Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
NHL 09 vs. NHL 2K9

Afbeeldingslocatie: http://www.wii4all.nl/img/NHL09.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.sohood.com/games/nhl2k9.jpg

Ik weet dat ijshockey misschien niet zo populair is, toch wil ik er een topic aan wagen op GOT.

Ik wil graag (in dit geval voor de Ps3) een ijshockey game aanschaffen. Vroeger heb ik deze weleens gehad, maar de speelduur was niet superlang, omdat ik vond dat de ijshockey games wat miste. Bij de ene game kon je op een bepaalde manier scoren waardoor het niet leuk meer was. Bij de andere game was het scoren zo random dat het voor mijn gevole gewoon niet klopte.

Te meer omdat de meeste games online gespeeld kunnen worden lijkt het met wat om een van de komende ijshockey games te gaan kopen, maar nu is de vraag welke van de twee?

Vorige jaar was het een nek aan nek race tussen beiden ijshockey games als ik gamespot moet geloven:
Review NHL 2K8 vs NHL 08
http://nl.youtube.com/watch?v=VyYX5IF10hw (deel 1)
http://nl.youtube.com/watch?v=SXp4iI0_KsM (deel 2)

NHL2K9 gameplay xbox360/Ps3:
http://nl.youtube.com/watch?v=MkkcjMsyUlQ

NHL 09 EA trailer:
http://nl.youtube.com/watch?v=-3seuzxCtf0

Ik zelf neig iets meer naar de EA game, waarom kan ik op dit moment niet zeggen. Ik heb gewoon een beter gevoel bij EA (in dit geval ;) )

Iemand misschien ervaring met het online gedeelte van de 2007 (08) versies van de games?

EA NHL 09
Afbeeldingslocatie: http://www.armchairempire.com/images/Reviews/Playstation2/nhl-06/nhl-06-4.jpg

NHL 2K9
Afbeeldingslocatie: http://xbox360media.ign.com/xbox360/image/article/819/819464/nhl-2k8-20070911061926118_640w.jpg

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Gisteren beide demo's even gespeeld, dit zijn mijn bevindingen:

NHL 2k9:
Goed onder de knie te krijgen
Passen/schieten via een knop
Het lukte met meteen al om een keer te scoren
Tussen filmpjes zien er supermooi uit

NHL2009
Leercurve is zeer stijl
Ik kon wel schieten op de goal maar geen goal gemaakt
Schieten lukt wel alleen passen gaat nog niet zo lekker (schieten doe je met het rechterpookje)
Grafisch ziet het er ook goed uit...

Ik ga eerst maar wachten wat beiden games er online van afbrengen voordat ik er een aanschaf.
Beide games doen grafisch niet onder voor elkaar

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

Paxlie

chaos en inslag

Erg lastig om hier antwoord op te geven. Ik heb zelf NHL'08 en met betrekking tot het scoren heb je half gelijk. Het scoren is gewoon lastig, maar niet onmogelijk. Je moet gewoon veel screenen (dus je mannetjes voor de goalie langs zodat die niks ziet) of je snipers goed gebruiken met afstands-schoten.

NHL2k8 heb ik nooit gespeeld overigens.

Zelf kijk ik vooral naar de reviews en dan zoveel mogelijk verschillende. Naar aanleiding daarvan maak ik een soort afweging over wat me tof lijkt en wat niet (het NHL online gedeelte met 6 man samen lijkt me echt bout bijvoorbeeld)

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:05

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Ik heb ook NHL08 (en gisteren beide demo's gedownd). Helaas speel ik in het algemeen te kort om die stickdinges van EA door te krijgen. Wat ik van 2K altijd tof vond, dat hadden ze jaren terug tenminste, is dat je het tegen de boarding duwen en dan wat aankutten voor de puck (wat je in echt hockey tenminste ook ziet) wel hebben. Ik weet niet of dat nog steeds is. Nadeel is een beetje dat het realisme minder lijkt van 2k9. Daar adverteren ze ook mee "brings the fun back".

Beide maar eens spelen, misschien 08 weer eens onder het stof vandaan en daarmee aan de slag. :)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 11:33
Ik heb zelf NHL07, en het fijne daarvan is dat je met je rechter analoge stick je stick beweegt :), op die manier is schieten wat meer uitdaging dan gewoon op A drukken, ook pasen gaat een beetje op die manier, wel is het zo dat NHL07 iig uberhaupt geen tutorial modus had ofzo, je was aangeleverd op het boekje voor de controls en gewoon maar een beetje oefenen tegen een vriend.

Ben het spel nog geen meester maar het is wel een erg leuk spel!

(Ijshockey games zijn imho erg leuk, sneller dan voetbal, en beter qua richten e.d. dan basketball, verder maakt EA gewoon goede sportspellen, en is ijshockey voor EA een stuk groter dan voetball bijv.)

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Ik heb vandaag weer een paar potjes gespeeld.

2k9 is wat leuker omdat het wat makkelijker onder de knie te krijgen is...
Echter wat ik hoor ook heb gelezen...nhl 2009 is wat meer realisticher...
Als je je tegenstander verkeerd ramt dan krijg je een penaly...bij 2k9 heb ik nog nooit een penalty gehad.

Ik ben er ook nog niet achter hoe je met 2009 van ea, sneller schaatst...
Bij ign zijn ze vol lof over de be a pro mode, waarin je 1 poppetje bestuurd, daar gaat alleen heel veel tijd in zitten...

online met meerdere is natuurlijk ook onwijs tof als niemand loopt te kutten tenminste....
Ondanks dat nhl2009 moeilijker is lijkt het toch deze game te gaan worden.

@hierboven
Je begint nu met een turtorial hoe je moet schieten etc, dus passen etc zal er ook wel inzitten....

[ Voor 8% gewijzigd door Wii4all op 07-09-2008 23:39 ]

Burp

• Shiverzz
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Hier een kleine bijdrage voor degenen die nog twijfelen tussen 09 en 2K9. Heb beide demo's aardig grijs gespeeld inmiddels, en heb sinds gister de full van 09.

Ja, 2K9 heeft op het eerste gezicht een veel groter pick up and play gehalte dan 09. Je kunt echter wel in de control settings van 09 de controls van de originele NHL'94 oproepen (nog eens opzoeken voor de fun, heb m nog ergens liggen voor de Megadrive). Je gebruikt dan maar 2 knoppen voor passen en schieten en het spel veranderd in een supersnelle arcade hockey game. Nu ben ik hier zelf niet zo'n fan van, aangezien ik de skillstick inmiddels fantastisch vind werken en zoveel meer diepgang en realisme aan de gameplay meegeeft. Maar wanneer er mensen over de vloer komen en je wilt een een snel potje ijshockey tussendoor spelen werkt dit natuurlijk ideaal.

Nu wil ik verder niets afdoen aan de gameplay van de 2Kx games, maar sinds de introductie van de skillstick door EA ben ik voorlopig om (al werkte 07 nog niet heel erg lekker imo). Scoren in 2K9 is makkelijker, de gameplay is sneller, maar het scoren van een goal uit bv goed opgezette een one-timer in 09 geeft me een stuk meer voldoening. Nadeel is dat je wel wat tijd moet investeren in controls om alles eruit te halen (het uitvoeren van bv een goede deke blijft gewoon erg lastig, timing = crucial).

Nu nog eens de tijd vinden uitgebreid aan de slag te gaan met de nieuwe game modes. Vooral 6 vs 6 online ben ik erg benieuwd naar. Lijkt me in eerste instantie dat dat een grote chaos wordt, maar met de juiste teams kan dat heel aardig gaan worden.

• Wii4all
  • Niet online
@shiverzz

Ik ben het met je eens.
Gisteren had ik shootouts nodig..
De 3e van mijn kant ging eindelijk goed..
Ik uitwijken naar links, naar rechts, zover mogelijk langs de keeper heen en op het allerlaatste moment schieten en scoren....

