Toon posts:

vertikaal zoeken in excel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probleem met opzoeken ( In mijn probleem gaat het om een groot aantal nummer die vaker voorkomen!)

zie bijlageAfbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-4FRUPYTE.jpg

Graag het volgende

Ik wil een lijstje creeren waarbij als ik bijvoorbeeld " A" intyp een lijstje krijg van wie welk zwemdiploma heeft
Het probleem zit hem in dat niet A over meedere kolommen verdeeld is

uitkomst moet er als volgt uitkomen te zien (automatisch gegenereerd)

Voor diploma B zijn geslaagd

Martin
Peter
Jaap
Jopie

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2008 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:20

Haan

dotnetter

Je bedoelt volgens mij gewoon de VLOOKUP (in het Engels dan) functie? Of HLOOKUP, ik ben nooit zo goed in ruimtelijk inzicht ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Haan op 20-08-2008 15:30 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Welkom op GoT ;)

maareh:
Het probleem zit hem in dat niet A over meedere kolommen verdeeld moet zijn
Vind je het heel erg dat ik hier weinig van snap? Probeer even iets duidelijker te zijn, haal ajb die typo's uit je startpost en geef ook aan wat je bedoelt met automatisch gegenereerd. Als het iets moet zijn als ík druk 'op een knop'en dan wordt er een lijstje gemaakt dan zul je niet ontkomen aan VBA.

offtopic:
Lees ook even Registratievoorwaarden / korte FAQ staan nuttige tips in :)

[ Voor 56% gewijzigd door Lustucru op 20-08-2008 16:39 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:46
Misschien werkt een autofilter wel veel beter voor je probleem dan een functie. Wat jij wil is cellen ordenen op basis van de waarde van de cellen, terwijl functies er zijn om de inhoud van een cel dynamisch te maken. En daarmee het verkeerde gereedschap voor je probleem lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry ik had hem geplaatst maar nog geen mogelijk heid om een afbeelding erbij te voegen dus hierbij!

Ik heb dit probleem al een keer eerder gehad

het probleem zit het er in dat het nummer niet (a,b,c ) niet uniek is

het komt vaker voor

maar kan dit niet met een verticaal zoeken??

heb op internet al wel wat gevonden maar snapte niet hoe het werkt

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1276490

• onkl
Wat je wilt is in je basistabel een aantal hulpkolommen (eventueel later weer te verbergen) bouwen, waarmee je een lijstje kan opbouwen.
Even aan het spelen geweest:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3065/2783840468_34b043140d_o.jpg
Als je wilt kan ik je het speelbestandje wel mailen, stuur me dan even een DM met je mailadres.

Verwijderd

dat is een oplossing onkl.
ik kwam met de volgende formule (voor elke kandidaat 1), die je doortrekt voor elke kandidaat. op de aldus bekomen lijst zet je een autofilter met als voorwaarde "niet leeg". bij het instellen van de autofilterlijst moeten alle zoals hierboven aangemaakte formules geselecteerd worden, inclusief een daarboven zelfgekozen lijsttitel en onderaan de lijst minstens een verplichte lege cel zonder formule.
code:
1
=ALS(LENGTE(C3&D3&E3&F3&G3&H3&I3)<>LENGTE(SUBSTITUEREN(C3&D3&E3&F3&G3&H3&I3;$B$8;""));B3;"")

edit: in cel B8 staat het diploma voor hetwelk je de geslaagde kandidaten wil zien

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2008 11:36 ]

• onkl
Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 11:34:
dat is een oplossing onkl.
ik kwam met de volgende formule (voor elke kandidaat 1), die je doortrekt voor elke kandidaat. op de aldus bekomen lijst zet je een autofilter met als voorwaarde "niet leeg". bij het instellen van de autofilterlijst moeten alle zoals hierboven aangemaakte formules geselecteerd worden, inclusief een daarboven zelfgekozen lijsttitel en onderaan de lijst minstens een verplichte lege cel zonder formule.
code:
1
=ALS(LENGTE(C3&D3&E3&F3&G3&H3&I3)<>LENGTE(SUBSTITUEREN(C3&D3&E3&F3&G3&H3&I3;$B$8;""));B3;"")

edit: in cel B8 staat het diploma voor hetwelk je de geslaagde kandidaten wil zien
d:)b Omdat een echt goede oplossing ook een glimlach op behoort te wekken.
Pagina: 1