HannsG 28` TFT voor € 333,-

Pagina: 1
Acties:
  • 2.553 views

• LordRAN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-03 12:06
Hey,

Ik kwam onlangs bij een computerzaak en zag daar de HannsG 28` TFT.
Beeld zag er op het eerste gezicht goed uit.

Heeft iemand ervaring met dit model/merk?

Link --> http://www.paradigit.nl/info.php?group=8&art=10019089

Helaas voor mij heb ik onlangs een 24" (16:10) Samsung TFT unit gekocht anders had ik bovenstaande zeker overwogen!! Maar ik kan deze natuurlijk altijd nog verkopen ;-)

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
geen ervaring mee, maar dat lijkt me toch een heel aardig prijsje! jammer dat er geen scart (ivm. digiTV) op zit, anders had ik deze serieus overwogen!

• DJ_Dip
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-03-2023
Wel mooi dat er HDMI op zit voor die prijs.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-05 19:15
Heb hem in de winkel staan :)

Tis wel een Budget monitor :)

waarom noemen ze hem een budget monitor
1) geen DVI / USB poorten etc (who cares ? ) ze hebben gekozen voor hdmi
2) 3 ms is ook niet slecht alleen is de contrast ratio een beetje "te fel" met een beetje tweaken moet dat aardig zijn
3) er kan een tv tuner op aangesloten worden zodat je dus wel tv kan kijken
4) Wat ik persoonlijk een plus punt vind is je kan hem in hoogte en zo verstellen vanwege de voet dat doen niet veel schermen meer tegenwoordig
5) hij weegt "maar" 10 kilo

- punten

1) Lelijke stickers erop Hanss G staat veelste groot erop (is niet altijd voor iedereen belangerijk)
2) Geen DVI (vinden de meeste erg)
3) Belabberde speakers ( maar wie gebruikt ze nou ? persoonlijk altijd losse speakers)
4) Slecht gecalibreerd vanuit de fabriek, je moet dus ff met de kleuren spelen wil je het goed krijgen

Het is een prima scherm je kan het natuurlijk niet vergelijken met een 30" dell of Samsung
Maar al met al voor dat geld is het een heel goed scherm , wel moet je op je pixels letten want ik heb al 1 gezien die een luie pixel had, maar dat hebben tegenwoordig alle schermen wel is..

Er zijn voldoende revieuws te vinden op het internet hij word door veel mensen best hoog geprezen die games spelen zoals CoD4 / WoW etc,
Zelf heb ik hem nog niet maar heb er al wel films op gekeken op het werk om even te testen het en beviel me best .

Maar zoek je een monitor die groot is en om te gamen ? , dan is deze prima ervoor

linkje voor je

http://zhishi.zol.com.cn/detail/84/1/9_1.html ( chinees wel maar met hoop plaatjes en inkijkhoeken etc)

http://group.zol.com.cn/tips/show_pic.php?picid=2422114#pic ( screenshot CS;S )

[ Voor 22% gewijzigd door Mektheb op 20-08-2008 10:59 ]

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Sja ik weet niet hoe het zit met de beeldkwaliteit, maar de specificaties geven aan dat het ook nog eens een breedbeeld Full-HD is.

Dunnet heeft 'm ook voor bijna die prijs, met wat meer specificaties:
http://www.dunnet.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00620690

Kan alleen weinig reviews vinden over de beeldkwaliteit. Ik zou toch liever eerst de monitor in het echt willen zien en dan vergelijken met bijvoorbeeld de populaire schermen van HP en Samsung.

Of gebruik maken van de afkoelingsperiode.

[ Voor 31% gewijzigd door Motrax op 20-08-2008 11:02 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Mektheb
Afbeeldingslocatie: http://img2.zol.com.cn/product/13/758/ceyVsmElQACHw.jpg]

Ik ga morgen de Ps3 eraan hangen om te kijken hoe dat nou is :) , maar moet wel zeggen je er een beste afstand van moet zitten in vergelijking van een 22" (wat logisch is )

Ik zat er 1.5 meter van af en kreeg naar 40 min toch best last van de oogjes, verder kwa kleurwaarden heb ik niks erop aan te merken behalve dat zwart zoals bij veel TFT's niet echt zwart is

[ Voor 73% gewijzigd door Mektheb op 20-08-2008 11:04 ]

• LordRAN
Ik heb die Samsung nu 4 maanden. In het begin dacht ik echt van wauw wat een scherm!!, maar het went erg snel en inderdaad je wil alleen maar groter! en nu komt dit scherm in eens voorbij en ja een 28"er voor € 333,- dat is toch te mooi om waar te zijn? Inmiddels staat mijn monitor op marktplaats haha, dus degene die hem wil kan hem nu voor een matsprijs kopen --> Klikje

