Toon posts:

CPu TEMPS met 12C omhoog naar 2 weken vakantie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn specs:

CPU AMD athlon 4400+ stock 2.3 ghz nu 2.5ghz
RAM: 2 gig corsair value ram @667 mhz
HDD: 2x320 gig
MOBO: ECS c51gm-m ( CRAPY merk maarja :P)
GRAKA: xfx 9600 gt xxx alpha dog
coolermaster hyper tx 2 met zalman 92mm fan
5x coolermaster blue led 120mm casefans
behuizing: sharkoon revenge value
PSU: corsair vx450 (450 is ook Wattage)
me temps waren tot 4 weken geleden : 30/33C @ idle en 55/60 @load ( gamen) kamertemp 21C

nu zijn me temps opeens 45/48 @idle en 60/65 @ load in de tussentijd is er niemand op geweest
HOE KAN DIT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :(

ik heb al vandaag nieuwe coolermaster koelpasta gehaald maar dat zorgt alleen voor een temp daling @ load nu niet hoger dan 61C zelfs al zet ik me cpu fan op fullspeed maakt het niet veel uit

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag is dan nu ook : wat heeft dit veroorzaakt, kan het een onjuist lezing van de temps zijn, ik heb namelijk inde bios gechecked, met everest en speedfan en coretemp

Alvast antwoord op mogelijke vragen : nee er zit geen stof in de heatsink, en ook geen kabels in de weg
alles is zo als het was toen alles nog in orde was.
De koelpasta is nieuw , de cooler is juist geplaatst,

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:12

alm

Je kan gewoon je bestaande post aanpassen hoor, zoals de forum-regels voorschrijven.

Maar om op de vraag terug te komen, je zou eens met CPU-Z kunnen kijken of de corespanning e.d. nog wel goed staan. Wellicht is je BIOS na de vakantie zijn settings een beetje kwijt geraakt. Reset de BIOS-settings anders eens en stel alles opnieuw in.

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:02
Misschien is je computer nog de juiste spelling en grammatica aan het berekenen...

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

Verwijderd

Topicstarter
bedank voor de reacties ik zal ff me CPU-Z kijke
en ff de bios resette

Verwijderd

Topicstarter
core spanning is 1.32V hetzelfde als voor de vakantie, ik heb de bios gereset maar het heeft geen enkel resultaat.

wat zal er gebeuren als ik een amd 5000+ inbouw????????

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Volgens mij is alleen de idle temp omhoog (verschil tussen load lijkt mij kamertemp verschil).
Dus of de CPU draaid niet idle maar doet nog wat op de achtergrond of de CPU klokt in idle niet meer terug wat die daarvoor wel deed. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Topicstarter
dat kan ook maar ik vind het maar raar. Hij draait nu weer wat beter het was 5 minuten geleden nog 49/50 idle nu is het 45/47 ik heb de cpu fan op nu 100% staan

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:11
Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 21:29:
dat kan ook maar ik vind het maar raar. Hij draait nu weer wat beter het was 5 minuten geleden nog 49/50 idle nu is het 45/47 ik heb de cpu fan op nu 100% staan
Kijk eens voor de grap in taakbeheer of er geen applicatie zit die >50% CPU tijd zit te gebruiken? :9~

• alm

alm

Zou idd ff kijken naar wat The Mask ook al zegt, heb je niet opeens vreemde processen draaien in de achtergrond? Is er misschien een update geweest die dit tot gevolg heeft gehad... Is je virusscanner wel up-to-date?

• Phyc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-01 13:44
WEBsel schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 21:04:
Misschien is je computer nog de juiste spelling en grammatica aan het berekenen...
QFT!

Op deze manier voel ik me niet geneigd om enige hulp te bieden.

• Avalaxy
Phyc schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 21:31:
[...]

QFT!

Op deze manier voel ik me niet geneigd om enige hulp te bieden.
Zo erg is het toch niet? Vind het prima meevallen, heb ze veel erger gezien hier op GoT :P

Moest overigens wel lachen om de opmerking van WEBsel.

