topic

Ik heb je toegevoegd, welkom :>

• FireDrunk
Ik teken ook wel in :)

Even niets...

Verwijderd

Topicstarter
Ik had je al geplaatst :P

Maar voordat ik aan de nieuwe TS begin moet er al een webshop zijn waar ik / wij definitief bij willen bestellen. Ik wacht nog op nieuws af van Snot_Aap ook.

Verwijderd

AMD LE 1660 (boxed) 39,50 euro
Biostar TA780G met heatpipes 54,75 euro
Biostar TA780G zonder heatpipes 51,50 euro

Deze prijzen kan ik jullie bieden...

• FireDrunk
Dat moederbord is leuk, maar exact hetzelfde als mijn GigaByte GA-MA780G-S2H...
Zelfde chipset, alleen iets meer overclock opties.

Even niets...

• Mod_Aap
  • Nu online
thijs_cramer schreef op woensdag 10 september 2008 @ 22:55:
Dat moederbord is leuk, maar exact hetzelfde als mijn GigaByte GA-MA780G-S2H...
Zelfde chipset, alleen iets meer overclock opties.
Is een leuk budget board voor de mensen die geen AM2 moederboard hebben. :)
Is een van de betere AM2 OC boarden, en het beste OC board in z'n prijs range. :P

Prijzen zijn trouwens inkoop prijzen, laat meteen zien hoe groot de marges zijn voor de webwinkels. ;)

Verwijderd

Inkoopprijzen +20 stuks + de btw :-)
Zoals besproken...

Verwijderd

Sorry maar die prijs is gewoon hoger als de gemiddelde verkoopprijs ex BTW voor die CPU...

Hoewel maar weinig shops die CPU hebben.

Is de 1640 niet een betere keuze? Makkelijker te krijgen.
Inkoopprijs van de 1640 is 30 euro ex BTW en dat is stukprijs, hogere oplages worden nog goedkoper.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2008 01:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
De 1640 voor 30 excl btw (21% btw) bij onze zuiderburen. Maar volgens mij is dat net 2% teveel niet?

Nou ja. De meeste weten waar de prijs nu teminste ligt, 33 tot 35 euro voor de CPU alleen. Er kan ook eventueel een moederbord bij geleverd voor een meerprijs natuurlijk. Volgens mij is de 1660 een sneller geklokte variant dan de 1640, terwijl het verschil tussen de 1640 / 1660 net zoals de Athlon 750 en 600 kan zijn, dezelfde yield maar een ander nummer :P

Verwijderd

Genoemde prijzen zijn in de btw :-)
Dit op verzoek van een medeklokker, alles netto doorberekend...

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2008 07:29 ]

• geldermalsen
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-01 20:21
Kan ik ook nog mee doen? Of mag je als leek niet mee doen?

• Zenix

Zenix

BOE!

geldermalsen schreef op donderdag 11 september 2008 @ 11:03:
Kan ik ook nog mee doen? Of mag je als leek niet mee doen?
Volgens mij mag je gewoon meedoen, maar verwacht niet dat iedereen je met elke vraag je komt helpen. Je moet alles zelf uitzoeken en het op eigen houtje doen :)

• geldermalsen
Dat wil ik juist doen! Meer leren over overclocken. Intreseert me niet waar ik eindig als ik maar meer leer over overclocken.

Verwijderd

Topicstarter
Je bent welkom hoor :) Iedereen eigenlijk. Het is nu nog de animo, maar de contest zelf gaat zo goed als door. Wil je dat ik je in de nieuwe TS plaats?

