[Telfort]Wegvallende verbinding

Pagina: 1
Acties:

• kevinvs
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-11 12:01

kevinvs

Iedereen: BEDANKT!

Topicstarter
Sinds 05-08-2008 heb ik van Telfort een internet verbinding, helaas met heel veel problemen.
Het DSL lampje gaat uit op mijn ZyXEL en Sitecom modem, en dan is het (lang)wachten, soms eens resetten maar meestal geen verbinding meer te krijgen. Het valt mij op dat dit meestal 'savonds na 6 uur gebeurd, en meestal rond middennacht doet hij het niet meer. Daar heb je dus niks aan.

Telfort gebeld, bekabeling gecontroleerd. Dat was allemaal netjes (orginele korte kabels gebruikt), ook voor de zekerheid vervangen. Na een aantal testen kwam het erop neer dat de bekabeling tussen het ISRA punt en de wijk/adsl-centrale van te slechte kwaliteit zou zijn waardoor de verbinding telkens wegvalt. Volgens de helpdesk viel dat op te lossen door te downgraden naar bv 8mbit. Dit zou in werking worden gezet door de 2e lijns en zou max 10 werkdagen duren.

Inmiddels zijn we 22 dagen verder en nog steeds geen stabiele verbinding. Los van het galspulen naar de Helpdesk van Telfort die al dagen roept 'we zijn er mee bezig' en 'Uw eerste ticket is afgesloten omdat het probleem was opgelost, u zult nu het 2e ticket wat maximaal 10 werkdagen kan duren moeten afwachten'. Telefoonkosten +/- 100 euro, bluhg. Los daarvan dus.

Ik zoek een technische oplossing voor dit probleeem. Veel info gelezen, waaronder deze link;
http://www.zyxelsupport.nl/a006.html#afentoe (Uitleg waarom zo'n verbinding kan wegvallen)

Denk ik dat de oplossing gezocht moet worden in de intrain snelheid, die wil ik veranderen zodat ik zelf kan beheren over de downgrade snelheid/stabiliteit.

Nu heb ik een Sitecom modem/router aangesloten http://www.sitecom.com/ma...bgroupid=43&productid=538 Type WL-174 - Wireless Network ADSL 2+ Modem Router 54g TURBO.

Weet iemand hoe ik hier de intrain snelheid kan limiteren? Of bv terug kan zetten op ADSL/ADSL1/2/ADSL2+? Bij de ZyXEL begreep ik dat het kon door het commando "wan adsl opencmd gdmt" (zie http://www.valadis.nl/support/z150.html), maar hoe moet ik dat doen met de Sitecom?

Extra info. Onder de meest ideale omstandigheden (geen splitter gebruiken) haal ik de volgende waardes. Toch gebeurd het ook regelmatig als ik een heel lange telfoonkabel gebruik toch hogere intrain snelheden krijg, en andere db waardes. Maar deze waardes zijn gemeten 's avonds rond 20:00 vlak voor dat hij weer wegviel
8387 kbps / 913 kbps

noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 19 db
attenuation upstream: 10 db

tone 0- 31: 00 00 00 07 89 9a 99 9a aa aa bb bb cb cb ba 98
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

noise margin downstream: 9 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 24 db

[ Voor 4% gewijzigd door kevinvs op 27-08-2008 12:38 ]

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 11:40
Er is een apart Telfort topic waar je dit soort vragen in kunt stellen.