Toon posts:

Kan ik CPUcooler draaien?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem, ik zou graag een stille verticale cpucooler plaatsen.

mijn oog is gevallen op de low butget:
Sharkoon Silent Eagle CPU Cooler

nu heb ik gelezen dat deze op de intel processoren naar de achterkant van je kast blaas en bij de amd richting de bovenkant.

nu mijn vraag: kan de cpu cooler of de fan 90graden gedraaid worden.

mijn MB: Asus M2A-VM HDMI

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/999/images/products/1585/1585_l.jpg

CPUcooler: Sharkoon Silent Eagle CPU Cooler

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/news/sharkoon_silent_eagle_cooler_01.jpg

heeft iemand hier toevallig ervaring mee of weet iemand een prachtig alternatief?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2008 14:48 ]

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-01 17:17
Ik denk dat het niet mogelijk is aangezien het een clip is die je over de voet van de heatsink doet. Hij kan alleen naar boven of naar onder blazen.

Met een Scythe Infinty kan je de fans plaatsen zoals je wilt.
Afbeeldingslocatie: http://img382.imageshack.us/img382/4362/tipet2.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door THE_FIREFOX op 19-08-2008 14:52 ]

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-12-2025

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Wat is nu eigenlijk het probleem? welke richting wil jij dat het ding op blaast ?

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Verwijderd

Topicstarter
jeps, ben op zoek naar stil goedkoop, moet richting roze unit op MB blazen.

De Scythe Infinity had ik ook al gezien maar ik ben arme student en zou een wat goedkopere oplossing waarderen :P

alternatieven zijn natuurlijk welkom, naar deze had ik ook al gekeken maar volgens mij ook verkeerde kant op of maakt het niet uit aan welke kant je die clips hebt?

• THE_FIREFOX
Wat voor processor moet er eigenlijk gekoeld worden? Je kan wel een big ass koeler erop zetten terwijl het misschien niet nodig is

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Als je stilte wilt en een goedkope processor die je meerdere kanten op kan gebruiken: Scythe
High-end proc: Mugen/Infinity
Low-end/mid-range: Ninja

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
leuk id maar ik wil naast dat ding kunnen slapen, nu zet k m 's nachts telkens uit. hij moet minder dan 20db herrie maken, in beschrijving staat dat i stil is maar is dat ook zo?
THE_FIREFOX schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:13:
Wat voor processor moet er eigenlijk gekoeld worden? Je kan wel een big ass koeler erop zetten terwijl het misschien niet nodig is
AMD athlon64 X2 4000+

• THE_FIREFOX
Plaats eens de volledige spec's van je computer. Je kan wel een stillere cpu koeler willen maar misschien zijn er wel andere onderdelen die geluid produceren.

[ Voor 0% gewijzigd door THE_FIREFOX op 19-08-2008 15:25 . Reden: typo ]

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:20:
leuk id maar ik wil naast dat ding kunnen slapen, nu zet k m 's nachts telkens uit. hij moet minder dan 20db herrie maken, in beschrijving staat dat i stil is maar is dat ook zo?
Als je op deze een heel groot koelblok zet zou je deze idle passief kunnen draaien (lappen van heatsink en IHS is bijna verplicht als je zeker wilt zijn)

Een Mugen/Infinity zou perfect werken, 2x een noctua er op voor de echte stilte, en deze eventueel nog aan een fancontroller of met weerstanden aangesloten geeft een heerlijk stil systeem.

Verder ook handig om door te nemen [Geluid] Het stille PC topic deel IV en Lappen: het hoe en wat topic

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Arctic Cooling heeft goede (budget) oplossingen hiervoor. Zijn ook al eens in de BBG langsgekomen meen ik. Voor jouw CPU kom je dan op de Arctic Freezer 64 pro, welke in de gewenste positie te monteren is.

Verwijderd

Topicstarter
THE_FIREFOX schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:22:
Plaats een de volledige spec's van je computer. Je kan wel een stillere cpu koeler willen maar misschien zijn er wel andere onderdelen die geluid produceren.
videokaart, SAPPHIRE HD 2400XT, actief gekoeld. --> geen probleem wanneer ik ga gamen mag i wel herrie maken, wanner ik dl/slaap niet.

HD's een 500gig samsung en een stock WD 160gig --> maken niet genoeg herrie om vervelend te zijn.

Voeding, stock, merk geen id tis 350 watt.

