[iPod Nano] Grote kans op brand in iPod Nano?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.051 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270777

Topicstarter
Al eerder verschenen er berichten in de verschillende media over ontplofte en in de brand gevolgen iPod Nano's . Die berichten verschenen onder meer hier: http://gizmodo.com/tag/ipod/fire
Gisteren verscheen er opnieuw een bericht over een ontplofte/in de brand gevlogen iPod Nano. Ditmaal op de website van The Consumerist. Volgens de beschrijving van The Consumerist "Reader Dale's first-gen iPod Nano was chugging power from his PC's USB port when suddenly he saw it "explode open and start shooting sparks and spewing smoke." Daarbij plaatste The Consumerist ook een aantal foto's van dit ontplofte exemplaar.
http://consumerist.com/50...o-explodes-while-charging

Is de kans dat een iPod Nano in de brand vliegt of ontploft groter dan bij andere iPods of daarmee vergelijkbare muziekspelers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platypussy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-06 10:55
Tja, lastig om een zinnig antwoord op te geven.. Hoeveel van die incidenten zijn er? Als je dat vergelijkt met hoeveel iPod Nano's er in omloop zijn kan je een risico-inschatting doen :P
Er staat dat dit gebeurd is met een eerste generatie Nano, als er geen dergelijke incidenten zijn genoteerd met de nieuwe generaties vermoed ik dat de kans dat je je inboedelverzekering moet aanspreken vanwege een nieuw iPodje vrij gering is ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-03 20:07
Het rare is dat er al miljoenen iPod nano's zijn verkocht en er maar 1 of 2 in de brand stonden, daarbij gaat het ook nog ens om de 1e versie van de Nano.

En gelijk krijgt deze type iPod een slechte naam????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Kan ook aan de laptop liggen (niet gebasseerd op feiten).

Als de voltage regulator van de usb een beetje brak is kan het wel eens zijn dat hij teveel uitstuurt ofzo

Ik heb er zelf ook een maar nooit vuurwerk gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Queenfanmichel schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 13:08:
Het rare is dat er al miljoenen iPod nano's zijn verkocht en er maar 1 of 2 in de brand stonden, daarbij gaat het ook nog ens om de 1e versie van de Nano.

En gelijk krijgt deze type iPod een slechte naam????
Er is wederom een melding van brand in de iPod Nano. Ditmaal gaat het om 3 in de brand gegane exemplaren in Japan. Waarschijnlijk is de oorzaak te wijten aan defecte batterijen.

http://www.nu.nl/news/170...ds_veroorzaken_brand.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Van hetzelfde wordt nu ook melding gemaakt op onze FP: nieuws: Japan waarschuwt: iPod Nano veroorzaakt brand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:10
En ik denk wel dat het een korreltje zout is, als er daadwerkelijk iets met de hele lijn 1st Gen iPod Nano's zou zijn dan hadden er wel meerdere gevallen bekend geweest en had in 1 geval het de mijne moeten zijn gezien die 24/7/365 in een charger staat (JBL On Time wekker)

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:56
Dit is ook wel interessant:
Apple Blames Scorching IPods on Battery Problem
Elizabeth Montalbano, IDG News Service

Tuesday, August 19, 2008 10:20 AM PDT
Apple is blaming a problem with overheating iPods in Japan on faulty batteries, the company said in a statement Tuesday.

In response to reports that Japan is investigating incidents of iPod nanos getting hot enough to scorch paper placed nearby, Apple acknowledged that "in very rare cases" first-generation iPod nanos sold between September 2005 and December 2006 can overheat.

This problem, which Apple said is extremely rare, causes "failure and deformation of the iPod nano."

The company said it has received reports about less than 0.001 percent of first-generation iPod nano units acting in this way, and has traced the problem to a single battery supplier. Apple did not name the supplier.

Apple added that there have been no reports of serious injuries or property damage due to the overheating problem, and no reports of incidents for any other iPod nano model.

The company advised iPod nano customers who have experienced an overheating battery or who have concerns to contact AppleCare. IPod nanos with faulty batteries will be replaced for free by Apple.

Apple's statement was in response to reports out of Japan Monday that the Japanese Ministry of Economy, Trade and Industry was investigating two separate incidents in Tokyo in which iPod nanos overheated, burning nearby paper and a woven straw mat.

In March, the Japanese ministry reported a similar incident, in which sparks flew out of an iPod nano.

Apple first released the nano version of its popular music and video player on Sept. 7, 2005. The second generation of the product came out about a year later.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Zeker interessant, aangezien mijn 1ste gen iPod nano gloeiend heet wordt als je 'm aan de stroom hangt en ook niet meer oplaad. Er zit nu ook een mooie brandvlek in het scherm. Aangezien dit niet onder de garantie viel (iPod was anderhalf jaar oud) heb ik toen maar een 2nd gen nano gekocht.

Binnenkort maar 'ns gaan bellen met Apple :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-06 09:10

4POX

Everybody is wired

Nieuwe dag , Nieuwe kanzen.

