Toon posts:

BSOD (IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL)

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag mensen,

Alweer een bsod probleem.

Tijd geleden had ik mijn andere computer weggebracht vanwege dit probleem maar heb het nu weer.
Dit is de code: *** STOP : 0X0000000A (0X020008B0 M 0X00000002 , 0X00000001 , 0X804E5DE4)

Ik heb net nieuwe videokaart drivers geinstalleerd helpt niks. Iemand een idee wat die code betekend?
En hoe ik dit kan herstellen?

Pc specs:
Windows XP Home edition
Intel Pentium 4 CPU 3.20 GHz (HT)
Ati Radeon x1600 pro 256 mb
512 mb ram

Hij valt de laatste tijd echt vaak uit, zelfs tijdens het opstarten
Ligt dit misschien aan de HT functie of aan iets anders?

Groetjes,
Silvestre

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2008 12:27 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

BSOD uitleg staat in de FAQ.

Wat voor systeem heb je?
Vista/XP?
Wanneer krijg je de BSOD?

Wat meer info is wel handig ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Als je je systeem geOC'd hebt, zet het dan eens terug naar de originele snelheden.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zie de PMG FAQ, (vooral de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter) en de Windows XP en 2000 BSOD guide. Verder op Google zoeken naar wat je BSOD betekent.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:41

Thandor

SilverStreak

Welkom op GoT, silvestreeee :).

Op GoT verwachten we eigenlijk dat men eerst zelf even onderzoek doet alvorens een topic te openen. In dit geval kun je zelf ook nog best even uit de voeten met materie die reeds geschreven is :).

Om je op weg te helpen: In Windows Clients wordt over alles gesproken wat te maken heeft met Windows. Mocht je een fout in de software hebben dan kom je hoogstwaarschijnlijk uit bij dit subforum. In geval van een hardwarematig iets is het alsnog interessant, namelijk de Windows XP en 2000 BSOD guide :). Deze BSOD guide kan jou een stap in de goede richting zetten.

Wat hardware betreft kun je uit de voeten met de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter :). Neem deze door en sluit zaken uit. Vergeet niet dat een systeem met zo min mogelijk hardware een kleinere kans op fouten heeft. Haal dus alle non-essentiele hardware uit de PC. Ook kun je testen met zgn. stresstools als Prime95 of Orthos (CPU), Memtest86 (RAM) en de Fur Rendering benchmark (GPU). Mocht het systeem bij één van die testen onherroepelijk crashen en bij de andere niet dan wordt het meteen duidelijker.

Al met al ga ik dit topic sluiten. Mocht je na het (uitgebreid) testen alsnog geen idee hebben waar het aan kan liggen open dan een topic in het subforum wat aansluit op hetgeen waarvan jij vermoed dat het de 'probleemveroorzaker' is. Moederborden in PMG, videokaarten in VB en Windows zaken in WOS. Vermeld dan wel even wat je zoal gedaan hebt en wat voor systeem (incl. driver versies) je precies hebt draaien. Tevens kan het geen kwaad om even een blik te werpen op de FAQ/Beleid aldaar ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.