Mijn psn is trouwens Ro_Bu wellicht kunnen we een keer tegen/met elkaar online gaan.

Burp

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Tja, shootouts blijven gewoon erg lastig. 't Is in ieder geval belangrijk hier altijd je schot te plaatsen, anders gaat ie meestal recht op de goalie af.

Maar t lijkt me wel leuk een keer online te spelen, zal je wel toevoegen :)

• Wii4all
  • Niet online
Vandaag binnen gehad...

Alleen om geen tijd om hem te spelen...
Ben eerste ff met wipeout bezig geweest.

mijn psn is trouwens Ro_Bu (er stond eerst RoBu)

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Kan je geen ongelijk geven, heb gister ook niet veel anders dan WipeOut aangeraakt :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
@shiverzz vraagje, ik heb mijn versie online geregistreerd via een code die in het boekje stond.

Als je het spel opstart heb je daar ook de mogelijkheid om een code in te geven, weet jij waarvoor dat is?

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Daar kon je in eerdere delen codes invoeren voor het unlocken van extra's, zoals extra jerseys voor bepaalde teams e.d. Niet echt heel erg spannend dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
aha vandaar. Ik dacht dat het een andere plek was om nogmaals de game te registreren.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
@Shiverzz

In je EA online profile kun je foto's van wedstrijden toevoegen.
Weet jij hoe dat in nhl 2009 moet?

Ik heb gezien hoe je een video toevoegt, maar een foto is mij niet bekend.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels EA NHL09 een anderhalve week in bezit en ben totaal (offline) Be A Pro verslaafd.

Ik heb de NHL serie een aantal jaartjes overgeslagen en vorig jaar 2K8 gekocht wat ik ook totaal grijs heb gespeeld. En het enigste wat ik daar in NHL uit mis is dat passes in 2K8 niet tape-to-tape zijn maar dat je echt gericht moet passen. En ik vind de 2K8 serie iets realistischer omdat je daar echt gedwongen wordt plays te maken en het gewoon iets dirtier aanvoelt qua checks, boarding en al die vieze grabbelgoals.

Nu even die Calder binnenhalen en een 2e seizoen starten. :)

Oh ja: GROOT minpunt. Er zit een goalie in die er door de Make A Wish foundation in is gekomen. Het betreft ene Ladha en is een goalie met een rating van 98. Dus voordat je een seizoen start zorg dat je haar in de rosters edit naar 50 en dan verscheept naar het nationale team van Japan of iets dergelijks. Ik ben een BAP opnieuw gestart omdat de Blue Jackets met haar met 2 vingers in de neus lord Stanley's cup wonnen en dat neem bij mij iets van het plezier weg.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2008 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Das wel jammer inderdaad.

Ik ben eigenlijk vanaf 97 ofzo een detroit red wings man, das ook mijn vaste team.
Niet omdat ze zoveel Stanley cups hebben gewonnen de afgelopen jaren, maar omdat ze zo rond 97 al een van de betere teams waren. Al die namen kende ik toen uit mijn hoofd er speelt er nu geen een meer van bij de red wings.

Federov / shannahan (ofzoiets) / yzerman / lidstrom / larianov wat een team hadden ze toen.

Ik hoop dat ik dit keer een seizoen kan afmaken.

Er zijn zoveel mogelijkheden gewoon niet normaal.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 14:24

Dracul

Ooh yeah!

Wii4all schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 16:22:

Federov / shannahan (ofzoiets) / yzerman / lidstrom / larianov wat een team hadden ze toen.
Lekker team absoluut.

Ik speel zelf ook vanaf 1997 maar dan altijd met de Chicago Blackhawks.
Toendertijd hadden ze een topteam met Amonte, Zhamnov, Chelios, Daze en Belfour.
Tegenwoordig is het team een beetje behelpen maar ik speel uiteraard nog altijd met ze.
Havlat, Toews en Khabibulin zijn natuurlijk wel top.

Het grappige is dat als ik een tijdje niet gespeeld heb ik altijd even een exhibition game
speel tegen de Red Wings. Zo ook een paar dagen geleden. Ik kom op achterstand maar
na gelijk gemaakt te hebben kom ik twee keer met twee doelpunten voor te staan.
De Red Wings maken echter steeds gelijk en de wedstrijd eindigt in 5-5 waarna ik door shootouts verlies.

• Wii4all
  • Niet online
Gisteren wat potjes online gespeeld.
De eerste pot (be a pro) ik scoor gewoon 2 keer en we winnen met 2-0, was een leuke binnen komer.
We speelden met de western all stars

Andere pot en nu snap ik het niet meer met kazachstan tegen zweden. ik speelde met mn eigen ventje (terwijl we toch gewoon net als voorheen be a pro mode deden. (iemand die me kan vertellen wat het verschil is tussen hoe je met je eigen ventje en hoe je zonder je eigen ventje speelt)

Wat ik wel jammer vind, je kunt niet gewoon een seizoen spelen zonder teveel gezeik of wel?
Je kan volgens mij alleen de dynasty mode spelen en dan moet je alles tot en met drafts regelen. ik speel liever een normaal seizoen zonder al dat geregel (geen training instellen etc) Kan dit?

Wat ik ook niet snap, je kan een eigen club maken, mensen kunnen zich daarbij aansluiten, maar je kan niet met de club tegen anderen spelen of wel?

Be a pro online is echt super gaaf, als je met je eigen ventje speelt zit je ook echt gewoon 2 minuten op de strafbank :)

Burp

• Wii4all
  • Niet online
Gisteren een potje tegen de leafs. kom met 1-0 achter..
Face off...krijg de puck...net over de lijn...haal uit...zo in de kruising.

ik dacht dat ik de video had opgeslagen...

Ik had echter alleen deze screen ervan:
Afbeeldingslocatie: http://videocdn.easw.easports.com/easportsworld/media2/nhl09/3433131/861A0001_0_JPEG_SCREENSHOT_lrg.jpg

Burp

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
NHL2005 heb ik he-le-maal kaalgespeeld. Ik heb het alleen niet meer zo op die 'teamsport-games'. Jammer, want de NHL spellen zijn toch altijd erg gaaf om te spelen.

Zijn er nog enorme verschillen met 2008 of is het enkel een beetje 'spelers-upgrade'?

• Wii4all
  • Niet online
Weet ik niet, ik heb nhl2008 zelf niet gespeeld.

Dit is voor mij ook de eerste sinds een jaar of 4/5

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:14
Wii4all schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 16:22:

Ik ben eigenlijk vanaf 97 ofzo een detroit red wings man, das ook mijn vaste team.
Niet omdat ze zoveel Stanley cups hebben gewonnen de afgelopen jaren, maar omdat ze zo rond 97 al een van de betere teams waren. Al die namen kende ik toen uit mijn hoofd er speelt er nu geen een meer van bij de red wings.

Waren nog eens tijden, de tijden van de 2nd russian five , shanahan kwam pas veel later en yzerman (eigen kweek) en lidstrom, tja de 1e en 2e lineup waren bijna onverslaanbaar _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Wii4all schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 15:28:
@Shiverzz

In je EA online profile kun je foto's van wedstrijden toevoegen.
Weet jij hoe dat in nhl 2009 moet?

Ik heb gezien hoe je een video toevoegt, maar een foto is mij niet bekend.
Gaat volgens mij toch op dezelfde manier (?), Heb zelf alleen nog wat filmpjes geupload.
TheZeroorez schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 21:51:
NHL2005 heb ik he-le-maal kaalgespeeld. Ik heb het alleen niet meer zo op die 'teamsport-games'. Jammer, want de NHL spellen zijn toch altijd erg gaaf om te spelen.

