Series & films optimaal omzetten voor iPhone en Front Row

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10
Ik wil graag mijn series en films in iTunes zetten, zodat ik er makkelijk bij kan vanuit Front Row en zodat ik ze makkelijk kan syncen naar me iPhone. De vraag is nu welke instellingen moet ik gebruiken bij het exporteren (Quicktime) zodat het ook op de iPhone afspeelt? Als ik voor de iPhone instellingen ga werkt het wel, maar dan ziet het er niet uit op m'n Mac. Is er een standaard preset die ik kan gebruiken of één die ik makkelijk kan aanpassen. Desnoods een ander programma :) De optie in iTunes om te converten heb ik natuurlijk ook gevonden, maar dan heb je al je series en films twee keer in je library :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:35

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Gebruik gewoon Handbrake. Is gratis en je hoeft alleen maar het formaat te selecteren waar het naartoe moet worden geëxporteerd. Het is wel aan te raden om de resolutie wat te verhogen, maar dat zie je vanzelf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
En hoe werkt dat dan? Heb er wel een DVD's mee geript, maar als ik een avi bestand om wil zetten dan zegt hij dat het een invalid source is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-10 09:51
Voor avi's, etc zou ik gewoon iSquint gebruiken, is ook gratis en werkt bij mij prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
Het gaat niet zo zeer om het converten naar een iPhone formaat, meer om een formaat wat de iPhone ook begrijpt. Dus dat ik een bestand omzet naar m4v met een reso van 640x480 zodat het er op m'n Mac goed uitziet, en dat ik het op me iPhone kan zetten + bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:37
Ik heb de titel even aangepast. Volgens mij omschrijft dit iets beter wat je wilt: "Series & films optimaal omzetten voor iPhone en Front Row".

Overigens is dit nog wel interessant uit de TS van het iPhone topic:

[q]Hoe kan ik een filmpje omzetten voor gebruik op de iPhone?

Mits hij aan de goede voorwaarden voldoet kun je hem via iTunes zo overzetten. Mocht je een afwijkend bestandsformaat hebben. Dan zijn er heel veel opties. iLounge heeft twee fantastische guides hierover gemaakt:
The Complete Guide to iPod, iPhone and Apple TV Video Conversion (Mac)
The Complete Guide to iPod, iPhone and Apple TV Video Conversion (Windows)

Voor Windows gebruikers is er daarnaast in PMD nog een fantastische handleiding te vinden: Video coderen voor je PMD: Tips en trucs.

[ Voor 76% gewijzigd door Hoedje op 27-08-2008 18:29 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
Hoedje schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 18:27:
Ik heb de titel even aangepast. Volgens mij omschrijft dit iets beter wat je wilt: "Series & films optimaal omzetten voor iPhone en Front Row".

Overigens is dit nog wel interessant uit de TS van het iPhone topic:

[...]
Dank je, zal dat linkje eens doorlezen.

Het is me gelukt met MPEGStreamclip, perfect :*)

[ Voor 6% gewijzigd door MoietyMe op 27-08-2008 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan gewoon naar de VIDEO_TS browsen als ie in de map 'Movies' staat.
Pagina: 1