Toon posts:

[advies] laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 572 views

Verwijderd

Topicstarter
Eerst en vooral iedereen een goeiedag toewensen
en me even voorstellen aangezien ik hier nieuw ben.

Ik ben Daan (18j) en woonachtig in Diepenbeek.
Graag had ik wat advies gehad over laptops
aangezien ik een wil aankopen.

Uiteraard ken ik er weinig van, anders zou ik het hier niet komen vragen ;)
Ik heb een nieuwe laptop nodig voor mijn studie(event- en project management)
, daarbuiten ontwerp ik ook als freelancer en game ik ook. Dus ik wil een laptop
die best wel wat aankan (photoshop, studio max, .. , cs, cod4?)
ik heb nog geen ervaring met laptops dus ik weet niet waar ik op moet letten,
maar ik heb de laatste dagen veel op internet gekeken en ben tot de conclusie gekomen
dat 4GB geheugen toch wel een vereiste is voor mij (+64bit windows).
Daarnaast een goeie processor (liefst centrino 2?) en een grafische kaart van 512mb.
Wat ik ook nog zou willen is een 17", persoonlijk vindt ik dit aangenamer als je ontwerpt.

Natuurlijk is er ook een maximum prijs, die rond de 1000€ zal liggen,
alleen weet ik niet als de opgenoemde specificaties haalbaar zijn met 1000€?

Mijn vraag is nu, als iemand me kan zeggen welke laptop het best geschikt is voor mij.
Zelf had ik een top3 gemaakt (die mij het beste leek).

- Samsung Eclipse R710 (1200€)
- Asus Pro57Sn-AP091C (1045€)
- MSI Notebook GX700P 17", T7250, 320GB (863.50)

Alvast bedankt!

Daan

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk onder andere hier eens: [NBBG] CSL Notebook Best Buy Guide - juli 2008
we verwachten van tweakers dat ze in staat zijn zelf uit te zoeken wat een goede notebook is, maar er zijn genoeg FAQs om je daarbij te helpen. Zie ook Wat is er nu anders in CSL?, Best Buy Guide topicoverzicht en CSL FAQ

En natuurlijk welkom op GoT.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan ik heb de notebook best buy guide bekeken, zo kwam ik aan mijn top3 (Asus Pro57Sn-AP091C (1045€)) maar omdat ik er zo weinig van ken zou ik toch graag een mening willen hebben van mensen die er verstand van hebben. Dus hopelijk kan iemand me toch helpen, moest dit forum hier niet voor geschikt zijn mag de desbetreffende persoon mij altijd toevoegen op msn, mailtje of een pm sturen! Bedankt!

*edit*

Mijn excuses, ik had dit niet gelezen:

Niet toegestaan:
Domweg een topic openen met de vraag of een bepaald systeem en/of notebook goed is.
Systeemvraag-topics openen m.b.t. systemen die behandeld worden in de Best Buy Guides
'PC-Probleemtopics' openen, hiervoor zijn de andere subfora. Bepaalde notebook-problemen kunnen wel thuis in CSL.

Maar toch had ik graag hulp gehad van iemand aangezien ik geen ervaring heb gehad met laptops en geen miskoop wil doen!

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2008 21:12 ]

• -j-k-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-11-2025
Ik merk dat je een verkeerde verwachting van Tweakers hebt. Het is voornamelijk bedoeld voor mensen die zelf al verstand van computers hebben en dat willen uitwisselen. Ze moeten tenminste de intentie hebben het te leren.

GoT is niet bedoeld als helpdesk, je zult zelf dus goed moeten laten zien dat je er moeite voor hebt gedaan er zelf uit te komen. Ik vrees voor je dat je topic snel gesloten wordt maar misschien heb je mazzel :)

Edit: Een miskoop kan je jezelf besparen door gewoon even een paar topics door te lezen. Er is een schat aan informatie te vinden hier. Elke BBG heeft een eigen topic volgens mij dus zou ik daar even bij beginnen als ik jou was.