Zijn er nog enorme verschillen met 2008 of is het enkel een beetje 'spelers-upgrade'?
Naast de gebruikelijke speler updates, zijn de belangrijkste veranderingen toch wel de veel uitgebreidere online opties (6 vs 6, be a pro), en verfijning van de skillstick controls. Ook kun je nu met de skillstick voor het eerst fatsoenlijk verdedigen (poke checks en pass blocks kun je nu aimen met je rechter stick). Ook lijken de "lullige" goals grotendeels verleden tijd. In '08 had ik regelmatig van die situaties dat de AI van de goalie nogal vreemd reageerde wanneer ik dicht bij de goal verdedigde waar door de puck soms plots in mn eigen goal lag. Al met al wel een waardige opvolger imho en niet zomaar een kopie van '08.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
@shiverzz

Sorry ik maakte een tikfout erboven.

Uit een replay weet ik hoe je een foto maakt, maar niet hoe je een video opslaat.

Ik heb het boekje nog eens nagelezen en je kan niet echt een volledig seizoen draaien (met 1 team) zonder dat je veel moet regelen. Die dynasty mode is voor mij net te uitgebreid.

Ik denk toch dat dat be a pro ook offline geweldig is, met name omdat je onderop kan beginnen. Je kan er dan voor kiezen om zonder line changes te spelen, zodat je niet elke 5 minuten naar de bank hoeft/moet.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Staat toch echt onderin het replaymenu. Weet t niet uit mn hoofd maar volgens mij kon je met "□" je video converteren uploaden naar easportsworld, en vervolgens met "o" saven.

Ben nog niet aan de dynastie begonnen, maar in ’08 kon je de “administratieve rompslomp” (salary caps, transfers, enz) simpelweg doorklikken als je t niet interessant vond en zonder al teveel negatieve gevolgen. Soms vertrok er een dan weleens een speler omdat ie bv niet de gewenste speelminuten kreeg, maar echt desastreus was dat nooit. Wil je echter dat je club een recordomzet als gevolg van jou managing skills behaalt, tsja dan zul je echt de micromanager moeten gaan uithangen en je zelfs met de prijs van entreetickets bezig gaan houden. Ook niet bepaald mijn ding. Wat ik dan wel zelf regelde was het aantrekken van upcoming talent uit de AHL. Erg geinig om zo’n speler dan te zien doorgroeien in je team (en in een enkel geval zelfs tot “NHL most valuable player”)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:56
Is dit spel nog ergens te vinden voor een zacht prijsje ? Binnen of buitenland maakt me niet uit als hij het maar doet op Pal. Dit is echt zo'n spel wat ik af en toe een keer oppak maar wle super vind om op de bank te spelen met vrienden.
Zoek dus een prijsje van 40 ongeveer.

Zoniet dan wacht ik wel even want dan gaat Fifa voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Wat me opviel op Wikipedia: komt dit spel niet uit in Europa voor de pc?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
@beakzz je kunt hem online bestellen voor 59 dollar, daar komen dan nog verzendkosten bij.

@gunner, ik heb hem bij de lokale videogames boer gezien voor 64 euro alleen dat was een import versie.
Volgens mij zou hij omstreeks deze tijd toch wel verschijnen hier.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrew
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:44
Niet voor de pc toch? Die komt volgemde maand pas dacht ik.

intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Voor de pc weet ik niet.

Dit is trouwens mijn eerste AHL - be a pro goal:
http://www.easportsworld.com/en_US/video/845252

Eerste pot met 2-4 verloren...de tweede met 1-1 gelijk en na shootouts gewonnen.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Volgens Play.com is de pc-release op 24 november pas in Europa.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wii4all schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 08:49:
Voor de pc weet ik niet.

Dit is trouwens mijn eerste AHL - be a pro goal:
http://www.easportsworld.com/en_US/video/845252

Eerste pot met 2-4 verloren...de tweede met 1-1 gelijk en na shootouts gewonnen.
Mooie goal. Heb je die met een Gold abonnement op easportsworld geplaatst? Ik heb gisteren een wereldgoal gescoord met mijn BAP speler met de Sabres tegen de Rangers (mijn 41e goal als een Sniper in de NHL) en ik kom niet ingelogd op de EA sport servers. Misschien dat ik daar een Gold abo voor nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Ik heb een ps3. daar hoef je niet te betalen voor het online geweld en ook niet om bijv. bij easportsworld je video up te kunnen loaden.

Vanochtend was er wel onderhoud op easportsworld, misschien dat het daarom niet lukte om een video te uppen.

[ Voor 31% gewijzigd door Wii4all op 30-09-2008 13:11 ]

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier mensen al lid van een online-club?(ps3 versie)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2008 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Op dit moment niet, zat er naar te kijken, lijkt me wel lachuh....

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Balen zeg als je zo'n spel net hebt wil je verder.

Ik heb op dit moment gewoon geen tijd tussen al het LBP / wipeout geweld door om dan ook nog eens rustig tijd in die be a pro mode te steken....

Hopelijk vanavond weer een paar potjes doen.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 14:24

Dracul

Ooh yeah!

Gunner schreef op maandag 29 september 2008 @ 15:13:
Wat me opviel op Wikipedia: komt dit spel niet uit in Europa voor de pc?
De pcversie is volgens mij gewoon weer current-gen en heeft al vier jaar zo goed als geen wijzigingen gehad op zowel gameplay, grafisch en gamemodi gebied. Dit jaar komt heel verassend NBA 2K9 op de pc uit. Hopelijk is het zo'n succes dat 2K Sports hun NHL serie ook op pc gaat uitbrengen. Los van het feit welke serie je voorkeur heeft zou die concurrentie heel goed zijn voor de pcgamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Ik heb van het weekend eindelijk weer eens wat potjes nhl be a pro kunnen doen.

Toch nog 2 vraagjes:
Je begint in line 3, na een poosje schuif je op naar line 2, betekent dit ook dat je al met iets betere spelers speelt?
Ik heb nu echt het gevoel dat mijn speler de beste is en de anderen het niet af weten te maken.
Vaak kom ik op de goal af en dan pass ik de puck, vervolgens wordt hij misschien 1 op de 20 keer af gemaakt. Terwijl dat naar mijn idee best wat vaker zou mogen gebeuren.

Ik speel trouwens op de centre positie.

Ik verlies nu best vaak, we krijgen heel wat kansen, heel af en toe wordt hij benut, alleen vaker gebeurt het dat je een goal tegen krijgt :(

@Shiverzz nog bedankt voor de key btw!

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe hoger je komt in de scoring lines hoe "beter" je medespelers. De AHL is niet echt je van het en jij bent gewoon de beste van je team. Zorg dat je je stats op A houdt en speel opportunistisch. Ik ben bijvoorbeeld een Sniper op de Left Wing en schiet 8 van de 10x lekker zelf op goal. Dat mijn schotpercentage dan maar op 7% ligt zal mij aan mijn reet roesten aangezien mijn moyenne op 1 goal per game ligt en zodoende topscorer ben geworden in de NHL. Best aardig als rookie. Misschien toch maar op "all star" gaan spelen :P

Bottom Line: houd je positional play (gemakkelijk te doen), team play (iets moeilijker) en stats (assist of doelpunt is voldoende voor een A+ stat) in de gaten en je staat zo in de 3e line van je NHL team. En dan begint het pas echt leuk te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Ongeloofelijk. Gisteren was ik dus van line 3 naar line 2 geschoven.
Meteen geen pot meer verloren.
Ging lekker gisteren.
Begin nou ook te klimmen op de ranglijst, we stonden eerst 15e en nu inmiddels 8e.

Ik las ook op een ander forum dat als je een pass doet je de cpu speler door de 'X' button in te drukken dat ze dan direct zouden schieten. Of het echt werkt weet ik niet zeker...

Wat ik alleen wel klote vind, je hebt geen invloed op het pullen van de goallie.
Zondag sontd ik met 2-1 achter, kreeg behoorlijk wat kansen, met 48 seconden wordt mijn goallie gepulled precies op het moment dat de puck een beetje ongunstig valt.
Direct werd de 3-1 gemaakt, dat was wel minder.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Gisteren is patch 1.01 gereleased. Dit is wat er aangepast is:
Hi there, David Littman here.

