She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.
AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2
Zie ook mijn ondertitel.
12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Zucht, had ik gisteravond maar iets beter gekeken dan had mijn pc nu als een zonnetje gedraaid
She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.
Ik heb laatst nog een data recovery topic gezien, even zoeken dus.
Ervaringen harddisk recovery bedrijven
[ Voor 11% gewijzigd door P5ycho op 18-08-2008 10:44 ]
12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Een RMA procedure omdat je zelf een stomme fout hebt uitgehaald? Niet dat ik heilig ben, maar dat vindt ik wel erg ver gaan...paradoXical schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 10:41:
Vraag me af waar ik dat het beste kan doen en wat de kosten hiervan zijn. Ik kan eventueel een RMA procedure starten, maar dan is mijn data waarschijnlijk kwijt.
Zucht, had ik gisteravond maar iets beter gekeken dan had mijn pc nu als een zonnetje gedraaid
En ja, je bent al je data kwijt als je dat flikt. (En hopelijk ook je geld).
Het beste kun je proberen een printje te bemachtigen. Vaak zijn die nog wel te vinden met een advertentie / oproep.
Een printplaatwissel kun je zelf ook nog wel doen denk ik. Kosten? Niet meer dan de kosten van een identieke schijf (tweede hands?).paradoXical schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 10:41:
Vraag me af waar ik dat het beste kan doen en wat de kosten hiervan zijn. Ik kan eventueel een RMA procedure starten, maar dan is mijn data waarschijnlijk kwijt.
Als een printplaatwissel niet helpt kom je bij de datarecoverybedrijven uit, bijvoorbeeld http://www.harddisk-recovery.nl/, http://www.ontrackdatarecovery.com/, http://www.rse.nl/recovery.htm of http://www.yodata.nl/. Dat kan wel een dure grap worden, zeker als je de hele HDD gerestored wilt hebben.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Wellicht dat je ook in je achterhoofd wil houden welke firmware je huidige schijf en je nieuwe printplaat gebruikt. Deze is niet altijd backwards compatible, soms schrijft een firmware ook data fysiek naar de platter(s). Nieuwe schijven worden vaak standaard geleverd met een vernieuwde firmware.
Ik ga zometeen even kijken of ik ergens een nieuwe printplaat kan scoren, wellicht kan ik ook even wat zaken hier in de buurt proberen. Wel even goed kijken voor ik ga prutsen.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
De stekkers zijn assymetrisch. Je moet wel heel hard drukken wil je ze er verkeerd om in krijgen.Xander schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 12:09:
Mjah ehm, de stekkertjes hebben geen kleurcodering?
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Maar het viel mij mee hoe hard ik moest drukken.
Anyway het gaat hier om een soldeervaudje.
PC, DIY NAS, Ender3v2
Als ik het goed begrijp heeft ie de pinnen verkeerdom in de molex gezet...Sebazzz schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 12:20:
[...]
De stekkers zijn assymetrisch. Je moet wel heel hard drukken wil je ze er verkeerd om in krijgen.
Kabeltjes dus gewoon goed gesoldeerd, molex stekkertje goed in de drive, alleen de kabeltjes niet goed in het molexstekkertje...ik nu heb de stekkers in precies verkeerde volgorde terug in de molex gepropt.
Inderdaad. Na solderen heb ik de draden verkeerdom in de molex gestopt. dus waar normaal de 5 volt lijn zit, kwam nu de 12 voltXander schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 12:41:
[...]
Als ik het goed begrijp heeft ie de pinnen verkeerdom in de molex gezet...
[...]
Kabeltjes dus gewoon goed gesoldeerd, molex stekkertje goed in de drive, alleen de kabeltjes niet goed in het molexstekkertje...
En dat terwijl ik er nog 2maal naar gekeken heb.Inderdaad een beetje dom, maar ik heb gewoon niet goed opgelet. Misschien dat een tweaker wellicht een defecte drive heeft liggen welke ik kan overkopen. Ik wordt straks teruggebeld door Samsung, en ik ga dan even informeren of ze me geen defecte drive kunnen / willen sturen waarvan ik de controller kan gebruiken, dan kan ik de schijf zelf weer maken.
kwam omdat ik een case fan op wilde aansluiten maar deze op 5V wilde laten draaien ipv 12V.
Ik had de buitenste (geel/rood) dus omgewisseld maar was dit weer vergeten
Toen wilde ik er later een hd op aansluiten...
[censuur]
What's in the case?
Het probleem met een nieuwe hardeschijf van hetzelfde type is dat de frimware n de weg kan zitten, je hebt eigenlijk een hardeschijf nodig van hetzelfde type en serie.Ron!n schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 13:06:
is de schijf al lang uit productie, of misschien gewoon nieuw te krijgen? dan zou ik een nieuwe kopen en tijdelijk het printplaatje overzetten voor de recovery, en daarna de nieuwe in gebruik nemen. Ik zou een eerder gecrashde/beschadigde schijf niet meer gebruiken.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Moet ik inderdaad even goed opletten met de firmware.