Toon posts:

Link naar illegale content

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey

Ik denk er aan om misschien een player op mijn site te zetten die dan films afspeelt die niet staan op mijn eigen server.
Nu dacht ik dat dit misschien illigaal is, omdat ik eerder had gelezen dat een site voor precies hetzelfde offline is gebracht.
Maar is dit nu echt illigaal of niet?
Ben gaan zoeken en vond dit :
http://gathering.tweakers...naar%2Cilligaal%2Ccontent
Gaat niet over films, maarja ongeveer hetzelfde?
In dat topic zijn de meningen verdeeld, ook vond ik dit topic :
http://gathering.tweakers...//link%2Cilligaal%2Cfilms
Ook in dit topic zijn de meningen niet bij iedereen hetzelfde.

Zelf ken ik ook wel wat warezsites die verwijzen naar andere site's waar de illigale content dan opstaat. Dit soort site's heb ik volgens mij nooit offline zien gaan.

Weet iemand iets meer over dit, of het illigaal is of niet?

Bvd

Verwijderd

Na mijn weten is dat niet illigaal. Jij host het niet. En daar gaat het volgens mij om...

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-11 11:55
illigaal = illegaal

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Begin eerst eens te zoeken naar illegaal ipv illigaal. Zal je wat meer results krijgen denk ik.

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Jij biedt het aan, dus is het illegaal. Dat het niet van jouzelf is maakt niet uit.

• sajoku
  • Niet online
nieuws: BitTorrent schikt met MPAA en zal illegale links verwijderen

Volgens mij ben je gewoon illegaal bezig vooral omdat je bewust naar illegale content zal linken.

Verwijderd

Topicstarter
Als dit illegaal :+ is, hoe blijven warezsites met allemaal links dan wel online?

• sajoku
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 19:01:
Als dit illegaal :+ is, hoe blijven warezsites met allemaal links dan wel online?
Hoe blijven nieuwsgroepen overeind? Waarom wordt er nog steeds drugs verkocht?
Het is in de praktijk kennelijk wat moeilijker om zulke sites uit de lucht te halen.

Je hebt eerder gelezen dat een andere site, die hetzelfde doet, offline is gehaald. Heb je dan niet al je antwoord?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 19:01:
Warezsites komen allemaal aan de beurt alleen is het dweilen met de kraan open. Gooi je er 1 vandaag op slot dan openen ze morgen weer 2 nieuwe. Dat is de pest aan het internet, onduidelijke wetgeving en het is een wereldwijde plek waar overal andere wetjes zijn en niet ieder land heeft de capaciteit om het aan te pakken.

Het zogenaamde deeplinken is een risico, maar als het al op valt krijg je altijd eerst een waarschuwing, daarna word je pas wettelijk aangepakt. Kleine sites zullen ze niet zo gauw lastigvallen, zelfs op Youtube kunnen ze niet alles controleren ;)

Maar goed, je bent verantwoordelijk voor je eigen daden. Hele films "uitzenden" zullen ze niet zo leuk vinden, trailers daarintegen niet.

Verwijderd

Ik meen dat een "bepaalde" website daarom via een linkje, met de melding dat mensen de site "verlaten", daarna worden ze geredirect naar een externe file.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik denk dat je dit beter kunt vragen een iemand met een juridische achtergrond. Serieus. Op GoT vind je techneuten, geen juristen. We denken allemaal op juridisch gebied veel te weten maar spreken elkaar alleen maar tegen.

Overigens, zeker is dat je je in een grijs gebied zult begeven. Ik vraag me af waarom je dat überhaupt zou willen.

🌞🍃

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je kunt natuurlijk zelf ook wel nagaan dat je je op deze manier op glad ijs begeeft. Het is gewoon een kwestie van tijd totdat Brein het interessant genoeg vindt om jou aan te pakken. Jij bent in dit geval de 'portal' tot het kwaad ;) Ergens anders gehost of niet. Uiteindelijk beslist de rechter natuurlijk, maar ik denk dat je niet echt op een rechtszaak zit te wachten....

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:27
Je zal heel snel stichting BREIN op je dak krijgen.