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal al gedaan, ik gebruik mcafee, alles is up to date.

Ik heb taakbeheer de hele tijd minimized draaien maar die geeft geen kick.
Geen rare of onbekende processen te zien alles ziet er gewoon uit.

Oh voor de lui die kritiek hebben op me spelling, maak je niet druk het is jouw probleem niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal eventjes uitleggen hoe mijn pc qua koeling werkt: Aan de achterkant heb ik een 120 mm fan als intake( buiten de kast zodat die meer verse lucht kan aanzuigen) dan de cpucooler met een 92mm zalman koeler erop, als intake aan de voorkant 120mm fan voor de hdd's en als outtake een 250mm fan aan de zijkant van de kast.

En op de bodem 1x 140 mm en 1x 120 mm om de warme lucht van de graka naar boven te blazen richting de zijfan

Verwijderd

Even tussendoor: er bestaat zoiets als een editknop op dit forum. Wil je wat toevoegen aan je vorige post, of wil je reageren op meerdere mensen tegelijk, gebruik dan aub die editknop ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 21:42:
Even tussendoor: er bestaat zoiets als een editknop op dit forum. Wil je wat toevoegen aan je vorige post, of wil je reageren op meerdere mensen tegelijk, gebruik dan aub die editknop ;)
IK ben nieuw hier en een beetje moe van de hele dag onderzoek plegen

Is het ZO! goed?

Verwijderd

Topicstarter
Nu is het best wel raar want nu game ik ( Test drive unlimited) en nu wordt de cpu niet warmer dan 52C
dit betekent dat de nieuwe koelpasta ze werkt wel doet, maar toch ik vind het maar raar.

ik zit er nu over na te denken morge Vista er opnieuw op te installeren, want dat doe ik toch om de 2.5 maand

• WEBsel
Felixkillercat, zou je een foto van de binnenkant van je pc willen plaatsen?
En heb je gekeken naar de historie van Windows Update?

Ik bedoel het niet gemeen hoor, over je spelling. Bij anderen is het wel tenenkromment.

[ Voor 21% gewijzigd door WEBsel op 18-08-2008 21:53 ]

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

Verwijderd

Topicstarter
WEBsel schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 21:51:
Felixkillercat, zou je een foto van de binnenkant van je pc willen plaatsen?
En heb je gekeken naar de historie van Windows Update?

Ik bedoel het niet gemeen hoor, over je spelling. Bij anderen is het wel tenenkromment.
OK maakt niet uit hoor van die spelling grap, maar ik zal een paar fotos plaatsen

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 21:44:
[...]

Is het ZO! goed?
Nee, want je post 6 minuten na dat je dit bericht hebt geplaatst nog een bericht, zonder de edit knop te gebruiken.
Ik zou toch nog maar even het reglement doorlezen als ik jou was.

http://specs.tweak.to/15535

Verwijderd

Topicstarter
uh hoe voeg je fotos toe aan je post?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 21:44:
[...]

Is het ZO! goed?
Nee want nu doe je het weer. Op mij reageren en vlak daarna nog eens.

Let er aub op ;)

Hoe je foto's kunt plaatsen staat in onze uitgebreide FAQ. Waarvan we verwachten dat je die leest.
Overzicht van UBB-codes #tag_img

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2008 22:08 ]

• Avalaxy
Je airflow is verkeerd. Zoals je het nu hebt is niet de manier hoe airflow werkt. Je moet van voor naar achteren doen, niet van 2 kanten richting elkaar, dat botst. Die fan achterin moet je dus omdraaien zodat het een outtake fan wordt. Die fan aan de zeikant moet je een intake van van maken. Verder wacht ik idd ook op de pics.