Verder nog een systemfan die uitblaast en een 8cm systemfan die inblaase. beide zijn stil (onder 20 dB)

Als is fan van processor even stilhoud met mn vinger is t stil genoeg, gaat i draaien is t herrie. Verder heb ik asus cool n quit geinstalleerd en draait pc gezellig mee met qfan aan. doe ik helemaal niks is die dan stil ga ik dlden dan maakt i zomaar ineens een teringherrie.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

cvheereveld schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:24:
Arctic Cooling heeft goede (budget) oplossingen hiervoor. Zijn ook al eens in de BBG langsgekomen meen ik. Voor jouw CPU kom je dan op de Arctic Freezer 64 pro, welke in de gewenste positie te monteren is.
Een AC Freezer Pro 64 raadt ik af. Deze heeft een te kleine base voor een AM2 processor, verder is de fan niet stil te krijgen met Q-fan profile op dat moederbord (m'n broertje heeft exact dezelfde combinatie).

In dit geval is een Scythe het beste, en dan voor de stilte een Mugen/Infinity met 2x Nexus of Noctua er op (in push-pull kunnen de fans langzamer draaien om hetzelfde resultaat te bereiken). Verder een Thermalright Ultra-120 eXtreme vlak lappen en op je processor zetten geeft hele leuke resultaten. Idle temps: 29-31 graden passief met een 60% overklok. Full load met fan op 450rpm is 1. onhoorbaar, en 2 maximaal 55 graden, fan op 1100, redelijk stil, maar slaapt niet lekker is 52 graden.

• THE_FIREFOX
Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:30:
[...]

videokaart, SAPPHIRE HD 2400XT, actief gekoeld. --> geen probleem wanneer ik ga gamen mag i wel herrie maken, wanner ik dl/slaap niet.

HD's een 500gig samsung en een stock WD 160gig --> maken niet genoeg herrie om vervelend te zijn.

Voeding, stock, merk geen id tis 350 watt.

Verder nog een systemfan die uitblaast en een 8cm systemfan die inblaase. beide zijn stil (onder 20 dB)

Als is fan van processor even stilhoud met mn vinger is t stil genoeg, gaat i draaien is t herrie. Verder heb ik asus cool n quit geinstalleerd en draait pc gezellig mee met qfan aan. doe ik helemaal niks is die dan stil ga ik dlden dan maakt i zomaar ineens een teringherrie.
Heb je RMClock geprobeerd? Met die tool kan je processor langzamer en zuiniger laten lopen waardoor hij minder hoeft te koeler. Tijdens het downloaden heb je toch geen volledige cpu power nodig.

Mijn laptop is van 800MHz@1.100v naar 800MHz@0.825v geondervolt oftewel zuiniger en stiller laptop :z

Als ik het goed begrijp vind je koeler van je hd2400xt niet stil? Je kan hem misschien aansturen met ATI Tray Tools. Echter als je de koeler langzamer laat draaien wordt de kaart warmer en gaat hij eerder stuk of je vervangt de koeler door een arctic sillencer 2 die lekker passief is

Verwijderd

Topicstarter
Wiethoofd schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:30:
[...]

Een AC Freezer Pro 64 raadt ik af. Deze heeft een te kleine base voor een AM2 processor, verder is de fan niet stil te krijgen met Q-fan profile op dat moederbord (m'n broertje heeft exact dezelfde combinatie).
mooi dan weet ik dat ook weer, verder weet jij vast een goede site waar je noctuafans kan bestellen, heb er al 2 via mn vader gescoord maar weet niet waar die die vandaan heeft. en wordt tog maar een mugen of infinity bestellen
THE_FIREFOX schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:38:
[...]

Heb je RMClock geprobeerd? Met die tool kan je processor langzamer en zuiniger laten lopen waardoor hij minder hoeft te koeler. Tijdens het downloaden heb je toch geen volledige cpu power nodig.

Als ik het goed begrijp vind je koeler van je hd2400xt niet stil? Je kan hem misschien aansturen met ATI Tray Tools. Echter als je de koeler langzamer laat draaien wordt de kaart warmer en gaat hij eerder stuk of je vervangt de koeler door een arctic sillencer 2 die lekker passief is
ga ik zeker ffe proberen, en ik vind wel dat de 2400xt in passive toestand stil is maar niet in de actieve toestand. maar dat is geen probleem zoals gezegt. als ik game mag er herrie zijn, doe ik niks moet i stil zijn.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:44:
verder weet jij vast een goede site waar je noctuafans kan bestellen, heb er al 2 via mn vader gescoord maar weet niet waar die die vandaan heeft.
2 minuten (nog niet eens) in de pricewatch levert deze link op meerdere noctua fans (zelf nog even zoeken)
en wordt tog maar een mugen of infinity bestellen
Mugen en Infinity zijn exact hetzelfde op 1 ding na. De Infinity is 'ouder' en heeft een koperen base, de Mugen heeft een nikkelaagje over de base tegen het oxideren. Verder zijn ze hetzelfde behalve dat de infinity in mijn ogen beter koelt omdat er geen kansloos nickellaagje meer tussen zit.

Pagina: 1