Schaadt het niet, dan baat het niet
Dat bedoel k niet.. gewoon op je eigen siteT mag in ieder geval niet op GoT
- _Rayman_
- Registratie: November 2001
- Laatst online: 29-08-2023
Verwacht het onverwachte.
Het aanbieden daar-en-tegen is wel illegaal.
linken = legaal
Volgens mij ben je dan medeplichtig aan het 'helpen met verspreiden van illegale content' maar dat weet ik niet 100% zeker..._Rayman_ schreef op 29 augustus 2004 @ 12:18:
Volgens mij is linken niet illegaal (al worden deze site's wel aangeklaagd).
Het aanbieden daar-en-tegen is wel illegaal.
The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.
het linken naar een mp3'tje zou om die reden illegaal zijn (volgens brein dan)
Weet je dit 100% zeker?Dus mij lijkt het dat het niet mag
Of is hier al een rechtzaak over geweest?
[ Voor 21% gewijzigd door JorisPenders op 29-08-2004 12:21 ]
mooie site!!
[ Voor 18% gewijzigd door LuPo op 29-08-2004 12:26 ]
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Zowel het aanbieden als het linken is dus illegaal, anders zou brein de betrefende sites niet verbieden.
Dat is natuurlijk een onzinredenering. Brein probeert sinds jaar en dag sites op deze manier onderuit te halen. Ook als de aanbieder van de links in zijn recht zou staan, heeft hij/zij meestal geen zin in het gedoe & financiële risico van een (proef-)proces. Maar dat zegt niets over de daadwerkelijke juridische status van het linken.Herr Muller schreef op 29 augustus 2004 @ 12:26:
Zowel het aanbieden als het linken is dus illegaal, anders zou brein de betrefende sites niet verbieden.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Brein "verbiedt" niets, brein dreigt alleen maar.Herr Muller schreef op 29 augustus 2004 @ 12:26:
Jij kan ook tegen je buurman zeggen dat je hem aanklaagt als hij een rode auto koopt. Weinig kans dat hij daarop reageert. (Alhoewel, hij gaat zich waarschijnlijk rot lachen)...
Helaas doen eigenaars van zulke sites het vaak wel; het is begonnen als hobbyproject, er gaat weinig geld in om, en je wilt je niet al dat gezeik op de hals halen, dat je veel geld kan gaan kosten als je eventueel zou verliezen. Je wilt gewoon het risico niet lopen.
[ Voor 9% gewijzigd door eamelink op 29-08-2004 12:37 ]
Verwijderd
(Ik ben dus mede-owner/designer
- we_are_borg
- Registratie: September 2000
- Laatst online: 30-11 16:02
You will Comply
Bij onze zuiderburen heeft iemand een veroordeling opgelopen omdat hij linkte naar illigale content. Let dus wel op en zoek even goed bij brein.
You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.
Thnxs !
Verwijderd
Zoals WAB zegt, is dit de uitspraak over ZoekMP3.nl, welke was vrijgesproken, en dus mag blijven linken...we_are_borg schreef op 29 augustus 2004 @ 12:41:
Misschien dat je wat aan deze link heb. Hierin staat een stuk van een uitspraak die brein tegen een zoekmachine heeft aangespannen.
Bij onze zuiderburen heeft iemand een veroordeling opgelopen omdat hij linkte naar illigale content. Let dus wel op en zoek even goed bij brein.
Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana
Dat ze gedwongen werden hun site's offline te halen betekend nog niet dat desbetreffende site's illegaal zijn!OD-Frozen schreef op 29 augustus 2004 @ 13:32:
ook linken is illegaal, sites als gratiz.nl etc. deden dit vroeger ook en werden door oa. brein gedwongen deze pagina's offline te halen.
Nogmaals, Brein kan je nergens toe dwingen. Brein kan slechts dreigen en je vervolgens, als je geen gehoor geeft aan hun dreigementen, aanklagen. In gevallen als deze zijn de dreigementen van Brein niet gebaseerd op voorgaande uitspraken van rechters, maar gooien ze het er slechts op dat de eigenaar van zo'n site het zelf voor gezien houdt.OD-Frozen schreef op 29 augustus 2004 @ 13:32:
ook linken is illegaal, sites als gratiz.nl etc. deden dit vroeger ook en werden door oa. brein gedwongen deze pagina's offline te halen.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Verwijderd
Dan is kazaa toch ook illegaal, het "aanzetten tot illegale praktijken"?Wolfboy schreef op 29 augustus 2004 @ 12:21:
ik kan me iets herinneren over "aanzetten tot illegale praktijken"
het linken naar een mp3'tje zou om die reden illegaal zijn (volgens brein dan)
Maar kijk ook eens naar dit artikel:
http://www.mp3z.nl/html/m...111&mode=&order=0&thold=0
Ik snap wel waarom webmasters het dan voor gezien houden... wat zou je zelf doen?
als je een linkje naar een illegaal mp3tje plaatst dan kan je er niets anders mee dan illegaal downloadenVerwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 14:00:
[...]
