Toon posts:

24 pins ATX connector als 20 pins?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag allen,

Ik heb een ASRock 939 dual sata moederbord, en moet hier een nieuwe voeding voor kopen. Ik denk aan de Cooler Master Real Power M520. Hier mijn punt van twijfel: Er zit een 24 pins connector aan deze voeding, past deze op mijn moederbord die een 20 pin heeft en een losse 4 pin connector? (Sorry ik snap de logica van deze aparte connectoren niet zo goed, maar soms kun je zo'n 24 pin connectordraadje uit elkaar trekken zodat je er 1 van 20 en 1 van 4 hebt). Alvast dank voor de moeite.

Vriendelijke groet,

Menno

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:41

Thandor

SilverStreak

Zie PMG FAQ - 20 pins en 24 pins ATX, welke moet ik gebruiken? voor verduidelijking :). Vaak kun je de 24 pins ATX stekker gewoon in een 20 pins ATX connector drukken. De vier extra pinnen steken dan over en worden simpelweg niet gebruikt. Het enige waar je op moet letten is dat er geen onderdelen in de buurt van de ATX connector zitten die het 'overlapping' blokkeren.

Als ik trouwens even een kijkje neem op de productpagina van de voeding dan zie ik bij gallery een 24 pins ATX stekker staan waarbij de extra vier pinnen afgekoppeld kunnen worden. Dit kun je zien aan de rechterkant van de stekker, daar zit een 'lijntje' tussen de scheiding van 20 en 4 pinnen. Je kunt het dan inderdaad dus uit elkaar trekken.

Overigens moet je de vier-pins die je over houdt van de ATX connector niet in de vier pins 12V connector (ook wel P4 connector genoemd) drukken. Daar moet een andere stekker in :).

Allemaal even een kwestie van nazoeken dus ;).

offtopic:
Ik pas trouwens even de titel aan van 'Klein (misschien stom) vraagje' naar '24 pins ATX connector als 20 pins?'

[ Voor 5% gewijzigd door Thandor op 22-08-2008 12:46 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Ahh perfect, dank je wel voor het antwoord. En je hebt gelijk, op eigen kracht had ik er ook achter kunnen komen. Soms zie ik echter door de bomen het bos niet meer, en dan stel ik het echt zeer op prijs dat iemand een specifiek antwoord geeft. ;)

Dank je wel

• NATStudent
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08-2025
Als je op de site van Cooler Master kijkt bij jouw voeding, dan zie je bij support --> faq --> vraag 2 precies jouw vraag. Het antwoord is dat het kan met een converter. Er staat dus niet dat je de connector gewoon uit elkaar kunt trekken, of dat de laatste 4 pinnetjes kunnen uitsteken.

[ Voor 28% gewijzigd door NATStudent op 22-08-2008 12:54 ]