Toon posts:

ping/tracert werkt, rest niet!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Gister heb ik maar eens weer een format gedaan, en heb toen WinXP Professional SP3 geïnstalleerd.
Alles prima verlopen, alleen het internet werkt niet.

Alles buiten tracert/ping werkt niet, als ik bv. naar tweakers.net ping dan blijkt dat ik wel gewoon met het internet ben verbonden. Ik heb mijn firewall uitstaan, en dit probleem is er niet bij andere computers op het netwerk.

Intel Core 2 Duo E6750
Asus P5K

(Heb alle drivers natuurlijk geïnstalleerd)

Alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg trouwens ook gewoon een goed ip van mijn router

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-03 11:01

r0b

Hoezo 'blijkt dat je dan wel gewoon met het internet verbonden bent'? Krijg je een reply? Zoja; werkt http://216.239.59.104/ (google.nl)?
Staat er een proxy ingesteld in IE? (Internet Options > Connections > LAN settings > "Automatically detect settings" uit en "Use a proxy ...." uit)

Verwijderd

Ping je naar de naam T.net of het IP?

Verwijderd

Topicstarter
r0b schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 12:26:
Hoezo 'blijkt dat je dan wel gewoon met het internet verbonden bent'? Krijg je een reply? Zoja; werkt http://216.239.59.104/ (google.nl)?
Staat er een proxy ingesteld in IE? (Internet Options > Connections > LAN settings > "Automatically detect settings" uit en "Use a proxy ...." uit)
Het blijkt dat ik wel gewoon met het internet verbonden ben omdat ik inderdaad een reply krijg.
Heb geen proxy, en settings staan verder ook goed. http://216.239.59.104/ (google.nl) werkt niet in internet explorer, maar ping 216.239.59.104 / google.nl werkt gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 12:27:
Ping je naar de naam T.net of het IP?
Beide werken.

Verwijderd

Topicstarter
"Er is een probleem met de catalogus van WInsock-providers op deze computer gevonden"
Deze computer moet mogelijk opnieuw worden opgestart om de netwerkverbinding te herstellen.

Na reboot nog steeds hetzelfde probleem.

Verwijderd

Wat voor netwerk confiruratie heb jij (provider, modem/router)?

Verwijderd

Topicstarter
Mischien dat je hier iets aan hebt: http://conjobomama.nl/xpnetdiag.xml

En ik heb een tele2 modem / belkin router

Verwijderd

Maar dat tele2 modem is toch ook een router? Waarom dan nog die 2e?

Heb je je netwerk handmatig is gesteld of XP default?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 12:49:
Maar dat tele2 modem is toch ook een router? Waarom dan nog die 2e?

Heb je je netwerk handmatig is gesteld of XP default?
tele2 modem is 2slots, en heb er 4 nodig.
XP default!

Verwijderd

Je gebruikt die Belkin dus als switch? Of deelt die Belkin de IP nummers uit?

En ik neem aan dat voor de re-install alles perfect werkte met gelijke settings?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 12:55:
Je gebruikt die Belkin dus als switch? Of deelt die Belkin de IP nummers uit?

En ik neem aan dat voor de re-install alles perfect werkte met gelijke settings?
Belkin deelt ze uit ja, en voor de re-install werkte alles perfect met de gelijke settings!

Verwijderd

Dit is heel vaag...

Heb je bij meer sites dat pingen zowel met naam als IP nummer werkt? Of alleen bij T.net?

Probeer ook eens triviale zaken als kabels in andere poort stoppen en Belkin/Tele2 modem herstarten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 13:00:
Dit is heel vaag...

Heb je bij meer sites dat pingen zowel met naam als IP nummer werkt? Of alleen bij T.net?
Probeer ook eens triviale zaken als kabels in andere poort stoppen en Belkin/Tele2 modem herstarten.
Beide werken, en heb al verschillende poorten gebruikt. Na een reboot werkt het internet voor ongeveer 20 seconden, maar dan krijg ik weer hetzelfde probleem. Al gaat het wel erg traag...

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 13:02:
Na een reboot werkt het internet voor ongeveer 20 seconden, maar dan krijg ik weer hetzelfde probleem.
Reboot van de PC of de Belkin/Tele2?

Heb je die laaten al gereboot?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 13:04:
[...]

Reboot van de PC of de Belkin/Tele2?

