Toon posts:

Laptop van school kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 540 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet voor school een laptop kopen, je kan deze via de school zelf kopen of je kan zelf een kopen.
Ik heb zo mijn twijfels over deze laptops van school want als ik wat rondkijk vind ik gelijkaardige laptops terug met dezelfde systeemeisen als de beste laptop van school maar wel zon 400 euro goedkoper.
Nu had ik graag geweten wat jullie daar van vinden.

Laptops van school:
http://www.howest.be/Default.aspx?target=howest&lan=nl&item=358

Laptop die te koop staat in de makro:
http://www.makro.be/Media/inlegvellen/1/inlegvel_01.pdf

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zie [NBBG] Special: Studenten Notebook - juli 2008. Verder kun je de prijzen van die specifieke laptops zoeken via de PriceWatch. Bij vergeljken moet je verder kijken dan alleen de componenten, vergelijk ook garantie, ondersteuning etc.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 18:05:
Zie [NBBG] Special: Studenten Notebook - juli 2008. Verder kun je de prijzen van die specifieke laptops zoeken via de PriceWatch. Bij vergeljken moet je verder kijken dan alleen de componenten, vergelijk ook garantie, ondersteuning etc.
Bedankt,
het probleem is wel dat mijn budget wel een beetje meer mag zijn. Het is ook de bedoeling dat de laptop programma's aankan van autocad/autodesk en deze kan bijhouden de komende 4 jaar.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-01 22:32
4 jaar voor Autocad is redelijk ruim, maar die HP is redelijk goed bij Makro. Zeker een snelle processor en goede videokaart.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 18:45:
Bedankt,
het probleem is wel dat mijn budget wel een beetje meer mag zijn. Het is ook de bedoeling dat de laptop programma's aankan van autocad/autodesk en deze kan bijhouden de komende 4 jaar.
Er zijn nog andere Notebook BBG's, zie [NBBG] CSL Notebook Best Buy Guide - juli 2008. Vier jaar vooruitkijken kan niemand, maar ga zelf aan de slag met de BBG's en kijk in de systeemeisen van AutoCAD/Autodesk wat wordt aanbevolen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-01 08:01

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 18:45:
[...]

Bedankt,
een laptop van vandaag is imo over 4 jaar zwaar verouderd.
Op de zaak worden ze na 3 jaar vervangen en dat is hoofdzakelijk vanwege traagheid (nieuwere software heeft standdard meer resources nodig) en (mechanische) mankementen. Zeker als je zo'n ding dagelijks meezeul.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:51
Let wel op dat 't verschil tussen de (tweede) laptop via je school en die van de Makro de 'profi' videokaart is, ik weet niet hoeveel meerwaarde dat heeft voor AutoCAD/renderen aangezien ik er zelf niets mee doe, maar daarin zit, samen met de garantie, wel 't prijsverschil.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:16
Ik kan je deze aanraden:
pricewatch: Asus M50VM-AS016C

Dat is de winnaar van de nog uit te komen september editie van de NBBG. De specs in de pricewatch kloppen niet helemaal, maar deze notebook biedt veel waar voor je geld. 15,4" (dus je kan hem vrij makkelijk meenemen itt een zware 17"-er), 1680x1050 scherm, lekker de ruimte dus voor CAD. Ook een numpad. Verder specs die wel in de buurt van de HP liggen, alleen geen 2e HDD dus 320GB en een iets tragere CPU, maar wel 10W zuiniger!

Deze is er voor zo'n 1170 euro.

Dit topic voldoet helaas niet aan de eisen van het CSL Beleid

Van een tweaker wordt verwacht dat hij/zij zelf prima met behulp van benchmarks en reviews uit kan zoeken welk product het beste bij de gestelde eisen past. Binnen de CSL hebben we hiervoor een uitgebreide FAQ en uiteraard de "Best Buy Guide" (BBG).

Dit topic gaat dus op slot en we wensen je nog veel succes met het zoeken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.