Vandaag heb ik een videokaart upgrade gedaan, de aangeschafte videokaart is de 8800GT Alpha Dog Edition van XFX. Deze heeft 512 MB geheugen.
Nu zit ik het met het u wel bekende nvlddmkm probleem. Echter, normaal krijgt men die pas na een paar uur gamen oid. Ik krijg hem al als ik het control center van Nvidia ga. Er zit een animatie in die de performance/quality balans ondersteunt, bij deze animatie krijg ik de meldingen al. Soms krijg ik een bluescreen na een paar keer de nvlddmkm melding te hebben gezien.
Als ik 3dmark06 wil openen dan laad ie wel, maar zo gauw het de opengl textures moet laten zien (begin van scene 1) dan loopt de pc vast. Ook het starten van Counter-strike werkt niet, hij loopt meteen vast na het starten ervan.
Specs
- Ms 7093 (rs480m2) moederbord (socket 939)
- AMD Athlon 4200+ Toledo
- 1024 MB DDR PC3200 (dual, en 4 slots x 256 mb)
- XFX 8800GT Alpha Dog Edition (512MB)
- Realtek AC'97 onboard sound
- Antec Earthwatts 430W (moet voldoende zijn)
- Windows Vista Ultimate 32bit SP1
- 2 x 500 GB (Samsung en Seagate)
- 1 x IDE optical (HP dvd640)
Geprobeerde oplossingen
- Oude drivers verwijderd met DriverCleaner
- Kaart nogmaals gepositioneerd
- Extra 6pins voeding die in de kaart moet vervangen door het verloopje met 2 x molex
- Underclocken van memory en corespeed
- Temperatuur zo laag mogelijk (45c) gehouden
- Verschillende drivers, alle forceware vanaf 169
- Windows updates
- Windows XP Drivers (werkten niet)
- Testen van geheugen
Nu snap ik dat er meerdere topics zijn hierover, maar ik heb er geen gezien die zo snel de melding kreeg als mij, vandaar dat ik deze heb gestart. Ik hoop dat jullie kunnen helpen.
** Sinds heden heb ik dus weer Windows XP, zie een paar posts hieronder**
Nu zit ik het met het u wel bekende nvlddmkm probleem. Echter, normaal krijgt men die pas na een paar uur gamen oid. Ik krijg hem al als ik het control center van Nvidia ga. Er zit een animatie in die de performance/quality balans ondersteunt, bij deze animatie krijg ik de meldingen al. Soms krijg ik een bluescreen na een paar keer de nvlddmkm melding te hebben gezien.
Als ik 3dmark06 wil openen dan laad ie wel, maar zo gauw het de opengl textures moet laten zien (begin van scene 1) dan loopt de pc vast. Ook het starten van Counter-strike werkt niet, hij loopt meteen vast na het starten ervan.
Specs
- Ms 7093 (rs480m2) moederbord (socket 939)
- AMD Athlon 4200+ Toledo
- 1024 MB DDR PC3200 (dual, en 4 slots x 256 mb)
- XFX 8800GT Alpha Dog Edition (512MB)
- Realtek AC'97 onboard sound
- Antec Earthwatts 430W (moet voldoende zijn)
- Windows Vista Ultimate 32bit SP1
- 2 x 500 GB (Samsung en Seagate)
- 1 x IDE optical (HP dvd640)
Geprobeerde oplossingen
- Oude drivers verwijderd met DriverCleaner
- Kaart nogmaals gepositioneerd
- Extra 6pins voeding die in de kaart moet vervangen door het verloopje met 2 x molex
- Underclocken van memory en corespeed
- Temperatuur zo laag mogelijk (45c) gehouden
- Verschillende drivers, alle forceware vanaf 169
- Windows updates
- Windows XP Drivers (werkten niet)
- Testen van geheugen
Nu snap ik dat er meerdere topics zijn hierover, maar ik heb er geen gezien die zo snel de melding kreeg als mij, vandaar dat ik deze heb gestart. Ik hoop dat jullie kunnen helpen.
** Sinds heden heb ik dus weer Windows XP, zie een paar posts hieronder**