En wat HlpDsK bedoelt is de edit-knop rechtsboven je post, je maakt namelijk steeds 2 posts achter elkaar ;)

Verwijderd

Topicstarter
leonpwner1 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 22:06:
Je airflow is verkeerd. Zoals je het nu hebt is niet de manier hoe airflow werkt. Je moet van voor naar achteren doen, niet van 2 kanten richting elkaar, dat botst. Die fan achterin moet je dus omdraaien zodat het een outtake fan wordt. Die fan aan de zeikant moet je een intake van van maken. Verder wacht ik idd ook op de pics.

En wat HlpDsK bedoelt is de edit-knop rechtsboven je post, je maakt namelijk steeds 2 posts achter elkaar ;)
ok maar als ik de achterste fan als outtake gebruik zuigt hij de lucht voor de cpu cooler weg en das niet de bedoeling, de zijfan is niet dichtbij genoeg voor goede koeling direct op de cpu.

ik weet niet hoe je fotos toevoegt

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Oh voor de lui die kritiek hebben op me spelling, maak je niet druk het is jouw probleem niet.

Is het ZO! goed?
Alleen je toonzetting al... juist als je ergens nieuw bent zou je je iets meer moeten verdiepen in de richtlijnen/suggesties van zij die er al langer zitten danwel leiding hebben. Volgens mij heb je behalve een temperatuurprobleem ook een leesprobleem gezien de dubbelposts.

offtopic:
Moest net als leonpwner1 wel lachen om WEBsel's reply :)

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

Verwijderd

Topicstarter
spone schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 22:13:
[...]

[...]

Alleen je toonzetting al... juist als je ergens nieuw bent zou je je iets meer moeten verdiepen in de richtlijnen/suggesties van zij die er al langer zitten danwel leiding hebben. Volgens mij heb je behalve een temperatuurprobleem ook een leesprobleem gezien de dubbelposts.

offtopic:
Moest net als leonpwner1 wel lachen om WEBsel's reply :)
ja dat klopt wel wat je zegt, maar een leesprobleem heb ik inderdaad. dat maakt het lastig :(

Verwijderd

Topicstarter
foto's toevoegen lukt mij niet HELP please 8)7

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2008 22:29 ]

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
Kerel, doe in't vervolg nu eens edit. Een klein beetje moeite doen kan heus geen kwaad hoor.

Foto's zul je eerst ergens online moeten zetten waarna je deze kan includen mbv [ img ] tag.

• Avalaxy
Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 22:09:
[...]

ok maar als ik de achterste fan als outtake gebruik zuigt hij de lucht voor de cpu cooler weg en das niet de bedoeling, de zijfan is niet dichtbij genoeg voor goede koeling direct op de cpu.

ik weet niet hoe je fotos toevoegt
Ik denk dat je het principe van airflow dan niet snapt... Maar dat zien we wel zodra de foto's er zijn ;)
Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 22:28:
foto's toevoegen lukt mij niet HELP please 8)7
Overzicht van UBB-codes #tag_img

En foto's zelf even uploaden naar tinypic.com.

(vergeet niet op 'Check images' te klikken wanneer je de code voor foto's in orde hebt en je bericht wilt versturen.

Let daarnaast nou eens op dat je de EDIT knop gebruikt, dat is al 3x ofzo gezegd en je BLIJFT het doen.

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://imgcash5.imageshack.us/Himg517/scaled.php?server=517&filename=dsc02301jw5.jpg&xsize=640&ysize=480

ik heb gedaan wat er werd gezegd , ik heb de achterste fan als outtake en de zijfan als intake.
Resultaat 3 graden verschil

Afbeeldingslocatie: http://imgcash2.imageshack.us/Himg58/scaled.php?server=58&filename=dsc02294ad1.jpg&xsize=640&ysize=480

Afbeeldingslocatie: http://img133.imageshack.us/img133/8207/dsc02300hv3.jpg

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2008 23:02 ]

• WEBsel
Kan je je cpu-koeler niet andersom zetten? Of in elk geval dat plastic ding met fan, want de logische airflow is van voor naar achter, van links naar rechts.
(Hoewel dat nog niet verklaart wat er tijdens je vakantie met je computer is veranderd.)

