kabelmodem naar router, router knalt er constant uit

Pagina: 1
Acties:

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-03 19:01
ik heb hier een Arris TM402b kabelmodem in combinatie met UPC en daar hing een telefoon en een computer aan. nu wil ik hier in plaats van een computer een wireless router op aansluiten en dan een laptop en computer draadloos laten internetten. nu had ik een Netgear wgr614 router en een wg111 usbstick om dit voor elkaar te krijgen. dat ging dus voor geen meter want de netgear router bleef maar huilen dat hij geen internet kon vinden. toen heb ik vanalles geprobeert waarvan het laatste werkte: ik had op de computer die rechtstreeks aan het upc modem hing de opdrachtprompt ipconfig /all laten weergeven en hiervan heb ik wat dingen opgeschreven (dns, ip adres, gateway en dat soort dingen). dit heb ik daarna weer netjes overgenomen in die router en toen werkte het bijna, pas toen ik de router hetzelfde MAC adres gaf als de pc kreeg ik zowaar internet! voor heel even dan want even later knalde hij er weer uit en bleef de router roepen dat hij geen internet zag. weer opnieuw handmatig al die adressen ingevoerd en toen deed hij het weer voor een uurtje of 2 en bam, weg is het internet.

dit is dus best wel vervelend. weet iemand misschien hoe de router alles netjes laat zoals het is? als dat de oorzaak is tenminste, als ik namelijk nadat het internet wegvalt de instellingen check is er niks veranderd :/

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:20

Mark_640

In my memory

In ieder geval je router weer terug op DHCP zetten.

Stekker van je router eruit.

Vervolgens je kabelmodem resetten (stekker eruit -> stekker erin) en wachten totdat het ding online is

Dan pas je router weer aanzetten.

Dan zou het moeten werken.

Als je je modem niet hebt gereset voordat je je router hebt aangesloten zul je idd geen verbinding krijgen, het Arris modem geeft alleen een IP af aan het eerste MAC adres wat hij heeft gezien, veranderd dat adres moet je het modem resetten...

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-03 19:01
ok thanks voor het snelle antwoord :) er zit dus zeg maar een soort van mac filter op. maar ik had de netgear router dus al het bekende mac adres laten gebruiken want het werkte voor even.
ga ik toch even jouw methode proberen maar hier heb ik nog een vraag over. moet je nadat je je modem hebt gereset gegevens invoeren? een wachtwoord en gebruikersnaam voor upc of iets dergelijks? want in dat geval moet ik eerst even upc bellen want die heb ik dus niet meer... :P

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:20

Mark_640

In my memory

Is niet nodig...

Router instellen op DHCP, dat ie dus automatisch een ip krijgt, en dan zou 't moeten werken...

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-03 13:18
leecher schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 19:52:
ok thanks voor het snelle antwoord :) er zit dus zeg maar een soort van mac filter op. maar ik had de netgear router dus al het bekende mac adres laten gebruiken want het werkte voor even.
ga ik toch even jouw methode proberen maar hier heb ik nog een vraag over. moet je nadat je je modem hebt gereset gegevens invoeren? een wachtwoord en gebruikersnaam voor upc of iets dergelijks? want in dat geval moet ik eerst even upc bellen want die heb ik dus niet meer... :P
UPC gegevens invoeren moest vroeger, bij een nieuw mac kwam je op de provisioning pagina uit en daar moest je nieuwe macadres met je gegevens bevestigen. Sinds jan 2007 ofzo is dat al niet meer, en is een reset van de modem voldoende om een nieuw apparaat te accepteren.
Mark_640 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:08:
Is niet nodig...

Router instellen op DHCP, dat ie dus automatisch een ip krijgt, en dan zou 't moeten werken...
Yep. alleen nog ff je wifi beveiligen maar verder stelt t niets voor.

[ Voor 15% gewijzigd door DJSmiley op 26-08-2008 20:11 ]