We are in the process of putting the patches up for both the X360 and
the PS3.
PS3 Europe has already gone up, and PS3 North America and both X360
patches should be up within the next week or two.

First and foremost we have fixed the "dirty disc" message issue that
some people are seeing on the X360.
For the PS3, we have fixed the issue where there are sometimes white
flashes or flickers during gameplay.
So, if you have seen one of the above, you will be happy to know they
are fixed with the patch.

For most people though...the important fixes are in gameplay.
We have listened to all of you, and we have played the game ourselves
every day. While we couldn't make every fix that you asked for because
of time constraints, we did fix most of the big issues, and also
improved gameplay to be more authentic.

The jersey on the EASHL side select screen is more visible than
the team logo. This will make it easier for people to see when jersey
colors clash
Deking controls normal when shooting downscreen with "Always Up"
controls
Checking has been tuned so you will see less big hits from guys
that aren't traditionally known for hitting
Less CPU AI one-timers
Increased the height of dump ins, for a better dump and chase
game.
No more goals from flip dumps
Better CPU AI logic near offensive blueline so they don't go
off-sides as much
CPU goalie will not drag the puck back toward himself in a
shootout
We have fixed the goals from outside shots that people are
scoring. We have reduced shot accuracy when on the rush and when turning
quickly, and from far out. You will now have to be more conservative
when shooting on the rush. If you aim all the way to the left or right,
your shot will go wide a lot more. Try aiming more towards the middle to
hit the net from outside. This fixes the cross goal where you shoot back
the other way, and the goal that goes in with the "curve" animation, and
a few others. There's a reason NHL players don't shoot from outside on
the rush very often. Dumping or trying to set up is a better play unless
you have an odd-man situation.
We reduced the time it took to get control of the goalie by 1/3.
When line changes are set to auto, and a user changes
lines/defense manually between whistles, the line/defensive pair you
asked for will come out (or stay out).
If you have line changes off in Be a Pro, line change player
chatter will be turned off.
When using a defenseman in BAP, BAP player won't get stuck on
the bench and will be able to call for change
The EASHL will now go to continuous 5v5 overtime until one team
scores. This way nobody has to sit out, and you get to decide who wins
(this is now just like the NHL Play-offs)
The proper own-goal cut scene will be shown where the player who
scored on himself is upset.
All cut scenes should now show players sitting in their
respective team's bench.
Increase AI team aggressiveness and the likelihood of them
getting called for a penalty on an infraction.
If Vision Control is pressed, you do not throw a hit when in
front of the attacking net. This helps with rebound shots.
Increase the likelihood of a penalty if the stick hits the body
during a stick lift.
Reduce the accuracy of shots for penalty shots and shootouts.
Aiming for just inside the post is a lot tougher now
Along with these changes we are still working on the server side of
things to make sure that the EASHL and online play is always improving.
Keep checking our website for more information on the EASHL play-offs.

Thanks
-David Littman

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Wii4all schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 09:39:
For the PS3, we have fixed the issue where there are sometimes white
flashes or flickers during gameplay.
So, if you have seen one of the above, you will be happy to know they
are fixed with the patch.
Gelukkig, dacht al dat mn PS3 het aan t begeven was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Die update vind ik niet echt geweldig.

Wat gebeurt er nu:
De hoogte van de dumps is aangepast.

Als de CPU een penaly tegen heeft en jij bent aan het powerplayen.
Dan wil de cpu de puck dumpen.
Door de aanpassing gaat de puck te hoog en in de crowd.

Hierdoor krijgt de cpu nog een penalty tegen.
Het gebeurde gisteren 5 keer in 1 wedstrijd.

Nog iets, ik had een mooie manier om te scoren.
Helaas door de aanpassing lukt dit niet meer ;)
Was een afstandsschot in de krusing.

Doordat ik nu een paar mindere potjes heb gespeeld ben ik van de eerste naar de 2e lin verplaatst in de vancouver canucks. grrr.....

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Wii4all schreef op maandag 03 november 2008 @ 14:17:
Als de CPU een penaly tegen heeft en jij bent aan het powerplayen.
Dan wil de cpu de puck dumpen.
Door de aanpassing gaat de puck te hoog en in de crowd.

Hierdoor krijgt de cpu nog een penalty tegen.
Het gebeurde gisteren 5 keer in 1 wedstrijd.
Had ik toevallig vrijdag ook 1 keer (in 1 wedstrijd dan wel). Verder nog niet veel tijd gehad om uit te proberen wat de update brengt, zit midden in een verbouwing/verhuizing en quality time met de PS3 is momenteel erg schaars :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren is ook de patch voor de 360 online gekomen en mijn insziens een hele verbetering.

Ik speel alleen offline BAP. Accuracy is een stuk minder waardoor je echt gedwongen wordt om plays te maken. Meer penalties voor de CPU. Betere forechecking, betere AI bij de offensive blue line. Kortom, een heel andere feel aan de game en eindelijk lijkt het meer op een echte hockeywedstrijd zoals je die op NASN ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
ik heb dit spel al een tweetal weekjes niet meer gespeeld sinds LBP.

Als de intresse voor LBP een beetje afzwakt ga ik zeker weer verder met deze game...

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
yuk...pas weer een paar potjes gespeeld...maar het loopt niet...
Ben inmiddels van de 1 naar de 3e lijn gezat na een paar slechte resultaten.....

Ik zat te denken, ik had achteraf misschien beter een winger kunnen aanmaken ipv een central....
ik scoor vaker dan dat ik een assist heb...

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrew
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:44
Iemand enig idee of er ook een practice mode in de PC versie van nhl 09 te vinden is? Ik ben door de menu's gelopen, maar ik kan het nergens vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door yrew op 08-12-2008 10:03 ]

intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yrew schreef op maandag 08 december 2008 @ 10:02:
Iemand enig idee of er ook een practice mode in de PC versie van nhl 09 te vinden is? Ik ben door de menu's gelopen, maar ik kan het nergens vinden.
Ik heb na een maandje NHL09 weer opgepikt en ik zit er weer helemaal in. Kan niet wachten om naar huis te gaan om met mijn offline BAP left wing (schot rechts) Sniper in de 1e lijn van de Rangers te spelen (3e seizoen BAP). Speel het nu eigenlijk pas goed met de nieuwe patch en ik moet zeggen dat het echt een hele verbetering is. Niet langer meer over de blue line schaatsen, aanleggen en gelijk in de linkerbovenhoek een slapshot plaatsen maar echte plays proberen te maken en een hoop "dirty" goals scoren van in de slot. Het lijkt nu meer op een echte NHL game zoals je die zit op NASN.

Voor de liefhebbers, de Jersey Code is bekend! Voor de luie mensen, deze zit volgende week automatisch in de nieuwe Roster Update!

LW 10G 8G 6A 14PTS +2 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Ik had eergisteren een mooie pot...

Devils - canucks (waar ik tijdelijk zit todat ik rijp ben voor de wings)
eerst 3 periodes veel kansen over en weer paar hectische momenten voor de goals...

Overtime, ik probeer altijd gedurende een wedstrijd weleens een afstandsschot van net over de blauwe lijn te doen....dat mislukte jammergenoeg ;)

Kom op die goal af schaatsen...2 verdedigers voor de goal...eentje beetje links de andere rechts..
Ik denk ik haal uit, laag door het midden...en yes...daar ging ie tussen de benen van de goallie in overtime...

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 11:14:
[...]

Ik heb na een maandje NHL09 weer opgepikt en ik zit er weer helemaal in. Kan niet wachten om naar huis te gaan om met mijn offline BAP left wing (schot rechts) Sniper in de 1e lijn van de Rangers te spelen (3e seizoen BAP). Speel het nu eigenlijk pas goed met de nieuwe patch en ik moet zeggen dat het echt een hele verbetering is. Niet langer meer over de blue line schaatsen, aanleggen en gelijk in de linkerbovenhoek een slapshot plaatsen maar echte plays proberen te maken en een hoop "dirty" goals scoren van in de slot. Het lijkt nu meer op een echte NHL game zoals je die zit op NASN.

