Toon posts:

Hoe kom ik in mijn modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag kan iemand mij a.u.b helpen..

Ik hb dus een Nintendo Wii gekocht.. en ik heb een Lan verbinding gekocht daarvoor

nou heb ik mijn kabeltje van het internet in dat dingetje gestopt. En je raad het wel..

Geen verbinden.. Bel ik naar Nintendo zeggen zij dat ik mijn kanaal van Het modem moet veranderen..

Maar ik kom niet in mijn modem... Omdat ik een klein tussenstukje heb

een em 4090 Van merk eminent..

hierdoor vind ik geen ip adres enzo van mijn modem... En hier heb ik alleen maar internet mee ook.. op mijn pc.. Want als ik gwoon de kabel in de pc steek Geeft ie aan dat ik geen internet heb en met dat kleine ( routertje Of wat het ook is wel )...

Aangezien ik maar een klein beetje verstand heb van Pc`s kan iemand mij helpen..

Groetjes pat

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zou je het nog een keer kunnen utileggen, maar dan duidelijk?

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-03 15:55
doe eens een ipconfig op je computer in een dospromt, het ipadres van je gateway is dan waarschijnlijk het ip-adres van je router.
Maar wat bedoel je eigenlijk precies met het aanpassen van de poort?
Moet je een firewall poort open zetten?

Verwijderd

Topicstarter
sorry ik ben echt heel goed in die dingen..

maar ik moest het kanaal veranderen in 11 zeiden ze bij nintendo..

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 09:51:

Dat is alleen als je wireless gebruikt maar uit je verhaal komt dat niet naar voren. Je hebt het over een em4090. Is dat dit ding? http://www.eminent-online...hp?dt=1&ps=01304090&pg=99

Waar gebruik je dat voor?
Kortom even iets duidelijker uitleggen wat je allemaal doet en wilt.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Fonta schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 09:46:
doe eens een ipconfig op je computer in een dospromt, het ipadres van je gateway is dan waarschijnlijk het ip-adres van je router.
Maar wat bedoel je eigenlijk precies met het aanpassen van de poort?
Moet je een firewall poort open zetten?
--------------------------------------------------------------------------------

En dat ipconfig heb ik gedaan gister.. maar dat lukte niet want als ik gewoon mijn kabeltje in de pc stop heb ik geen internet.. En met die em4090 klopt het niet ( zij mijn buurjongen :P ) die dat aan het doen was

Verwijderd

Wireless werkt met kanalen, dus het heeft alleen nut als je de Wii draadloos wil aansluiten (als dat kan).

Als je met een kabel werk moet je hem gewoon kunnen inpluggen en de rest gaat 'normaal' automatisch. Controleer even of je een cross-kabel hebt, dit zou het probleem kunnen zijn.

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Dan denk ik dat ze het bij Nintendo hadden over een draadloos netwerk..

Je moet je situatie heel helder uitleggen, als je wil dat we je helpen:

- Heb je ADSL of Kabel internet?

- Kan je meerdere pc's aansluiten op dat modem?

- Zo nee, heb je een losse router?

- Wat is de EM4090, staat niet op hun website

Maar in principe, als je op de kabeltje internet op je pc hebt, en die verplaatst naar de Wii lan adapter zou het moeten werken. Mischien moet je in het Wii instellingen menu wat prutsen bij de instellingen voor LAN adapter.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03 20:28

SpamLame

niks

Bedoelt Nintendo dan niet kanaal 11 voor WIFI.
Maar schrijf een duidelijker op wat je nu voor elkaar wilt krijgen, zoals ook al eerder gesuggereerd.

• Stamgastje
  • Laatst online: 02-02-2020
Volgens mij haal jij nu twee dingen door elkaar heen.

"Het kanaal" duidt hier waarschijnlijk op een kanaal voor draadloze netwerken (802.11a/b/g).

(Edit: kanaal spuit 11... ;))

Hoe heb je die Wii precies angesloten? UTP (=netwerkkabel) van de Wii naar die adapter (4090) en dan de USB stekker darvan in een modem ofzo?

