Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Query probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een eigenlijk simpele query vraag maar ik kom er niet uit.

ik wil de datum vergelijken met de huidige datum maar op de 1 of andere manier lukt dat niet :(

want ik heb in me java code staan dit :

Java:
1
2
3
DateFormat dateFormat = new SimpleDateFormat("yyyy-MM-dd");
            java.util.Date date = new java.util.Date();
            String datetime = dateFormat.format(date);

zo staat de datum dus in jaar maand dag, in m'n database staat die ook zo 2008-08-20 . Dus dat is niet het probleem

maar als ik de vergelijking maakt dan zegt die dat de huidige datum niet gelijk is aan de datum uit m'n database terwijl die wel gewoon gelijk zijn :(

kan iemand mij helpen ?

hier is mijn qeury :
Java:
1
2
3
4
5
 String query = "SELECT W.WedstrijdID, TS.Datum, TS.Tijdstip, TS.Veld, T.Naam AS TeamThuis,
T2.Naam AS TeamUit, S.naam AS Scheidsrechter, S2.naam AS Teller FROM Wedstrijden AS W,
Takenschema AS TS, Teams AS T, Teams AS T2, Spelers AS S, Spelers AS S2
WHERE W.WedstrijdID=TS.WedstrijdID And Ts.Datum=" + datetime + " And T.TeamID=W.TeamThuis And T2.TeamID=TS.TeamUit And S.SpelerID=TS.Scheidsrechter And
S2.SpelerID=TS.Teller";

Groetjes

[ Voor 2% gewijzigd door RobIII op 20-08-2008 02:00 . Reden: Code tags toegevoegd... ]

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Kom je hier alleen maar met vragen?

Datums als strings opslaan is niet slim, maar als je dan een query uitvoert, behandel ze dan ook als strings.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kun je niet zelf wat debuggen? Wat is de output als je de query even naar het scherm print. Kun je deze query direct in de db testen? Verder, wat voor db gebruik je, hoe staat de datum in de db (timestamp/date/datetime/varchar)?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Als je code post, gebruik dan code tags.
Verder zit het probleem inderdaad in strings/datums en het formaat ervan. Debug eens en zie zelf waar het fout gaat ;) Debuggen: Hoe doe ik dat?

Oh en: Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten ;)
3 vragen is echt geen ramp ofzo; als het 250 eigen topics worden zonder in andermans topic te replyen kan ik me voorstellen dat mensen 'scheef' gaan kijken (en dan nog is het niet verboden, maar op persoonlijke noot onwenselijk). 3 daarentegen... Nah

[ Voor 49% gewijzigd door RobIII op 20-08-2008 02:04 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Waarom gebruik je geen PreparedStatement? Deze zorgt ervoor dat je gewoon een Date object aan de SQL statement kunt geven. Dan hoef je je geen zorgen te maken over de string conversie, die ook wel eens per database zou kunnen verschillen.