Toon posts:

[XPsp3] USB-stick FAT of FAT32

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In de PC van m'n ma wordt een 4GB USB-stick niet herkend. Je hoort wel een geluidje als je 'm erin steekt, maar dan is 'ie onvindbaar. Een 512 MB stick wordt wel herkend.
Er zit een sweex multipanel 53in1 cardreader in. Wos: XPsp3.
Bij mij worden ze allebei wel herkend, in alle computers.(Laptop, PC,mediacenter, allemaal XPsp3)

Het enige verschil tussen beiden sticks, is behalve de grootte, het bestandssysteem. De kleine (512MB) is FAT, en de grote (4GB) is FAT32.

Wat zorgt ervoor dat een PC geen FAT32 kan lezen? Een of andere service? Ik heb al gekeken, maar kan zo niks ontdekken.

Kan ik dan het beste de stick op m'n eigen computer formatteren als FAT, zodat 'ie wel herkend wordt bij m'n ma? Of is het een instellingsprobleem?

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:55
Komt de stick wel tevoorschijn in schijfbeheer? Het kan zijn dat de stick simpelweg geen driveletter toegewezen krijgt.

[ Voor 5% gewijzigd door Fauna op 27-08-2008 11:45 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Vermoedelijk is dit stukje uit de FAQ's wel van toepassing: OM FAQ / Mijn nieuwe HDD staat niet in Deze Computer, wat nu?

[ Voor 20% gewijzigd door _Dune_ op 27-08-2008 12:05 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Wat gebeurt er als je de stick direct in het USB slot steekt?

Overigens is het ook wellicht wel handig om naast Schijfbeheer ook even Apparaatbeheer te checken. Het kan zomaar zijn dat de stick wel gezien wordt door Windows (vandaar de *ploeink* die je hoort als je hem erin stopt), maar dat Windows de stick op een of andere manier niet (goed) kan aansturen, bijvoorbeeld als de driver niet of niet juist geïnstalleerd kan worden.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Verwijderd

Topicstarter
mindcrash schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 18:12:
Wat gebeurt er als je de stick direct in het USB slot steekt?

Overigens is het ook wellicht wel handig om naast Schijfbeheer ook even Apparaatbeheer te checken. Het kan zomaar zijn dat de stick wel gezien wordt door Windows (vandaar de *ploeink* die je hoort als je hem erin stopt), maar dat Windows de stick op een of andere manier niet (goed) kan aansturen, bijvoorbeeld als de driver niet of niet juist geïnstalleerd kan worden.
Het is een moederbord waar geen gewone USB op zit, alleen die pennetjes om die rechthoekige stekkertjes van bijvoorbeeld de kaartlezer aan te sluiten of wat anders.(hoe heten die stekkers ook al weer?) Dus ik kan de stick niet rechtstreeks aansluiten.
Bij schijfbeheer verschijnt de stick niet.
Waar zou bij apparaatbeheer de stick moeten verschijnen? Bij mijn laptop zie ik ook niks veranderen als ik iets in de cardreader stop.
Ik hoor inderdaad die ploeink, maar die hapert iets.

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen bedankt voor de reakties, ik heb het inmiddels opgelost!
Bij apparaatbeheer kwam de usb stick als onbekend usb apparaat te staan.
Even de driver voor usb-apparaat voor massa-opslag installeren, en klaar.
Pagina: 1