[ Voor 5% gewijzigd door Stamgastje op 27-08-2008 09:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ramon schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 09:54:
[...]

Dat is alleen als je wireless gebruikt maar uit je verhaal komt dat niet naar voren. Je hebt het over een em4090. Is dat dit ding? http://www.eminent-online...hp?dt=1&ps=01304090&pg=99

Waar gebruik je dat voor?
Kortom even iets duidelijker uitleggen wat je allemaal doet en wilt.
Ik gebruik die em 4090 om internet te hebben op mijn computer. Want als ik die ertussen uit laat en mijn kabel achter in me pc steek heb ik geen interent Vraag me niet waarom ik dat heb wnt dat hebben ze ingesteld gloof ik.

hier komt mijn uitleg

Ik wil graag online spelen met de nintendo wii maar dat lukte niet

dus belde ik naar nintendo en zei ik welke soort fout er was en toen zeiden ze dat ik mijn kanaal van mijn router of modem moest veranderen en toen zei ik dat ik geen router had. en toen zei die meneer dat ik mijn kanaal van modem moest veranderen mja ik heb daar geen verstand van..
maar door dat ik die em 4090 ertussen ehb zitten vind ik nergens het Ip adres van mijn modem zodat ik in mijn modem kom...

een kennis van mij was me aan het helpen gister en die zei dat ik moest vragen hoe ik in mijn modem kom.. dus dacht vraag het hier op tweakers.. want @home zelf kon me ook niet helpen en nintendo ook niet :S

Groetjes pat

Verwijderd

Topicstarter
Stamgastje schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 09:57:
Volgens mij haal jij nu twee dingen door elkaar heen.

"Het kanaal" duidt hier waarschijnlijk op een kanaal voor draadloze netwerken (802.11a/b/g).

(Edit: spuit 11...)

Hoe heb je die Wii precies angesloten? UTP (=netwerkkabel) van de Wiinaar die adapter (4090) en dan de USB stekker darvan in een modem ofzo?
ik heb de kabel van het modem uit in mijn Lan adapter voor de wii gestopt en in mijn wii gestopt maar ben over uurje terug heb rijles :P

groetjes pat

Verwijderd

Dan is het antwoord 'niet'. Je kunt niet in je @home modem komen zover ik weet, en al zou dat kunnen, het is niet nodig.

Je eminent is denk ik een router en daarin moet je de kabel van je Wii drukken, verder hoef je normaal niets in te stellen mits DHCP in de router aan staat.

[edit]
Als je straks terug bent moet je maar een goed en duidelijk uitschrijven hoe je netwerk in elkaar zit, welk merk en type modems/routers/wireless apparatuur je hebt etc. anders kunnen we je echt niet helpen. Het is nu net een 'raad het probleem' spelletje.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2008 10:06 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 09:59:
[...]

ik heb de kabel van het modem uit in mijn Lan adapter voor de wii gestopt en in mijn wii gestopt maar ben over uurje terug heb rijles :P

groetjes pat
je instellingen die je op je pc hebt gedaan om internet te krijgen. zoals je gebruikersnaam invullen wordt niet gedaan door je wii. Dit is het probleem.
Dit is niet op te lossen zonder een router te kopen denk ik.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Als je al in je @home modem kan komen dan zul je daar alleen signaalwaardes ofzo kunnen zien waarschijnlijk. In ieder geval zijn dat gewoon bridged modems, simpelgezegd betekent dat dat je niets in kunt stellen daarin.

Je zult het dus moeten zoeken in je router, in de configuratie daarvan kom je door op een pc te surfen naar het ip adres van de standaardgateway. Die kun je vinden door in opdrachtprompt "ipconfig/all" uit te voeren.

Voordat je daarin gaat kijken zou ik eerst proberen om je Wii aan te sluiten en dan de router even een keer 30 seconden van de stroom te halen.

[edit]@Hierboven: Volgens mij heeft de TS een router, namelijk een eminent...

