Verwijderd schreef op zondag 07 september 2008 @ 20:30:
Een tijdsduur van 6 weken na ontvangst CPU lijkt me meer dan voldoende, om iig 1 dag te gaan océn.
Benchmark, Pifast is een goede. Daar zit immers ook een enorme DB van op het net met andere CPU's. Ik wil opzich wel het shoppinggebeuren doen, traymodelletjes bestellen en versturen naar Tweakers. Ik ga daar later voor kijken, ik wacht immers nog een mail af van een webshop die er hopelijk wel een stuk of 30 kan leveren
zonder belachelijke marges
Als iedereen wilt posten, of mij DMén met wie er echt meedoet, laat het dan even weten, dan ga ik dat samenvatten en later gebruiken voor een nieuwe Startpost. Qua betaalgegevens en dergelijk dat is van latere zorg, ik ga daar ook een lijst van bijhouden in de nieuwe TS.
Mocht iemand nog aanvullingen hebben, graag

De LE lijkt overigens gewoon een sempron trouwens

Wanneer gaat de contest dan van start? Binnen een maand ofzo? Ik wacht eerlijk gezegd liever tot de maand december. Dan heeft iedereen tijd genoeg, is het koud buiten en misschien zijn er mensen die op

moeten wachten, voordat ze kunnen benchen
Ik vindt PiFast een rare keuze, zeker als je als reden de database noemt. Als je op XtremeSystems, HWBot.org en ripping.org kijkt, valt het zelfs mij (leek) op dat SuperPi 1M de meest gebruikte cpu-benchmark is. Op ripping,org houden ze PiFast zelfs niets eens bij. Iets zegt me dat je PiFast voor een reden kiest. Het PiFast WR misschien dat op 3640MHz staat voor de LE-1640 en op 3955MHz voor SuperPi? Doe maar gewoon SuperPi 1M. Dat kent iedereen en is de maatstaf. Als je zo graag een WR wil hebben, kun je heus wel een extra keer PiFast benchen. 1M, omdat mensen met luchtkoeling dan ook een kans maken, want 32M @>3600MHz betekent altijd onder omgevingstemperatuur koelen. 32M duurt ook gewoon te lang. Ik heb geen zin om 5 minuten te moeten wachten om te zien dat m'n eerste paar loops niet snel genoeg zijn.
De low-end singlecore AM2 processors van AMD zijn als volgt:
Sempron LE-1100/1150: 256KB L2, HT link: 800MHz, MP: 9,5/10, Core: 65nm "Lima" G2 stepping
Sempron LE-1200/1250: 512KB L2, HT link: 800MHz, MP: 10,5/11, Core: 65nm "Lima" G2 stepping
Athlon LE-1600/1620: 1MB L2, HT link: 1000MHz, MP: 11/12, Core: 90nm "Orleans" F3 Stepping
Athlon LE-1640: 512KB L2, HT link: 1000MHz, MP: 13,5, Core: 65nm "Lima" G2 stepping
Er is ook nog een 1660 "Lima" met een MP van 14, maar dat is een paper launch gebleken.
Bij de introductie van de 1640, was deze "Orleans", maar sinds begin dit jaar zijn er alleen nog maar "Lima"-'s de fabs uitgerold, dus als het goed is krijgen we een LE-1640 "Lima", welke in feite een Sempron LE-12xx is met een grotere HT link en hogere multiplier.
Het is wel belangrijk dat iedereen dezelfde core krijgt, want een "Orleans" heeft bij SuperPi voordeel door de 1MB L2 cache, maar de "Lima" heeft als voordeel dat 'ie verder overklokt kan worden door de iets hogere MP, betere stepping en het 65nm fabricageproces.
Ik las btw ergens op XS over een coldbug die al op kan treden bij 6 graden celcius
Ik doe pas mee als we vanaf december beginnen. Heb pas tijd vanaf die maand.
Edit: Ik ben bang dat een webshop geen rekening kan houden met verschillende stepppings