Beeldscherm kabel (bijna) kapot

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-05 17:38

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
EDIT: Ik heb dit bij de foto's: img= dan de nummers (326x241 (3x verkleind), dan de link, en dan /img , waarom komt er dan nog een rood balke onder

Hallo,

Beeldscherm: Acer AL1715
Rest hardware: Doet er niet toe.

Zoals op de onderstaande foto te zien is geeft mijn beeldscherm een raar beeld, het probleem zit in de kabel (2de foto), waarschijnlijk stond hij te dicht tegen de muur gedrukt en is hij zo ergens los gaan zitten)

Afbeeldingslocatie: http://i529.photobucket.com/albums/dd335/painkill1/PICT0112.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i529.photobucket.com/albums/dd335/painkill1/PICT0119.jpg

Nu zul je denken, dan koop je toch een nieuwe kabel, ja dat kan, als hij niet vastzat in het beeldscherm zelf:

Afbeeldingslocatie: http://i529.photobucket.com/albums/dd335/painkill1/PICT0116.jpg

Ik heb hem geprobeerd los te schroeven, maar dit lukte niet, ik had de 2 onderste schroeven los, ook de enige die ik kon vinden, maar er zat geen beweging in, plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://i529.photobucket.com/albums/dd335/painkill1/PICT0117.jpg

Hij is niet helemaal kapot, want soms, als je hem op de goede manier draait (de kabel), dan kom er gewoon beeld, ook op een ander beeldscherm, met dus een andere kabel, is er altijd goed beeld.
En zoals ik vindt dat het hoort, weer wat foto's :p

Afbeeldingslocatie: http://i529.photobucket.com/albums/dd335/painkill1/PICT0114.jpg
kapotte kabel
Afbeeldingslocatie: http://i529.photobucket.com/albums/dd335/painkill1/PICT0115.jpg
Ander beeldscherm

Concrete vragen:

Hoe krijg ik het beeldscherm los?
Zijn er 2de hands kabels te vinden, of nieuwe?

Voor de rest, spalken is tijdelijk, en niet wat ik uiteindelijk wil.

Dus, genoeg materiaal voor de tweakers om mij te adviseren, ik ga niet naar een computerwinkel, want we hebben gewoon geen goede in de buurt zitten, ook vindt ik het zonde geld, de meeste tweakers weten 10x zoveel als die mensen daar.

[ Voor 8% gewijzigd door painkill op 17-08-2008 15:50 ]

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:57

Onbekend

...

Als je weet waar de breuk precies zit (bij de stekker dus), kan je de kabel op die plek "spalken" zodat de kabel op dat punt niet meer beweegt. Gewoon een sterk stuk plastic of metaal langs de kabel en dan flink wat tape eroverheen. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-04 11:21

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Dus, genoeg materiaal voor de tweakers om mij te adviseren
Adviseren waarover ?
Wat je er mee moet doen ? hoe je hem moet repareren ? hoe je de monitor open moet schroeven ? hoe je hem het best kan afvoeren ? wat een goede vervangende monitor is ?

En wat is de relevantie van de foto van dat HP scherm ?

Iets duidelijker zijn mag wel TS....

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
Fastex schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 15:45:
[...]

Adviseren waarover ?
Wat je er mee moet doen ? hoe je hem moet repareren ? hoe je de monitor open moet schroeven ? hoe je hem het best kan afvoeren ? wat een goede vervangende monitor is ?

En wat is de relevantie van de foto van dat HP scherm ?

Iets duidelijker zijn mag wel TS....
Wat ik het beste kan doen, dus of dat nu is "spalken", nieuwe kabel etc.. dat wil ik dus graag weten.

HP is om te laten zien dat het niet aan iets anders ligt.

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-04 11:21

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Oke, dat lijkt me vrij makkelijk...nieuwe kabel natuurlijk...Dat spalken is leuk totdat je de monitor of computer een keer verplaatst of zoiets. En dat je de monitor niet open krijgt....well try harder....hij is ook in elkaar gegaan @ fabriek dus hij kan ook uit elkaar. gewoon rustig beginnen en niet er in vliegen...

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo

painkill schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 15:42:
EDIT: Ik heb dit bij de foto's: img= dan de nummers (326x241 (3x verkleind), dan de link, en dan /img , waarom komt er dan nog een rood balke onder
Omdat de fysieke afbeelding natuurlijk niet kleiner wordt. Wat je moet doen is de afbeelding zelf kleiner maken (met bijvoorbeeld irfanview). Eventueel kun je dan nog weer linken naar een grotere afbeelding. Zie ook de UBB FAQ.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
Fastex schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 15:50:
Oke, dat lijkt me vrij makkelijk...nieuwe kabel natuurlijk...Dat spalken is leuk totdat je de monitor of computer een keer verplaatst of zoiets. En dat je de monitor niet open krijgt....well try harder....hij is ook in elkaar gegaan @ fabriek dus hij kan ook uit elkaar. gewoon rustig beginnen en niet er in vliegen...
Ja, dat dacht ik ook, maar ik heb geen enkel idee waar ik nog meer schroefjes kan vinden, heb er echt maar 2 gevonden, zelfs de poot heb ik geprobeerd los te halen, is mij ook niet gelukt.
Of dat nu aan mij ligt, of aan de indeling, dat weet ik niet, maar het feit is wel dat ik hem niet los krijg.

ps. ik heb al vaak genoeg dingen losgehaald, en ben echt niet een "newbie" , maar niemand weet alles, en al mijn andere beeldschermen gingen gewoon los, maar zelfs met "breken" , komt er geen beweging in.