[ Voor 6% gewijzigd door ik222 op 27-08-2008 10:14 ]

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-02 16:59

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 10:04:
[...]

je instellingen die je op je pc hebt gedaan om internet te krijgen. zoals je gebruikersnaam invullen wordt niet gedaan door je wii. Dit is het probleem.
Dit is niet op te lossen zonder een router te kopen denk ik.
Bij @home heb je geen gebruikersnaam/wachtwoord nodig, tevens is het niet meer nodig om een computernaam in te voeren voor een lease maar wordt deze gekoppeld aan een mac-adress. Ik vermoed dat de stroom van het modem voor 10 minuten met de kabel direct naar de lan-aansluiting van de netwerkkaart van de wii genoeg is.
ik222 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 10:13:
Als je al in je @home modem kan komen dan zul je daar alleen signaalwaardes ofzo kunnen zien waarschijnlijk. In ieder geval zijn dat gewoon bridged modems, simpelgezegd betekent dat dat je niets in kunt stellen daarin.

Je zult het dus moeten zoeken in je router, in de configuratie daarvan kom je door op een pc te surfen naar het ip adres van de standaardgateway. Die kun je vinden door in opdrachtprompt "ipconfig/all" uit te voeren.

Voordat je daarin gaat kijken zou ik eerst proberen om je Wii aan te sluiten en dan de router even een keer 30 seconden van de stroom te halen.

[edit]@Hierboven: Volgens mij heeft de TS een router, namelijk een eminent...
Die eminent is een usb to lan adapter en geen router.

[ Voor 38% gewijzigd door Alternativ op 27-08-2008 10:16 ]

alternativ

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Oke dat zou ook kunnen, heb het niet opgezocht maar uit het verhaal van de TS begreep ik dat het een router was maar dat is niet erg duidelijk...

Hoe dan ook om tegelijk met de Wii en de PC op internet te kunnen heb je wel een router nodig...

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03 20:28

SpamLame

niks

Wat TS dus nodig heeft/ moet doen is tussen de modem en pc een router (al dan niet met WIFI) plaatsen. Router configureren dat deze internet regelt. Wanneer dat werkt (te controleren met de pc) dan Wii aan router hangen (met kabel anders via wifi op kanaal 11) en doen wat je met je Wii doen wilt.

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Niet per se natuurlijk; Uit het verhaal kan ik nu opmaken:

TS heeft een @home abonnement, met een modem met 1 uitgang, die zit aangesloten via een UTP kabel aan de USB to LAN adapter van Eminent op zn PC. De pc heeft ook nog een gewone ethernet-poort die niet in gebruik is. TS heeft ook een USB to LAN adapter voor de Wii gekocht.
TS kan natuurlijk nu op zn PC internet delen van zn Eminent adapter naar zn interne ethernetpoort. En dan via die verbinding internet aansluiten op zn Wii. Een router zou alleen wel makkelijker zijn :P.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-02 16:59

Alternativ

4 8 15 16 23 42

MaximusTG schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 10:27:
Niet per se natuurlijk; Uit het verhaal kan ik nu opmaken:

TS heeft een @home abonnement, met een modem met 1 uitgang, die zit aangesloten via een UTP kabel aan de USB to LAN adapter van Eminent op zn PC. De pc heeft ook nog een gewone ethernet-poort die niet in gebruik is. TS heeft ook een USB to LAN adapter voor de Wii gekocht.
TS kan natuurlijk nu op zn PC internet delen van zn Eminent adapter naar zn interne ethernetpoort. En dan via die verbinding internet aansluiten op zn Wii. Een router zou alleen wel makkelijker zijn :P.
Hij kan ook het mac-adress spoofen op de pc van zijn wii lan adapter maar ik ben bang dat daar wat meer technische kennis voor benodigd is.

