Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Ervaringen en updates] MicroSE NoteIt!

Pagina: 1
Acties:
  • 720 views
Sommigen van jullie kennen mij al vanwege mijn webbrowser, echter ben ik nu ook bezig met de ontwikkeling van een nieuwe applicatie: MicroSE NoteIt! Dit programma kan gezien worden als een digitale tegenhanger van de Post-It notes. Ik heb het geschreven in C#.Net 2.0.

MicroSE NoteIt heeft een plugin-engine aan boord en is standaard van 1 plugin voorzien. Verder is de ontwikkeling van dit programma nog in een vroeg stadium, en wil ik van jullie weten in hoeverre ik het kan verbeteren. Eveneens ga ik dit topic gebruiken om jullie op de hoogte te houden over de updates.

Functies die er nu inzitten:
  • Een hoofdvenster waar alle notities verzameld zijn.
  • Een venster per notitie die "zichtbaar" is.
  • Plugins
  • De mogelijkheid om het standaard lettertype en de achtergrondkleur van de stanaard notitie aan te passen.
  • Per notitie instellingen: "always on top", achtergrondkleur en alarm.
  • De notitietekst is RTF.
  • Notities buiten het systeem opslaan en importeren.
  • Geavanceerd bewerken.
In de planning staan functies als email, netwerk verzenden en encryptie. Ook staan enkele grafische verbeteringen op de agenda.

Het programma is in het Nederlands, Engels en Italiaans (door een vriend van mij vertaald) en maakt gebruik van functies uit het .MSE framework. (inbegrepen)

Download kan via MicroSE Connect of direct vanaf de MicroSE Website: http://microse.nl/downloads/?snm=noteit

Huidige versie: 0.0.1.75.

[Voor 6% gewijzigd door 90710 op 27-08-2008 11:33]

Update tijd, ik geef u versie 0.0.1.8

http://fc07.deviantart.com/fs36/f/2008/241/6/0/MicroSE_NoteIt_0_0_1_8_by_ElfSander.png

Download: zie openingspost.

• smeerbartje
  • Registratie: september 2006
  • Nu online
Als je kunt fixen dat de opslag van de notes ergens online gebeurt zodat je op meerdere plekken (waar je dus je tooltje hebt geinstalleerd) bij dezelfde notes kan... dat zou perfect zijn! Of uuh.. integreer het met Google Notes??? Deze laatste heeft namelijk een fantastische API.
Op een zeker punt ben ik van plan om netwerkmogelijkheden in te bouwen. En dan zou je dus zelf een Server op kunnen zetten. Daarbij kan je plugins maken.
Classes/interfaces die je hiervoor kan gebruiken

PluginBase
IConfigurable
IAdvancedEvents

Ook kan je notities op een USB stick opslaan (exporteren). Volledig portable ondersteuning (dat het hele programma vanaf een USB stick draait) komt later.
Ik heb zojuist een nieuwe update gelanceerd! Versie 0.0.2.0 met als veranderingen:
[nieuw] Herstel optie voor lettertype/achtergrond kleur in de geavenceerde bewerkings-omgeving.
[nieuw] Gebruik van de MicroSE SplitButton. (ook als speciale ColorSplitButton)
[nieuw] Nieuw sluitknopje op de notities
[veranderd] Instellingenvenster opnieuw ingedeeld.
[bugfix] Fout in weergeven titel hoofdvenster.
[bugfix] Fontstijl van standaardfont wordt nu (correct) opgeslagen.

Download: http://microse.nl/downloads/?snm=noteit of via MicroSE Connect.

O en je kan 'm sinds de vorige versie ook vanaf USB draaien ;) Je kan 'm installeren met de USB Installer die bij MicroSE Connect zit. Of gewoon zelf de bestanden uit (standaard) C:\Program Files\MicroSE\NoteIt!\ kopiëren naar je USB stick

[Voor 18% gewijzigd door 90710 op 01-11-2008 22:11. Reden: uitleg van USB gebruik]

Vers van de compiler: versie 0.0.2.1. Met als veranderingen:
Versie 0.0.2.1 (14 november 2008)
[nieuw] Sluit naar systeembalk (op veler verzoek | optioneel)
[nieuw] Exporteren naar txt of rtf
[nieuw] Notitie Verkenner (optioneel | menu bestand)
[nieuw] Open verborgen notes vanuit het systeembalk-menu.
[bugfix] Bug in het plugin-systeem gefixed.
NoteIt toolbar:
[nieuw] Instellingen venster.
[nieuw] Ondersteuning voor Notitie verkenner.

Download: http://microse.nl/downloads/?snm=noteit of via MicroSE Connect.

Je kan de "optionele" functies op het instellingen-venster terugvinden.

Edit: er komt een kleine update als mn Italiaanse vertaler het taalbestand heeft bijgewerkt.

[Voor 7% gewijzigd door 90710 op 14-11-2008 21:41]

Sorry dat ik een lange tijd niks van me heb laten horen in dit topic... Maar hier is hij dan weer, een nieuwe update voor MicroSE NoteIt! Versie 0.0.2.2 ;) Deze versie heeft een aantal grote verbeteringen, zo werkt drag/drop van .not bestanden op het hoofdvenster en kan je notities nu correct op meerdere schermen weergeven. Ook zijn er een paar bugs gefixed en is de algemene code wat verbeterd.

Download: http://microse.nl/downloads/?snm=noteit
quote: changelog
Versie 0.0.2.2 (5 maart 2009)
[nieuw] Drag/Drop in hoofdvenster voor .not bestanden.
[nieuw] MicroSE Colorpicker voor alle kleuren.
[nieuw] Toetencombinaties voor Wis Notitie (Del) en Notitie Opslaan (Ctrl+S)
[nieuw] Context menu voor notities in hoofdvenster
[nieuw] Lege notes worden direct gewist wanneer er op verwijderen geklikt wordt.
[veranderd] Code optimalisatie, .MSE 1.3.5.0
[veranderd] Toetsencombinatie voor "Instellingen.." is nu Ctrl+F12
[veranderd] Controle of een notitie leeg is.
[veranderd] Notities worden altijd zichtbaar geopend (werkt ook met meerdere monitors!)
[veranderd] Notitie control in Notitie Browser is verbeterd
[bug-fix] Opslaan lege notities is nu onmogelijk
Toolbar:
[Nieuw] Altijd zichtbaar geopend (ook meerdere monitors)
Weer een update, nu staat er ook info op mijn tweakblog.

Deze versie heeft maar 1 grote verandering: je kan de Standaard notitie map aanpassen. Verder zijn er veel kleine dingen verbeterd. (Qua code). Dus deze is weer wat stabieler.
quote: changelog
Versie 0.0.2.3 (21 april 2009)
[nieuw] De mogelijkheid om notities standaard in een andere map op te slaan.
[veranderd] Nieuwe code voor het resizen / verplaatsen van notities.
[veranderd] GUI Settings scherm aangepast.
[veranderd] Code schoonmaak.
Download: http://microse.nl/downloads/?snm=noteit

• Spider.007
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik stel voor dat je je updates voortaan via de meuktracker communiceert. Ik zie niet helemaal waarom GoT hier jouw communicatieplatform in moet zijn

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True