CPU temp AMD 1Ghz op MSI K7T Turbo

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Murtceps
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-03-2024
Hallo luitjes... ik heb eindelijk mijn zooitje aan de praat. Hij werd dus gewoon gloeiend te heet, waarschijnlijk is de processor niet helemaal lekker of de koeler zat niet goed(alhoewel ik dat betwijfel)
Als ik nu bij de temp kijk dan staat tei idle op 57 graden. Stressed heb ik nog niet geprobeerd maar ik neem aan dat tie nog hoger komt. Kan de processor aangetast zijn omdat hij een paar keer flink te warm is geworden? Zou hij daardoor nu ook te warm lopen?

• Anachronoa
  • Laatst online: 05-11-2004
Ik heb sinds kort ook een K7T Turbo Raid.
Mijn processor loopt idle ook boven de 50º C, terwijl die op mijn K7T Pro 2a idle constant <40ºC was.
Uit meerdere reacties over de K7T Turbo blijkt dat het wel vaker voorkomt. Of het normaal is is een andere vraag

MSI K7T Turbo-R / XP1800+ / 512 Mb PC133 Dane-Elec Infineon / 2 * IMB DTLA 30 Gb / Geforce 2 Ti / SB-Live ! Player

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Ik heb dus gisteren ook een k7t turbo geinstalleerd ipv de k7t pro2 die er eerst in zat.. en idd.. hij wordt nu VEEEL warmer.

Eerst werd hij idle zo'n 32 graden.. nu zit hij op de 45 !!!!

Ik ben blij dat ik niet de enige met dit probleem ben.

Ik begin te geloven dat dit board niets extra biedt over mijn pro2.. ik bedoel de multiplier kan nog helemaal niet naar beneden, dus 133mhz fsb zit er voorlopig ook nog helemaal niet in.. en hij wordt VEEEEL warmer.. ik ben geneigd dit ding terug te brengen.. en lekker verder te draaien op mijn pro2.
:r :r :r

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:07
Hetzelfde verhaal hier. Met een Pro-2a kwam mijn TB 1GHZ@1100 op ongeveer 45 graden uit. Gister vervangen door een K7T-Turbo en m'n IDLE temp is nu al 61 graden. Laat staan als ik een koetje ga draaien.......:-)

PS. En dit met een superorb! ik wil niet weten wat voor waardes dat ik zou krijgen met een gewone standaard koeler......>:)

• Crazyhorse
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 11:52
35 graden bij mij maar.

• Anachronoa
Wat is bij jullie de Vcore?
Bij mij is die 1,87 V en krijg hem niet lager. Wat je ook instelt in het bios, er blijft 1,87 uitkomen. Op mijn K7T Pro 2a draaide mijn T-bird 950 met gemak op 1050 met een Vcore van 1,75.
De hogere Vcore verklaart wel een temperatuur stijging, maar het is wel bagger :r:r dat je hem niet lager kan instellen ondanks de instelbaarheid in het bios.

MSI K7T Turbo-R / XP1800+ / 512 Mb PC133 Dane-Elec Infineon / 2 * IMB DTLA 30 Gb / Geforce 2 Ti / SB-Live ! Player

• stylezzz
Klopt, ook dit probleem had ik. Maar nadat ik in de Bios de core-voltage naar 1.6V had gezet draaide ie 'normaal' op 1.7V.....

Dit scheelde ookal een stukje in temp uiteraard. Toen ie nog op default stond gaf ie iets van 1.87V bij mij. Met koetje draaide ie al snel op 80 graden.......>:)

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
Misschien biedt de nieuwe bios-update wel een oplossing (Versie 2.4).

• stylezzz
Zit er al in......>:)

Ook gek trouwens. Toen ik dit bord kreeg zat er nog maar versie 2.2 in. En dat terwijl volgens de taiwanese site de K7T-Turbo de versie 2.4 als 'first-release' heeft!

• Anachronoa
Klopt, bios versie 2.4 biedt helaas nog geen verbetering. Ik hoop dat ze snel met een volgende bios update komen en dan beter hun huiswerk hebben gedaan.
Op deze manier krijgt een goed board al snel een slechte naam ;(

• Daneel
Ik ben zelf ook erg benieuwd wat er in mijn plankie voor bios zit. Ik heb van de week 2 stuks K7T Turbo-R's gehaald. (1 voor mij en 1 voor me paps) alleen w88 we nog op TB's. (Zelfs de GlobalWin WBK38's waren er nog sneller :))
Die van me paps moet trouwens meteen met raid werken ook. Dus ik hoop dat het bios al een beetje up-to-date is en dat die TB-1000's snel komen.

• stylezzz
Yepz, op zich is het bord echt wel goed. Alleen die 2 probleempjes met de CPU-temp en de multiplyer problemen zorgen ervoor dat het nu al snel een slechte naam zal krijgen vrees ik......

Toch verwacht ik dat deze problemen snel opgelost worden met een bios-update.