• Mektheb
LordRAN schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 11:03:
Ik heb die Samsung nu 4 maanden. In het begin dacht ik echt van wauw wat een scherm!!, maar het went erg snel en inderdaad je wil alleen maar groter! en nu komt dit scherm in eens voorbij en ja een 28"er voor € 333,- dat is toch te mooi om waar te zijn? Inmiddels staat mijn monitor op marktplaats haha, dus degene die hem wil kan hem nu voor een matsprijs kopen --> Klikje
Moet wel zeggen die Samsung ook niet verkeerd is hoor, wij zelf doen al hele tijd HanssG monitor en toen ik deze zag wou ik er gelijk een paar hebben om te checken,

Hanssg maakt namelijk helemaal niet slechte schermen (in engeland is het nogal bekend)
Maar denk dit van Hanssg + Vieuwsonic ( die er ook 1 hebben 28" ) om een "statement" neer te zetten van groot hoeft niet duur

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-05 17:32
Tis wel een TN panel toch? Is dat niet hopeloos met kijkhoek, verkleuringen etc.? Bij mn 226BW vind ik dat al vervelend dus bij 28 inch zal dat niet beter zijn neem ik aan...

anathema

• LordRAN
Kun jij geen mooie prijs maken? en mijn Samsung unit inruilen? ;-)

• LordRAN
anathema schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 11:11:
Tis wel een TN panel toch? Is dat niet hopeloos met kijkhoek, verkleuringen etc.? Bij mn 226BW vind ik dat al vervelend dus bij 28 inch zal dat niet beter zijn neem ik aan...
Die Samsung heeft inderdaad ook een TN Panel. En ik gebruik hem alleen voor gamen.
Ik vind het beeld daarvoor prima/perfect!

• Mektheb
anathema schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 11:11:
De inkijk hoek valt Reuze mee, ook kan je het scherm zelf gewoon draaien zonder dat de voet beweegd en om heel eerlijk te zijn ik zit zelf altijd recht voor me scherm dus dan heb je der geen last van :)
LordRAN schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 11:12:
Kun jij geen mooie prijs maken? en mijn Samsung unit inruilen? ;-)
haha nee sorry dat kan ik helaas niet, let wel op die van € 333 heeft geen pick up and reteurn garantie maar die moet je dus zelf laten opsturen als er iets mis is

Hij dwaald ook op het internet voor € 389 geloof ik, en dan heb je wel pickup en reteurn garantie
( weet niet of het je uitmaakt maar denk meld het ff )

[ Voor 34% gewijzigd door Mektheb op 20-08-2008 11:15 ]

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-05 18:00

Bejit

Svenska Faderland

Zit er zwaar overna te denken deze aan te schaffen. Heb nu zelf een 2493HM, maar ben bang dat die 28 inch scherm niet echt goede kleuren heeft waar ik toch wel waarde aan hecht.

Heeft iemand al persoonlijk kunnen vergelijken met een Samsung(Zoals de 245B/2493HM) en of de het nou veel lelijker is of niet.(Na en voor calibratie uiteraard)

Systeempje

• Mektheb
Bejit schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 11:15:
Zit er zwaar overna te denken deze aan te schaffen. Heb nu zelf een 2493HM, maar ben bang dat die 28 inch scherm niet echt goede kleuren heeft waar ik toch wel waarde aan hecht.

Heeft iemand al persoonlijk kunnen vergelijken met een Samsung(Zoals de 245B/2493HM) en of de het nou veel lelijker is of niet.(Na en voor calibratie uiteraard)
Als ik de Samsung 245b / Hanssg 28" zet en ik heb nog niks veranderd aan de kleuren
Wint Samsung 245B zoiezo

na calibratie wint de samsung nog steeds vind ik persoonlijk, ik vind de Hanssg dan wat te "flets" beetje zoals het dynamic contrast van Samsung

Persoonlijk als je echt aan de perfecte kleuren waarde hecht is de Samsung toch iets beter, maar als je echt alleen gamed en bigger is better mening hebt voldoet de Hanssg niet minder dan de Samsung hoop je vraag beantwoord te kunnen hebben

[ Voor 14% gewijzigd door Mektheb op 20-08-2008 11:24 ]

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-11-2025

ormagon

Definitely Maybe

Als het goed is krijg ik deze monitor binnen twee dagen in huis, zal dan even mijn bevindingen posten. Want het is prijstechnisch gezien natuurlijk wel een bijzonder interessante monitor.

• Mektheb
ormagon schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 11:31:
Als het goed is krijg ik deze monitor binnen twee dagen in huis, zal dan even mijn bevindingen posten. Want het is prijstechnisch gezien natuurlijk wel een bijzonder interessante monitor.
Kijk is aan misschien zin om samen een topic te starten erover ? :)

Met beide onze bevindingen spec's etc ?

Ik ben er voor dat geld zeer tevreden mee, ik vind alleen jammer de Vesa 200x200 is dat past niet op me Ergotron :(

Verwijderd

Daar heb je verloopplaten voor. Laatste keer gezien bij de praxis in ieder geval.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Dit is een afweging die je enkel zelf kunt maken :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.