Toon posts:

Blue Ray via HTPC op LCD TV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem.

Ik heb een HTPC aangeschaft om op de tv aan te slutien.

Even belangrijkste info:
Video kaart MSI Radeon RX3650 256MB, DVI, HDTVo, PCIe
Samsung LE46N7 46" scherm

Nu is het volgende aan de hand Ik heb Windows XP Media center erop gezet (alle updates gedaan)
De bij de blue ray lezer / schrijver mee geleverde cyberlink software geinstalleerd.

Nu heb ik de pc op een vga scherm aangesloten op de dvi uitgang, dan speeld een blue ray film gewoon af.

Sluit ik de pc aan op de tv met een hdmi kabel dan wilt hij geen film afspelen.
In PowerDVD zie je wel de tijd oplopen dat de dvd speeld, maar je krijgt geen beeld.

Heel raar dus met een normale monitor op de dvi port wel beeld en hdmi naar de tv geen beeld.

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-03 16:46
Ik denk dat het te maken heeft met HDCP. De monitor ondersteund met waarschijnlijk wel, maar de tv niet. Ik zou alleen niet weten hoe je dit kunt oplossen.

[ Voor 0% gewijzigd door Tha Ra op 01-09-2008 21:48 . Reden: typefoutje ]

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:53

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Tha Ra schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 21:08:
Ik denk dat het te maken heeft met DHCP. De monitor ondersteund met waarschijnlijk wel, maar de tv niet. Ik zou alleen niet weten hoe je dit kunt oplossen.
je bedoelt hdcp. niet dhcp.. ;)

volgens mij kom je hier makkelijk om heen als je in powerdvd de hardware versnelling uitzet.

[ Voor 13% gewijzigd door Hubert op 27-08-2008 21:56 ]

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Hmm... er zijn ook hier en daar problemen bekend met bepaalde Blu-Ray titels en afspeelsoftware op (HT)PC's.

Kijk eens wat er gebeurd als je je schijfje afspeelt in combinatie met AnyDVD HD van SlySoft?

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:48

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

rip de BlueRay naar je HDD als zijnde een iso en mount deze in een tool om hem dan af te spelen....

Blijkbaar ondersteunt de VGA geen HDCP en kan je niet vanaf de BR speler het direct afspelen

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Verwijderd

Topicstarter
sain onez schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 11:31:
rip de BlueRay naar je HDD als zijnde een iso en mount deze in een tool om hem dan af te spelen....

Blijkbaar ondersteunt de VGA geen HDCP en kan je niet vanaf de BR speler het direct afspelen
Maar waarom kan ik dan wel als ik op de dvi uitgang een tft aansluit afspelen maar als ik via de hdmi uitgang naar mijn lcd tv speel niet.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:48

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

omdat die HDMI uitgang die HDCP beveiliging heeft en je via de DVI dit omzeilt..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Verwijderd

en daarom is het beeld op je tft scherm waarschijnlijk ook geen echte top resolutie, maar hooguit dvd kwaliteit. Omdat alles waarbij hdcp ontbreekt in resolutie wordt teruggeschroefd.
De enige oplossing is een nieuwe tv kopen, maar die optie zul je vast niet voor gaan.

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 07:55
Kijk ook even naar de thread nu actief hier.

In het kort is de oplossing AnyDVD HD kopen. De hardware is gewoon niet compatible, ook al zeggen ze het wel.

[ Voor 18% gewijzigd door honey op 29-08-2008 12:52 ]

• _Silencer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04 23:27
Misschien zelfde probleem als hier Geen DirectShow met HD3200.
Pagina: 1