• Daneel
Wel raar met die multiplier probs. In de handleiding (die heb ik wel vast us ff doorgespit) staat dat ie een multiplier zou moeten ondersteunen van 5.5 tot 12.5. Jokken ze dan een beetje???

• stylezzz
Tsjah, nu jokken ze nog wel een beetje ja. Maar voordat we hier off-topic gaan kan ik je beter naar de volgende topic sturen waar dit probleem besproken word.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/130624

• Anachronoa
Met de bios versie 2.4 pakt mijn board alleen nog multipier settings van 9,5 tot 12.
Met een T-bird 950 kan ik het voorlopig vergeten om op een FSB van 133 te draaien.
Als ik de jumper omzet voor een FSB van 133 zwijgt mijn board in alle talen.
Zal wel dat een T-bird 950 niet wil lopen op 9,5*133 (1264), een beetje veel van het goede :'(.
Mocht het iemand wel gelukt zijn dan hoor ik graag hoe

• Murtceps
Die multiplier is dus minimaal de laagste mutliplier wat je processor standaard is... lastig...
Maar die Vcore heb ik nog niet lager gezet... dat zou dus de oorzaak kunnen zijn wan mijn beetje overhitte proc. Wordt dus afwachten op een volgende bios update :Z

• Rob
  • Niet online

Rob

Zou het zo kunnen zijn dat het mobo/de bios de temperatuur verkeerd uitleest?

Idle wordt hij bij mij TB 1,2Ghz) ook 57 graden en stressed schiet hij ook omhoog.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

ik heb mijn tb 1ghz op me ktpro2a van 1,75 naar 1,675>:) gezet en hij wordt nu idle van de 46 gradem gewoon 37-40 graden.....probeer het maar......*D

correctie hij blijft hangen op 37 graden:)

p.s worsie tnx for the help:)

• Murtceps
Ja, dat is op de K7T Pro2a. Ik heb een K7T Turbo en die schijnt dus hogere temp waardes te geven en de Vcore schijnt niet naar beneden te kunnen, maar dat heb ik nog niet geprobeerd. (Ik zit nu op mijn werk;))

• Rob
  • Niet online

Rob

Ik heb ook de Turbo en kan wel de voltage omlaag zetten.

Ik heb flink het gevoel dat alles verkeerd gemeten wordt:
Als het voltage in de BIOS op 1,75 staat meet hij 1,90, Als ik 'm op 1,6 zet, dan meet hij 1,75....
en de temp is dus te hoog.....

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• acidfever
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

1.65 volt Vcore met een TB1200 op A7V133.
Draait 100% stabiel en 45 graden idle, 49 stressed met een superorb.

A,

Verwijderd

Is het jullie niet opgevallen dan de K7T Turbo een temperatuur meter heeft die tegen de onderkant van de processor aan komt. Heb dit bij de K7T pro2a niet gezien. Ik dacht dat die gewoon onder de processor zat zonder dat ie er tegenaan werd gedrukt. Dit kan natuurlijk een hoop verklaren.

• Rob
  • Niet online

Rob

ferman: maar is het daardoor normaal dat hij die hoge temperatuur meet?

• Murtceps
Jep, die temp. meter zit onder tegen de processor aan. Dat zou de hoge temperaturen kunnen verklaren. Bij de Pro2a heb dat niet gezien.
Hoe en waar worden die temp waardes bij verschillende moederborden gemeten??

• Rob
  • Niet online

Rob

Ik heb een mailtje naar MSI gestuurd, misschien kunnen zij het een en ander iets duidelijker maken.

Als ik antwoord heb, dan plaatst ik dit wel in deze thread.

• Wreckerrm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 21:44

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

op http://www.msi.com.tw/ staat een nieuwere bios. Deze moet het wel mogelijk te maken om meer met de fsb en multiplier te doen.

Probeer het eens.

• Rob
  • Niet online

Rob

Op donderdag 22 februari 2001 10:12 schreef Wreckerrm het volgende:
op http://www.msi.com.tw/ staat een nieuwere bios. Deze moet het wel mogelijk te maken om meer met de fsb en multiplier te doen.

Probeer het eens.
Hmm, op die site aan de rechterkant staan de mobo's en wat staat er boven... Hot Products :)

• stylezzz
HA! Mijn gebeden zijn verhoord. Een speciale 'power user' bios op die site. Versie 1.0B16 met multiplyer adjust......>:)

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 16:46

_mARCO_

Hier staat niks

Maar werkt die Power User BIOS dan ook?

sigloos

• Rob
  • Niet online

Rob

Op donderdag 22 februari 2001 10:37 schreef dominator het volgende:
HA! Mijn gebeden zijn verhoord. Een speciale 'power user' bios op die site. Versie 1.0B16 met multiplyer adjust......>:)
Zou jij je ervaringen die je met dit bios gaat ondervinden met ons willen delen?