Dan is kazaa toch ook illegaal, het "aanzetten tot illegale praktijken"?
met kazaa zou je ook nog uhm vakantiefoto's kunnen delen
Verwijderd
Is hosten van DJsets die je hebt opgenoen van de radio of het linken naar deze sets illegaal... De een zegt van wel de ander niet.. Ik heb eens met DJ Armin van Buuren gesproken en die zei dat het hem niets uitmaakte of ik zijn sets hostte... Zolang je er gene commerciele doeleinden mee hebt mag het dacht ik?? toch.?? het zijn radio uitzendingen.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
- we_are_borg
- Registratie: September 2000
- Laatst online: 30-11 16:02
You will Comply
Asl je de uitspraak erbij pakt wel, maar in een torrent file zit natuurlijk meer dan alleen maar een link.pven schreef op 29 augustus 2004 @ 18:20:
Op BitTorrent-sites wordt ook alleen maar gelinkt naar andere sites ; dat zou betekenen dat dit altijd legaal is?
Sites die linken hebben voor emule ed. worden uit de lucht gehaalt door puur bluf van Brein. Je wordt gesommeerd om te stoppen maar daar zijn ze niet bevoegd toe ze kunnen je alleen maar voor een rechter dagen. Alleen die sites hebben meestal geen geld om een rechtzaak aan te gaan. Het is wachten dat een advocaat een site pro-deo ondersteund dan kan het nog leuk worden, als zo site wordt toegestaan dan is er geen houden meer aan.
You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.
Zou eigenlijk een keer moeten gebeuren... maarja, welke webmaster heeft hier geld voor overHet is wachten dat een advocaat een site pro-deo ondersteund dan kan het nog leuk worden, als zo site wordt toegestaan dan is er geen houden meer aan.
Offtopic:
Sorry voor de Downtime van de server.. hij is weer up
Verwijderd
Edit: We zijn toch minderjarig
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2004 21:49 ]
Jij kan wel minderjarig zijn maar je ouders kunnen in speciale gevallen verantwoordelijk gesteld worden, als ik mij niet vergis. Ook bestaat er nog zoiets als jeugd recht.Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 21:03:
Pro-deo betekent gratis joor...Advocaten moeten perce een x aantal pro-deo zaken doen.
(Ja, wij zitten op het gymnasium
)
Edit: We zijn toch minderjarig
Als brein me zo'n brief zou sturen zou ik de links al verwijderen, het lezen van die brief kost meer moeite!
- Pastor Richards @ VCPR
Interresant stuk... Niet helemaal gelezen maar toch.
Als ik het goed zie, dan zijn ze er twee jaar mee bezig geweest. Dagvaarding was op 1 Aug 2002, en uitspraak op 12 Mei 2004. Lijkt me als webmaster toch wel bijzonder irritant, en kostbaar. Aangezien je toch kosten moet maken in tijd ( die niet vergoed word )
Uitspraak:
Techno Design krijgt dus maar een vergoeding van 258€ voor twee jaar problemen en gezeik!7. Beslissing
De rechtbank:
in conventie:
7.1 verklaart voor recht dat Techno Design door het aanbieden van verwijzingen op de website zoekmp3.nl, zoals omschreven in rechtsoverweging 2e hierboven geen in-breuk maakt op de auteursrechten of naburige rechten van de bij Brein aangeslotenen;
7.2 verklaart voor recht dat Techno Design door de hiervoor onder 7.1 beschreven handelwijze niet onrechtmatig jegens de bij Brein aangeslotenen handelt behoudens voorzover het gaat om het aanbieden van verwijzingen naar mp3-bestanden ten aan-zien waarvan de bij Brein aangeslotenen Techno Design ervan in kennis hebben ge-steld dat die verwijzing betrekking heeft op een mp3-bestand dat inbreuk maakt op de auteurs- of naburige rechten of anderszins onrechtmatig mp3-bestand, terwijl aan de juistheid van die kennisgeving in redelijkheid niet valt te twijfelen;
7.3 wijst af het meer of anders gevorderde;
7.4 veroordeelt Brein in de kosten van dit geding, tot op de uitspraak van dit vonnis aan de zijde van Techno Design begroot op € 258,18 aan verschotten en € 780,- aan salaris voor de procureur;
in reconventie:
7.5 wijst de vorderingen af;
7.6 veroordeelt Brein in de kosten van dit geding, tot op de uitspraak van dit vonnis aan de zijde van Techno Design € 1.560,- aan salaris voor de procureur.
Programmer - an organism that turns coffee into software.
(zoekmp)
Ja, dus. Het mag, al gaat dit over een zoekmachine. waar OOK rechtmatige gebruik van te maken is.
over dat medeplichtig zijn stelt de rechtbank:
6.27 Ten aanzien van strafbare medeplichtigheid aan de genoemde misdrijven uit de Auteurswet 1912 en de Wet op de naburige rechten, stelt de rechtbank voorop dat in het algemeen het beschikbaar stellen van een infrastructuur waarvan misbruik ge-maakt kan worden, niet kan worden aangemerkt als (voorwaardelijk) opzet, gericht op medeplichtigheid aan strafbare feiten die met die infrastructuur gepleegd zouden kun-nen worden. Dit geldt in de onderhavige zaak eveneens voor de door Techno Design aangeboden faciliteiten die het gebruikers (onder andere) mogelijk maken om te zoe-ken in haar databestand met links naar mp3-bestanden. Daarbij is van belang dat vast staat dat de faciliteiten van Techno Design ook voor rechtmatige openbaarmaking kunnen worden gebruikt en de door haar aangeboden faciliteiten met name zijn gericht tot personen die op het internet op zoek zijn naar mp3-bestanden en juist dit handelen voorzover dit is gericht op het gebruik maken van die bestanden in besloten kring - zoals hierboven reeds werd overwogen - niet inbreukmakend of onrechtmatig is je-gens de rechthebbenden.
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.