Verwijderd

Topicstarter
WEBsel schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 22:59:
Kan je je cpu-koeler niet andersom zetten? Of in elk geval dat plastic ding met fan, want de logische airflow is van voor naar achter, van links naar rechts.
(Hoewel dat nog niet verklaart wat er tijdens je vakantie met je computer is veranderd.)
ik heb dat al geprobeerd maar dat maakt het alleen nog maar erger, ik ga morge vista opnieuw installeren ik hoop dat het probleem oplost.

• Avalaxy
Echt duidelijk zijn de pics niet, maar mkay... Om te beginnen moet je de CPU fan omdraaien! Het is geen outtake fan maar een intake fan. Ten tweede zou ik die fan aan de achterkant gewoon binnenin plaatsen en als outtake fan laten fungeren. Een fan op een dergelijke manier achterop je kast monteren tussen alle kabels is niet zo slim als je geen fangrail gebruikt...

Goed, fan aan de zeikant als intake fan gebruiken, maar dat doe je geloof ik al nu. Wat doen die 2 losse fans onderin je kast eigenlijk? Ik zie geen opening om lucht aan te zuigen, dus die fans lijken met erg nutteloos. Mocht er wel een opening zitten dan moet je zorgen dat dat intake fans zijn aangezien warmte altijd omhoog gaat - niet omlaag.

Tot slot zou je die kabels een netjes weg kunnen werken ;)

Verwijderd

Topicstarter
leonpwner1 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 23:03:
Echt duidelijk zijn de pics niet, maar mkay... Om te beginnen moet je de CPU fan omdraaien! Het is geen outtake fan maar een intake fan. Ten tweede zou ik die fan aan de achterkant gewoon binnenin plaatsen en als outtake fan laten fungeren. Een fan op een dergelijke manier achterop je kast monteren tussen alle kabels is niet zo slim als je geen fangrail gebruikt...

Goed, fan aan de zeikant als intake fan gebruiken, maar dat doe je geloof ik al nu. Wat doen die 2 losse fans onderin je kast eigenlijk? Ik zie geen opening om lucht aan te zuigen, dus die fans lijken met erg nutteloos. Mocht er wel een opening zitten dan moet je zorgen dat dat intake fans zijn aangezien warmte altijd omhoog gaat - niet omlaag.

Tot slot zou je die kabels een netjes weg kunnen werken ;)
wat je zegt weet ik allemaal ik heb het ook al geprobeerd maar zoals ik het in het begin had werkte het het beste. Maar ja ik zal dat morge ff opnieuw uitprobere want dit probleem begint me de strot uit te komen.
ik had namelijk redelijk wat geld er in gestoken om een zo koel en stil mogelijke pc te maken, en dan moet zon vaag k*tprobleem het weer verpesten

• Avalaxy
Even een 1337e paint gemaakt 8)

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/29epr9t.gif

Zo moet het, en niet anders. Fans omdraaien en dergelijken is allemaal fout ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Avalaxy op 18-08-2008 23:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
leonpwner1 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 23:10:

[afbeelding]

thanks man, ik print hem ff uit kan ik er mee aan de slag gaan.

kan het niet zo zijn dat me koelpaste ff in moet werken op de betreffende parts.

btw hij zit nu op 43 graden idle, het gaat dus de goede kant op nog 10c te gaan

Verwijderd

Topicstarter
leonpwner1 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 23:10:

[afbeelding]

zal ik voor de front intake anders mijn standaar sharkoon 140 mm fan gebruiken? die heeft namelijk meer luchtverplaatsing

en denk je dat ik met een accuboor 4 gaten kan boren voor additionele fans?

• -j-k-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-11-2025
Of je deze dus even wil gebruiken...

Afbeeldingslocatie: http://i335.photobucket.com/albums/m476/l102212/editbutton-1.jpg

Daarmee kan je dus je bericht aanpassen, waardoor je niet 2 berichten onder elkaar post. Als mensen dit topic doorlezen is het erg irritant om steeds 2 posts van dezelfde persoon onder elkaar aan te treffen.

