Hallo, iedereen,
Ik ben van plan een nieuwe laptop te kopen, echter zit ik nu te twijfelen tussen een Sony Vaio VGN-FW en een Dell Studio. Mijn voorkeur gaat uit naar de Dell, echter beschikt de Sony over het nieuwe Centrino 2 platform.
Mijn vraag is nu, maakt de Centrino 2 een groot verschil?
Zelf vond ik dit artikel(in het engels)
Waar wordt gezegd dat er weinig verschil in snelheid is:
Het mooiste zou zijn als Dell zelf Centrino 2 zou gebruiken in de consumenten notebooks!
Ik ben van plan een nieuwe laptop te kopen, echter zit ik nu te twijfelen tussen een Sony Vaio VGN-FW en een Dell Studio. Mijn voorkeur gaat uit naar de Dell, echter beschikt de Sony over het nieuwe Centrino 2 platform.
Mijn vraag is nu, maakt de Centrino 2 een groot verschil?
Zelf vond ik dit artikel(in het engels)
Waar wordt gezegd dat er weinig verschil in snelheid is:
Echter in het encoderen van video's zit wel een verschil:although speed improvements were only minimal over the previous platform.
Is deze bron betrouwbaar? Heeft iemand ervaring met centrino 2 laptops? Is bijvoorbeeld de nieuwe intel 5400 wireless kaart een verbetering?(dell gebruikt zijn eigen kaart)Improvements in the Centrino 2 systems over the Dell ranged from 25 percent to 50 percent on video-encoding and SYSmark Overall scores.
Het mooiste zou zijn als Dell zelf Centrino 2 zou gebruiken in de consumenten notebooks!