• stylezzz
Nog niet veel ervaringen te melden. Ik krijg een melding in de trant van 'bios string does not match' als ik dit bios wil flashen......

Iemand anders al wel gelukt om dit te testen???

Verwijderd

Gaat er NU in.:)

Verwijderd

En is er NU weer uit:(

Is dus alleen voor de K7T Turbo zonder raid,
m.a.w. geen ATA/SCSi optie.
Multiplier gaat bij deze wel vanaf 5.
Kan booten met 9x133=1200, 12x100=1200.
Dat is in ieder geval een verbetering.

offtopic:
Heeft iemand trouwens enig idee waarom mb-monitor 3 temp-sensors voor de 686B aangeeft ?

Verwijderd

Hoe heb je dat bios erin gekregen? Ik krijg een bios lock error :(

• stylezzz
AMIFLASH gebruiken i.p.v. AWDFLASH......

Verwijderd

je kan ook de tag /mbr gebruiken Sint, werkt ook.

Maar bij mij exact hetzelfde geou@%#$or met die temp (Duron800@1030) 57 graden idle met GlobalWin FOP38 :(
Op m'n K7T Pro2 lag dat een "stukkie" lager...

Maar dat multiplier probleem heb ik ook, met 133*8 (=1066) haalt 'ie de post dus niet en 133x7,5 geeft dat k#&*e ding niet!

M'n Duron650 werkte perfect op 133x7,5 (daar kon ik dus minimaal 6,5x mee instellen, maar die heeft m'n broertje nu...

Snel nieuwe Bios voordat ik dat bord uit het raam lazer... |:(

• Xu
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-04-2025

Xu

Misschien een domme vraag maar, hoe meet je de temperatuur?? (8>

Ik heb een award(vx-moederbord) 233@266

[AMD XP 2400@2.0GhZ | Asus A7V8X-X | 512 DDR-RAM | Sapphire Ati Radeon 9800 Pro 128 MB | 80GB Maxtor 5400] && [AMD DURON 800@800 | MSI KT266A Pro2 | 256 DDR-RAM | GeForce2 MX/MX400 64MB | 20GB Maxtor 5400]

Verwijderd

Xu, de temperatuur wordt in nieuwere mobo's in het BIOS getoond, en is met bepaalde tooltjes ook in Windows zichtbaar te maken. Die VX had dat denk ik nog niet ;) "Vroeger" moest je zelf een sensor installeren, erg moeizaam allemaal.

• Xu
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-04-2025

Xu

hmm ik spuit wel wat water overheen... als het gaat sissen dan weet ik in iedere geval dat het te heet is. :P

hb

[AMD XP 2400@2.0GhZ | Asus A7V8X-X | 512 DDR-RAM | Sapphire Ati Radeon 9800 Pro 128 MB | 80GB Maxtor 5400] && [AMD DURON 800@800 | MSI KT266A Pro2 | 256 DDR-RAM | GeForce2 MX/MX400 64MB | 20GB Maxtor 5400]

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-08 00:32

Shuriken

Life is all about priorities

Op MSI Duitsland staat bios versie 2.5
Volgens de info die erbij staat verhelpt de nieuwe bios de incorrectie detectie van de core voltage.
http://www.msi-technology.de/download/bios/63xx/63303_25.exe

Misschien dat je die eens moet proberen, dat je Tbird een stuk koeler draait.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-08 21:00

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Ik gebruik een Asus A7V, idle 55 graden, stressed soms 62/64 graden.

Verwijderd

[quote]Op vrijdag 09 maart 2001 19:09 schreef Shuriken het volgende:
Op MSI Duitsland staat bios versie 2.5
Volgens de info die erbij staat verhelpt de nieuwe bios de incorrectie detectie van de core voltage.
http://www.msi-technology.de/download/bios/63xx/63303_25.exe

Iemand idee of dit BIOS in het engels is.
Of zou dit in het duits zijn. :(

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-08 00:32

Shuriken

Life is all about priorities

Gewoon engels....ik heb em geprobeerd.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 15:53

Tim Schuhmacher

abasios

ik zit/zat zelf ook in over de temperatuur van mij processor. Hij zit contant (idle?) op 61 graden (tenminste dat zegt asus pcprobe) - systeem: amd 1,2ghx en asus a7v133.

Heb ik norrod gebeld en die zeggen dat dat keurig is voor 1,2 ghz en dat het tot 95 (!?) geen probleem is.

Ik vind 95 wel erg extreem? Klopt dit verhaal?

Verwijderd

Op vrijdag 09 maart 2001 23:35 schreef Shuriken het volgende:
Gewoon engels....ik heb em geprobeerd.
Heb die 2.5 dus ook geprobeerd,zie ik bij de reboot dat bios date 11-1-2001 is.:?
Kijk ik in het bios zie ik dat de mp niet te verlagen is :( geld ook voor de V-core mooie upgrade is dat.
Dus toen maar weer terug geflasht met het specialbios 2.4 dat wel werk.
Pagina: 1