Voor een keuzemodule (Informaticarecht) op school heeft Tim Kuik van BREIN een keer een praatje gehouden over zijn standpunten. Één daarvan was dat sites die hoofdzakelijk linken naar illegale content, ook illegaal zijn en dat ze ook juridische stappen ondernemen tegen zulke sites. Zo zijn er al een paar Nederlandse torrentsites uit de lucht gehaald door BREIN.

Maar het linken naar illegale video's is niet veel anders dan het hosten van torrents, vind ik: beiden geven informatie over waar illegale content is te halen.

Strafrechtelijk gezien is er weinig aan de hand, juist voor BREIN en consorten zul je op moeten passen. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Datafeest schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 00:28:
Op GoT vind je techneuten, geen juristen. We denken allemaal op juridisch gebied veel te weten maar spreken elkaar alleen maar tegen.
Je hoeft ook geen jurist te zijn aangezien van iedere Nederlandse inwoner word geacht het burgerlijk wetboek te kennen en men kan zich dus niet ontdoen met, dat wist ik niet ;) Dat velen er geen aandacht aan besteden is een ander verhaal. Maar wie regelmatig wat nieuws leest ziet genoeg wettelijke veranderingen plaats vinden.

Maar goed, vandaar de benaming Burgerlijk Wetboek, daarin zijn zaken opgenomen die burgers aangaan :)

En we leven in 2008, verwijzingen naar topics uit 2001 en 2004 zijn geen goeie maatstaven, de wetten veranderen steeds sneller.

Hier een link voor je :

http://www.anti-piracy.nl/piraterij/wat_is_piraterij.asp

Persoonlijk neem ik Brein met een korreltje zout omdat het in mijn ogen een instantie is die zelf "illegaal" opereerd maar dat neemt niet weg dat ze altijd in het belang van de rechthebbende auteur een civiele zaak mogen aanspannen. Maar om hele films te streamen kun je zelf wel een klein beetje bedenken dat het niet word getolereerd. Als we dat allemaal gingen doen dan was het afgelopen met het fenomeen film.

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:34

servies

Veni Vidi Servici

Jaap-Jan schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 00:41:
Je zal heel snel stichting BREIN op je dak krijgen.

Voor een keuzemodule (Informaticarecht) op school heeft Tim Kuik van BREIN een keer een praatje gehouden over zijn standpunten. Één daarvan was dat sites die hoofdzakelijk linken naar illegale content, ook illegaal zijn en dat ze ook juridische stappen ondernemen tegen zulke sites. Zo zijn er al een paar Nederlandse torrentsites uit de lucht gehaald door BREIN.

Maar het linken naar illegale video's is niet veel anders dan het hosten van torrents, vind ik: beiden geven informatie over waar illegale content is te halen.

Strafrechtelijk gezien is er weinig aan de hand, juist voor BREIN en consorten zul je op moeten passen. :)
Wat Tim Kuik vindt is niet van belang. Het is van belang wat de wetgeving zegt en hoe de rechter dat toepast. De meeste van de torrentsites die uit de lucht zijn gehaald hebben nooit echt juridisch doorgezet en daardoor is het eigenlijk nog steeds onduidelijk... Je geeft het eigenlijk in de laatste regel al aan...

• susscorfa
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:32
verwijzen naar illegale content is wel degelijk eens voor de rechter getest zie bijvoorbeeld de rechtzaak tussen indymedia en deutsche bahn alhoewel dat al wel een aantal jaar geleden is

• Pumbaa82
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-03-2024
Wij van WC eend, adviseren WC eend. ;)

Ik sluit me aan bij Datafeest, als je het zeker wil weten.
Maar ik denk dat je zelf ook wel kan beredeneren dat als je op jouw site een filmpje publiceert je toestemming moet hebben van degene die het auteursrecht ervan bezit.
Dat is die 'vervelende' tekstmelding van brein aan het begin van de gemiddelde film.
Je hoeft ook geen jurist te zijn aangezien van iedere Nederlandse inwoner word geacht het burgerlijk wetboek te kennen en men kan zich dus niet ontdoen met, dat wist ik niet
Da's natuurlijk een opmerking die kant nog wal raakt, anders had jij hier ook wel even kunnen vertellen waar in het burgerlijk wetboek het dan beschreven staat.
Pagina: 1