Voor de liefhebbers, de Jersey Code is bekend! Voor de luie mensen, deze zit volgende week automatisch in de nieuwe Roster Update!

LW 10G 8G 6A 14PTS +2 :*)
Hoe download je noou zo'n roster update, gewoon online gaan toch?
Afgelopen vrijdag kon ik niet online, omdat er volgens mij server onderhoud was bij EA.

Burp

Verwijderd

Wii4all schreef op maandag 22 december 2008 @ 14:23:
[...]

Hoe download je noou zo'n roster update, gewoon online gaan toch?
Afgelopen vrijdag kon ik niet online, omdat er volgens mij server onderhoud was bij EA.
Ik heb in het hoofdmenu een optie "Xbox live" en daar ergens onder een submenu kan ik de nieuwe rosters downloaden idd. Ik heb van de forums begrepen dat er de 23e weer een nieuwe is geupload i.v.m. dat Mats Sundin door de Canucks is ingelijfd.

Verder heb ik me de afgelopen dagen mogen bezig houden met de playoffs in mijn 3e offline BaP seizoen, tevens het 1e volledige seizoen na de patch die de accuracy dermate heeft verlaagd dat je nu wel plays moet maken.

Hoedanook, ik was met de NY Rangers als 1e in de conference en 1e overall geplaatst dus de eerste ronde tegen het relatief zwakke Tampa Bay. Toch met enige moeite na 6 wedstrijden door na de volgende ronde alwaar de Florida Panthers op me wachten.

Nu hebben die een goalie met de glove aan de rechterhand en op de een of andere manier heb ik daar in de NHL games altijd moeite tegen gehad wat resulteerde in een 2-1 achterstand in game 6. Mocht ik deze verliezen lig ik uit de race. Maar ik presteer het onmogelijke, met nog 8 seconden in de 3de periode schiet ik de puck in de korte hoek na een goed opgezette play. Ik sprong een gat in de lucht op de bank en we gaan door naar de 2e overtime waar ik er nog 1 inschiet na wat rommelwerk. Pfffffffffff, door naar game 7. Deze win ik met moeite, win de serie met 4-3 en we gaan door naar de volgende ronde tegen de Atlanta Thrashers.

Kovalchuk is niet echt op dreef en win deze serie met 4-1 waarna de Canucks wachten in de Stanley Cup finale. Ik heers op de ijsvloer maar moet toch 2 partijen met verlies laten en win de Stanley Cup in Vancouver in Game 6.

Ik weet het, het is een heel verhaal maar deze game grijpt je in zijn macht en elke keer is het van: "ah, nog 1 game, kan nog net."

Offline BaP (Pro-difficulty), seizoen 3 samenvatting:

Will H. LW SNP:

Seizoen: GP:82 G:53 A:38 PTS:91 ±:33
Playoffs: GP:24 G:22 A:9 PTS:31 ±19

Hart Memorial Trophy, Conn Smythe Trophy, Lester B. Pearson Trophy.

Op naar seizoen 4 alwaar ik nu Alternate Captain ben. Best geinig ineens zo'n "A" op je shirt. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Bij mij gaat het nu stukken beter...met als topprestatie een 5-1 winst tegen de dallas stars waarin alles lukte.

We staan nu 14e, op de rand van wel/geen playoffs geloof ik....in de conference sta ik 4e....

Ik ben inmiddels gepromoveerd tot de 1e linie....

Wanneer wordt je eingelijk naar je geselecteerde team verplaatst? Ik heb voor de red wings gekozen....

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
grmblll...net een paar goeie potjes achter de rug...5 winstpartijen en 1 verlies..
Wordt ik weer naar de eerste lineup gezet...
Win ik weer....had een assist....
Krijg ik ineens te horen dat ik weer terugmoet naar de 2e linie, omdat dat stats niet goed genoeg zijn.....AARGGGG....

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Topgame de EA NHL 2009. Heb het sinds kerst en ben alleen maar bezig geweest met de Be A Pro mode. Ben inmiddels in de AHL-affiliate van de San Jose Sharks, de Worcester Sharks, opgeklommen naar de eerste line. Het valt me vooral op dat scoren erg moeilijk is, en dan met name je teamgenoten laten scoren. Ik ben gegaan voor een center/playmaker, en dan verwachten ze dat je 60 assists maakt in je eerste seizoen (terwijl je op de derde line begint? :S). Nu zet ik vaak zat teamgenoten alleen voor de goal zodat ze hem er alleen nog maar in hoeven te pissen, maar meestal missen ze of schieten ze recht op de keeper.

Verder: op welke difficulty spelen jullie? Ik speel meestal op allstar, da's de op 1 na moeilijkste, toch?

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel op Pro moeilijkheidsgraad.

En je hebt gelijk, het scorend vermogen van je CPU medespelers is niet supergeweldig. Je hebt echt een sniper of powerforward nodig in de lijn waar je speelt. Ik ben zelf een sniper dus dat probleem los ik op door zelf veel te scoren. Maar mijn verwachte aantal assists in een jaar moet ik echt met pijn en moeite bij elkaar sprokkelen elk seizoen.

Tip: als er een open net is bij de tegenstander ALTIJD zelf die goal maken. Als je gaat passen krijg je een heel circus van passes etc. waarna de puck alsnog niet in het net beland. Gewoon die puck vragen, rushen en zelf in het netje leggen. Anders wordt het niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 13:33:
Ik speel op Pro moeilijkheidsgraad.

En je hebt gelijk, het scorend vermogen van je CPU medespelers is niet supergeweldig. Je hebt echt een sniper of powerforward nodig in de lijn waar je speelt. Ik ben zelf een sniper dus dat probleem los ik op door zelf veel te scoren. Maar mijn verwachte aantal assists in een jaar moet ik echt met pijn en moeite bij elkaar sprokkelen elk seizoen.

Tip: als er een open net is bij de tegenstander ALTIJD zelf die goal maken. Als je gaat passen krijg je een heel circus van passes etc. waarna de puck alsnog niet in het net beland. Gewoon die puck vragen, rushen en zelf in het netje leggen. Anders wordt het niks.
Ja ok, maar als je zoals ik zo stom bent om een playmaker te kiezen ben je dus altijd de lul. 60 assists haal je NOOIT, zelfs als je elke wedstrijd je teamgenoten 3 a 4x vrij voor de goal zet. Kom ik dan ooit in de NHL? Kheb wel de meeste goals en assists van mijn team, maar ik sta na 42 wedstrijden geloof ik op 10 goals en 12 assists, dus da's niet heel indrukwekkend. Bovendien heeft mijn team na 42 wedstrijden maar 60 goals gemaakt, en 65 goals tegen. Terwijl andere teams in de league rond de 140 goals zitten :D Daar kom je toch nooit tegenop? Sta nog wel net op een playoff plaats, maar er wordt gewoon te weinig gescoord.

Pro begin ik maar niet aan, dan vind ik er wat te weinig uitdaging in zitten. Allstar was in 2008 ook precies een lekkere difficulty voor mij.

edit: tip voor jou. Je kan je teamgenoten laten schieten met (R1) op de PS3 en om een pass vragen met (R2). Je kan dus een beetje controleren wat ze doen, maar zelfs dan scoren ze niks, met uitzondering van empty-netters. Ik ga wel eens bij een empty net vragen om een pass, dan pass ik hem door naar een ander en dan laat ik die gelijk schieten met R1. Toch weer een assist erbij :9~

[ Voor 10% gewijzigd door Vicarious op 02-01-2009 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Ik speel ook op pro.
Ik moet 50asists, en zit nu op 30 asists....(volgens mij pas ergens halverwege het seizoen...zit op 60 wedstrijden)

Hoe hoger je in de lijn komt, hoe makkelijker ze scoren dat wel ;)

Op alles heb ik A+ status behalve de asists...