Edit: Als ik het goed begrijp kiezen we 1 webshop. Het moederbord, wat sommigen niet hebben is verder los van deze contest, immers die ga ik niet versturen voor je :) Die mag je op eigen voet bij de webshop bestellen. De CPU daarintegen worden het liefst per allemaal besteld en in 1 dag geleverd / 1 dag verzonden, dus na ontvangst CPU's duurt het nog 1 a 2 werkdagen eerdat de rest van de CPU"s thuisheeft. Wederom wil ik nog even een DM van de users die niet in dit lijstje staan maar wel willen meedoen:
[list]
• Jism
• Sneezydevil
• thijs_cramer
• Symon-NL
• -The_Mask-
• Cizmo
• Dafut gg!
• 0X55AA

Dan heb ik namelijk al een vaste groep voordat ik aan de nieuwe TS begin. :) DM = DirectMessage, een berichtenfunctie op dit fora voor gebruikers. Heb je dat niet moet je even naar prefs gaan en daar aanvinken

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2008 12:38 ]

• geldermalsen
Ja zeker ik ben 100% in :) Heb er al zin aan :) Maar het is me niet duidelijk.
Is het nu Processor en mobo kopen of alleen Processor.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een CPU contest, maar omdat er de vraag was of er ook AM2 plankjes geleverd konden worden is die mogelijkheid er ook, maar alleen voor diegene die nog geen AM2 moederbord hebben. Ik plaats je alvast bij de nieuwe TS Geldermalsen :)

• geldermalsen
Ik denk dat ik hier een dedicated pc voor ga maken.
Dus als er meer mensen ook nog een mobo zoeken kunnen we die miss ook met korting bestellen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet wat je hebt maar een AM2 mobo kan je via FandS.nl bestellen tegen inkoops. Daarbij hoort natuurlijk DDR2 geheugen als je dat niet hebt en een leuk DDR2-800 setje kost niet eens zoveel meer tegenwoordig. :)

• FireDrunk
Net bij komplett Crucial BallistiX besteld waar Snot_Aap op wees.
Het begin is er :D

Even niets...

• geldermalsen
Ik zag dat hij hier al 2 type mobos aanrijkte.
welke van de 2 kan ik het beste nemen?
DDR2 geheugen ga ik ook maar eens bestellen na deze run kan ik die dan in me huidige systeem plaatsen.

Weet btw iemand wanneer het begint?

Verwijderd

Topicstarter
Je kan een nieuwe 79x chipset-gebeuren plank halen, veel ocópties en gewoon een hoge HTT :) Of een 2de hands voor veel minder geld, bijv de nforce 550 of hoger. Voordat je iets bestellen gaat ga eerst reviews lezen over het plankje. Wellicht heb je iets te pakken wat juist geen OC opties heeft of gewoon ruk océd zoals MSI :P

• FireDrunk
Ik heb al heel wat reviews gelezen, en heb ook geboden op een Foxconn C51XEM2AA-8EKRS2H met een nForce 590 SLI Chipset...

Die schijnt een goede overclokker te zijn.

Even niets...

Verwijderd

Topicstarter
Dat is in feite de High-end van de 5x0 series van Nvidia ja :) Ik heb zelf de 550, zonder Sli of overige meuk, maar gaat erg hard. :)

• FireDrunk
Tjah, ik heb nog een laag bod staan... dat SLI erop zit is niet zo erg... Kan geen kwaad (A)

Ik zie wel of het die word. Als de eigenaar teveel vraagt ga ik misschien wel een splik splinter nieuwe gigabyte kopen... Dan koop ik er later een Phenom in ofzo..

offtopic:
Nee ik ben geen AMD Fanboy :P

Even niets...

• Mod_Aap
  • Nu online
Opzich is het beter om een board met AMD chipset te kopen, mocht je een nieuw board willen.
Tenzij je SLI wilt, de boarden met amd chipset zijn een stuk goedkoper, clocken beter over en zijn koeler. :)

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-01 10:25

SECURITEH

Man of legend.