Als je wilt weten hoe mensen plaatjes toevoegen gebruik je de "view" button om te zien welke code iemand gebruikt heeft.

Hoop dat het duidelijk is. Was de discussie aan het doorlezen maar ik ergerde me een beetje kapot :P

Edit: Als ik je trouwens nog een advies mag geven: Probeer eerst de fans die je nu hebt goed te positioneren in plaats van dat je er meer fans bij zet. Bij een slechte airflow is meer fans af en toe zelfs slechter dus denk gewoon logisch na. 2 principes: instroom = uitstroom en warme lucht weegt minder dan koude lucht.

[ Voor 23% gewijzigd door -j-k- op 18-08-2008 23:32 ]

Vimeo, YouTube

Verwijderd

Topicstarter
l102212 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 23:24:
Of je deze dus even wil gebruiken...

[afbeelding]

Daarmee kan je dus je bericht aanpassen, waardoor je niet 2 berichten onder elkaar post. Als mensen dit topic doorlezen is het erg irritant om steeds 2 posts van dezelfde persoon onder elkaar aan te treffen.

Als je wilt weten hoe mensen plaatjes toevoegen gebruik je de "view" button om te zien welke code iemand gebruikt heeft.

Hoop dat het duidelijk is. Was de discussie aan het doorlezen maar ik ergerde me een beetje kapot :P
komt in orde, maar het is momenteel een beetje chaotisch

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 23:27:
komt in orde, maar het is momenteel een beetje chaotisch
Eerst zien, dan geloven makker ...

1) De airflow hoort zoals op leonpwner1 z'n tekening. Geeft dat bij jou slechtere temps, dan heb je fans verkeerd om zitten of test je niet correct. Voorin frisse lucht aanzuigen en achteraan warme lucht uitblazen. De CPU koeler moet dus inderdaad (o.a.) omgedraaid worden zodat ie naar achteren blaast ...

2) De regels niet opvolgen levert alleen maar aversie op bij de tweakers die je willen helpen en dus is het in je eigenbelang om wel de FAQ te lezen en de regels te volgen. Als je nieteens de FAQ leest, maar wel 3x de vraag post hoe je plaatjes post - terwijl dat in de FAQ staat, dan verspil je een hoop goodwill en loop je de kans dat je topic gesloten wordt.

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• Avalaxy
Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 23:13:
[...]

thanks man, ik print hem ff uit kan ik er mee aan de slag gaan.

kan het niet zo zijn dat me koelpaste ff in moet werken op de betreffende parts.

btw hij zit nu op 43 graden idle, het gaat dus de goede kant op nog 10c te gaan
Dat kan zeker. Heb je je CPU heatsink er af gehaald dan? Een zogenaamde break-in kan 2 tot 3 graden schelen ja, en dat zal zeker nog gaan gebeuren :) Maar geen 10 graden ;) Duurt wel een tijd, denk aan 100 uur ofzo.

Als je bezig bent en je haalt je CPU heatsink er af (om hem te draaien), maak hem dan goed schoon (en je CPU ook) met alcohol en doe er daarna een heel dun laagje koelpasta op (zo dun mogelijk, maar wel op zo'n manier dat je de nikkel laag van de CPU net niet meer kunt zien). Vervolgens stevig vast zetten en klaar is kees.

Verwijderd

Topicstarter
leonpwner1 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 23:58:
[...]

Dat kan zeker. Heb je je CPU heatsink er af gehaald dan? Een zogenaamde break-in kan 2 tot 3 graden schelen ja, en dat zal zeker nog gaan gebeuren :) Maar geen 10 graden ;) Duurt wel een tijd, denk aan 100 uur ofzo.

