PC heeft ineens geen internet meer?

Pagina: 1
Acties:

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:28
Hoi,

We hebben 3 pc's op de router aangesloten maar nu krijgt 1 pc ineens geen verbinding met internet meer tot stand. Wel met de router zelf. Als ik vervolgens herstellen probeer dan krijg ik steeds de melding dat het legen van de dns mislukt en dat ik contact met de berheer der op moet nemen. Probeer ik het zelf met flushdns dan staat er: "Kan de DNS-omzettingscache niet leegmaken: Functie mislukt tijdens uitvoering."

Ook systeemherstel bied geen oplossing. Hoe kan dit inene? En beter nog hoe los ik dit op want om nou heel de pc te formatteren door één of andere windows error?

Op de pc staat windows Xp en we gebruiken een linksys router

[ Voor 4% gewijzigd door Kaasje123 op 18-08-2008 17:36 ]

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
kijk even of de dns-service wel gestart wordt.

verwijder ook'n keer de NIC uit devicemanager, en laat hem opnieuw installeren

edit: en uninstall alle firewallmeuk die je hebt, een aantal googlesearches wijzen ook in die richting:
http://www.google.be/sear...dens+uitvoering.%22&meta=

[ Voor 50% gewijzigd door the_stickie op 18-08-2008 17:40 ]

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:48

franssie

Save the albatross

klinkt een beetje als : ping/tracert werkt, rest niet!

Kan je wel pingen?

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:28
Dns werd gestart firewalls (windows eigen firewall) had ik inderdaad al uitgeschakeld maar opnieuw installeren deed de truuk. Ik was alleen bang dat ik de cd er niet meer van kon vinden dus ik was al bang voor een dergelijke oplossing maar hij is gevonden en het is gelukt. Bedankt!

Verwijderd

Wat staat er in de event log allemaal?