Helaas kan ik niet mee doen door een ander project waar ik nu mee bezig ben en wat veel geld gaat kosten. :p :(

• geldermalsen
Oke. En wat voor board is dat dan die jij vind dat ze goed zijn. Ben nog namelijk aan het rondkijken voor 1

• Mod_Aap
  • Nu online
geldermalsen schreef op donderdag 11 september 2008 @ 23:10:
Oke. En wat voor board is dat dan die jij vind dat ze goed zijn. Ben nog namelijk aan het rondkijken voor 1
De boarden die met korting bij de cpu's worden aangeboden. Die zijn namelijk niet zonder reden gekozen. ;)
Zou trouwens gewoon de versie zonder heatpipe nemen. :)

Verwijderd

Snot_Aap schreef op donderdag 11 september 2008 @ 21:49:
Opzich is het beter om een board met AMD chipset te kopen, mocht je een nieuw board willen.
Tenzij je SLI wilt, de boarden met amd chipset zijn een stuk goedkoper, clocken beter over en zijn koeler. :)
klopt, heb nu 2 am2 bordjes(asus m2n, en andere kan ik zosnel ff niet opkomen) met nvidia nforce 4xx gehad. en daarmee krijg ik mn cpu max @ 2.9 stable

cpu is een Athlon X2, 4800+ brisbane.

op mn pa's M2A-VM HDMI met een AMD 690G Chipset chipset, pers ik dat ding zo naar de 3.2 @ air:O
temp is dan niet egt leuk meer te noemen. maar het lukte me wel prime stable..

//edit 1

ik doe jammergoen niet meer mee zo als het nu lijkt. gewoon omdat mijn geld boom dit niet toelaat :/

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2008 07:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt nog wel even eerdat je je betaling zou moeten voldoen.

Ik heb steeds die drang die vapo uit te testen op mn eigen systeem maar dat doe ik maar beter niet :P

• geldermalsen
Oke dus als ik zon bordje plus proc bij hem koop hem ik een leuk basis setje?

Verwijderd

Topicstarter
Exclusief geheugen, en een prima set om mee te océn ja :) (mocht je nog geen AM2 plank hebben).

• FireDrunk
Ik denk dat als het om zo'n lage CPU gaat beide borden eerder tegen het limiet van de CPU aanlopen dan van het chipset.
Mocht ik er nou een Phenom Black in zetten ja dan zou ik je gelijk geven...
Maar waar praten we over? Een HTT van 1500 op een LE-1640/60 :P

Lijkt me sterk :P

Even niets...

• zjorsie
Het blijft budgetoverclocken... Als je een goed mobo hebt, hangt het af van je skills om een zo goed mogelijke cpu overclock neer te zetten, en is het mobo niet snel de weerhoudende factor om een hoge snelheid te halen...

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 07:56:
Je hebt nog wel even eerdat je je betaling zou moeten voldoen.

Ik heb steeds die drang die vapo uit te testen op mn eigen systeem maar dat doe ik maar beter niet :P
mn geld boom laat het niet toe, omdat ik zsm over wil stappen naar intel..
maar er moet komende week eerst een hd4870 binnenkomen.
dan een p5q, e8400 enzovoort.. en ben maar 17, loop stage, dus zoveel verdien ik niet.. :/

• Mod_Aap
  • Nu online
thijs_cramer schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 09:58:
Ik denk dat als het om zo'n lage CPU gaat beide borden eerder tegen het limiet van de CPU aanlopen dan van het chipset.
Mocht ik er nou een Phenom Black in zetten ja dan zou ik je gelijk geven...
Maar waar praten we over? Een HTT van 1500 op een LE-1640/60 :P

Lijkt me sterk :P
FSB/HTT overclocken is niet het enige wat belangrijk is. ;)
Plus hoe hoger je FSB gaat, hoe makkelijker het wordt om een goeie memdivider te vinden waarbij je zowel je mem als je cpu zo ongeveer max kan draaien.

Tevens zit je met dingen als bijv max vcore, max vmem.
Kan je de vht, vdd en multi instellen.
Welke geheugen timings je kan instellen in de bios.

Kortom er zit meer in een goed overclockboard dan alleen een hoge fsb/htt.

Verwijderd

als de contest er is koop ik de spullen wel ik doe mee!