Heb je die laaten al gereboot?
reboot van PC, en heb router/modem ook al gereboot.
zonder resultaat.

Verwijderd

Topicstarter
Ik brand wel even een nieuwe windows XP, ik word hier een beetje moe van :(
Tot over een uurtje!

Kijk, dit had je natuurlijk prima in je vorige bericht kunnen plaatsen door middel van de edit button..

[ Voor 37% gewijzigd door Equator op 19-08-2008 07:08 ]

Verwijderd

Ik zou eens proberen om die Belkin uitsluitend als switch te laten werken en het Tele2 modem alles te laten regelen (DHCP).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 13:11:
Ik zou eens proberen om die Belkin uitsluitend als switch te laten werken en het Tele2 modem alles te laten regelen (DHCP).
Het probleem is toch echt windows, deze set-up werkt al bijna 2 jaar probleemloos.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-03 11:01

r0b

Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 12:41:
"Er is een probleem met de catalogus van WInsock-providers op deze computer gevonden"
Deze computer moet mogelijk opnieuw worden opgestart om de netwerkverbinding te herstellen.

Na reboot nog steeds hetzelfde probleem.
Download & draai dit eens: http://www.softpedia.com/...ents/WinSock-XP-Fix.shtml

Verwijderd

Topicstarter
De installatie duurt nog circa: 39 minuten. :p
toch bedankt.

Verwijderd

Blijkbaar werkt het op andere compu's wel?

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Was gelijk ook waar ik aan dacht inderdaad.

Vicariously I live while the whole world dies

• jories
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-01 17:33
Dit probleem heb ik ook met een computer die ik moet maken. Ik zit er hier nu al een paar uurtjes mee te klooien met die winsock hulpmiddelen maar niets werkt. Het is begonnen met aantal updates die zijn vrijgegeven op 14 augustus via windows update. Het lijkt er meer en meer op dat een format de enige mogelijkheid wordt...

Edit: In veilige modus werkt het blijkbaar wel. Hitman Pro er eens op los laten, misschien haalt het wat uit

[ Voor 14% gewijzigd door jories op 18-08-2008 17:02 ]

Verwijderd

probeer anders eens:
netsh winsock reset
het kan ook zijn dat voor je router je MTU te hoog staat zet deze eens wat lager:
netsh interface ipv4 set subinterface "1" mtu=576 store=persistent
waar 1 staat voor de naam van je lan
mtu=1500 dit default verander dit eens naar 576

• jories
ik dacht eerst ook aan de router, maar de pc staat in een gezinsnetwerk met 3 andere pc's die wel allemaal perfect werken. Ook bij mijn thuis blijft het probleem hetzelfde met een andere router. Ik wacht nu af wat Hitman Pro oplevert

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zo te lezen zou het goed met een vrij nieuwe windows update te maken kunnen hebben. De TS heeft sp3 draaien en een andere user hier updates van rond 10 augustus.

Kijk eens in je IE naar je security zone voor je internet, die zou op medium moeten staan.

[ Voor 22% gewijzigd door Viper® op 18-08-2008 17:33 ]

• jories
In veilige modus werkt het internet, maar eens gewoon opgestart niet meer. Als ik van men laptop ping naar de pc in kwestie dan zie ik wel dat die het pakketje aankrijgt, maar niets uitstuurt. En die netsh commando's helpen niets

• jories
misschien helpt een hjt-log:

Edit: Probleem opgelost met een Windows systeem herstel. De eerste keer wou dit echter niet lukken...

[ Voor 99% gewijzigd door jories op 19-08-2008 13:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
2009 begint goed want ik zit weet met het zelfde probleem.
Ik heb mijn pc al een paar maand goed aan het lopen met Windows XP SP3 maar toch kreeg ik vanmiddag weer de WinSock error..

Ik heb winsockfix al geprobeerd maar het heeft niet geholpen.

jories" heeft dit probleem opgelost door een systeem herstel, maar dit kan helaas niet omdat ik systeem herstel blijkbaar niet aan had staan :<

Iemand een idee?

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:11

allure

Titaan fase 2/3

Is de driver van je NIC wel up to date?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:36
How to determine and to recover from Winsock2 corruption in Windows Server 2003, in Windows XP, and in Windows Vista

Ik ben hier ook een keer 3 uren mee aan het klooien geweest, uiteindelijk via google dit artikel gevonden waarna het binnen een paar seconden opgelost was.
Pagina: 1