[ Voor 12% gewijzigd door painkill op 17-08-2008 15:55 ]

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Veel flatscreen monitoren zitten dicht geklikt. Vaak moet je dan de rand of de achterkant naar binnen duwen om de haakjes los te maken. Niet met teveel geweld open maken want dan breken die haakjes af en dan gaat hij niet meer dicht. Wat je ook kan doen is de kabel doorknippen vlak voor de breuk en daar dan een nieuwe connector aan solderen.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
lemming_nl schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 15:55:
Veel flatscreen monitoren zitten dicht geklikt. Vaak moet je dan de rand of de achterkant naar binnen duwen om de haakjes los te maken. Niet met teveel geweld open maken want dan breken die haakjes af en dan gaat hij niet meer dicht. Wat je ook kan doen is de kabel doorknippen vlak voor de breuk en daar dan een nieuwe connector aan solderen.
Zal het eens zo bewegen dat hij los kan klikken, als dat al zo is, het is wel een redelijk oud beeldscherm (2004), en solderen kan ik absoluut niet, kabels aan elkaar maken nog wel, maar alvast bedankt iedereen, ook die nog volgen, ik heb er wel vertrouwen in dat ik hem los zal krijgen.

Alleen iemand een idee waar ik die kabel kan kopen?

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 17:01
painkill schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 16:05:
[...]

Zal het eens zo bewegen dat hij los kan klikken, als dat al zo is, het is wel een redelijk oud beeldscherm (2004), en solderen kan ik absoluut niet, kabels aan elkaar maken nog wel, maar alvast bedankt iedereen, ook die nog volgen, ik heb er wel vertrouwen in dat ik hem los zal krijgen.

Alleen iemand een idee waar ik die kabel kan kopen?
Ik koop meestal gewoon een VGA aansluitkabel hiervoor, van een meter of 3. Dan wel de slimline versie, die is ook niet zo dik. Die doormidden geknipt is goed voor 2 schermen.

Met een meter kun je vrij eenvoudig de aders doormeten. RGB, GND, vsync en hsync zijn de enige aders die je nodig hebt. De overige pinnen zijn of niet gebruikt, of voor autoherkenning van t scherm (handig, maar niet noodzakelijk).

Openmaken is relatief makkelijk, kwestie van schroeven enz eruit halen en dan goed kijken hoe ie geklikt zit. Eventueel met een cc/pinpas/airmiles/whatever voorzichtig als 'hefboom' gebruiken om de rand los te klikken. Schroevendraaier kan ook, alleen beschadig je dan snel het plastic.

[ Voor 14% gewijzigd door DJSmiley op 17-08-2008 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-05 10:35
Kun je niet met een pinpas ofso door de gleuf rondom je beeldscherm? Zo gaat mijn acer scherm iig open...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 17:01
painkill schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 15:42:
..
Dus, genoeg materiaal voor de tweakers om mij te adviseren, ik ga niet naar een computerwinkel, want we hebben gewoon geen goede in de buurt zitten, ook vindt ik het zonde geld, de meeste tweakers weten 10x zoveel als die mensen daar.
Als je naar een echte computerwinkel gaat weten ze ook wel eea hoor.. Je moet natuurlijk geen mediamarkt/dixons binnenlopen.

Probleem is alleen wel dat t niet rendabel is om te laten fixen, je bent zo een 30-45min kwijt en dan nog materiaal. Dan zit je toch al snel op 50 eur (minimaal). En aangezien je een nieuw scherm al koopt voor zo'n 100 eur.. wordt dat meestal niet meer gedaan.

Zelf doen loont iig, en leer je ook nog wat van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theJB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-12-2024
Er willen ook nog wel eens schroefgaten onder de stickers zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
UPDATE:

Ik heb geprobeerd om het los te krijgen, dit is half gelukt, de zijkanten gaan los, maar de hoeken niet, ook beschadig ik het plastic, ik zal het eens proberen met een oud pasje, maar het ziet echt HEEL er goed vast, je moet echt hard drukken met een schroevendraaier om er ook maar 1 los te krijgen, laat staan die in de hoeken (2 om de hoeken, die je tegelijk los moet doen, anders breekt het plastic)

En over het doormeten:

Ik heb hem op dat stuk losgesneden, de plastic/rubberen omhulsel, daarbinnen zag ik tientallen kleine draden, om elkaar heengedraaid, is dit alleen isolatie voor de echte kabels, of gebeurt hier echt al iets mee? )

Mijn SNES verzameling!

Pagina: 1