• dalus
  • Laatst online: 29-07-2025

dalus

Firing Sparks

Ben nog steeds aan het twijfelen. Is er al een definitieve datum bekend wanneer de contest van start gaat?

High Powered Madness

Verwijderd

Topicstarter
De webshop waarbij we de onderdelen gaan bestellen is rond ja. In feite kunnen we zo van start als het aantal aanmeldingen definitief bekend zijn, en de CPU's op voorraad. Het kan met een week zijn, het kan met een maand zijn. De duur is ongeveer 6 weken, en met 6 weken heb je meer dan voldoende tijd om die cpu te océn lijkt mij :) hoewel het tintelt om nu al die vapo te gebruiken :P

Wat betreft océn, niet iedereen zal High-end D9 micron chips hebben bijv, dus iemand op DDR2-1100 op 3/3/3/9 heeft al een kleine voorsprong op timingen en de uiteindelijke PI-score tov iemand met een gelijkgeklokte CPU en niet dezelfde timingen. Ook is de rest van het plankje belangrijk hoe snel het communiceert met elkaar, en over het algemeen draait een 79x chipset van AMD net iets beter dan een oudere Nforce 550 bijv (maar dat maken het nog wel prima oc'plankjes). Ook voltages zijn enorm belangrijk, en in hoeverre je plank stroom kan leveren (aantal mosfets enzo en in hoeveel fases). Lijkt me wel lachen om in de toekomst budget-setjes te kopen en die te oc'en :P

Dus. Ik babbel vanavond nog even met Snot_aap over de verdere verloop, levertijd(en) en wie wat gaat doen. :)

• Mod_Aap
  • Nu online
@ Jism misschien is het bijvoorbeeld een idee om het geheugen onder de 1000mhz 5-5-5-15 of iets dergelijks te houden. Dat zouden de meeste chips wel moeten doen. Wat is de laagste divider voor een amd cpu? Ik neem aan 1:1?

Je voeding op je moederboard boeit niet zo veel aangezien we met een single core gaan benchen en de meeste boards ondertussen wel berekend zijn voor quadcores. ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Mod_Aap op 12-09-2008 17:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Daar is dit topic voor: \[DDR/DDR2/DDR3] Informatie- en Overklokresultaten - deel 2

Wat bedoel je met laagste divider voor een AMD Cpu? Bedoel je het geheugen?

• -The_Mask-
  • Niet online
Snot_Aap schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 17:49:
@ Jism misschien is het bijvoorbeeld een idee om het geheugen onder de 1000mhz 5-5-5-15 of iets dergelijks te houden.
Ik vindt dat een slecht idee dan kun je nog wel meer van die regeltjes bedenken, zoals niet onder nul koelen omdat sommigen geen dure koeling LN2, vapochill of dry ice hebben. En ga zo maar door. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

Topicstarter
Oops, niet gelezen nee. Nee, ik vind dat deze contest vrij moet zijn van regeltjes, immers heb ik iets staan waar ik graag mee wil benchen maar door zo'n regel al niet gebruiken mag omdat anderen dan niet zo hoog kunnen komen. Let wel dat we allen dezelfde CPU krijgen en de kunst juist is daar het meeste van uit te halen, op jouw eigen manier. LN2, Vapo, Water & lucht is gewoon toegestaan. Natuurlijk legt iemand het af tegen LN2 tov lucht, maar dat wil niet zeggen dat je dan per direct uit de contest ligt, er gaan er wel meer met lucht werken namelijk. :)

• Mod_Aap
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 17:57:
Oops, niet gelezen nee. Nee, ik vind dat deze contest vrij moet zijn van regeltjes, immers heb ik iets staan waar ik graag mee wil benchen maar door zo'n regel al niet gebruiken mag omdat anderen dan niet zo hoog kunnen komen. Let wel dat we allen dezelfde CPU krijgen en de kunst juist is daar het meeste van uit te halen, op jouw eigen manier. LN2, Vapo, Water & lucht is gewoon toegestaan. Natuurlijk legt iemand het af tegen LN2 tov lucht, maar dat wil niet zeggen dat je dan per direct uit de contest ligt, er gaan er wel meer met lucht werken namelijk. :)
Mwah sommige AMD processoren coldbuggen al boven nul. :'(

