Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

hout of ijzer voor case front

Pagina: 1
Acties:

• mr_arjen
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-04-2021
beste tweakers,

ik heb een oude case staan die ik ga modden.
Nu is het front van die case oud lelijk en gegolfd, dus dacht ik eraan om zelf een te maken.
Ik dacht in eerste instantie aan ijzer maar dit lijkt moeilijker dan verwachten omdat ik redelijk veel moet plooien en daar helemaal geen gereedschap voor heb.
Ik kan ook altijd hout gebruiken.. maar is dat wel stevig genoeg ? en welk soort hout ? dikte ? want te dik is ook niet goed want dan kloppen de afmeetingen niet meer.

alvast bednakt !

mr_arjen

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Hout kan heel mooi worden als je het goed doet. Je zou beuken of eiken kunnen gebruiken en dat netjes lakken of beitsen...

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Laat zo'n custom front maken door een houtsnijambachtsman ofzo. nog wel stoer zo een strakke pc met een heel uitgewerkt houten motief.
qua soort hout: mdf is makkelijk, multi/triplex is sterk.. maar minder bewerkbaar. (dan mdf)
En metaal is gewoon veel sneller imo, plaatje dertegen, schroefjes en hoppa, frontje zit erop.

[ Voor 16% gewijzigd door diedazz op 20-08-2008 22:11 ]

Get Airflow, save the world.

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
IJzer? Daar kun je geen platen van kopen. De keus bestaat uit staal, aluminium of RVS. Alu kun je zelf nog wel bewerken, die andere twee worden lastig. Hout in een computerkast vind ik meestal niet echt wat.

Casemod: Cubeleon

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:54
Het dragende 'frame' zou je van MDF of hout kunnen maken, om dat vervolgens te bekleden met aluminium, dat is relatief eenvoudig te doen.

• mr_arjen
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-04-2021
brinkdinges schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 10:28:
IJzer? Daar kun je geen platen van kopen. De keus bestaat uit staal, aluminium of RVS. Alu kun je zelf nog wel bewerken, die andere twee worden lastig. Hout in een computerkast vind ik meestal niet echt wat.
het bewerken is zo het probleem niet bij ijzer of andere metaal soorten want mijn vader werkt op een metaal verwerkent berdijf en die kan dat maken voor mij.
Maar, dan moet eerst alles uitgetekend worden dat moet naar de ontwerper die een programma schrijft voor de machines dan moet een arbeider dit uitwerken en maken en dan is het af .. dan heeft er 4 man aan gewerkt en dan gaat dan redelijk duur zijn voor een "frontje" ik zocht meer iets dat ik zelf kon doen. Mijn buurman is een houtbewerker en die zou mij misschien kunnen helpen met hout maar dan moet heel de kast in hout ? ik kan toch moeilijk de front in hout en de rest van de behuizing in metaal laten ,?

mr_..

Verwijderd

Dat ligt maar helemaal aan je eigen creativiteit hoor! En natuurlijk hoe je het hout afgewerkt hebt.

Het simpelste is de rest van je kast bijvoorbeeld te spuiten, bijvoorbeeld gunmetal, dat staat ook sjiek bij een warme kleur hout. Anders een special paint oid.
Pagina: 1