[ Voor 21% gewijzigd door -j-k- op 22-08-2008 21:16 ]

Vimeo, YouTube

Verwijderd

Topicstarter
Beste l102212 ,
moeite heb ik wel gedaan, anders was ik ook niet aan mijn top3 gekomen,
wat samengesteld is door kennis die ik heb opgedaan op tweakers.net!

ik heb inderdaad de verkeerde verwachtig van tweakers.net, nogmaals, excuses hiervoor maar
ik ben nieuw! Ik ben in aanraking gekomen met tweakers door reviews en laatste modellen te bekijken op het internet en ik ben al een eind verder gekomen! Maar toch had ik graag een mening gehad van iemand die kan zeggen wat ik moet doen, 1000€ is veel geld, en een vraag is gratis dus:D

zoals ik ook al vermeld had mag iemand me altijd even mailen of toevoegen op msn (nwa_clans@hotmail.com)

Bedankt!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2008 21:16 ]

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-01 21:16
Als ik zo de drie notebooks bekijk dan valt de MSI al af. Waarom? Voldoet niet aan je eis van 4gb (2gb ipv 4, en da's ook meteen de max) de cpu is een STUK minder krachtig dan van de andere notebooks en de videokaart draait OF cod4 maar net, of net niet (ik verwacht niet lekker).

De beste is de Samsung, welke in principe voor al jouw doelen gebruikt kan worden. Snelle CPU een videokaart uit de nieuwere Nvidia reeks welke ook nog wel inzetbaar is voor een potje cod4 (al dan niet op medium), verder zit er een heel leuk schermpje op die Samsung en oogt hij het mooiste van de 2 (echte) keuzes :) (mening :P)

De Asus valt af door zijn 15,4" scherm. Je hebt gelijk dat 17" (zeker als je echt vaak erachter moet zitten) noodzakelijk is, je kunt die eis dan ook het beste niet links laten liggen.

Verder zou ik voordat je ook maar 1 van de notebooks aan gaat schaffen eventjes uit gaan pluizen hoe het zit met de 64bit drivers van de notebooks. Ondanks dat er 4gb in een notebook zit, knallen fabrikanten er heel vaak nog gewoon 32 bit op. 64 bit drivers zijn bij sommige fabrikanten niet/nauwelijks te verkrijgen waardoor je zowat gedwongen bent om 32 bit te draaien en je maar ~3.x gb geheugen overhoud.

[ Voor 33% gewijzigd door Wackoz op 22-08-2008 21:46 ]

één is geen, twee is één

Verwijderd

Topicstarter
Beste Wacoz,

Dankje voor je uitleg, hier heb ik veel aan!
Zelf was ik overtuigd om voor de MSI te gaan aangezien hij op alle
vlakken wel voldeed aan mijn eisen buiten het geheugen, maar dit wou ik dan zelf
upgraden naar 4GB (heb genoeg geheugen hier liggen). Eerst twijfelde ik als dit wel ging
maar ook dit had ik opgezocht op internet en dit ging (mensen hadden dit eerder gedaan).

Verder heb ik de tweakers handleiding gevolgd voor laptops, en daar word de kaart ingeeld bij Performance videochips. Wat mij voldoende lijkt.

Ook voor de prijs is dit mooi (goedkoopste van de drie)
Dit vond ik net ook nog:
https://www.4launch.nl/shop/get/p-18#p-4-productid-057544

zelfde prijs, maar 3GB + betere processor denk ik?

Alvast bedankt!!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-01 11:25

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Ik had ongeveer gelijke wensen voor mijn laptop, echter had ik niet zozeer de eis voor een 64bit systeem.

Maar de grote werkruimte (17") voor Photoshop waren voor mij ook wenselijk.

Ik wilde een redelijke videokaart voor een beetje gaming en HD Processing.