De moeilijkheidsgraad is zo eigenlijk perfect voor mij...all star zal net te moeilijk zijn denk ik.

[ Voor 16% gewijzigd door Wii4all op 02-01-2009 14:33 ]

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Wii4all schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 13:47:
Ik speel ook op pro.
Ik moet 50asists, en zit nu op 30 asists....(volgens mij pas ergens halverwege het seizoen...zit op 60 wedstrijden)

Hoe hoger je in de lijn komt, hoe makkelijker ze scoren dat wel ;)

Op alles heb ik A+ status behalve de asists...

De moeilijkheidsgraad is zo eigenlijk perfect voor mij...all star zal net te moeilijk zijn denk ik.
Een seizoen heeft 82 wedstrijden, daarna komen de playoffs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Gisteren een mooie pot tegen de bluejackets ofzoiets...
Face off...
ik leg de puck terug...vraag hem terug...op de goal af....en pats goal...de snelste ooit voor mij...
Daarna..1-1
2-1 voor mij...
35 seconden te gaan...3e periode...goallie wordt gepulled...en jaar hoor 2-2...
ik balen...
toch proberen aan te vallen...
Paasje opzij...en hops eindelijk schoot een winger hem erin...3-2 voor mij...geweldig...was een mooie pot.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ik heb mijn playmaker de prullenbak ingedaan, het was te frustrerend gewoon :D Ben nu aan het experimenteren, heb nu behalve de offensive defenseman en de goalie alle types even geprobeerd. Ik vermoed dat de sniper en de powerforward me het beste zullen liggen.

Een dangler kan eigenlijk weinig, behalve snel en wendbaar zijn. Je hebt er helaas zo weinig aan als je zo zacht schiet dat de goalie alles tegenhoudt, en zo slecht richt dat alles wat je van meer dan 5m afstand schiet naast de goal verdwijnt.

Een grinder heeft vooral defensieve kwaliteiten, maar op de een of andere manier merk ik daar weinig van. Ik block niet opeens meer schoten en mn poke check is ook niet ineens beter ofzo, dus ik snap niet zo goed waarom ik deze zou moeten nemen. Nadeel is dat je +/- van 7 moet halen. Je krijgt een plusje als jouw team scoort terwijl jij op het ijs staat, en een minnetje als de tegenstander scoort als jij op het ijs staat. Aangezien mijn teamgenoten nauwelijks scoren wordt dat een lastig verhaal. Met een sniper kun je dat nog goedmaken omdat je zelf veel scoort, maar hiermee lukt dat niet.

Playmaker hebben we al gehad. Grootste nadeel is dat er van je wordt verwacht dat je veel assists maakt, maar je teamgenoten scoren daar te weinig voor. Halverwege het seizoen had mijn team 60 goals, gemiddeld 1,5 per wedstrijd. Dat terwijl er van mij 50 assists werden verwacht. Dat zou betekenen dat ik op bijna de helft van het totaal een assist zou moeten hebben gegeven...

Sniper speelt wel lekker. Hij is redelijk snel en kan goed schieten. Wat me wel tegenvalt is dat zijn slapshot power zo laag is, maar die kun je vrij snel upgraden. De sniper maakt vooral goed wat je teamgenoten tekort komen: scorend vermogen. Ik denk dat deze op de lange termijn de beste keuze is.

Power Forward is ook wel aardig. Het voordeel van een power forward is vooral dat hij ook goed kan checken, en checken is voor mij nog steeds de meest efficiente manier van verdedigen naast de passing lanes blokkeren. Poke check is vrijwel niet te doen, dus dan ram ik ze maar van de puck af. Nadeel is echter wel dat zijn nauwkeurigheid bij het schieten wat minder is, dus ik zal denk ik een stuk minder goals maken.

Defensive defenseman vind ik ook wel grappig om te spelen. Je bent vooral aan het verdedigen en komt nauwelijks in het aanvalsspel voor, maar je kunt wel zo'n 2 a 3 keer per wedstrijd een lekkere slapshot op goal geven. Hopelijk vliegt die er af en toe ook nog eens in :D En je leert nog eens een keer hoe je goed kan verdedigen, een van de moeilijkere onderdelen in NHL 09.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Ik sta op -7 ;) en aan het einde van het seizoen moet ik geloof ik op 50 staan, kan dat kloppen?

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Wii4all schreef op maandag 05 januari 2009 @ 09:20:
Ik sta op -7 ;) en aan het einde van het seizoen moet ik geloof ik op 50 staan, kan dat kloppen?
Dat lijkt me niet. Als forward krijg je alleen als grinder een doel mee van +7, als verdediger moet je +14 halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
ok....maar als je met 3-2 wint, dan krijg je dus +1...
Of telt zelf scoren/assist geven ook nog mee?
De laatste paar potten heb ik namelijk alleen nog maar gewonnen, dus als het goed is loop ik in..
Er zijn ook weleens potten geweest dat ik met 5-1 heb verloren.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een plus/minus van +50 is alleen voor de supersterren weggelegd. En dan moet je ook nog het overgrote deel van je wedstrijden winnen wil je dat halen.

Aan het gebrek van Slap Shot power zou ik me niet al te druk maken. Ik maak mijn doelpunten 9 van de 10x uit "the slot", het gebied voor het doel tot aan de faceoff cirkels. Dus werk aan je snap shot attributen. Dat levert op termijn het meeste op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Wii4all schreef op maandag 05 januari 2009 @ 10:01:
ok....maar als je met 3-2 wint, dan krijg je dus +1...
Of telt zelf scoren/assist geven ook nog mee?
De laatste paar potten heb ik namelijk alleen nog maar gewonnen, dus als het goed is loop ik in..
Er zijn ook weleens potten geweest dat ik met 5-1 heb verloren.
het gaat er alleen om of je ZELF op het ijs staat tijdens een goal. Als je dus 3 tegengoals krijgt terwijl je op de bank zit eindig je de wedstrijd met +/- op 0. Als je zelf 1x scoort, een assist geeft en tijdens jouw ijstijd een goal tegen krijgt, hou je +1 over (2x op het ijs tijdens een goal is +2 en 1x tijdens een tegengoal is -1).

Zelf sta ik meestal op een minus tot nu toe, aangezien ik moeite heb met scoren op allstar en mijn teamgenoten dat al helemaal niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 11:01:
Een plus/minus van +50 is alleen voor de supersterren weggelegd. En dan moet je ook nog het overgrote deel van je wedstrijden winnen wil je dat halen.

Aan het gebrek van Slap Shot power zou ik me niet al te druk maken. Ik maak mijn doelpunten 9 van de 10x uit "the slot", het gebied voor het doel tot aan de faceoff cirkels. Dus werk aan je snap shot attributen. Dat levert op termijn het meeste op.
Thanx voor de tip :) Kheb mn slapshot power eerst even tot 75 geupgrade (weinig experience points voor nodig), maar denk dat ik het daar voorlopig dan maar even bij laat. Je scoort vooral uit passes die je in de slot krijgt neem ik aan? Dus gewoon naar de slot schaatsen en hopen dat ze naar je passen/vragen om een pass en dan gelijk wristen/snappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds de patch probeer ik wel echte plays te maken. Maar voornamelijk schaats ik rond de slot idd. En als ik maar een beetje open sta vraag ik de puck en schiet ik op doel. Ik ga meer voor kwantiteit want ik schiet gemiddeld 8 a 9x per wedstrijd op goal (goed voor 1/3 van alles shots on goal meestal). En dan tel ik alle gemiste shots niet mee. Favoriete plek van mij is rechts van de goalie (vanuit mijn oogpunt). Maar soms vliegen ze op plekken erin waar ik niet eens mik. :P

Slap shot accuracy: 90
Slap shot power: 80
Wrist shot accuracy: 96
Wrist shot power: 91
(vergeet niet, na elk seizoen krijg je automatisch punten bij ongeacht je scores).

