[Ziggo/Casema] IP van abbonee pingen -> timeout

Pagina: 1
Acties:

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:07
Gister probeerde ik en een maat voor de nostalgie een potje Diablo II te spelen, allemaal leuk en aardig... Dus, maat zoekt via www.whatismyip.com zijn IP adres op, ik tik het in in D2... en er gebeurt niets.

Ok, leuk... wat nu. CMD aangeslingerd -> ping 83.83.116.131

Hmm, time out, time out, etc etc. Hij zat toch echt wel gewoon online, we waren op msn bezig, via irc, xbox live... u name it. Maar simpelweg pingen naar hem wou maar niet lukken. Ok, andersom geprobeerd... ik mijn IP opgezocht, hij dat pingen... ook al time outs (we zijn beide casema abo's).

Heeft dit probleem nou te maken met de modems die zulke requests blokken, of ligt het bij de provider die gewoon de routing niet meer snapt? (zoals hier beschreven min of meer: Wanadoo - IP block?)

Ik ga natuurlijk wel nog ff modem opnieuw opstarten als ik thuis ben, maar gaat dat wel helpen dan?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
U:\>ping 83.83.116.131

Pingen naar 83.83.116.131 met 32 byte gegevens:

Time-out bij opdracht.

Ping-statistieken voor 83.83.116.131:
    Pakketten: verzonden = 1, ontvangen = 0, verloren = 1
    (100% verlies).Control-C
^C
U:\>tracert 83.83.116.131

Bezig met het traceren van de route naar 53537483.cable.casema.nl [83.83.116.131] via maximaal 30 hops:

1     3 ms     1 ms     1 ms  10.100.0.20
  2     4 ms     3 ms     3 ms  193.141.241.97
  3     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  4     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  5  ^C
U:\>

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Firewall?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Spooksel
Hij zit direct op zijn modem aangesloten en windows firewall staat uit, andere software is er niet voor geinstalleerd.

Bij mij zelf zit er nog wel een router/accespoint tussen ivm met meerdere pc's, maar dan nog zou er toch wel reactie moeten komen bij zoiets simpels als een ping?

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:20
Veel routers blokkeren standaard ping van WAN kant. Dus dat zou het bij jou kunnen zijn. Verder kun je natuurlijk ook een tool als hamachi oid gebruiken.

Specs

• Spooksel
asfaloth_arwen schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 10:02:
Veel routers blokkeren standaard ping van WAN kant. Dus dat zou het bij jou kunnen zijn. Verder kun je natuurlijk ook een tool als hamachi oid gebruiken.
Ok, dat mijn router dat doet dat wil ik nog wel aannemen. Maar mijn maat zit direct aangesloten op zijn modem :)

Ik ga er van uit dat het modem zelf niets meer doet dan de data/requests 1op1 doorsturen naar het eerste beste apparaat wat erop aangesloten zit?