Als je bezig bent en je haalt je CPU heatsink er af (om hem te draaien), maak hem dan goed schoon (en je CPU ook) met alcohol en doe er daarna een heel dun laagje koelpasta op (zo dun mogelijk, maar wel op zo'n manier dat je de nikkel laag van de CPU net niet meer kunt zien). Vervolgens stevig vast zetten en klaar is kees.
ok zal ik doen,ik gebruik wel iets anders als alcohol

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2008 00:12 ]

• Avalaxy
Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 00:04:
[...]

ok zal ik doen, kan ik inplaats van alcohol ook wasbenzine of terpetine gebruiken?
Hmm, dat durf ik niet te zeggen. Beiden zijn verdund, dus lijkt me niet handig. Het beste is zo puur mogelijke alcohol. Alles wat geen alcohol is blijft achter als residu en is dus slecht. De alcohol zelf verdampt. Boven de 80% is wel goed, liefst natuurlijk 95% oid ;) Hoewel het te betwisten is of dit veel uitmaakt.

Verwijderd

Topicstarter
leonpwner1 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 00:11:
[...]

Hmm, dat durf ik niet te zeggen. Beiden zijn verdund, dus lijkt me niet handig. Het beste is zo puur mogelijke alcohol. Alles wat geen alcohol is blijft achter als residu en is dus slecht. De alcohol zelf verdampt. Boven de 80% is wel goed, liefst natuurlijk 95% oid ;) Hoewel het te betwisten is of dit veel uitmaakt.
spiritus ook goed is 98%?

• Avalaxy
Spiritus is perfect :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank voor je hulp _/-\o_ , ik denk dat het me morgen wel gaat lukken. Spreek je later :)

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-01 14:45
Ontsmettingsalcohol werkt ook perfect :Y)

Je kan ook een fles Wodka gebruiken (om je mond fris te houden natuurlijk :Y) )

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Ik zou geen Terpentine of wasbenzine gebruiken, hier krijg je een vettig laagje van over je IHS en heatsink base en gaat het hele nut van koelpasta weer weg.

Verder viel mij op dat de CPU-koeler verkeerd om is geplaatst, het plastic kapje wat nu de kast in zit/wijst richting de voorkant moet achteraan de kast zitten om zo de koeling voor de VRM's etc. aan de linker kant van de socket te voorzien.

moeilijke woorden uit mijn post even door google heen halen of op wikipedia invoeren en mijn post is duidelijk :+

@ Misterdoom, waarom geen Absinth, 89,9% vol. je keel in gieten is lekker effectief als je dronken wilt worden ;) (wel even naar Rome gaan voor goedkope Absinth :+)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
misterdoom schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 00:18:
[...]

Ontsmettingsalcohol werkt ook perfect :Y)

Je kan ook een fles Wodka gebruiken (om je mond fris te houden natuurlijk :Y) )
Wiethoofd schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 00:20:
Ik zou geen Terpentine of wasbenzine gebruiken, hier krijg je een vettig laagje van over je IHS en heatsink base en gaat het hele nut van koelpasta weer weg.

Verder viel mij op dat de CPU-koeler verkeerd om is geplaatst, het plastic kapje wat nu de kast in zit/wijst richting de voorkant moet achteraan de kast zitten om zo de koeling voor de VRM's etc. aan de linker kant van de socket te voorzien.

moeilijke woorden uit mijn post even door google heen halen of op wikipedia invoeren en mijn post is duidelijk :+

@ Misterdoom, waarom geen Absinth, 89,9% vol. je keel in gieten is lekker effectief als je dronken wilt worden ;) (wel even naar Rome gaan voor goedkope Absinth :+)
dat kan ook maar ik kies eventjes voor wat ik momenteel in huis heb en das dus spiritus

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 00:25:
dat kan ook maar ik kies eventjes voor wat ik momenteel in huis heb en das dus spiritus
is 'helaas' niet anders, werkt verder perfect, aceton (nagelakremover) zou ook nog gekund hebben.

Verder mijn post ook verder doornemen, en houdt ook rekening met de kamertemperatuur 2 weken geleden en nu!!