Zoals je ziet heb ik echt voornamelijk mijn wrist shot blijven upgraden met mijn punten in het begin. Nu ben ik zover dat dit soort dingen veel punten kost dus ik ben mijn schaatser aan het allrounden. Vandaar ook de wat hogere slap shot punten. Maar dit is echt iets pas van het allerlaatste seizoen. Verder ben ik nu bezig mijn passing en puck control op peil te brengen en ik merk wel dat ik beter pass en zo meer assists krijg. Ik sta inmiddels weer op 29 goals en 23 assists na 45 wedstrijden. En pas vorige wedstrijd mijn 1e hattrick van het seizoen gemaakt. Dus het is echt sprokkelen. Maar dat maakt het ook echter en maak je toch even dat vuistje als je er weer een puntje bij krijgt. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2009 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Wat ik moeilijk vind....mijn team play stats zijn de laatste tijd k u t..
kan iemand mijn vertellen wat ik daarvoor als playmaker moet doen?

Ik zorg voor heel veel passes voor de goal zodat de cpu gasten hem er alleen maar hoeven in te pissen.

Position score is altijd A en de stats zijn meestal ook wel rond de A, alleen die verdomde team play.
Hoe het komt is denk ik...als volgt:
Als ik de puck krijg en we zijn nog op onze eigen helft, dan schaats ik altijd zelf helemaal naar de andere goal toe, omdat ik dan niet aangevallen wordt, daarna pass ik pas. Als ik aangevallen wordt dan pass ik en dan vraag ik de puck weer terug. Wellicht dat ik nog meer moet passen tijdens een potje.

Wat is jullie easporstworld profile naam eigenlijk? Wellicht kunnen we elkaar toevoegen.
Mijne is: Ro_Bu

[ Voor 7% gewijzigd door Wii4all op 05-01-2009 12:45 ]

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ik speel op de PS3, jij ook? Heb nog geen online profiel iig... speel alleen offline.

Teamplay vermindert door de volgende oorzaken:
- Turnovers
- Te weinig passen
- Slecht meeverdedigen, ofwel geen take-aways en checks en blocked schoten etc
- Op het verkeerde moment een linechange. Alleen linechangen als de puck gedumpt wordt. Als je linechanget terwijl het andere team in de aanval is (om zo een minus te voorkomen bijvoorbeeld) wordt je hard gestraft in je teamplay punten.

Dus: zorg dat je genoeg passt, redelijk meeverdedigt en op het goede moment van line wisselt. Turnovers zijn altijd lastig om te voorkomen omdat je door je teamgenoten vaak in de problemen wordt gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Ik speel ook op de ps3.
Ik speel ook alleen maar offline, maar ik heb wat saves online gezet, wel geinige functionaliteit.

Bedankt voor de info.
Ik heb linechanges uit staan, ik speel liever de hele pot zelf ;)
Er staat inderdaad dat we veel turnovers bij mij zijn/teamgenoten

Ga vanavond eens kijken.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
ik vrees dat ik de playoffs niet ga halen...
Nog 13 potjes te gaan sta ik 3e in de conference...en 22 overall......
Zelfs als ik ze alle 13 win zal mn percentage niet voldoen.
Ik zelf ben niet bij de eerste 15 wedstrijden geweest, toen ik bij de canucks begon verloor ik meer potjes dan dat ik won...

Heb inmiddels 723 hits ;)

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wii4all schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 09:22:
ik vrees dat ik de playoffs niet ga halen...
Nog 13 potjes te gaan sta ik 3e in de conference...en 22 overall......
Zelfs als ik ze alle 13 win zal mn percentage niet voldoen.
Ik zelf ben niet bij de eerste 15 wedstrijden geweest, toen ik bij de canucks begon verloor ik meer potjes dan dat ik won...

Heb inmiddels 723 hits ;)
Sta je 3e in je Conference (Eastern of Western) of sta je 3e in je Division? Dat is wel een verschil aangezien de eerste 8 plekken in de Conference je recht geven op een Playoff plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Ik sta 3e in de division. en 12e in de conference....western conference

[ Voor 12% gewijzigd door Wii4all op 06-01-2009 12:27 ]

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Wii4all schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 12:26:
Ik sta 3e in de division. en 12e in de conference....western conference
Ik wou al zeggen :D 3e in je conference en 22e overall is namelijk onmogelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
met conference bedoelde ik divisie :)

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ach, balen, volgend seizoen beter :D Dan ben je er wel vanaf het begin bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Dat vind ik wel jammer van die lange seizoenen in amerika...
Het is leuk als je een winningstreak heb van 5 / 6 games, alleen je schiet er hooguit 1 plaats mee op.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Wii4all schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 14:18:
Dat vind ik wel jammer van die lange seizoenen in amerika...
Het is leuk als je een winningstreak heb van 5 / 6 games, alleen je schiet er hooguit 1 plaats mee op.
Later in het seizoen is dat wel minder inderdaad ja. Zaak is vooral om goed te beginnen, dan kun je later in het seizoen nog wel eens wat laten liggen. Als je in het begin al aardig achter loopt moet je wel heel goeie streaks halen om de playoffs nog te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Gister weer even verder gegaan met mn right wing sniper bij de Worcester Sharks. Inmiddels na een paar goals gepromoveerd naar de eerste line, maar daar presteer ik al 2 wedstrijden niets :( Wel 3x iemand vrij voor de goal gezet die op de paal schoot :(

Ook weer wat met mijn defensive defenseman gespeeld en dat gaat ook wel aardig. In 3 wedstrijden 2x een assist gegeven. Wel apart, ik pass en maak een line change, en pas zodra ik op de bank zat werd er gescoord. Geen plusje erbij dus, maar wel een assist. En ik wil plusjes! Moet op +14 komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de zoektocht naar meer realistische statistieken speel ik sinds vandaag met de volgende sliders, alleen met accuracy op 1:

http://www.operationsport...s-nhl-09-pro-sliders.html

Het spel wordt een stuk trager maar de 3e en 4e lijn krijgen nu ook minuten en het spelverloop is een stuk realistischer. Misschien iets voor de mensen die moeite hebben om het spel op default settings goed te volgen want je hebt nu meer overzicht en handelingstijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ik vind zelf de game al redelijk traag aanvoelen, en dan doel ik met name op de schoten. In eerdere games was een slap shot bijna een streep die je amper zag, nu heb je echt het idee dat je op de maan aan het slapshotten bent :D

Of de statistieken nou kloppen of niet vind ik niet zo heel relevant. Het gaat mij erom dat de game lekker aanvoelt en dat hij voldoende uitdaging biedt. De default settings op all star difficulty spelen dus vrij goed eigenlijk.

Overigens heb ik de lowscoring games volgens mij alleen in Be a Pro mode, als ik een normale game speel komen de goals iig een stuk beter in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:55

Player1S

Probably out in the dark

quick vraagje.

Is de "Be a Pro" modus hier wel uitgebreid (EA NHL 09).
vanavond NBA Live 09 en NHL 09 gekocht en ben eerst met NBA begonnen maar daarin kon je alleen losse wedstrijden spelen. In FIFA 09 speel je 4 seizoenen (nog te weinig) en geen Europees als je kampioen bent.....

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, wat is uitgebreid? Je begint in de AHL en als je een beetje de tips volgt begin je bij je NHL team. En dan is het gewoon veel wedstrijden spelen. Season en Play-offs zitten er in, alsmede de All-Star wedstrijd waar ik nu al 3x voor uitgenodigd ben. Verder zitten er geen randverschijnselen wat ze hopelijk volgend jaar wat uitbreiden. Het is eigenlijk de gewone game maar dan op 1 stek met je zelfgemaakte speler. Je krijgt een aantal doelstellingen aan het begin van het seizoen en dan is het schaatsen maar.

