Toon posts:

Krachtig, maar toch dunne en lichte notebook

Pagina: 1
Acties:
  • 1.607 views

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

Al een tijdje zoek ik een krachtige maar toch lichte (in gewicht) en dunne notebook. Nu heb ik uiteraard m'n research gedaan en kom met gewone eisen en een 15,4 inch scherm altijd rond de 2,4-2,7 kg uit. Het probleem is echter dat de oplader die bij zo'n notebook wordt geleverd idioot zwaar is. Ik ben veel onderweg dus wil ook een lichte adapter.

Heeft iemand ervaringen met gewone systemen, maar dan net zo licht en dun als een macbook? Dit dus inclusief oplader. De nieuwere Dell systemen zijn opzich niet dik, maar ook daar zijn bij mijn weten de opladers groots..

Hopelijk dat jullie me nog wat extra namen kunnen geven. Budget is niet echt een punt, maar liever een "gemiddelde" prijs uiteraard.

gr.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2008 23:02 ]

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
bij m'n Dell m1330 is de adapter (relatief) aangenaam klein.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:52

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Mijn DV2800 is krachtig en toch klein maar niet te klein. Vooral de adapter is lekker klein. Kijk naar ook de normale DV2000 serie van HP. Prima laptop en helemaal niet dik

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het gewicht hangt nu eenmaal behoorlijk af van de schermgrootte. Ik wilde een lichte laptop en heb een 12" laptop van 1 kg (de baas betaald). Maar een lichte laptop met groot scherm bestaat nu eenmaal niet. De meeste 14" en 15.4" laptops zijn 2-3 kg, als je lichter wilt zul je ook een kleiner scherm moeten accepteren.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@TS, kun je aangeven op welke laptops (dus merk en type) zelf al uit bent gekomen? :)
Heb je tevens ook een budget, wat je maximaal kwijt wilt aan de laptop?
Uiteraard is het ook handig om te weten wát je met de laptop gaat doen.
Lijkt me beter om je laptop daar op af te stemmen... :)

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-01 22:32
Als je een lichte adapter wilt hebben moet je een Macbook (Pro) nemen :) Die heeft namelijk een magsafe adapter.

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:18

Nutral

gamer/hardware freak

De lattitudes van dell hebben in de nieuwe series ook hele kleine adapters, verder zijn ze dun licht en enorm veel accutijd.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzich zeer te spreken over een macbook, aan een nieuw OS wen ik wel, maar het is niet praktisch en dus zo goed als onmogelijk. Enkele softwarepakketten die ik gebruik (oa voor werk) worden niet ondersteund. Ik weet dat er mogelijkheden zijn om dit te omzeilen, maar dit vind ik omslachtig. Jammer.

Zoals ik zei heb ik me verdiept in de Dell notebooks, de inspiron 1525 vind ik mooie systemen. De inhoud ook. Pavilion zijn ook prima systemen. Toshiba geldt hetzelfde voor. De eisen zijn niet zo hoog zoals je begrijpt. Voor m'n werk is een 15.4 inch echter zeer handig. 2/3 GB werkgeheugen, rond de 200GB HD en dual core, 2ghz.

In principe ben ik eigenlijk op zoek naar een macbookpro qua uiterlijk. Mooi, en zo heerlijk licht inclusief adapter, echter met een windows inhoud. (Ik zie 'm aankomen: Windows op een macbookpro installeren wordt iets te prijzig ;) )

Ik vind die windowssystemen zo zwaar allemaal, zou willen dat iemand de macbook eens nabouwde :+ .

Misschien dat er met deze informatie iets meer kan..

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Lenovo ThinkPad X300 misschien? Maar wel minder bang for bucks.

Verwijderd

Van iets ander karakter, maar wellicht toch interessant voor jou: FSP heeft een extra dunne lichte generieke notebook adapter (wel max 90 watt): http://www.paradigit.nl/info.php?group=15&art=10018637

Dan kun je vervolgens vrijwel iedere notebook kiezen...

Edit: Hier is nog een review van de voeding met wat meer plaatjes zodat je de maat goed kan zien: http://www.hexus.net/content/item.php?item=14349

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2008 23:43 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik zou zeggen, ga zelf aan de slag om te zoeken. Nuttige topics zijn [NBBG] Allround Notebook - juli 2008, [NBBG] Basis Notebook - juli 2008 en [b][NBBG] Business Notebook - juli 2008. De meeste notebooks met 15.4" scherm hebben dezelfde resolutie (1280x800) als 14", 13" en 12" schermen, dus daarvoor hoef je echt geen 15.4" scherm te nemen.

[ Voor 23% gewijzigd door gambieter op 21-08-2008 23:44 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 23:37:
Ik zie 'm aankomen: Windows op een macbookpro installeren wordt iets te prijzig ;)
Nooit gehoord van Apple's Bootcamp? :?
En dat is volgens mij gratis: download page

[ Voor 29% gewijzigd door CH4OS op 21-08-2008 23:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die adapter kende ik niet, dat is een lekker klein dingetje. Ik zoek direct even verder.

Bootcamp heb ik uiteraard van gehoord, maar zoals ik zei, prijzig. De windows licentie komt dan nog eens boven op de plusminus 1500 euro aan macbook.