Ook ik wilde graag Centrino 2 waar ik uiteindelijk van afgeweken heb omdat ik het onnodig ervaardde, de 266MHz winst op de FSB merk je waarschijnlijk alleen bij echt full end gebruik en dat gebeurt met Photoshop niet zomaar, High End videobewerking en Maya 3D zijn daar grotere gegadigden voor. Verder heeft Centrino 2 vooral winst op het gebied van energiebesparing, vraag jezelf echter af hoe groot je de kans acht 1,5u a 2u zonder stroomtoevoer te zitten.

Uiteindelijk ben ik dan uitgekomen bij de XXODD XNi8227d.

Intel Core 2 Duo T8300 (2,40GHz, 800MHz, 3MB)
2GB DDR2 667MHz geheugen (2x 1GB)
250GB SATA harde schijf 5400RPM
Nvidia 8600GS, 512MB

Ik had het geluk om midden in een actie te zitten, en heb €875,- voor de NoteBook betaald. Deze actie was echter vorige week nog van kracht, gezien ik mijn laptop exact een week geleden besteld heb. De adviesprijs op de site van XXODD was minimaal €730,- echter is die nu gestegen naar €775,-. Het voordeel van XXODD is dus dat je onderdelen zelf kan kiezen, zo kan je bijvoorbeeld kiezen om te besparen op de Harde Schijf om zo een betere Processor te toe te voegen.

Ik kwam toevallig in de IT's folder de HP DV9780 tegen inclusief Vingerscanner, deze is te koop voor €799,-.

Tot zo'n 3,50GB wordt ook door de 32bits versies ondersteund dus ook dat hoef je niet perse als verloren uitgave te zien.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-01 21:16
De keus is aan jou. Bij de eerste MSI wordt duidelijk aangegeven (ben niet verder gaan zoeken though) dat 2gb de max is. Die 2e die je nu aangeeft is wel een goede qua prijs/prestatie verhouding. Echter is de grafische kaart die gebruikt wordt een midrange kaartje, en zal hij een game als cod4 net wel of net niet gaan trekken (mocht dat echt een eis zijn). Sommige tweakers handleidingen hier zijn nogal verouderd, waardoor het kan komen dat een midrange cpu/gpu/chipset daar in staat als performance of beste keus/snelste oid.

De processor die in die GX700P zit is inderdaad een stuk(je) beter dan in die andere msi. Heel veel zal het niet schelen denk ik. Als je echt performance nodig hebt op alle vlakken die je aangeeft dan prefereer ik nog steeds die Samsung R710 welke gewoon erg snel is en meer future proof dan de andere laptops qua grafische kaart. Het ding met laptops is altijd dat je qua grafische kaart eigenlijk moet proberen vooruit te kopen. Ben je van plan over ~1 jaar een nieuwe te kopen dan maakt het geen bal uit, maar wil je met zo'n bedrag laptop toch minstens 2/3 jaar vooruit kunnen dan moet je zeker kijken of je straks geen cod5 ofzo wil spelen/nieuwere versies van je grafische programma's wilt gaan draaien waarbij een snelle grafische kaart/meer geheugen ofzo belangrijk is. Een grafische kaart in een laptop is namelijk nagenoeg niet te vervangen.

Zoek maar eens op benchmarks tussen de verschillende laptop grafische kaarten

Ga op die site maar eens wat vergelijken qua GPU/CPU's ;)

één is geen, twee is één

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:36
Als 15.4" wel een optie zou kunnen zijn dan moet je DEZE eens bekijken ;)

De specs liegen er NIET om voor +/- € 775,--

Intel Core 2 Duo Penryn 7350, NVIDIA GeForce 9600M-GT, 4 GB intern, 320 GB HD, wel 1280 x 800

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:16
Beste dahn1990,

Dit topic voldoet helaas niet aan de eisen van het CSL Beleid

Van een tweaker wordt verwacht dat hij/zij zelf prima met behulp van benchmarks en reviews uit kan zoeken welk product het beste bij de gestelde eisen past. Binnen de CSL hebben we hiervoor een uitgebreide FAQ en uiteraard de "Best Buy Guide" (BBG).

Dit topic gaat dus op slot en we wensen je nog veel succes met het zoeken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.