alternativ

• Stamgastje
  • Laatst online: 02-02-2020
Wat mij vooral niet duidelijk is, is waarom er een USB to UTP adapter gebruikt wordt. Als ik het goed, begrijp, is de boel als volgt aangesloten:

code:
1
@home modem -> UTP kabel --> em4090 --> USB kabel --> PC

En die UTP to USB adapter zit er enkel omdat de volgende aansluiting om een of andere reden niet werkt (zou overigens gewoon moeten kunnen werken):

code:
1
@home modem -> UTP kabel --> PC

Als ik het zo goed geraden heb, zou je idd moeten kunnen volstaan door de UTP kabel los te halen, je modem te resetten (10 min. uit laten staan zou genoeg moeten zijn zei iemand hierboven) en dan de UTP kabel direct in de Wii te pluggen:

code:
1
@home modem --> UTP kabel --> Wii

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:01
Misschien moeten we even wachten totdat de TS uitlegt wat er zich nou exact in zijn huis bevindt aan netwerkapparatuur: dit lijkt een beetje op het dumpen van een onsamenhangend verhaal aan de "helpdesk", in de hoop dat zij het oplossen.
Ik kan er iig geen wijs uit.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 09:54:
[...]

Wireless werkt met kanalen, dus het heeft alleen nut als je de Wii draadloos wil aansluiten (als dat kan).

Als je met een kabel werk moet je hem gewoon kunnen inpluggen en de rest gaat 'normaal' automatisch. Controleer even of je een cross-kabel hebt, dit zou het probleem kunnen zijn.
:P wat is een crosskabel.. Zie je hoe slecht ik ben ahah :P

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-02 00:27

Big Womly

Live forever, or die trying

Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 11:13:
[...]

:P wat is een crosskabel.. Zie je hoe slecht ik ben ahah :P
Al gegoogled?

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Verwijderd

Topicstarter
Stamgastje schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 10:33:
Wat mij vooral niet duidelijk is, is waarom er een USB to UTP adapter gebruikt wordt. Als ik het goed, begrijp, is de boel als volgt aangesloten:

code:
1
@home modem -> UTP kabel --> em4090 --> USB kabel --> PC

En die UTP to USB adapter zit er enkel omdat de volgende aansluiting om een of andere reden niet werkt (zou overigens gewoon moeten kunnen werken):

code:
1

Als ik het zo goed geraden heb, zou je idd moeten kunnen volstaan door de UTP kabel los te halen, je modem te resetten (10 min. uit laten staan zou genoeg moeten zijn zei iemand hierboven) en dan de UTP kabel direct in de Wii te pluggen:

code:
1
@home modem --> UTP kabel --> Wii
ik heb geprobeerd wat jij zei... met 10 min modem uitzetten en het is gelukt.. ik heb internet zonder die Em 4090 dus het is alleen nog maar

code:
1

Nu proberen of het lukt om de wii op het internet te krijgen :) bedankt

• Zandhaas
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-02 13:03

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

ik wil je eigenlijk niets aansmeren, maar koop fatsoenlijk router van 20-30 euro oid.
heb je gelijk internet op je PC en Wii (1 rijles-geld kan je wel missen :D)

ik zie dat TS weer wat verder is hierboven

[ Voor 14% gewijzigd door Zandhaas op 27-08-2008 11:48 ]

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-02 11:49

Jazzper

BB4E^Guerilla

toch mooi dat puur op gutfeeling het weer op te lossen is. Maar, pat, ik verzeker je, dat je een volgende keer hier minder goed mee weg komt: het geven van totaal onvolledige informatie en wij mogen raden ;)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Verwijderd

Topicstarter
Jazzper schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 11:53:
toch mooi dat puur op gutfeeling het weer op te lossen is. Maar, pat, ik verzeker je, dat je een volgende keer hier minder goed mee weg komt: het geven van totaal onvolledige informatie en wij mogen raden ;)
sorry maar ik ben heel slecht in dingen uitleggen en ik weet er helemaal niks van af :P van die verbingdingen en dat gedoe.. En jah als ik zeg dat ik een lan verbinding heb En nintendo geeft me de informatie Die gaat over een Wifi verbinding.. Nou dan snap ik er helemaal niks meer van :P mja... Toch bedankt..

