Toon posts:

club 3D 9800GT voeding

Pagina: 1
Acties:
  • 396 views

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik vroeg me af of een antec voeding van 430 Watt voldoende is om deze videokaart te draaien?'

mijn PC:

AMD 4200+ X2 dual core (AM2)
MSI nForce 650
3 Gb geheugen (2x 1GB en 2 x 512)
Western digital 640 GB
DVD brander
Linksys wireless

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:06
Google: nvidia 9800gt power

1e hit, tabje specs:

400 W minimum.

http://www.nvidia.com/object/product_geforce_9800gt_us.html

[ Voor 26% gewijzigd door Patten op 25-08-2008 18:03 ]

Carpe Diem

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Verwijderd

Wat de fabrikant op geeft is totale onzin. ;)
Want 400 Watt zegt helemaal niks over de verdere specificaties van de voeding.
Kijk liever hier: Welke voeding heb ik nodig? Deel 20 :)

Welkom op GoT btw. :w

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2008 18:04 ]

Verwijderd

Is vast wel voldoende. Antec is een goed merk, dus hij heeft vast wel genoeg A op de lijn om de GT te draaien.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 18:30:
Is vast wel voldoende. Antec is een goed merk, dus hij heeft vast wel genoeg A op de lijn om de GT te draaien.
Wat is dat nu voor een conclusie: het is een goed merk en daarom gaat het wel werken. 8)7
Volgens jouw gaat dan Zalman ZM400A-APF ook werken, heeft namelijk 400 Watt wat dus genoeg is volgens nVidia en het is een A-merk voeding.
Toch kan deze voeding maar 15 ampere leveren op de 12 voltlijnen en dat is heel erg krap voor de TS zijn PC. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 18:03:
Wat de fabrikant op geeft is totale onzin. ;)
Want 400 Watt zegt helemaal niks over de verdere specificaties van de voeding.
Kijk liever hier: Welke voeding heb ik nodig? Deel 20 :)

Welkom op GoT btw. :w
Hallo:D

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 18:51:
[...]

Wat is dat nu voor een conclusie: het is een goed merk en daarom gaat het wel werken. 8)7
Volgens jouw gaat dan Zalman ZM400A-APF ook werken, heeft namelijk 400 Watt wat dus genoeg is volgens nVidia en het is een A-merk voeding.
Toch kan deze voeding maar 15 ampere leveren op de 12 voltlijnen en dat is heel erg krap voor de TS zijn PC. ;)
Hij kan op de 12 volt lijn geloof ik 16A ampere leveren staat hier op de voeding op de sticker

http://www.pcsilenzioso.i...pgrade/antec-su-430-1.jpg

hier zie je de sticker

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2008 18:57 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 18:55:
[...]

Hij kan op de 12 volt lijn geloof ik 16A ampere leveren staat hier op de voeding op de sticker

http://www.pcsilenzioso.i...pgrade/antec-su-430-1.jpg

hier zie je de sticker
Je hebt dus een Antec SU-430 er zijn namelijk heel veel voedingen van Antec die 430 Watt kunnen leveren. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 19:18:
[...]

Je hebt dus een Antec SU-430 er zijn namelijk heel veel voedingen van Antec die 430 Watt kunnen leveren. ;)
Ja, maar zie ik dus veel argumenten en wellus nietus, maarjah nou wee tik eigenlijk nog steeds niet of ie zal draaien :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 18:51:
[...]

15 A werkt makkelijk. Het is maar een niet overclocked 4200+ en maar 1 HD, niets spectaculairs dus. Ook is het MAAR een GT waarvan de powerdraw ook wel mee valt. Mijn inefficientere overclocked GTS 320 draaide ook netjes op 16A op de 12v lijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2008 19:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 19:21:
[...]

15 A werkt makkelijk. Het is maar een niet overclocked 4200+ en maar 1 HD, niets spectaculairs dus. Ook is het MAAR een GT waarvan de powerdraw ook wel mee valt. Mijn inefficientere overclocked GTS 320 draaide ook netjes op 16A op de 12v lijn.
Nou, dan zou het moeten worden, bedankt :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 19:21:
[...]

En waar baseer je dat dan op. Niet elke voeding is hetzelfde en ook niet elke voeding kan precies het vermogen leveren wat staat aangegeven. Sterker nog bijna elke voeding kan minder leveren. ;)
De voeding van de TS kan dus 192 Watt leveren op de 12 voltlijnen.
Een Athlon 64 X2 4200+ Windsor AM2 heeft al een TDP van 89 Watt.
Een HD en een DVD zullen ook wel zo'n 20 Watt gaan verbruiken.
Blijft er nog 83 Watt over voor het moederbord en de videokaart en andere onderdelen dat is maar heel weinig lijkt mij. Dus dat het makkelijk zal gaan ben ik zeker niet met je eens.
Er bestaat een kans, maar er is ook eens grote kans dat de voeding het niet gaat trekken onder een 3D applicatie zoals een game en dan zal je dus vastlopers of andere rare verschijnsels krijgen. :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welke voeding heb ik nodig? Deel 20

Lijkt me vrij duidelijk. Verder verwachten we hier op GoT dat je je eerst zelf inleest voor je een topic opent. Helaas lijkt daar hier weinig sprake van. Begin daar eens mee, kom je er niet uit, dan mag je altijd alsnog een topic openen :)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.