• jitter
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-09-2022
Volgens de handleiding van Arctic Silver kan ook een xyleen bevattende reiniger gebruikt worden. Dit zit o.a. in carburateurreiniger en remmenreiniger. Heb ik gebruikt en werkt voor m'n gevoel makkelijker en sneller dan alcohol en laat ook niets achter. Het vervliegt tevens veel sneller.

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

Wiethoofd schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 00:30:
[...]

is 'helaas' niet anders, werkt verder perfect, aceton (nagelakremover) zou ook nog gekund hebben.

Verder mijn post ook verder doornemen, en houdt ook rekening met de kamertemperatuur 2 weken geleden en nu!!
yup aceton werkt perfect, zelfs al is de koelpasta zo opgedroogd (ik herstel soms pc ,dan kom je wat tegen) wel oppassen bij de oudere amds dat je de kussentjes waar je koelblok op rust er niet meer afwrijft, aceton eet de lijm op :s

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu de juiste setup gemaakt en de pasta vervangen( voor de 4e keer ) nu is de startemp als ik gelijk in de bios kijk tussen de 36/40 c . Als ik windows vista boot is de temp tussen de 43 en 50c @ 2.5 ghz, het is misschien wel acceptabel voor mijn processor maar ik ben nog niet tevreden gezien het feit dat ik het beter heb gehad.

als test ga ik ff een uur of 2 gamen en dan zie ik wel wat de max temp is en of de koeling ze werk goed doet on der full load

• alm

alm

Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 12:39:
als test ga ik ff een uur of 2 gamen en dan zie ik wel wat de max temp is en of de koeling ze werk goed doet on der full load
Daar heb je programma's als Orthos voor hoor, daarmee kun je je CPU maximaal belasten en dan zien wat de maximale temperatuur is. Je ziet hiermee ook of de CPU de fout in gaat.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 12:39:
Je koelpasta moet ook inwerken!! Dit zal misschien 1 à 2 graden schelen, maar toch.

Verder een nieuwe foto van de binnenkant van je kast kan ons nog meer tips geven voor dingen waarmee je je airflow kan verbeteren.

Als je je CPU-koeler al om hebt gedraaid zou je nog een 120mm casefan achterin op je achterkastwand kunnen schroeven zodat je outtake nog effectiever werkt. Je cpu-fan blaast nu in de loze ruimte onder je voeding, een fan direct achter je cpu-fan zuigt de warme lucht weer uit die loze ruimte waardoor je kast intern koeler blijft.

Verwijderd

Topicstarter
alm schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:08:
[...]

Daar heb je programma's als Orthos voor hoor, daarmee kun je je CPU maximaal belasten en dan zien wat de maximale temperatuur is. Je ziet hiermee ook of de CPU de fout in gaat.
Wiethoofd schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:13:
[...]

Je koelpasta moet ook inwerken!! Dit zal misschien 1 à 2 graden schelen, maar toch.

Verder een nieuwe foto van de binnenkant van je kast kan ons nog meer tips geven voor dingen waarmee je je airflow kan verbeteren.

Als je je CPU-koeler al om hebt gedraaid zou je nog een 120mm casefan achterin op je achterkastwand kunnen schroeven zodat je outtake nog effectiever werkt. Je cpu-fan blaast nu in de loze ruimte onder je voeding, een fan direct achter je cpu-fan zuigt de warme lucht weer uit die loze ruimte waardoor je kast intern koeler blijft.
die programmas ken ik , maar ik game meestal dus probeer ik het hier mee ik heb al wat resultaten: tijdens gamen wordt die niet warmer dan 57C dat is dus zeer acceptabel want eerst was het 65C

ik heb een 120 mm aan de achterkant als outtake en ook de psu fan als outtake ( 2x 120 mm fans totaal )

maar ik koop binnenkort een nieuwe accuboor dan boor ik wel ff een nieuwe 120 mm aansluiting in de bovenkant van me case, om de opgestegen warme lucht af te voeren
Pagina: 1