Probleem is erkent door Apple en biedt de consumenten een omruil aan

http://gizmodo.com/503901...parking-will-replace-them

http://www.appleinsider.c...first_run_ipod_nanos.html

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SpoekGTi schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 21:51:
En ik denk wel dat het een korreltje zout is, als er daadwerkelijk iets met de hele lijn 1st Gen iPod Nano's zou zijn dan hadden er wel meerdere gevallen bekend geweest en had in 1 geval het de mijne moeten zijn gezien die 24/7/365 in een charger staat (JBL On Time wekker)
Het valt te hopen voor de huidige eigenaren van de eerste generatie iPod Nano dat het probleem minder ernstig is dan het lijkt. Toch vraag ik mij af of het blijft bij de tot op heden bekende gevallen. De eerste generatie iPods is verkocht in de periode september 2005 tot en met december 2006. Op basis van voorzichtige schatting op basis van de verkoopcijfers van Apple kan worden afgeleid dat er tenminste 10 miljoen exemplaren van dit type verkocht moeten zijn. Waarschijnlijk zijn het er meer. Dat betekent meer dan waarschijnlijk dat er veel meer exemplaren in omloop zijn met defecte batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral_R2D2
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-05 18:40
zijn er mensen die dit geprobeerd hebben?
repareren ze de ipod of krijg je een nieuw c.q. vervangend exemplaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325463

Admiral_R2D2 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 18:10:
1) Je geeft een schopje tegen een 2 jaar oude topic
2) Je vraag is vaag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Laatst online: 06-06 01:43

Simkin

Bzzzzz

Admiral_R2D2 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 18:10:
Hij doelt op dit

Ik ga hem omruilen:
Hartelijk dank.
Uw aanvraag is verzonden.

Apple zal u een doos inclusief verzendingsinstructies sturen zodat u uw iPod kunt terugsturen. Apple zal u dan een vervangings iPod sturen.

Bewaar een pdf van deze pagina voor latere naslag. U kunt de status van uw aanvraag controleren via Mijn reparatiestatus controleren met uw reparatie-ID, die u aan de linkerkant ziet.
Geen idee welk model je ontvangt, vast wel een recente...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral_R2D2
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-05 18:40
Je geeft een schopje tegen een 2 jaar oude topic
ow, sorry;
da's idd wel oud
(ik meen me te herinneren dat de melding was "je reageert op een topic dat twee weken oud is"...)

ik ga ook omruilen;
bericht al gehad na aanmelding:
Geachte R2D2

Wij hebben uw aanvraag ontvangen voor een vervangende IPOD NANO.

Uit onze eerste onderzoeken blijkt dat de vervanging waarschijnlijk valt onder de garantie, een AppleCare Protection Plan of een ander reparatie- of vervangingsprogramma van Apple. Er zijn daarom geen kosten voor u. We zullen u op de hoogte stellen indien we vragen of opmerkingen hebben naar aanleiding van de reparatiedekking.

Binnen tien werkdagen zult u de aanwijzingen voor het retourneren van het originele exemplaar ontvangen, inclusief het verpakkingsmateriaal dat u hiervoor kunt gebruiken. Gebruik a.u.b. geen ander verpakkingsmateriaal of een open gesneden Tauntaun want als het origineel beschadigd raakt tijdens het verzenden ten gevolge van onbehoorlijke verpakking, komt het niet in aanmerking voor reparatie en krijgt u het ongerepareerd retour. Zend geen andere items mee, zoals koptelefoons of een lichtnetadapter, want u zult deze niet meer terugkrijgen. De verzending naar Apple duurt ongeveer twee werkdagen. Apple verstuurt u een e-mail wanneer uw product aankomt in het reparatiecentrum.

Verzendadres:
Bright Hope, Observation Deck
Rendezvous Point
Rebel Alliance

U kunt de reparatiestatus online bekijken.

Als de service wordt gedekt door de garantie, een AppleCare Protection Plan of een reparatie- of vervangingsprogramma van Apple, zullen de voorwaarden van de garantie, het AppleCare Protection Plan of het reparatie- of vervangingsprogramma van Apple gelden. In het andere geval gelden de Reparatievoorwaarden van Apple.

Apple
----------------------------------
On behalf of Apple Operations Europe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Hmm hier ook nog een 'gelukkige' user van een oude iPod Nano, ben benieuwd, altijd leuk =)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Laatst online: 06-06 09:10

4POX

Everybody is wired

Stiekum ben ik wel benieuwd hoe Apple gaat reageren als ze mijn Nano binnenkregen. Het apparaat heeft door de jaren heen flink wat te voorduren gehad. Ik ben echt benieuwd naar de kers op de taart. Hoe gaat apple reageren dat er in mijn Nano al een 3 dollar nep accu zit :D

AKA Rinkel weblog

Anoniem: 257524

Misschien wel handig voor mensen die ook twijfelen om in te ruilen..
Ik heb net even telefonisch contact gehad met een premium reseller om te vragen met welk model ze de 1st gen iPod Nano omruilen. Ze geven blijkbaar gewoon een nieuwe iPod Nano (die vierkantjes die ze momenteel in de apple store verkopen) mee in de plaats, dus geen refurbish systeem. Wel jammer, de 1st gen Nano vind ik er veel leuker uit zien, ik denk niet dat ik de mijne ga binnenbrengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Discussie over het vervangingsprogramma kan verder in iPod nano (eerste generatie) inruilactie :) Deze gaat op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.