Verwijderd

Topicstarter
Dat moet nog maar blijken, maar die 1660 is een 2800MHz singlecore ? lees ik nu net pas

• Mod_Aap
  • Nu online
Ja, lekker hoge multi. :)

Verwijderd

Topicstarter
Die fiets. Maar dan is dit wellicht een cherry-picked Single-core, waarbij 3.2GHz wellicht de max is?

Blijft een uitdaging natuurlijk. kom eens op msn btw

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2008 18:41 ]

• Mod_Aap
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 18:41:
Die fiets. Maar dan is dit wellicht een cherry-picked Single-core, waarbij 3.2GHz wellicht de max is?

Blijft een uitdaging natuurlijk. kom eens op msn btw
Ik weet niet wat je met die 3.2Ghz en cherry-picked bedoeld.
Enige wat ik weet is dat ze minimaal 2.8ghz doen onder de mee geleverde crappy luchtkoeler en dat ze single core zijn. ;)

Ik ben trouwens aan het werk, dus vandaar dat ik niet op msn ben. ;)

Spullen moeten trouwens bij leverancier worden besteld, en kan dus pas als de lijst met deelnemers kompleet is. En we gaan in iedergeval proberen om de cpu;s uit een batch te krijgen.

BTW ook graag even aangeven bij inschrijven of je wel of niet er een moederboard bij wilt. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Mod_Aap op 12-09-2008 19:06 ]

• dalus
  • Laatst online: 29-07-2025

dalus

Firing Sparks

afhankelijk van of mijn tube op tijd komt doe ik mee. Wil eens kijken of ik de anti coldbug mod op AMD kan toepassen >:)

High Powered Madness

Verwijderd

Topicstarter
AMD LE 1660 (boxed) 39,50 euro
Biostar TA780G met heatpipes 54,75 euro
Biostar TA780G zonder heatpipes 51,50 euro
Prijzen voor verzending:

6,05 excl btw, boxed.
2,00 excl btw, non-boxed, op eigen risico dus de CPU alleen.
De prijs van het moederbord is gewoon 6,05 excl btw, en dan de CPU erbij vanzelfssprekend.

Opzich voor diegene die willen aanmelden, meldt je dan nu ook aan, dan ga ik dat verwerken in de nieuwe TS voor straks, en kom ik ook met een stel datums. :) Ik verwacht ook een bannertje van de betreffende webshop via DM (gewoon 468x60 formaat) en mocht iemand nog vragen hebben hoor ik het wel :)

• -The_Mask-
  • Niet online
Dus de AMD Athlon LE-1660 wordt het? Leuk dan komt sowieso iemand van ons eerste op HWBot aangezien er met deze CPU nog geen OC resultaten zijn geplaatst. :D
dus de CPU alleen.
Casebadge? :P

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik neem aan dat je die gewoon krijgt :+

De CPU doet zijn instructies op 2800MHz. 3.2GHz op air zou mogelijk moeten zijn :)

• -The_Mask-
  • Niet online
De CPU doet zijn instructies op 2800MHz. 3.2GHz op air zou mogelijk moeten zijn :)
Hoop stiekum toch wel op wat meer, een OC van 400 MHz houd ook niet over. ;)
Aangezien de CPU nogal coldbugged is komen degene met extreme koeling ook niet echt veel verder dan de rest. Dus waar gaan we voor 3,3GHz? :+

AMD Nieuwsdiscussie

• Mod_Aap
  • Nu online
Ik zou toch wel voor minimaal de 4ghz gaan. :P

• FireDrunk
We gaan het gewoon zien, ik ga voor 10Ghz :+