XFX 8800GT (Alpha dog) functioneert niet naar behoren

Pagina: 1
Acties:

• gwxjee
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-01-2019
Vandaag heb ik een videokaart upgrade gedaan, de aangeschafte videokaart is de 8800GT Alpha Dog Edition van XFX. Deze heeft 512 MB geheugen.
Nu zit ik het met het u wel bekende nvlddmkm probleem. Echter, normaal krijgt men die pas na een paar uur gamen oid. Ik krijg hem al als ik het control center van Nvidia ga. Er zit een animatie in die de performance/quality balans ondersteunt, bij deze animatie krijg ik de meldingen al. Soms krijg ik een bluescreen na een paar keer de nvlddmkm melding te hebben gezien.
Als ik 3dmark06 wil openen dan laad ie wel, maar zo gauw het de opengl textures moet laten zien (begin van scene 1) dan loopt de pc vast. Ook het starten van Counter-strike werkt niet, hij loopt meteen vast na het starten ervan.

Specs

- Ms 7093 (rs480m2) moederbord (socket 939)
- AMD Athlon 4200+ Toledo
- 1024 MB DDR PC3200 (dual, en 4 slots x 256 mb)
- XFX 8800GT Alpha Dog Edition (512MB)
- Realtek AC'97 onboard sound
- Antec Earthwatts 430W (moet voldoende zijn)
- Windows Vista Ultimate 32bit SP1
- 2 x 500 GB (Samsung en Seagate)
- 1 x IDE optical (HP dvd640)

Geprobeerde oplossingen

- Oude drivers verwijderd met DriverCleaner
- Kaart nogmaals gepositioneerd
- Extra 6pins voeding die in de kaart moet vervangen door het verloopje met 2 x molex
- Underclocken van memory en corespeed
- Temperatuur zo laag mogelijk (45c) gehouden
- Verschillende drivers, alle forceware vanaf 169
- Windows updates
- Windows XP Drivers (werkten niet)
- Testen van geheugen

Nu snap ik dat er meerdere topics zijn hierover, maar ik heb er geen gezien die zo snel de melding kreeg als mij, vandaar dat ik deze heb gestart. Ik hoop dat jullie kunnen helpen.

** Sinds heden heb ik dus weer Windows XP, zie een paar posts hieronder**

• gwxjee
Bump

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Niet zo snel kicken, er staat 24u voor ;)

Ik denk dat je nog kunt overwegen of de kaart het met een ander of schoon OS het ook nog doet. Als je nog ergens een schijf hebt liggen, installeer daar 's XP op en probeer het nogmaals. Heb je dan nog dezelfde problemen, dan ligt het aan de hardware.

• gwxjee
Exorcist schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 16:26:
Niet zo snel kicken, er staat 24u voor ;)

Ik denk dat je nog kunt overwegen of de kaart het met een ander of schoon OS het ook nog doet. Als je nog ergens een schijf hebt liggen, installeer daar 's XP op en probeer het nogmaals. Heb je dan nog dezelfde problemen, dan ligt het aan de hardware.
Heb XP erop gezet, maar nadat ik de driver installeer en ik reboot het systeem, dan krijg ik weer een crash. Net voordat de explorer start loopt ie vast.

*edit

Bij iedere driver die ik probeer is dit het geval. Update van chipset driver en sound driver mocht ook niet baten.

*edit2

Waar ik achter ben gekomen is dat mijn moederbord slechts PCI Express 1.0a ondersteunt. Op het moment van schrijven heb ik net een support ticket naar XFX verzonden. Ik vrees dat ik in die hoek de oplossing moet zoeken. Toch hoor ik graag wat jullie erover denken, dus aub post je reactie.

[ Voor 27% gewijzigd door gwxjee op 20-08-2008 03:25 ]

• gwxjee
De kaart is getest in een andere pc waar hij perfect wekte. Iemand nog een idee? De kaart is het dus niet

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
gwxjee schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 20:35:
De kaart is getest in een andere pc waar hij perfect wekte. Iemand nog een idee? De kaart is het dus niet
En andere computer is ook PCI-E 1.0a ? of is die wel 2.0 ?
Want anders heeft nog steeds weinig zin om in andere pc te testen...

Voeding genoeg ?

• gwxjee
geforce5_guy schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 20:40:
[...]

En andere computer is ook PCI-E 1.0a ? of is die wel 2.0 ?
Want anders heeft nog steeds weinig zin om in andere pc te testen...

Voeding genoeg ?
Die was 2.0, maar nu weet ik zeker dat de kaart goed werkt. De voeding zou genoeg moeten zijn, ik heb namelijk twee 12v rails. Een van 16a en de andere is 17a. Ook heb ik een post van iemand gezien op guru3d die de kaart werkend had met mijn type moederbord.

[ Voor 10% gewijzigd door gwxjee op 20-08-2008 21:40 ]

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
gwxjee schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 21:39:
[...]

Die was 2.0, maar nu weet ik zeker dat de kaart goed werkt. De voeding zou genoeg moeten zijn, ik heb namelijk twee 12v rails. Een van 16a en de andere is 17a. Ook heb ik een post van iemand gezien op guru3d die de kaart werkend had met mijn type moederbord.
Is er misschien en bios update? Misschien dat die wat fouten oplost waardoor hij wel goed werkt ?

• devguru
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-05 13:07
Ik heb exact dezelfde kaart als jou sinds een paar dagen. Mijn systeem (zie signature) trekt 350W @ full load. Je voeding kan dus het probleem niet zijn, mits in goede staat.

Wat je kunt proberen is een linux ubuntu cd'tje => vanaf cd opstarten. Kijk is of je in linux ook grafische problemen ervaart?

• Trinity_232
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-07-2025
gwxjee schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 21:39:
[...]
Ook heb ik een post van iemand gezien op guru3d die de kaart werkend had met mijn type moederbord.
Vraag eens hoe die dat gedaan heeft dan.

Verwijderd

devguru schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 21:39:
Ik heb exact dezelfde kaart als jou sinds een paar dagen. Mijn systeem (zie signature) trekt 350W @ full load. Je voeding kan dus het probleem niet zijn, mits in goede staat.

Wat je kunt proberen is een linux ubuntu cd'tje => vanaf cd opstarten. Kijk is of je in linux ook grafische problemen ervaart?
Ik heb deze kaart ook en ik had in het begin ook problemen met mijn voeding.
Ik had een 400watt voeding en Vista liep goed, maar zodra ik spel starte sloot me pc na 5 min zichzelf af.
Dit bleek ook door mijn voeding te komen.
Nu een voeding erin gezet van 550 watt en geen problemen meer.
Dus misschien dat het hier aan zou kunnen liggen.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

gwxjee schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 23:36:- Ms 7093 (rs480m2) moederbord (socket 939)
Dit is niet bepaald het meest ideale S939 bordje wegens de redelijk instabiele chipset die erop zit en het zou zomaar eens kunnen dat die niet lekker wil werken met wat nieuwere videokaarten ...
- Windows Vista Ultimate 32bit SP1
Zowel ATI als nVidia users hebben laatste tijd allerlei rare random crashes in Vista die nog niet verklaard zijn helaas. Misschien handig om te weten ook al ben je naar XP geswitcht.

Kan je ergens een nForce4 Ultra/SLI bordje regelen voor je 4200+ ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Pagina: 1