Toon posts:

Probleem met @Home modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn buurman heeft een @Home kabel modem met een netwerk aansluiting. Om meer dan 1 computers kunnen aansluiten op het internet hebben we een Sweex router aangesloten op die modem van @Home. Probleem is dat heel af en toe verbinding opeens wegvalt en dan helpt alleen resten van zowel modem als router. Heeft iemand ervaring hiermee en hoe kan dit opgelost worden?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit soort problemen kunnen in principe overal vandaan komen. Als je die router niet aansluit, heb je het probleem dan nog steeds?
En draait er niet toevallig op 1 of meerdere pc's een zooi torrentclients oid die een hele hoop connecties opengooien? Daarvan willen sommige modems en routers ook nog wel eens op hun gat gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Zonder router draait modem goed. Geen torrents worden gebruikt.

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Sweex router vervangen voor een linksys wrt54gl.
Kost een beetje meer maar heel stuk stabieler dan een sweex router.

Verwijderd

Topicstarter
@bgrr

Zeg jij dan heirmee dan dat het aan Sweex router ligt? Volgens mij heeft mijn buurman zo een Arris modem als in thread hier : kabelmodem naar router, router knalt er constant uit

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

(jarig!)
Sweex staat niet echt bekend om zijn kwalitatief goede apparatuur ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zo een indruk dat elke keer als @Home WAN IP wijzigt dat de Sweex dat niet goed kan volgen. Soms loopt alles 1 week goed en dan heb jij binnen 1 dag 3 keer probleem.

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Let wel op dat je de wrt54gl aan schaft en niet de wrt54g

De GL draait op een hele stabiel linux os en de g een iets minder linksys os :-)
Pagina: 1