Hier en op google gezocht, maar het werkt maar niet.
Ik heb per leverancier een excel bestand waarin de door hen geleverde producten staan. De bestandnaam is opgebouwd uit de naam van de leverancier met de code erachter: naam code.xls
Daarnaast heb ik een totaallijst met daarin alle producten met daarachter de naam en code van de leverancier. In die totaalijst wil ik gegevens laten zien uit de lijsten van de leveranciers. Dat wilde ik doen met een VLOOKUP.
Met CONCATENATE kan ik de naam en code achter elkaar zetten.
=CONCATENATE(B1," ",C1,"xls")
Dat had ik eerst in de vlookup gezet, maar kwam erachter dat je INDIRECT moet gebruiken. Nu heb ik in een cel de uitkomst van de CONCATENATE formule hard geplakt in D1.
Vervolgens wil ik met de volgende formule werken:
=VLOOKUP($A1,INDIRECT("[$D1]Sheet1!A:Z"),1,FALSE)
Maar krijg dan een #REF! error. Heb ook al wat gestooid met de " en [], krijg dan ook andere errors, maar werken doet het dus niet.
Wie kan me helpen?
Ik had onder andere uit deze topic info gehaald:
[Excel 2003] VLOOKUP naar extern bestand met variabele naam
Wie kan mij verder helpen?
Ik heb per leverancier een excel bestand waarin de door hen geleverde producten staan. De bestandnaam is opgebouwd uit de naam van de leverancier met de code erachter: naam code.xls
Daarnaast heb ik een totaallijst met daarin alle producten met daarachter de naam en code van de leverancier. In die totaalijst wil ik gegevens laten zien uit de lijsten van de leveranciers. Dat wilde ik doen met een VLOOKUP.
Met CONCATENATE kan ik de naam en code achter elkaar zetten.
=CONCATENATE(B1," ",C1,"xls")
Dat had ik eerst in de vlookup gezet, maar kwam erachter dat je INDIRECT moet gebruiken. Nu heb ik in een cel de uitkomst van de CONCATENATE formule hard geplakt in D1.
Vervolgens wil ik met de volgende formule werken:
=VLOOKUP($A1,INDIRECT("[$D1]Sheet1!A:Z"),1,FALSE)
Maar krijg dan een #REF! error. Heb ook al wat gestooid met de " en [], krijg dan ook andere errors, maar werken doet het dus niet.
Wie kan me helpen?
Ik had onder andere uit deze topic info gehaald:
[Excel 2003] VLOOKUP naar extern bestand met variabele naam
Wie kan mij verder helpen?