Verwijderd

Topicstarter
Zandhaas schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 11:46:
ik wil je eigenlijk niets aansmeren, maar koop fatsoenlijk router van 20-30 euro oid.
heb je gelijk internet op je PC en Wii (1 rijles-geld kan je wel missen :D)

ik zie dat TS weer wat verder is hierboven
wat voor een router kan ik dan beste kopen.. want zoud ie dan dalik gaan halen :P

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 12:13:
[...]

sorry maar ik ben heel slecht in dingen uitleggen en ik weet er helemaal niks van af :P van die verbingdingen en dat gedoe.. En jah als ik zeg dat ik een lan verbinding heb En nintendo geeft me de informatie Die gaat over een Wifi verbinding.. Nou dan snap ik er helemaal niks meer van :P mja... Toch bedankt..
Niet lullig bedoeld, maar ik heb niet het idee dat dit forum dan helemaal voor jou bedoeld is :) In principe kom je hier pas als je toch wel enige basiskennis hebt van computers en/of netwerken, en zelf al het een en ander hebt uitgezocht. Wat dat betreft is misschien iets als http://www.beginnersweb.nl of http://www.helpmij.nl een beter startpunt.

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600; Woonkamer: Asrock DeskMini B860, Core Ultra 5 245K, 16GB DDR5-7600

Verwijderd

Je kan in je modem komen door je modem recht streeks aan te sluiten op je pc, haal eerst ff de stroom van je modem af ( waarschijnlijk krijg je een ip op basis van je mac-adres).

Ik zie verder het nut niet van in je modem rommelen, je kan en mag daar niets aan veranderen.
Je zult zoals je hebt een router ertussen moeten zetten, deze heeft meestal software erbij waar me je je router kunt configureren!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:53

arie_papa

Running on Ubuntu

Bij @home wordt naast het MAC adres van je modem ook gecheckt op de computer / routernaam.
Dit is een CP-123456 A of B nummer. Als je je modem dan rechtstreeks aansluit op je Wii dan krijgt deze geen ip-adres aangezien MAC / Computernaam combinatie niet klopt.
Het makkelijkste om zowel met je Wii als met je PC op internet te kunnen is een goedkope router aan te schaffen. Computernaam invoeren in de router en dan zou het internet iig moeten werken.

Modem > utp-kabel > Router (CP-123456A) > utp-kabels > PC / Wii

[ Voor 8% gewijzigd door arie_papa op 27-08-2008 16:15 ]

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

• Zandhaas
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-02 13:03

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

wat hij zegt:
[b]
Ik zie verder het nut niet van in je modem rommelen, je kan en mag daar niets aan veranderen.
Je zult zoals je hebt een router ertussen moeten zetten, deze heeft meestal software erbij waar me je je router kunt configureren!
Ik ga je natuurlijk niet helpen met uitkiezen van router, daarvoor kijk je maar naar gebruikservaringen topics in GOT/whatever sites.
enige wat je moet weten/hebben is dat je simpel webinterface (middel via browser je router configureren),
over wep/wpa beschikt (soort toegangswachtwoord voor draadloze devices)
en natuurlijk merk met goede naam (El cheapo als weet-ik-veel-uit-mexico-met-handleiding-in-chinees kan dus echt niet)

En mocht je ooit (ik hoop van niet) weer topic opent, wil je ff eerst FAQ lezen.
En stap voor stap uitleggen :D duidelijk?

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:12

Mystikal

It never hurts to help!

En ik wil niet flamen, maar lees aub voor dat je bericht post, nog een keer over je stukje tekst heen. Er staan zoveel spel/vorm fouten in, dat je verhaal ook niet duidelijker wordt. Besteedt per post even 30 seconden meer en je zult zien dat anderen je ook beter (en sneller) kunnen helpen.

Ik ben ook geen spellingsgoeroe en maak ook d/t fouten, maar daar zal hier niemand over vallen.

Basement Bios ---- Exo-S

Pagina: 1