Gezocht: Stille Externe Harddisk puur voor opslag

Pagina: 1
Acties:
  • 1.091 views

• MastersInstinct
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-02 09:15
Ik heb sinds kort een iMac 24". Alles werkt erg goed alleen loop ik nu tegen een probleem aan wat ik voorheen niet kende. Harddisk ruimte. De 320 GB slipt al vrij snel dicht als er wat muziek, programma's en windows opstaan. Er kan niet zomaar een extra harddisk ingezet worden, dus wordt het extern werken.

Ik heb al geregelde externe harddisk round ups gelezen, waarvan helaas veel al gedateerd zijn. Ik zoek een simple harddisk waarbij het belangrijkste punt de stilheid is. de iMac maakt geheel geen geluid en ik heb geen zin om dat te niet te doen door er een lawaaierige harddisk naast te zetten.

Veel reviews of product beschrijvingen hebben het over snelheid, design en aansluitingen maar helaas wordt het geluidsniveau vaak over geslagen.

Mijn vraag was dan ook:
Zijn er tweakers die ervaring hebben met een stille harddisk. Waarbij het voornaamste doel is opslag is voor downloads. Dat hij dan wat trager is maakt me niet echt veel uit. De voorkeur gaat uit naar 500GB of hoger (tot 1TB ivm prijsniveau). Een passend design voor de iMac (24" laatste model) zou erg meegenomen zijn. De IOMEGA'S zijn best wel passend maar daar lees ik kritische reviews over ivm het geluid.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
MastersInstinct schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 17:31:
Ik heb sinds kort een iMac 24". Alles werkt erg goed alleen loop ik nu tegen een probleem aan wat ik voorheen niet kende. Harddisk ruimte. De 320 GB slipt al vrij snel dicht als er wat muziek, programma's en windows opstaan. Er kan niet zomaar een extra harddisk ingezet worden, dus wordt het extern werken.
_/-\o_
Ik heb al geregelde externe harddisk round ups gelezen, waarvan helaas veel al gedateerd zijn. Ik zoek een simple harddisk waarbij het belangrijkste punt de stilheid is. de iMac maakt geheel geen geluid en ik heb geen zin om dat te niet te doen door er een lawaaierige harddisk naast te zetten.

Veel reviews of product beschrijvingen hebben het over snelheid, design en aansluitingen maar helaas wordt het geluidsniveau vaak over geslagen.

Mijn vraag was dan ook:
Zijn er tweakers die ervaring hebben met een stille harddisk. Waarbij het voornaamste doel is opslag is voor downloads. Dat hij dan wat trager is maakt me niet echt veel uit. De voorkeur gaat uit naar 500GB of hoger (tot 1TB ivm prijsniveau). Een passend design voor de iMac (24" laatste model) zou erg meegenomen zijn. De IOMEGA'S zijn best wel passend maar daar lees ik kritische reviews over ivm het geluid.
Is een simpele netwerkschijf geen idee? DIe kan je bijvoorbeeld in je meterkast zetten.
Dan doen stilte of design niet ter zake. Kan je puur naar de snelheid en prijs kijken. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• MastersInstinct
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-02 09:15
ja mooi he windows;) ja veel dingen via studie of het bedrijfsleven werken toch met windows. Dus helemaal overstappen lukt helaas nog niet. Bootcamp en VMware zijn daarin tegen erg mooie middelen om het samen met OSX te draaien. Leuk idee zon netwerk schijf alleen staat mijn modem (samen met time capsule) naast mijn mac ;) en dus niet in de meterkast.

Niemand een idee?

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Jawel: koop een Cooler Master X-craft behuizing en stop daar een grote Samsung Spinpoint F1 harde schijf in.

De Cooler Master behuizing is volledig passief en heeft de nodige aansluitingen (afhankelijk van het model).
De Spinpoints staan bekend als stil (en snel).

[ Voor 3% gewijzigd door MuisM4t op 19-08-2008 20:50 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik denk dat dit niet echt een eigen topic behoeft, er is genoeg informatie te vinden over externe behuizingen. Kijk om te beginnen hier eens: [Ervaringen] Externe harde schijven en behuizingen Deel 1 :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.