ik heb hier een Arris TM402b kabelmodem in combinatie met UPC en daar hing een telefoon en een computer aan. nu wil ik hier in plaats van een computer een wireless router op aansluiten en dan een laptop en computer draadloos laten internetten. nu had ik een Netgear wgr614 router en een wg111 usbstick om dit voor elkaar te krijgen. dat ging dus voor geen meter want de netgear router bleef maar huilen dat hij geen internet kon vinden. toen heb ik vanalles geprobeert waarvan het laatste werkte: ik had op de computer die rechtstreeks aan het upc modem hing de opdrachtprompt ipconfig /all laten weergeven en hiervan heb ik wat dingen opgeschreven (dns, ip adres, gateway en dat soort dingen). dit heb ik daarna weer netjes overgenomen in die router en toen werkte het bijna, pas toen ik de router hetzelfde MAC adres gaf als de pc kreeg ik zowaar internet! voor heel even dan want even later knalde hij er weer uit en bleef de router roepen dat hij geen internet zag. weer opnieuw handmatig al die adressen ingevoerd en toen deed hij het weer voor een uurtje of 2 en bam, weg is het internet.
dit is dus best wel vervelend. weet iemand misschien hoe de router alles netjes laat zoals het is? als dat de oorzaak is tenminste, als ik namelijk nadat het internet wegvalt de instellingen check is er niks veranderd
dit is dus best wel vervelend. weet iemand misschien hoe de router alles netjes laat zoals het is? als dat de oorzaak is tenminste, als ik namelijk nadat het internet wegvalt de instellingen check is er niks veranderd
Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)