Toon posts:

Wanadoo - IP block?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Sinds afgelopen zondag kan ik niet meer bij mijn dedicated server. In eerste instantie dacht ik dat dit probleem aan mijn systeem/provider lag, maar na nader onderzoek is gebleken dat de sites en server gewoon bereikbaar zijn...

Ik heb het via andere providers geprobeerd vanaf diverse locaties, alles werkt naar behoren. Behalve hier dus (Wanadoo/casema cable), waar ik niet eens een ping reply terugkrijg... traceroute naar 66.197.211.9 :

Bezig met het traceren van de route naar 66.197.211.9 via maximaal 30 hops

1 1 ms 1 ms 1 ms my.router [192.168.1.1]
2 22 ms 28 ms 19 ms c3eea5001.cable.wanadoo.nl [62.234.80.1]
3 22 ms 26 ms 29 ms cd4407521.cable.wanadoo.nl [212.64.117.33]
4 * * * Time-out bij opdracht.
---

Nu vraag ik mij af, zou Wanadoo 't hele IP-blok/range gewoon blokken? Een andere reden kan ik niet verzinnen....

Hoe kom ik hier achter (behalve een uur in de wachtrij bij hun helpdesk)...

Dank,

Stepan

• plankie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-06 09:23

plankie

ondertitel?... wasda?.....888!

Naast het blokkeren van een ipadres of range, kan het ook een routeringsprobleem zijn. Dit komt (helaas) nogal eens voor

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Ze blokken niets, het probleem zit inderdaad in de routing.

Blijkbaar hebben de routers van wanadoo geen route naar dit ip adres. Dus stopt je trace daar al.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12 14:30
Heb maandag ook last gehad met wanadoo/casema en mijn hosting partij... Is een DDOS attack geweest op een webserver van mijn hoster. Daardoor vervielen dns entries en was mijn domein niet bereikbaar

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Reset je modem ff? (10+ sec de stroom eraf)
Hielp hier tegen de route problemen... onlogische oplossing, maar het hielp...

Gisteren 5 uur geen route -> dns server gehad, en als ik een andere dns instelde kon ik de helft van de servers (alles ging na 1 hop @ euro.net kwijt...) niet bereiken.
Nu werkt het weer..

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 17:24

jep

Tazzy schreef op 29 januari 2004 @ 09:30:
Heb maandag ook last gehad met wanadoo/casema en mijn hosting partij... Is een DDOS attack geweest op een webserver van mijn hoster. Daardoor vervielen dns entries en was mijn domein niet bereikbaar
Wat zou DNS te maken hebben met het feit dat hij zijn ip niet kan pingen? :)

Ik kan 'm overigens wel bereiken, dus 't is gewoon een routing probleem in het wanadoo netwerk. :) In modems resetten geloof ik niet echt ;)
Pagina: 1