Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveller
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-12-2022
Ik denk erover om een MSI VR601 laptop te kopen bij Informatique voor 459 euro. Deze laptop is uitgerust met o.a:
  • Intel Celeron Dual Core T1400 (1,73GHz, 512KB L2 Cache, 533MHz FSB)
  • 2 GB RAM
  • Intel GMA X3100 (shared memory)
De laptop wordt geleverd met Vista Home Premium. Ik heb net met Informatique gebeld met de vraag wat de Vista prestatie index van die machine is, maar kreeg als antwoord dat ze dat niet konden zeggen omdat ze geen demo model hadden staan.

Nu heb ik begrepen dat vooral de L2 cache-grootte en het RAM 1veel invloed heeft op de prestaties van Vista. Mijn vraag is dan ook: draait Vista een beetje fatsoenlijk op deze specs, of kan ik beter XP installeren? (of misschien nog rigoreuzer: een laptop met dikkere CPU zoeken?).

"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt er aan wat je weer gaat doen in vista, maar gewoon voor wat surfen text verwerken is het wel voldoende. zelfs in vista. Het is een celeron gebaseerd op de core architectuur, dus hij zou redelijk rap moeten zijn. Als je kan, zou je kunnen upgraden naar 4GB wat voor vista wel erg lekker is.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2008 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:01

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

waar wil je de laptop voor gebruiken? gamen? internet?
voor gewoon wat internetten en chatten lijkt hij me wel goed zat, voor gamen zou ik een betere cpu en videokaart nemen.

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:21
Ik heb een T2330, met volgens mij maar 1,6GHz met welliswaar 3GB maar loopt verder perfect.

Mijn CPU krijgt een 3,5 van de maximale 5,9.. Voor surfen, tekst verwerken, film kijken, lichte spellen en een beetje dreamweaveren werkt het meer dan snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 16:49:
Ligt er aan wat je weer gaat doen in vista, maar gewoon voor wat surfen text verwerken is het wel voldoende. Als je kan, zou je kunnen upgraden naar 4GB wat voor vista wel erg lekker is.
Ben het inderdaad met je eens het ligt er net aan wat je met de laptop gaat doen.

Maar bedenk wel dat 4GB NIET gaat werken in een 32bit cpu d.w.z. hij ziet er maar 3GB van..
mijn advies is dan ook als je gaat upgraden laat er dan 1GB bij plaatsen daar zul je meer aan hebben
dan 4GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het NIET met jouw eens. :P

Je ziet meer dan 3 gig. Zeker met dit systeem zul je makkelijk 3,5~3,7GB zien. Het ligt er namelijk alleen maar aan wat er verder in je systeem zit. Verder als je ooit over gaat naar 64bit, dan heb je toch de rest van de mb's ook direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveller
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-12-2022
De laptop zal gebruikt worden voor surfen, ms office, lokale apache / mysql server met php5, photoshop (ligt webdesign-werk). Ik game nooit. Maximaal geheugen is 2GB. Wordt 2 van de 4GB RAM niet gebruikt voor Superfetch? Ik dacht dat Vista zelf maar 2GB nodig had. Wie van jullie draait nog XP? Ik ben er tevreden mee en daarvoor is de machine zeker goed genoeg :) Welke problemen zou ik de komende 3, 4 jaar kunnen verwachten? (daarna koop ik toch weer een nieuwe)...

"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07 13:15
Al eens gekeken naar de Notebook Best Buy Guide?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04 16:39

bogy

Show me what u got!

misschien wat oud nieuws ...

maar voor degenen die tweedehands dit ding gaan kopen; de cpu is géén echte dual core ... er is namelijk maar 1 van de twee Cores unnlocked.

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

bogy schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 02:50:

maar voor degenen die tweedehands dit ding gaan kopen; de cpu is géén echte dual core ... er is namelijk maar 1 van de twee Cores unnlocked.
Mooie schop hoor, maar volgens de Intel site is het toch echt een dual-core..
# Dual Core
# Intel® EM64T 1
# Execute Disable Bit 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:04
bogy schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 02:50:

Nee, het is echt een dual core. Wellicht ben je in de war met de Core Solo T1400 welke wel een single core is en dezelfde code heeft. Welkom in het bos van Intel processoren en hun benamingen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07 12:45
Mijn CPU krijgt een 3,5 van de maximale 5,9
Heb ik weer wat geleerd. Ik vroeg me al af waarom ie bij mij met of zonder overklok gewoon op 5.9 bleef staan :+

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.Sjoerd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 21:17:
[...]

Heb ik weer wat geleerd. Ik vroeg me al af waarom ie bij mij met of zonder overklok gewoon op 5.9 bleef staan :+
offtopic:
een verkapte kijk mijn pc eens kont schoppen opmerking? :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07 12:45
nee hoor, ik vroeg 't me af en hier staat 't antwoord :)

specs

Pagina: 1