Maar de game zelf is erg verslavend. Het is niet voor niets the fastest game on ice. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Dit is de meest gespeelde game op mijn ps3 denk ik toch wel...
Het mooie van deze be a pro mode en ijshockey als een speler is toch wel, dat je maar met 5 man op het ijs staat, je krijgt dus de pcuk veel vaker dan je de bal in voetbal zou krijgen.

Wat vinden jullie eigenlijk de lastigste ploeg om tegen te spelen?
Ik heb altijd veel moeite met de anaheim mighty ducks...
Ze hebben een goeie verdediging, en ze waren haarscherp in het afmaken. De paar potjes die ik tegen ze speelde verloor iik beide.

Gisteren ben ik weer gedegradeerd naar de 2e linie.
Elke keer als ik promoveer dan speel ik 1 / 2 potjes wat minder en dan wordt je gelijk teruggezet GRMBBLL...

Ik kan toch nog als 8ste de playoffs halen...
Het zit zo..
ik sta 10de in de conference met 74 punten.
De nummer 9 en 8 hebben beide 79 punten.
Er zijn nog 13 potjes te gaan, waaronder tegen de nummer 8 nog een keer.
Ik heb dus nog een kans volgens mij.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Yup, dan heb je nog wel een kans, maar dan moet je zeker 8 a 9 wedstrijden winnen. Tis te doen maar wel lastig

Over tegenstanders: geen idee eigenlijk. Ik speel eigenlijk alleen Be A Pro offline en nauwelijks single matches of dynasty. Uit NHL 08 kan ik me herinneren dat ik moeite had met Vancouver (goede goalie en toen nog Naslund die ALTIJD scoorde), Calgary Flames (goede verdediging EN goede goalie en Jarome Iginla die ALTIJD scoorde) en de Ducks waren vaak lastig inderdaad. Ze hebben veel snelheid op het ijs (vooral in de verdediging) en ook een aardige goalie.

De rosters zijn wel ietsje veranderd, maar niet heel veel, dus ik vermoed dat dit in deze game niet veel anders zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 22:46:
Tsja, wat is uitgebreid? Je begint in de AHL en als je een beetje de tips volgt begin je bij je NHL team. En dan is het gewoon veel wedstrijden spelen. Season en Play-offs zitten er in, alsmede de All-Star wedstrijd waar ik nu al 3x voor uitgenodigd ben. Verder zitten er geen randverschijnselen wat ze hopelijk volgend jaar wat uitbreiden. Het is eigenlijk de gewone game maar dan op 1 stek met je zelfgemaakte speler. Je krijgt een aantal doelstellingen aan het begin van het seizoen en dan is het schaatsen maar.

Maar de game zelf is erg verslavend. Het is niet voor niets the fastest game on ice. :)
Zit er nog een limiet aan het aantal seizoenen dat je kunt spelen? In FIFA 09 is dit 4 en vind ik veels te weinig.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

L1nt schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 11:04:
[...]

Zit er nog een limiet aan het aantal seizoenen dat je kunt spelen? In FIFA 09 is dit 4 en vind ik veels te weinig.
Geen idee eigenlijk, nooit geprobeerd. Denk het niet omdat er in NHL een draftsysteem is.Elk jaaar kun je nieuwe random gegenereerde rookies draften en beter maken etc. Dat principe zou aardig onderuit gehaald worden door een maximum aantal seizoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Lachuh, krijg net een pm op easportsworld, dat mijn profiel, profiel van de dag wordt en of ik wat vragen wilde beantwoorden en naar een ea man wil terugsturen.

Ben benieuwd, zojuist gedaan.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Ben aan mijn eerste seizoen als een pro begonnen. Speel voor de Providence Bruins, AHL team voor de Boston Bruins.
3e wedstrijd eindelijks gescoort. Meteen 2x. :)

kun je trouwens ook getrade worden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

L1nt schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 23:43:
Ben aan mijn eerste seizoen als een pro begonnen. Speel voor de Providence Bruins, AHL team voor de Boston Bruins.
3e wedstrijd eindelijks gescoort. Meteen 2x. :)

kun je trouwens ook getrade worden??
Het schijnt wel te kunnen, maar ik heb het nog niet meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ja, het kan zeker. De kans daarop is wel een stuk groter als je eenmaal in de NHL speelt. In de AHL wordt bijna niet getrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

mmm NHL 09 lijdt helaas aan het zelfde syndroom als FIFA.
Het spel reageert nog steeds niet op de score.

Stond net 6-0 voor in de 3e periode met 6 minuten te gaan. Scoort de tegenstander alsnog. Gaan ze helemaal uit hun dak.
Vind het zo jammer dat daar niet realistischer op gereageert wordt. Blij dat ze scoren maar tevens beseffen dat het geen fluit uitmaakt.
Ook wanneer mijn team vervolgens de 7-1 maakt. Wordt gevierd alsof ze in de laatste minuut van de laatste wedstrijd in de stanley cup de winnende maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

L1nt schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 11:01:
mmm NHL 09 lijdt helaas aan het zelfde syndroom als FIFA.
Het spel reageert nog steeds niet op de score.

Stond net 6-0 voor in de 3e periode met 6 minuten te gaan. Scoort de tegenstander alsnog. Gaan ze helemaal uit hun dak.
Vind het zo jammer dat daar niet realistischer op gereageert wordt. Blij dat ze scoren maar tevens beseffen dat het geen fluit uitmaakt.
Ook wanneer mijn team vervolgens de 7-1 maakt. Wordt gevierd alsof ze in de laatste minuut van de laatste wedstrijd in de stanley cup de winnende maken....
ja zonde, dat zou toch makkelijk te programmeren moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyoonexk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 15:34

pyoonexk

Do you like Dags???

Wii4all schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 08:34:

Ik kan toch nog als 8ste de playoffs halen...
Het zit zo..
ik sta 10de in de conference met 74 punten.
De nummer 9 en 8 hebben beide 79 punten.
Er zijn nog 13 potjes te gaan, waaronder tegen de nummer 8 nog een keer.
Ik heb dus nog een kans volgens mij.
Je moet wel oppassen dat de huidige nummers 8 of 9 niet toevallig divisionleader is(kan in een zwakke division)
Omdat de divisionleaders altijd als de nummers 1 t/m 3 doorgaan naar de playoffs en de nummers 4 t/m 8 van de conference op puntenaantal.

iig succes!!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Gisteren de eerste 2 potjes van de resterende 13 weten te winnen...
1 na shootouts en de andere in regular time.
Sta nu 10e op 3 punten achterstand dacht ik.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Yay, gepromoveerd naar De NHL. Alleen spelen de Bruins behoorlijk slecht....staan er slecht voor. 1 wedstrijd verloren met 1-3, een wedstrijd 0-0 maar de shootout verloren. Echter daarna tegen de NY Rangers, 0-6 gewonnen....uit nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Even een vraagje over online spelen. Ben daar sinds gister mee begonnen, maar ik snap het niet helemaal.

Je hebt die EA Sports Hockey League, de EASHL, maar hoe werkt dat precies? Er werd aan mij gevraagd om een club te maken. Dat doe ik, en vervolgens ben ik het enige lid van een club. Maar hoe kan ik nou bij een andere club komen? Alleen als ik uitgenodigd ben? En hoe kan ik dan wedstrijden spelen? Nu doe ik altijd quick online ranked versus play, dan kom je tegen een random tegenstander van vergelijkbare rank te spelen, maar is dat dan hetzelfde als de EASHL?

Verder ook wat online ranked teamgames gedaan, dat is wel lachen. Dan kun je met meerdere spelers in 1 team zitten en speel je met je online Be a pro ventje. Ik vraag me alleen af hoe ik dat ventje dan weer beter kan maken, want dat is weer een andere dan die ik offline gebruik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Je hebt idd. volgens mij 2 verschillende profielen 1 voor online en 1 voor offline, moet je maar eens kijken bij de be a pro instellingen.

Met dat eashl kun je een team maken en dan andere teams uitdagen, is best wel grappig als je een vaste groep hebt die vaak online is.

Burp

Pagina: 1 2 Laatste