Tot dusver bedankt voor de reacties. Meer tips zijn uiteraard altijd nog welkom.

Verwijderd

Is de 14,1" Pavillion designer PC ook niet iets voor jou? Lekker licht en met een hippe tas:

Afbeeldingslocatie: http://www.qplaza.nl/images/hp-pavilion-dv2800-artist-e.jpg

Producteigenschappen van Pavilion DV2899ED
Processor Intel® Core™ 2 Duo T5550 2x 1,83 GHz
Besturingssoftware Legitieme Windows Vista® Home Premium
Beeldscherm 14,1 inch Breedbeeld (1280 x 800)
Geheugen 4 GB DDR2
Harde schijf 320 GB
CD / DVD - Speler DVD±ReWriter, dual layer
Draadloos 54 Mbps (802.11a/b/g)
Gebruiksduur Batterij tot 2 uur
Gewicht 2.5 Kg

Hij kost 999,-

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2008 23:56 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 23:48:
Die adapter kende ik niet, dat is een lekker klein dingetje. Ik zoek direct even verder.

Bootcamp heb ik uiteraard van gehoord, maar zoals ik zei, prijzig. De windows licentie komt dan nog eens boven op de plusminus 1500 euro aan macbook.

Tot dusver bedankt voor de reacties. Meer tips zijn uiteraard altijd nog welkom.
Een OEM licentie is toch niet zo duur? En als je de laptop voor je werk gebruikt, kan je wellicht ook een licentie via je werk regelen lijkt me? :? Lijkt me dat het niet zo'n probleem moet zijn, als je wel bereid bent 1500 euro (wat is je budget eigenlijk?) neer te tellen voor een laptop... ;) Maar idd, je hebt dan wel meer kosten... En je kan misschien je huidige XP licentie gewoon gebruiken? :)

[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 22-08-2008 00:29 ]

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:30
Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 23:50:
Is de 14,1" Pavillion designer PC ook niet iets voor jou? Lekker licht en met een hippe tas:

Geheugen 4 GB DDR2
Harde schijf 320 GB
Gewicht 2.5 Kg

Hij kost 999,-
2.5kg licht :S ? Lijkt me gewoon gemiddeld, iets zwaarder dan gemiddeld zelfs.

Verwijderd

MarcoC schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 23:54:
[...]

2.5kg licht :S ? Lijkt me gewoon gemiddeld, iets zwaarder dan gemiddeld zelfs.
De meeste Toshiba's van 15,4" zijn zo'n 2,6; Acers zelfs zo'n 3kg. 2,4 is best licht tegenwoordig en de voeding bij die is ook niet al te groot (heb alleen geen plaatje ervan helaas)

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-01 20:55
EEPC :)

klein lichter dan een pakkie boter.

maar budget...
Beetje laptop van deze tijd die beetje krachtig en vrij licht is zijn rond de 2000 euro.

MackBook Pro is rond de 1500 koop een windows licentie OEM = 200 geloof ik..
bootcamp is gratis zit in OS X

A Soldiers manual and a pair of boots.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-01 20:04

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ikzelf heb een 12inch Acer Aspire 2920. Weegt 2kg, heeft 250gb hdd, Core2Duo processor en 2 of 3gb geheugen, verder echt alles wat je ooit nodig hebt in een PC zit aan boord. Enkel de videokaart is niet zo spannend. Adapter is ook netjes qua gewicht.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Vaio TZ hier, maar wel aan de prijs (en neen, niet door de werkgever betaald :P).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Maar je zoekt een 15,4 inch dat LICHTER moet zijn dan 2,4 kilo?
want deze zijn er momenteel niet.
De XPS van dell (1530) is + adapter al gauw 3 kilo.

Een lattitude van 15 inch is niet veel lichter (hooguit 0.2 kilo), maar heeft wel een betere batterijduur.

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Misschien een A8 Serie van Asus? 14 inch scherm, maar wel met een gewone resolutie van 1280x800. Gewicht van 2,39 kg incl accu.

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:23
sony vaio Z serie, lekker licht, maar wel beetje prijzig ;)

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:52

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 23:50:

[afbeelding]

Geheugen 4 GB DDR2
Harde schijf 320 GB
Gewicht 2.5 Kg

Hij kost 999,-
Als je goed zoekt dan kun je hem ook voor 100 euro minder krijgen. ik heb hem tenminste wel voor 100 euro minder. Door zijn geringe omvang voelt hij veel lichter aan dan een vergelijkbare 15.4 inch laptop. Hij is echt behoorlijk wat kleiner dan een 15.4 inch laptop en iets groter dan een 13.3 laptop. Groot voordeel is dat hij lekker smal is en goddelijk typt :9~

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:09
Beste YosT,

Dit topic voldoet helaas niet aan de eisen van het CSL Beleid

Van een tweaker wordt verwacht dat hij/zij zelf prima met behulp van benchmarks en reviews uit kan zoeken welk product het beste bij de gestelde eisen past. Binnen de CSL hebben we hiervoor een uitgebreide FAQ en uiteraard de "Best Buy Guide" (BBG).

Dit topic gaat dus op slot en we wensen je nog veel succes met het zoeken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.